Volvo S90 D5 AWD

suorituskykyporkkana

Melkoisen hidas tapaus, vaikka paperilla pitäisi olla 235hv nelivetoineen. 7,7s mitattu 0-100km/h. Mersun E-sarja meni 6,3s 258hv moottorilla ja takavedolla.

Käytännössä siis 235hv neliveto D5 S90 on suorituskyvyltään hieman heikompi kuin uusi E220d 194hv ja 0-100km/h 7,5s mitatusti. Volvohan jäi myös upeasti viimeiseksi tuossa Saksalaisten vertailussa, kuten jäi myös kärkisijasra Ruotsalaisessa vertailussa.

25

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testilinkitys
    • Zastavankardaani

      Ihan kelpo tulos 2-litraselta neloskoneelta 3-litrasia kutoskoneita vastaan. Sakut tarttee pari pannua enempi ja mehukannullisen tilavuutta jotta pystyvät vastaamaan Volvon tekniselle ylivoimalla.

      • no.voi.voi

        Niin, mutta kun testeissä myös 194hv E220d neloskoneella on kiihtynyt paremmin kuin tuo 235hv D5 S90 AWD


      • Eikäytännöneroa

        Joo mutta todellisuudessa esim D4 S90 on aivan eri luokan auto. Halvempi ja aina paremmin varusteltu kuin mersu. 220d maksaa 80 tonnia vastaavilla kamoilla kun volvo 60 tonnia. Noilla kiihtyvyyksillä ei ole väliä etkä edes huomaa käytnnön eroa 220d ja D4 välillä. Radalla saat nuo kymmenykset sitten ehkä eroksi. Mitä sitten? Volvo on myös hiljaisempi ja tilavampi ja paljon paremman näköinen. Volvon S90 on aidosti uusi ja uudenlainen auto. Ulkonäön takia jo jäisi E-sarja ostamatta. On ulkoa kamalan näköinen joka suunnasta kun S90 on jo ihan coupe muodoiltaan.


      • näin.se.menee

        No ei sulla ole varaa kuitenkaan kumpaankaan. Oikeastaan E-sarjalaiseen on paketoitu Premium Plus Business varusteluun houkuttelevin hinnoin kaikkea. AMG line-ulkonäköpaketilla ulkonäkö muuttuu todella hienoksi. Jostqkin syystä laskit Volvon hinnan alakanttiin ja Mercedeksen reilusti yläkanttiin. Ajo-ominaisuudethan on uudessa E:ssä testatusti paremmat kuin etuvetoisessa Volvossa.


      • fasdfsdfsdfsd
        Eikäytännöneroa kirjoitti:

        Joo mutta todellisuudessa esim D4 S90 on aivan eri luokan auto. Halvempi ja aina paremmin varusteltu kuin mersu. 220d maksaa 80 tonnia vastaavilla kamoilla kun volvo 60 tonnia. Noilla kiihtyvyyksillä ei ole väliä etkä edes huomaa käytnnön eroa 220d ja D4 välillä. Radalla saat nuo kymmenykset sitten ehkä eroksi. Mitä sitten? Volvo on myös hiljaisempi ja tilavampi ja paljon paremman näköinen. Volvon S90 on aidosti uusi ja uudenlainen auto. Ulkonäön takia jo jäisi E-sarja ostamatta. On ulkoa kamalan näköinen joka suunnasta kun S90 on jo ihan coupe muodoiltaan.

        No kyllä sen jo huomaa, jos D4 menee 0-100 km/h 9 s ja Mersu 220 7.5 s.


      • tankkkeri

        Volvo on ylipainoinen


    • amiksetRulaa

      Teineille tiedoksi!
      0-100km/h kiihtyvyyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin hevosvoimat, joita nykyään kutsutaan virallisesti kilowateiksi.
      Toinen valmistaja haluaa painottaa auton ominaisuuksia eri osa-alueisiin kuin toinen ja s on hyvä ja näin teini voi valita auton liikennevalokiihdytyksiin ja aikuinen matkantekoon ja mukavaan liikkumiseen.

    • hitaammallakinpärjää

      lapsille ja teineille tärkein asia autossa on 0-100 km/h kiihtyvyys, jos toinen auto kiihtyy 8 s sataan ja toinen 7 s on se 7 s auto automaattisesti parempi.

    • Pikkupoikien_juttuja

      Kiihtyvyys kaikissa autoissa riittävä siihen käyttötarkoitukseen johon ne on tehty. On yks paskan hailee, kiihtyykö auto 7 vai 8 sekuntiin kun sitä ominaisuutta ei aikuinen ihminen käytännössä juuri koskaan tarvitse. Koko kiihtyvyys- ja huippunopeuskeskustelu on otsikon mukaisesti pikkupoikien juttuja.

      • c0mmentt1

        ...mutta kummasti vituttaa kun joku velaksi ostaa linttavolvon joka ei todellisuudessa kulje eikä kiihdy ja on suorallakin tiellä paska ajaa, mutkista puhumattakaan, kuten toin S90 hippalavetti.

        Toki jossain pohjanmaalla notta ristus naapuria vituttaa kateudesta kun sillä itsellään on paskempi volvo muttei sekään tee kummastakaan asiallista autoa.


    • vipwap

      Niin, mutta kun ne Volvon S90 kehutut ajo-ominaisuudet ovat silti testeissä Mercedeksen E220d varjoon. Molemmat ovat toki sisustaltaan ottaneet askelia eteenpäin edeltäjämallista. Ulkonäön puolesta Mercedeksessä on enemmän valinnanvaraa ja sanoisin,että amg ulkonäköpaketilla siitä tulee todella.maukkaan näköinen. Katso vaikka uusia 2016 nettiauto.comin E-sarjan amg-paketilla varustettuja versioita.

      • vipwap

      • omituinenhinta

        http://m.nettiauto.com/volvo/s90/8158753?vifAdCount=10&vifNav=Y#1

        Miten D4 S90 voi olla näin kallis? Melkein 70 t€ on ihan liikaa Volvosta ja tämä on vielä nettiauton edullisimpia. Amg ulkonäköpaketillinen ja Premium Plus business lisävarusteltu uusi E220d on edullisempi ja tarjoaa.enemmän varsinkin ajo-ominaisuuksia ja samat tilat kuin Volvossa.


      • Totuusontämäää

        No tuossa on ensinnäkin varusteluettelo täysin väärin. Kuvista näkee että autossa on esim 19 kaiuttimen bowers & wilkins hifilaitteet 3000e...nappanahkaverhoilu ja kummatki etupenkit sähkö/muisti 3-4000e..takatilan ilmastointia..inscription erikoisväri 1500e. 20 tuumaset vanteet 2000e. Ja pelkkä inscription paketti 5000e. jne varmasti vaikka mitä muutakin mitä ei listassa ole. Volvossa on myös esim digimittaristo, valaistut kynnyslistat, webasto, lämmitettävä ratti, sähkötoimiset lapsilukot. adaptiivinen eli nopeuden mukaan säätyvä vakionopeuden säädin vakiona..myös autossa on kaistavahti vakiona eli ohjaa itsekseen. Talvirenkaat 2000e varmaan 18 tuumasilla vähintään mukana. Jne. Voit laskea mersuun nuo kaikki varusteet niin 80-90 tonnia on hinta. Mersuun maksaa jo vastaava musiikkisoitin burmesterilta 8000e. Volvoonkin saa näköä esim R-design paketilla jos haluaa sporttisempaa. Mersu ei ole vastaavilla varusteilla ollenkaan kilpailukykyinen.


      • Mercantile

        Ja mulla on kotona Genelecin huippluokan äänentoisto, ei pärjää Volvo sille. Vai mikä onkaan auton tarkoitus, olla konserttisali? Ajettavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa Volvo häviää Mersulle. Kyllä tuossa linkin Mersun varusteet ovat ihan hienolla tasolla. Vakionakin kaiuttimet ovat erinomaiset ja auton säätömahdollisuudet valaistuksen, avustimien ja ajotilojen suhteen laajat.

        Volvon etuvetoinen mopomoottorimalli, joka ei pärjännyt edes ruotsalaisessa vertailussa ja hintaa 70 000 euroa? Ei kiitos.


      • ihanaaprovoilua

        Vai on poika käynyt testaamassa Volvon parhaan äänentoistolaitteiston ja vertaa sitä kotilaitteisiin? Hifissä on kyse makuasioista ja painotuksista jos et sitä ymmärrä.


    • T555

      No miks volvo ei voita vertailuja?

    • suorituskykyporkkana

      eikös tuulilasi tehdessä volvo juuri voittanut kaikki oli mersua audia bemaria lexus ja oli nopein ym...

    • vipwap

      halvan näköinen mersu sisältä ja kaiken huipuksi inforuutu ei suomenkielellä ei hyvä

    • Kobrak

      Ruma tuo auto on mutta nämä ovatkin mielipideasioita, rumin volvo mitä ikinä valmistettu. Mersun E sarja myy ei-oota, joten paljon on asioita tehty oikein, itse tykkään, parhaimman näköinen eemeli ikinä, harmi ettei tuohon ole varaa viiteen vuoteen. Sitten aikanaan käytettynä.

      Toivottavasti ysikymppinen volvo kuitenkin myy, firma on jo tarpeeksi vaikeuksissa muutenkin taloudellisesti.

      • Mitäs ne taloudelliset vaikeudet on kun niin asiantuntijana esiinnyt??? Voittoa tehnyt viimeaikoina...


      • Volvo90
        judge66 kirjoitti:

        Mitäs ne taloudelliset vaikeudet on kun niin asiantuntijana esiinnyt??? Voittoa tehnyt viimeaikoina...

        Volvon toimitusjohtaja on kyllä itsekin sanonut että firman jatko riippuu paljon tämän menestyksestä, paljon ovat resurssejaan panostanut, TK kustannukset tulivat maksamaan paljon.


    • körttijuhta

      Volvolla ei voi ajaa sladissa, ollenkaan?

    • h_ki

      Käytännön ajossa ei häirinnyt suorituskyvyn puute, ihan perstuntumalta riittävä. Sen sijaan nelipyttyinen kone on todella karkeakäyntinen kaikilla kierrosalueilla. Entiset viisipyttyiset olivat parempia, mutta oikeasti siihen pitäisi saada kunnon kuutoskone.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7810
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2009
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      979
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe