Volvo S90 D5 AWD

suorituskykyporkkana

Melkoisen hidas tapaus, vaikka paperilla pitäisi olla 235hv nelivetoineen. 7,7s mitattu 0-100km/h. Mersun E-sarja meni 6,3s 258hv moottorilla ja takavedolla.

Käytännössä siis 235hv neliveto D5 S90 on suorituskyvyltään hieman heikompi kuin uusi E220d 194hv ja 0-100km/h 7,5s mitatusti. Volvohan jäi myös upeasti viimeiseksi tuossa Saksalaisten vertailussa, kuten jäi myös kärkisijasra Ruotsalaisessa vertailussa.

25

1979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testilinkitys
    • Zastavankardaani

      Ihan kelpo tulos 2-litraselta neloskoneelta 3-litrasia kutoskoneita vastaan. Sakut tarttee pari pannua enempi ja mehukannullisen tilavuutta jotta pystyvät vastaamaan Volvon tekniselle ylivoimalla.

      • no.voi.voi

        Niin, mutta kun testeissä myös 194hv E220d neloskoneella on kiihtynyt paremmin kuin tuo 235hv D5 S90 AWD


      • Eikäytännöneroa

        Joo mutta todellisuudessa esim D4 S90 on aivan eri luokan auto. Halvempi ja aina paremmin varusteltu kuin mersu. 220d maksaa 80 tonnia vastaavilla kamoilla kun volvo 60 tonnia. Noilla kiihtyvyyksillä ei ole väliä etkä edes huomaa käytnnön eroa 220d ja D4 välillä. Radalla saat nuo kymmenykset sitten ehkä eroksi. Mitä sitten? Volvo on myös hiljaisempi ja tilavampi ja paljon paremman näköinen. Volvon S90 on aidosti uusi ja uudenlainen auto. Ulkonäön takia jo jäisi E-sarja ostamatta. On ulkoa kamalan näköinen joka suunnasta kun S90 on jo ihan coupe muodoiltaan.


      • näin.se.menee

        No ei sulla ole varaa kuitenkaan kumpaankaan. Oikeastaan E-sarjalaiseen on paketoitu Premium Plus Business varusteluun houkuttelevin hinnoin kaikkea. AMG line-ulkonäköpaketilla ulkonäkö muuttuu todella hienoksi. Jostqkin syystä laskit Volvon hinnan alakanttiin ja Mercedeksen reilusti yläkanttiin. Ajo-ominaisuudethan on uudessa E:ssä testatusti paremmat kuin etuvetoisessa Volvossa.


      • fasdfsdfsdfsd
        Eikäytännöneroa kirjoitti:

        Joo mutta todellisuudessa esim D4 S90 on aivan eri luokan auto. Halvempi ja aina paremmin varusteltu kuin mersu. 220d maksaa 80 tonnia vastaavilla kamoilla kun volvo 60 tonnia. Noilla kiihtyvyyksillä ei ole väliä etkä edes huomaa käytnnön eroa 220d ja D4 välillä. Radalla saat nuo kymmenykset sitten ehkä eroksi. Mitä sitten? Volvo on myös hiljaisempi ja tilavampi ja paljon paremman näköinen. Volvon S90 on aidosti uusi ja uudenlainen auto. Ulkonäön takia jo jäisi E-sarja ostamatta. On ulkoa kamalan näköinen joka suunnasta kun S90 on jo ihan coupe muodoiltaan.

        No kyllä sen jo huomaa, jos D4 menee 0-100 km/h 9 s ja Mersu 220 7.5 s.


      • tankkkeri

        Volvo on ylipainoinen


    • amiksetRulaa

      Teineille tiedoksi!
      0-100km/h kiihtyvyyteen vaikuttaa muutkin asiat kuin hevosvoimat, joita nykyään kutsutaan virallisesti kilowateiksi.
      Toinen valmistaja haluaa painottaa auton ominaisuuksia eri osa-alueisiin kuin toinen ja s on hyvä ja näin teini voi valita auton liikennevalokiihdytyksiin ja aikuinen matkantekoon ja mukavaan liikkumiseen.

    • hitaammallakinpärjää

      lapsille ja teineille tärkein asia autossa on 0-100 km/h kiihtyvyys, jos toinen auto kiihtyy 8 s sataan ja toinen 7 s on se 7 s auto automaattisesti parempi.

    • Pikkupoikien_juttuja

      Kiihtyvyys kaikissa autoissa riittävä siihen käyttötarkoitukseen johon ne on tehty. On yks paskan hailee, kiihtyykö auto 7 vai 8 sekuntiin kun sitä ominaisuutta ei aikuinen ihminen käytännössä juuri koskaan tarvitse. Koko kiihtyvyys- ja huippunopeuskeskustelu on otsikon mukaisesti pikkupoikien juttuja.

      • c0mmentt1

        ...mutta kummasti vituttaa kun joku velaksi ostaa linttavolvon joka ei todellisuudessa kulje eikä kiihdy ja on suorallakin tiellä paska ajaa, mutkista puhumattakaan, kuten toin S90 hippalavetti.

        Toki jossain pohjanmaalla notta ristus naapuria vituttaa kateudesta kun sillä itsellään on paskempi volvo muttei sekään tee kummastakaan asiallista autoa.


    • vipwap

      Niin, mutta kun ne Volvon S90 kehutut ajo-ominaisuudet ovat silti testeissä Mercedeksen E220d varjoon. Molemmat ovat toki sisustaltaan ottaneet askelia eteenpäin edeltäjämallista. Ulkonäön puolesta Mercedeksessä on enemmän valinnanvaraa ja sanoisin,että amg ulkonäköpaketilla siitä tulee todella.maukkaan näköinen. Katso vaikka uusia 2016 nettiauto.comin E-sarjan amg-paketilla varustettuja versioita.

      • vipwap

      • omituinenhinta

        http://m.nettiauto.com/volvo/s90/8158753?vifAdCount=10&vifNav=Y#1

        Miten D4 S90 voi olla näin kallis? Melkein 70 t€ on ihan liikaa Volvosta ja tämä on vielä nettiauton edullisimpia. Amg ulkonäköpaketillinen ja Premium Plus business lisävarusteltu uusi E220d on edullisempi ja tarjoaa.enemmän varsinkin ajo-ominaisuuksia ja samat tilat kuin Volvossa.


      • Totuusontämäää

        No tuossa on ensinnäkin varusteluettelo täysin väärin. Kuvista näkee että autossa on esim 19 kaiuttimen bowers & wilkins hifilaitteet 3000e...nappanahkaverhoilu ja kummatki etupenkit sähkö/muisti 3-4000e..takatilan ilmastointia..inscription erikoisväri 1500e. 20 tuumaset vanteet 2000e. Ja pelkkä inscription paketti 5000e. jne varmasti vaikka mitä muutakin mitä ei listassa ole. Volvossa on myös esim digimittaristo, valaistut kynnyslistat, webasto, lämmitettävä ratti, sähkötoimiset lapsilukot. adaptiivinen eli nopeuden mukaan säätyvä vakionopeuden säädin vakiona..myös autossa on kaistavahti vakiona eli ohjaa itsekseen. Talvirenkaat 2000e varmaan 18 tuumasilla vähintään mukana. Jne. Voit laskea mersuun nuo kaikki varusteet niin 80-90 tonnia on hinta. Mersuun maksaa jo vastaava musiikkisoitin burmesterilta 8000e. Volvoonkin saa näköä esim R-design paketilla jos haluaa sporttisempaa. Mersu ei ole vastaavilla varusteilla ollenkaan kilpailukykyinen.


      • Mercantile

        Ja mulla on kotona Genelecin huippluokan äänentoisto, ei pärjää Volvo sille. Vai mikä onkaan auton tarkoitus, olla konserttisali? Ajettavuudessa ja ajo-ominaisuuksissa Volvo häviää Mersulle. Kyllä tuossa linkin Mersun varusteet ovat ihan hienolla tasolla. Vakionakin kaiuttimet ovat erinomaiset ja auton säätömahdollisuudet valaistuksen, avustimien ja ajotilojen suhteen laajat.

        Volvon etuvetoinen mopomoottorimalli, joka ei pärjännyt edes ruotsalaisessa vertailussa ja hintaa 70 000 euroa? Ei kiitos.


      • ihanaaprovoilua

        Vai on poika käynyt testaamassa Volvon parhaan äänentoistolaitteiston ja vertaa sitä kotilaitteisiin? Hifissä on kyse makuasioista ja painotuksista jos et sitä ymmärrä.


    • T555

      No miks volvo ei voita vertailuja?

    • suorituskykyporkkana

      eikös tuulilasi tehdessä volvo juuri voittanut kaikki oli mersua audia bemaria lexus ja oli nopein ym...

    • vipwap

      halvan näköinen mersu sisältä ja kaiken huipuksi inforuutu ei suomenkielellä ei hyvä

    • Kobrak

      Ruma tuo auto on mutta nämä ovatkin mielipideasioita, rumin volvo mitä ikinä valmistettu. Mersun E sarja myy ei-oota, joten paljon on asioita tehty oikein, itse tykkään, parhaimman näköinen eemeli ikinä, harmi ettei tuohon ole varaa viiteen vuoteen. Sitten aikanaan käytettynä.

      Toivottavasti ysikymppinen volvo kuitenkin myy, firma on jo tarpeeksi vaikeuksissa muutenkin taloudellisesti.

      • Mitäs ne taloudelliset vaikeudet on kun niin asiantuntijana esiinnyt??? Voittoa tehnyt viimeaikoina...


      • Volvo90
        judge66 kirjoitti:

        Mitäs ne taloudelliset vaikeudet on kun niin asiantuntijana esiinnyt??? Voittoa tehnyt viimeaikoina...

        Volvon toimitusjohtaja on kyllä itsekin sanonut että firman jatko riippuu paljon tämän menestyksestä, paljon ovat resurssejaan panostanut, TK kustannukset tulivat maksamaan paljon.


    • körttijuhta

      Volvolla ei voi ajaa sladissa, ollenkaan?

    • h_ki

      Käytännön ajossa ei häirinnyt suorituskyvyn puute, ihan perstuntumalta riittävä. Sen sijaan nelipyttyinen kone on todella karkeakäyntinen kaikilla kierrosalueilla. Entiset viisipyttyiset olivat parempia, mutta oikeasti siihen pitäisi saada kunnon kuutoskone.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe