Letrozol lääkkeen haittavaikututuksista kysyisin?

Inkastiina

Hei vaan! Kiinnostaisi tietää mitä haittavaikutuksia teille muille hormooniperäiseen rintasyöpään sairastuneille on eniten tullut Letrotzol pratiopharm 2,5 mg lääkkeestä,jota minulle tabletti päivässä viiden vuoden ajaksi käskettiin ottaa?

Lääkäri kontrollikäynnillä ensimmäiseksi minulta kysyi ovatko niveleni olleet kipeinä,koska se juuri yleisin haittavaikutus tässä lääkkeesä kuulema tapaa olla.Itselläni ei nivelet kuitenkaan ole kipeytyneet,mutta lyhyitä muistikatkoksia sen sijaan on kyllä ollut.Ja käteni iho on alkanut myös kuivua ja halkeilla. Ja nyt ihan hiljattain olen huomannut hiuksieni alkaneen aika nopeasti harventua myös,joten mahtavatko kenties lähteä pois vielä kokonaankin ehkä myös?Aina kun kampaan tai harjaan hiuksiani niitä selvittäessäni,niin kampa ja harja on sen jälkeen täynnä irronneita hiuksia.Joten mitenkäs muilla kohtalotovereilla mahtaa olla myös?

7

2064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteeni

heips.en tiedä kyseisestä lääkkeestä,mut minullekin määrättiin 6v.sitten joku 5v.käytettävä lääke,mut en sitä koskaan edes aloittanut.(jokin etiäinen oli)muutama tuttava alkoi niitä syömään,niin polvet/selkä koukussa kävelivät.toinen lääkkeen syönnin aikana sairastui vielä diabetekseen.itse olen sitä mieltä,että ei näitä lääkkeitä kannata syödä.VAIN LÄÄKÄRIT JA LÄÄKETEHDAS VOITTAA,ei potilas.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Puhutaan vaihdevuosioireista.
      Ei.
      Jotain ihan muuta.
      Järkyttävää.

Syövän uusiutumisen ja leviämisen uhallakin pakko jättää kesken lääkitys.

• Anonyymi

Aiheuttaa työkyvyttömyyden.

• Anonyymi

Tauon jälkeen lääke saattaa sopia?

Moni kuitenkin jättää läkkeet sietämättömien haittavaikutusten vuoksi.

5 vuotta on pitkä aika käsiä päivästä päivään. Tauotta.
      Mitä tuhoa ehtii tapahtua keholle ja mielelle tuossa ajassa? Peruttamatonta.
      Lääkityksen vaikutuksista ei toivu, kuntoudu koskaan?

Kovin vähän kuulee kokemuksia niiltä, jotka ovat kestäneet 5 vuotta.
      Mitä elämästä on jäljellä?

https://youtu.be/xsQd8tuxS-4

• Anonyymi

Jatkaako lääkitystä vai ei?

The Menopause and Cancer Podcast

Breast speciality oncologist Dr Claire Macaulay from Glasgow helps us understand how we can navigate difficult treatment decisions.
      Many women say that being on a long-term anti-hormone treatment such as tamoxifen and aromatase inhibitors is much harder than chemotherapy, radiotherapy, and surgery altogether

https://youtu.be/XixPPR0Ln0Q

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1405
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      102
      1379
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1225
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      950
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      917
    Aihe