Löytyisikö juttukaveria kohtalotoverista, 60-kymppinen vaimo on jo poissa tästä todellisuudesta, ja itse olen ihan onneton ja voimaton.
Onko muita miehiä, joiden vaimo hiipuu pois ?
8
198
Vastaukset
- Äitinsä_tytär
Ihan varmasti kohtalotovereita löytyy, mutta eivät välttämättä lue näitä sivuja. Vertaistuki ois varmaan ihan hyvä, kun sellaista löytyisi. Minä ole alzheimeria sairastavan tytär ja allekirjoitan kyllä nuo onnettomat ja voimattomat tunteet. On raskasta seurata vierestä, kun rakas ihminen katoaa pala palalta.
Voimia!- jyrki1954
Kiitos, viestistäsi, taidat olla oikeassa siinä, ettei täällä taida juurikaan kohtalotovereita liikkua, koitin myös järjestökentän kautta, mutta yhtä huonolla menestyksellä vertaistukiryhmän kanssa. Tämä viikko on ollut syyslomaviikko ja aikaa ajatuksille on ollut liikaakin, pari aika vaikeaa päivää, onneksi 90-vuotiaat vanhempani tarvitsivat apua, ja tuli muuta ajateltavaa, äidillä myös Alzheimer, lähimuisti on jo aika huono, muuten vielä varsin terävä mummeli. Olen koittanut lopettaa itseni surkuttelun, mutta ahdistaa ajoittain silti. Kaikki eläköitymiseen liittyvät haaveet yhteisestä ajasta, mökistä Kreetalla jne. menivät ohi, ja mietin, mitä jatkossa edes haluaisin elämälläni tehdä. Hyvää jatkoka ja kiitos vielä kerran viestistäsi.
- palaillaan
Tässä on yksi. En kirjoita nyt enempää, kun en tiedä, huomaatko tätäkään.
- tääyksvaivainen
Huomattu on tsemppiä sinnekin.
- palaillaan
Me ollaan 70 pariskunta Eteläsuomesta. Vaimossa havaittiin ailzheimer kesällä. On vielä melko hyvässä kunnossa, mutta raskas tulevaisuus on tietysti edessä. Oireilua ja valvomisia on. Minä jo vanha ukko en kodin tehtäviä enää jaksa kunnollisesti hoitaa, vaikka vaimo tekee osan vielä hyvin. Tuleva joulu pelottaa, en saa siitä enää joulun näköistä, niin kuin on totuttu. Terveisiä ja voimia toivottelen sinne päin
- palaillaan
Siis tietysti alzheimer vai -haimer
- isoäiti61
Voimia Jyrki... itse hoidin dementiaäitiäni kotonani ( tosin ammatti-ihmisenä) ja saatoin hänet hautaan vuosi sitten. Viimeinen nuoreni lähti kotoa samoihin aikoihin ja tässä vuoden aikana yrittänyt rakentaa omaa uutta " yksinäistä" arkea kaikin tavoin.
Ei ole yhtään helpompaa, vaikka olisi koulutus näihin tilanteisiin ja asioiden käsittelyyn...... - ei.palailla
Keskustelu hiipui tähän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812