Onko muita miehiä, joiden vaimo hiipuu pois ?

Jyrki1954

Löytyisikö juttukaveria kohtalotoverista, 60-kymppinen vaimo on jo poissa tästä todellisuudesta, ja itse olen ihan onneton ja voimaton.

8

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitinsä_tytär

Ihan varmasti kohtalotovereita löytyy, mutta eivät välttämättä lue näitä sivuja. Vertaistuki ois varmaan ihan hyvä, kun sellaista löytyisi. Minä ole alzheimeria sairastavan tytär ja allekirjoitan kyllä nuo onnettomat ja voimattomat tunteet. On raskasta seurata vierestä, kun rakas ihminen katoaa pala palalta.
      Voimia!

• jyrki1954

Kiitos, viestistäsi, taidat olla oikeassa siinä, ettei täällä taida juurikaan kohtalotovereita liikkua, koitin myös järjestökentän kautta, mutta yhtä huonolla menestyksellä vertaistukiryhmän kanssa. Tämä viikko on ollut syyslomaviikko ja aikaa ajatuksille on ollut liikaakin, pari aika vaikeaa päivää, onneksi 90-vuotiaat vanhempani tarvitsivat apua, ja tuli muuta ajateltavaa, äidillä myös Alzheimer, lähimuisti on jo aika huono, muuten vielä varsin terävä mummeli. Olen koittanut lopettaa itseni surkuttelun, mutta ahdistaa ajoittain silti. Kaikki eläköitymiseen liittyvät haaveet yhteisestä ajasta, mökistä Kreetalla jne. menivät ohi, ja mietin, mitä jatkossa edes haluaisin elämälläni tehdä. Hyvää jatkoka ja kiitos vielä kerran viestistäsi.

• palaillaan

Tässä on yksi. En kirjoita nyt enempää, kun en tiedä, huomaatko tätäkään.

• tääyksvaivainen

Huomattu on tsemppiä sinnekin.

• palaillaan

Me ollaan 70 pariskunta Eteläsuomesta. Vaimossa havaittiin ailzheimer kesällä. On vielä melko hyvässä kunnossa, mutta raskas tulevaisuus on tietysti edessä. Oireilua ja valvomisia on. Minä jo vanha ukko en kodin tehtäviä enää jaksa kunnollisesti hoitaa, vaikka vaimo tekee osan vielä hyvin. Tuleva joulu pelottaa, en saa siitä enää joulun näköistä, niin kuin on totuttu. Terveisiä ja voimia toivottelen sinne päin

• palaillaan

Siis tietysti alzheimer vai -haimer

• isoäiti61

Voimia Jyrki... itse hoidin dementiaäitiäni kotonani ( tosin ammatti-ihmisenä) ja saatoin hänet hautaan vuosi sitten. Viimeinen nuoreni lähti kotoa samoihin aikoihin ja tässä vuoden aikana yrittänyt rakentaa omaa uutta " yksinäistä" arkea kaikin tavoin.

Ei ole yhtään helpompaa, vaikka olisi koulutus näihin tilanteisiin ja asioiden käsittelyyn......

• ei.palailla

Keskustelu hiipui tähän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      350
      34989
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      63
      2653
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      95
      2190
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      218
      1873
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      173
      1712
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      58
      1564
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      100
      1298
    8. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      37
      1160
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      114
      1103
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1088
    Aihe