Kiitos kaikille vastauksista jo etukäteen.Toivoisin kommentteja henkilöiltä jotka on oikeasti käynyt armeijan. Kuinka mahdan pärjätä armeijassa Fyysisesti/Henkisesti. Kajaaniin Tammikuussa.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
(((((FYYSINEN)))))
A:n Paperit sain. Painan noin 92kg (Laihdutan alle 90kg ennen palvelukseen astumista) Olen 180cm pitkä. Harrastan kuntosalilla käyntiä 3-4 kertaa viikossa (30-45minkerta). Olen harrastanut kuntoilua viimeiset 4-5kk. Lisäksi olen ollut töissä kiinteistöhoito firmassa jo 4kk ja esimerkiksi 20kg lehtipuhaltimen käyttö 3-4 tuntia ilman taukoa ei tuota ongelmia. Juoksu kunto minulla ei ole ollut ikinä mikään paras (cooper tällä hetkellä ehkä noin 1800m) mutta pidän huolen että 2200m menee vähintään ennen palvelukseen astumista.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
((((HENKINEN)))))
Minua ei kiinnosta mennä armeijaan mutta kunhan 6kk selviää ei pitäisi olla mitään ongelmia. Pärjään ryhmässä mutta pidän myös omasta rauhasta. Olen tunnollinen ja jos jossain pitää olla paikalla tiettyyn aikaan niin silloin minä myös olen sielä.
Lisäksi jos jollain on sanottavaa jotain jolla saisin tämän motivaation nousuun edes vähän tulevaa armeijaa varten niin saa sanoa.
Kuinka mahdan pärjätä armeijassa?
4
203
Vastaukset 4
- carota
Ole huoletta, kertomillasi ominaisuuksilla pärjäät aivan hyvin. Juoksumatkasta ei kannata huolehtia, kukaan ei ole kaikessa huippua. Itse pärjäsin paljon huonommalla fysiikalla kohtuullisesti. Intistä ei tarviikaan pitää, tylsäähän se on suurimman osan aikaa, mutta muutaman hyvän kaverin sieltä varmaan saat ja opit samalla elämän realiteetteja. Älä ole liian tunnollinen, se voi käydä raskaaksi, opetettele lusmuilemaan mahdollisuuksien rajoissa.
- PainostaOngelma
tulee vasta lopussa, koska jokainen lihoo viimesten inttikuukausien aikana. Kukaan ei tule solakampana takasin. Alussa juostaan, lopussa luumuillaan. Ja syödään tukevasti kolme kertaa päivässä plus munkit päälle.
- IskänVastaus
Olen 58-vuotias ja kaikki kolme poikaani on käyneet armeijan, kaksi ensimmäistä vähän pitkin hampain mutta kuitenkin. Seurasin niitten tonttuiluja ja huomasin että kaikki jännitti jotenkin etukäteen ja vielä alokasaikana. Itsekin aikanaan Parolaan mennessä. Nykyään armeija on selvästi fiksumpi paikka kuin vielä 40 vuotta sitten. Sieltä on karsittu pahimmat typeryydet kuten simputukset ja älyttömät siivousjutut. Osa esimiehistä on kuulemma edelleen luonnevikaisia, mutta niin on siviilissäkin. Jälkeenpäin pojat ovat yhtä mieltä siitä että kokemus kannatti - nuorin sanoi vielä että ehdottomasti. "Siellä saa kavereita", on ollut yhteinen perustelu. Pitääkin paikkansa, että armeija on ainoa laitos Suomessa, jossa suurinpiirtein vajaaälyinen tampio seisoo samassa rivissä diplomi-insinöörin kanssa ja kumpaakiin kohdellaan samalla tavalla. Olemalla edes kerran elämässään "samassa liemessä" yhdistää porukkaa, ja jos aselajin sun muuta valitsee oikein, hyötyä on siviilissäkin. Rento meininki, vaikka tappamista opetellaankin.
- reserviläinen
todella hyvä ja paikkansa pitävä puhe terveisin yksi sadoista tuhansista reserviläisistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.951541Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471043- 15906
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40848Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82768- 93746
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17737- 46728
- 14703
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27697- 68682
- 47674
- 59672
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56595- 46579
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31535Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla149534