Sukututkijat- Veemäisin ihmisryhmä?

pojanpojanpoika

Onko missään muussa harrastajissa yhtä sisäänpäin lämmennyttä ja nillittävää ihmisryhmää kuin sukututkijoissa?

-yhyy olen tonkinut sinun ja lastesi syntymäajat mutta empäs kerro sinulle mitään koska et kuulu xxx-seudun tutkijoihin. ai olet tutkinut sukuani 1800-luvulle asti - kyllä, mutta tutki itse jos haluat tietoja...

SSHY versus Genealogia.fi
Sukuhakurin "mitäs täällä kyselet ilmapiiri"
SSHY päin peetä digitoidut rippikirjat, joista pitää maksaa vaikka ei saa mitään selvää..

Miksi digiarkiston kuva on selkeä, sshy sama kuva on lukukelvoton?

HISKI ei ole edennyt ollenkaan?

8

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme_porukkaa

      Juuri näin!

    • Israeli

      Joo ja ihme sakkia, antavat tiedon israelilaisille

    • Mukavaa_porukkaa_se_on

      Muutama kommentti pojanpojanpojan valituksiin:

      -yhyy olen tonkinut sinun ja lastesi syntymäajat mutta empäs kerro sinulle mitään koska et kuulu xxx-seudun tutkijoihin. ai olet tutkinut sukuani 1800-luvulle asti - kyllä, mutta tutki itse jos haluat tietoja...
      - Tietoja kannattaa itse tutkia, vaikka toiselta saisi valmista tietoa. Saatu tieto voi olla virheellistä, joten se on aina tarkistettava, jos mahdollista. Itse olen saanut paljon apuja oman sukuseurani jäseniltä, enkä ole törmännyt missään vaiheessa tietojen salailuun. Jos olen löytänyt saamastani tiedosta virheen, niin olemme sitten tarkistaneet asian yhdessä. Olisiko aika tarkistaa omaa käyttäytymistäsi muita kohtaan? Pitää olla kärsivällinen ja asiallinen toimissaan.

      SSHY versus Genealogia.fi
      - Toiminnan periaatteet ovat erilaisia, mutta kumpikin yhdistys edistää omalla tavalla sukututkimusta mm. kursseja järjestämällä. Kävisit edes sukututkimuksen peruskurssin, niin saat kontakteja muihin alan harrastajiin eikä kaikkea tarvitse opetella kantapään kautta. Kummassakin on jäsenille lisäpalveluja, joista et ilmeisesti ole halukas edes muutamaa kymppiä vuodessa maksamaan?

      Sukuhakurin "mitäs täällä kyselet ilmapiiri"
      - Aikaisempaan kohtaan viitaten: Oliko kysymyksesi edes asiallinen?

      SSHY päin peetä digitoidut rippikirjat, joista pitää maksaa vaikka ei saa mitään selvää..
      - Olen tässä vuosien aikana skannannut tuhansia aukeamia eri seurakuntien kirkonkirjojen mikrofilmeistä. Mikrofilmit ja -kortit ovat olleet maakunta-arkiston käytössä ja jotkut niistä ovat käytössä naarmuuntuneet. SSHY:llä on menossa projekti, jossa kuvataan uusiksi kirkonkirjoja ja muuta materiaalia. Liity jäseneksi ja osallistu kuvausprojektiin, niin ei tarvitse urputtaa kuvien laadusta..

      Miksi digiarkiston kuva on selkeä, sshy sama kuva on lukukelvoton?
      - Viittaan edellisen kohdan vastaukseen. Mikrokortit on aikanaan kuvattu sen ajan kalustolla, joten skannauksen alkuperäismateriaalissakin on toivomisen varaa.

      HISKI ei ole edennyt ollenkaan?
      - http://www.genealogia.fi/hiskitallennus/ voit itsekin osallistua projektiin. Valitettavasti nämä kuvausprojektit ja Hiski-päivitykset tehdään pääosin harrastajien avustuksella, joten aikaa menee. Digiarkistoa on kuvattu määrärahojen puitteissa, mutta työsarka on niin laaja, että menee vuosia senkin päivityksiin.

      Toivon, että pojanpojanpoika liittyy vaikkapa paikalliseen sukututkijoiden yhdistykseen, käy pari sukututkimuksen alkeiskurssia (aikuisopisto, SSHY, tms.), hankki ohjelmiston tietojen tallennukseen (sukujutut, tms), etsii sukuseuran tiedot, ja ennenkaikkea lopettaa veemäisen suhtautumisen sukututkimukseen.

      Omalla kohdalla oman sukuni juuret oli minulle hämärän peitossa, mutta pari kurssia pari tutulta saamaani virkatodistusta muutama kuva suvun hautakivistä auttoi alkuun. Voin nyt lapsenlapsilleni kertoa tietoa heidän juuristaan ja olen löytänyt tätä kautta monta kateissa ollutta sukulaistani. Viimeistään sukuseuran kokouksessa näen heitä taas ensi kesänä. Yksi sukukirja on jo tehty ja seuraavan kirjan aineistoa kootaan parhaillaan. On korkea aika koota vanhaa suvun historiaa kirjan muotoon ja vaikkapa nykyaikaisemmin facebookiin..

    • Tietovuoto

      Sukututkijat kertoo israelilaisille. Löysin kirkonkirjan netistä, suomalaisten. Se kuuluu vain suomalaiselle.

    • Tietovuoto_2

      Niin sitä ei saa laittaa israelilaisille näkyviin, ottakaa pois

    • Muistakaa

      Käytännösäännöt! Ei saa antaa toisille sukututkimustietoa

    • Varo2

      Sukututkijat kuuluvat Illuminati-järjestöön, joka on laitoin maailman herruutta tavoitteleva järjestö. Varo kaikkea missä on Israel.

    • Varo4

      Illuminatilaiset kastavat vainajiaan mormonijuutalaisiksi kirkonkirjojen perusteella. SSHY ja Suomen Sukututkimusseuran projektit luovuttavat heille tietoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe