Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Painitrikoot

Ammattipainija

- Miksi heillä on uimapuvut päällä?
- Minä lopetan jos nuo pitää laittaa päälle.
- Jumalauta kun on tylsää seurata, mitä ne yrittää?
- Hyi helvetti mikä puku
- Lainaatko trikoita, on polttarit ja pitäisi saada joku typerän näköinen puku?
- Saako käyttää samoja trikoita kuin boratti?


Edellä muutama typerä kysymys, joita painijat kuulevat päivittäin, kun lajista keskustellaan.

Mikä on aiheuttanut lajille järkyttävän epäsuosion?
Milloinhan tajutaan, että suurin painiharrastuksen tappaja on painitrikoot !!

Olen itse harrastanut/ harrastan painia kilpatasolla lähes 20 vuotta ja minulle tämän asusteen pukemisessa ei ole mitään outoa. Osaan kuitenkin kuvitella ajatusmaailman katsojilla, jotka eivät itse ole painiporukasta kotoisin. Kokemukseni myötä olen joutunut hyväksymään sen tosiasian, että trikoot ovat miesten päällä yksinkertaisesti helvetin rumat ja tästä syystä paini ei ikinä tule nykymaailmassa nousemaan suosituksi urheilulajiksi SUOMESSA.

Olen elämäni aikana vastannut valehtelematta 10 000 kertaa vieraiden ihmisten kysymyksiin , esim. "miksi he pukeutuvat naisten uima-asuihin."? Valitettavasti en itsekkään ole keksinyt näihin vastausta. Mielestäni on syytä ajatella lajin tulevaisuutta ja sitä, että kuinka laji saadaan kehittymään kiinnostavaksi sponsoreiden ja ennen kaikkea katsojien kannalta. Tällä hetkellä krekon säännöt vaihtuvat lähes useammin kuin sukat jalassani, joten osaan kuvitella, että katsojilla ei ole mitään helvetin tolkkua, että mitä lajissa yritetään saada aikaan. Lisäksi nämä atleetin pukeutuvat todella hämäriin asuihin.... Tämä on valitettavaa , mutta olen joutunut itse sen todeksi toteamaan.. Miksi laji pitää pilata tällaisella asusteella, joka tekee huippu-urheilijasta lähinnä pellen näköisen?

Paini on vanhimpia urheilulajeja, mutta samalla painin suurin ongelma on, että sitä ei saada vietyä nykyaikaan soveltuvaksi. On mielestäni aika siirtää laji 2000- luvulle ja pukea urheilijat sen näköiseksi, että he eivät ole menossa sirkukseen, vaan kamppailuareenalle!

Ymmärrän, että olympialajin säännöt eivät ole muutettavissa painiliiton päättäjien kautta. Suomen tasolla on kuitenkin asiaan puututtava välittömästi tai laji tulee kuolemaan sukupuuttoon nopeampaa kuin kukaan uskaltaa arvata:) Ymmärtäkää myös lukijat, että tämä kirjoitus ei ole kirjoitettu painijan näkökulmasta , vaan katsojan ja lajista tietämättömän silmin.

13

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sucra9

      Shortsit tai trikooshortsit olisi parhaat

      • Tjoo-o

        Joo, lisää lihaa näkyville. Ei kiitos.


        Trikoot pysyvät päällä. Ne myös vähentävät ihokontaktia, eli tarttuvia tauteja ja haavaumia.


        Muissa lajeissa on muuten nykyään myös trikoot käytössä. Katsoppa piruuttasi. Trikoisiin on ihan hyvä syy.

        Valitettavasti ongelmia tulee, kun ikää tulee lisää, eikä liha enää istu kropassa yhtä tiukasti. Tässä judokoilla on helppoa, kun kylpytakki peittää löysät.

        Mutta sitä kylpytakkia sitten korjaillaankin matsin aikana enemmän kuin otellaan.


      • EiNytCommandonaSentään

        Ööh, kyllä rash guard, varsinkin pitkähihainen, vähentää sitä ihokontaktia paljon tehokkaammin. Samoin vähentäisi ne spandexkalsarit, mutta ne ovat kieltämättä aika, hmm, epäilyttävän näköisiä....


      • Eitajuu
        EiNytCommandonaSentään kirjoitti:

        Ööh, kyllä rash guard, varsinkin pitkähihainen, vähentää sitä ihokontaktia paljon tehokkaammin. Samoin vähentäisi ne spandexkalsarit, mutta ne ovat kieltämättä aika, hmm, epäilyttävän näköisiä....

        Ja miten nuo sitten enää eroaa trikoista? Paitsi siis että ne ovat kaksiosaisia, ja nousevat ylös/alas?


      • EtköNäeEroa

        Rash guard ei ole kaksiosainen, vaan paita, jossa on myös henkseleiden sijaan sekä olkapäät että myös hihat (valinnan mukaan lyhyet tai pitkät), joten ihokontaktia vähemmän. Eikä nouse kovin helpolla ylös, jos se on oikein valittu.

        Housujahan löytyy vaikkapa spandex-kalsareista shortseihin, mitä rash guardin kanssa voi käyttää.

        Kysypä lasten ja teinien mielipidettä, kumpia pitävät mielummin... Jopa shortsien tai uimahousujen pituus tuntuu olevan teineille kovin tärkeä asia syystä, jota en täysin ymmärrä.


      • Höpööööerr

        Haluasinpa nähdä sen pallomahaisen kersan, joka vetää teknisen paidan (niitähän ne "rashguardit" on), päälleen yhtään mieluummin. Lisäksi noiden rässien kangas on vielä "trikoita" (painirikoot eivät ole olleet trikookangasta vuosiin) ohuempaa.

        Siellä se pulla näkyy aivan samalla tavalla. Spandexeistä puhumattakaan.


    • paras.asu

      Stringit ja stetson..

    • voittajavyö

      Kyllä on pienet murheet.

    • NoMasNonSense

      Painitrikoot on pitkän tuotekeehittelyn huipputulos.
      Painitrikoilla me painijat erotumme muista lajeista.
      Painitrikoot on käytännölliset ja hyvännäköiset.
      Painitrikoot on painiin paras asuste.
      PISTE!

    • munasillaan

      Munasillaan

    • hyvä.idea

      Keskiaikaisten gladiaattorien haarniskoissa voisi ottelut tapahtua

    • rqrqrtqw

      Avaruuspuku olisi hyvä. Sopisi ruumistaan häpeäville.

    • Minä-olen

      Ilmajoen kuningas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe