Näin kuljet Lontoossa

vort

12

1944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ismo49

      Moi. Mukavaa luettavaa. Itse menemme joulukuussa käymään Lontoossa. Olen yrittänyt selvittää mikä maksutapa olisi muutaman päivän reissulle paras julkisissa ja jos olen oikein ymmärtänyt lähimaksukin pitäisi jo toimia debitillä ja hintakatto olisi sama kuin oysterillä... olenkohan lie oikeassa...

      • Vort

        Olen kuullut myös, että lähimaksu toimii mutta ei uskallettu kokeilla. Oister Card on kyllä helppo systeemi ja joka asemalla on piste, jossa neuvotaan kortin ostossa ja lataamisessa.


    • Nikke62

      Olisi ollut helpointa (ja halvinta) ostaa Oysteri jo Heathrowilta ja mennä Piccadilly Linellä keskustaan.

      • vinkkejäkaipailen

        Miten tuon Oyster kortin kanssa kannattaa toimia jos on vain yksi meno/paluu Heathrown lentokentälle muutta muuten matkustaa vain keskustassa ja sen tuntumassa, sanotaan vyöhykkeet 1-4.


    • lontoonmyyrä

      Lontoossa on onneksi helppoa liikkua metroverkoston ansiosta. Bussejakin kyllä kulkee mukavasti ainakin keskustan alueella liikkeellä mutta silloin ei tarkalleen tiedä, mihin aikaan on perillä. Kaikki Lontoossa liikkumiseen liittyvä on nyt luettavissa suomeksi kirjoitetulla, ja sitten englanniksi käännetyllä, sivustolla osoite on liikkumisen osalta: http://lontoo.org/liikkuminen/

      • dundeeman

        Tuota sivustoa kannattaa lukea varauksella, sitä ei ole juuri päivitetty. Esim. metrossa kulkee alle 11 vuotias ilmaiseksi vanhemman seurassa, eikä viisivuotias kuten sivusto väittää.
        Oyster pantti ei ole suinkaan 3£.
        Pidemmälle en jaksanut lukea jo esiintyneiden virheiden virheiden vuoksi.
        Sivusto ei ole virallinen.


    • kai-halvin-hinta
    • Lontoossakäynyt

      Lontoossa on hyvä julkinen liikenne :)

    • Kesakuulta

      Lontoossa toimii busseissa ja metrossa oma lähimaksuominaisuudella varustettu pankki/luottokorttisi. Kertamatkan hinta on vielä hitusen halvenpi kuin Oyster Cardissa.

    • asrt

      Eilen kotiin Lontoosta. Metrolla Heatrowin kentältä keskustaan ja takaisin kentälle. Matka kestää n. 45 minuuttia. Osuuspankin lähimaksuominaisuus toimi hienosti ja 3.60€ oli veloitettu tililtä / yksi suunta. Halpa ja hyvä vaihtoehto jos lennot eivät ole kovin aikaisin aamusta tai myöhään illasta.

    • UudetSysteemitLontoossa

      Ei ole tullut käytyä aikoihin ja huomasin googlaamalla että julkisissa maksaminen on muuttunut. Semmonen kuva jäi että max 7 päivän reissulla ei kannata ostaa mitään erillistä alennuskorttia. Lähimaksulla varustettu Mastercard tai Visa riittää. Käyttävät tuosta termiä contactless
      Systeemi laskee automattisestit capit jos matkustaa paljon sekä päivä että viikkotasolla eli siinä ei maksa joka matkasta kallista kertamaksua. Rush hours menee ilmeisesti eri taksalla kuin hiljainen aika. Vyöhykkeitä ei tarvi enää pohtia kuten ennen vanhaan kun piti arvailla ottaako 1 vyöhykkeen vai laajemman kortin. Joku voi korjata jolla on tuoreet kokemukset.

      Ketjun aloittajan linkissä oli mainittu Expressiä halvempi vaihtoehto Heathrowsta Paddingtoniin. Kuulostaa järkevältä jos hotelli on kävelymatkan päässä Paddingtonissa. Metro on toki halvin mutta muistelen että matkatavaroiden kanssa on resuamista. Yksi junanvaihtokin siinä tulee.

    • matkamiesmaantiellä

      Jos matkustaa yksin tai vaikka kahdestaan on juna halvin vaihtoehto Heathrow'n kentältä Paddingtoniin. Olen muutamia kertoja käynyt Lontoossa ja viimeksi olin muutama vuosi sitten omien poikien kanssa. Meitä oli kolme henkilöä, joten taksi oli edullisin vaihtoehto ja kivuttomin, maksu 44 puntaa toiseen suuntaan ja 52 puntaa toiseen. Junassa 19 puntaa / suunta / henkilö.
      Toisaalta en mieti aina kaikkea sen edullisuuden mukaan vaan miten on yksinkertaisempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe