Muutamia kysymyksiä.
Olen perustamassa / ostamassa valmista rajavastuuyhtiötä Virosta.
Asun Suomessa, minulla on oma asunto Suomessa. Mutta työ jota teen, on nettibisnestä. Voi tehdä mistä vaan, virossa tai suomessa. En ota työntekijöitä. Yritykselle on postiosoite virossa.
Onko Viron id-kortti ja e-kansalaisuus sama asia?
Kannattaako minun nostaa minimipalkkaa aluksi itselleni, vaikka tulevaisuudessa ajattelin elää pelkillä osingoilla?
Voinko laskuttaa suomalaisen laskutuspalvelun (easy, ukko, finjob) kautta virolaista yritystäni tekemästäni työstä?
Voinko ostaa virolaisen yrityksen nimiin auton, ja pitää sen viron rekisterissä, mutta käyttää sitä suomessa? Kuulin, ettäyrityksen omistaja saisi ajaa 7kk viron rekisterissä olevalla autolla suomessa, pitääkö paikkansa?
Minulla on 5-6 eri palvelua joita pyöritän. Niiden rahavarannot (tulot,menot yms.) olisi hyvä saada pidettyä jotenkin erillään. Eli onko tähän jotain keinoa olemassa? muuta kun avata monta eri tiliä.
Mikäli toimintani liikevaihto on alle 40k€/v. Voinko myydä suomeenkin 0% alv. vai koskeeko ainoastaan viron sisällä tehtävää kauppaa?
Mikäli minulla on kuitenkin kiinteä toimipaikka suomessa (asuntoni), mutta sitä missä yritystoimintaa harjoitetaan ei voi mitenkään todistaa. Saanko siltikin tämän edun käyttööni : yritykseen jäävää voittoa ei veroteta ?
Nostettavasta palkasta ilmeisesti joudun maksamaan verot suomeen?
Yritys Viroon, kysymyksiä.
Karva0
0
127
Luetuimmat keskustelut
- 1011643
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä401191Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk23960Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita170796Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13760Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja200695- 46689
Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?13657- 33590
Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.39588