bullmastiffista

Elina

Hei vaan. Suunnitelmissa bullmastiffin hankkiminen. Kaikki mahdolliset tiedot netistä haettu, rotuesittelyt luettu ja näyttelyissä käyty kehän laidalla katselemassa rotua. Koirista ennestään kokemuksia ja koirakenttä harrastuksena(tällä hetkellä lainakoiralla)myös näyttelyt kiinnostavat(nekin hoidettu nyt lainakoiralla)Kirjallisuudessa esiintyvissä tiedoissa kuitenkin hieman ristiriitoja, eli, kertokaahan bullmastiffien omistajat omia kokemuksia rodusta. Luonne jne.

14

1797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jessica

      Mua kans kiinnostaa kyseinen rotu. Haluaisin tietää että onko bullmastiffi kova uimaan? Tykkääkö siis?

    • mastiffi

      laita googleen hakusana Bullmastiffi tai jos niil on jokku omat sivut niin käy siä!

      • elina

        Niin siis kaikki netistä löytyvä tieto on jo selattu moneen kertaan läpi. Nyt siis kiinnostaisi millaisia bullmastiffeja ihmisillä on, luonne, harrastukset, koulutettavuus jne. Bullmastiffien kerrotaan olevan ainoa rotu joka kykenee itsenäiseen ajatteluun, esimerkkejä? Siis yksinkertaisesti kertokaa omista koiristanne, millaisia ovat teidän nallenne?


      • astiffi
        elina kirjoitti:

        Niin siis kaikki netistä löytyvä tieto on jo selattu moneen kertaan läpi. Nyt siis kiinnostaisi millaisia bullmastiffeja ihmisillä on, luonne, harrastukset, koulutettavuus jne. Bullmastiffien kerrotaan olevan ainoa rotu joka kykenee itsenäiseen ajatteluun, esimerkkejä? Siis yksinkertaisesti kertokaa omista koiristanne, millaisia ovat teidän nallenne?

        sori mulla itelläni ei oo bullmastiffii, muun rotunen koira kyllä löytyy!!


      • sheltti
        elina kirjoitti:

        Niin siis kaikki netistä löytyvä tieto on jo selattu moneen kertaan läpi. Nyt siis kiinnostaisi millaisia bullmastiffeja ihmisillä on, luonne, harrastukset, koulutettavuus jne. Bullmastiffien kerrotaan olevan ainoa rotu joka kykenee itsenäiseen ajatteluun, esimerkkejä? Siis yksinkertaisesti kertokaa omista koiristanne, millaisia ovat teidän nallenne?

        bullmastiffit on koirista tyhmimpiä, lue vaikka Stanley Corenin kirja Koirien älykkyys, siel on lista jossa bullmastiffi on häntäpäässä kaikkein tyhmimpien joukossa.


      • jeh jeh
        sheltti kirjoitti:

        bullmastiffit on koirista tyhmimpiä, lue vaikka Stanley Corenin kirja Koirien älykkyys, siel on lista jossa bullmastiffi on häntäpäässä kaikkein tyhmimpien joukossa.

        bullmastiffi on yksi niistä harvoista roduista jotka kykenevät ITSENÄISEEN ajatteluun.( Rotu on tunnettu siitä.)Eli jos bullmastiffi vaikuttaa joskus laiskalta ja ei näytä ymmärtävän sille annettua käskyä niin se johtuu ainoastaan siitä, että se harkitsee aina ennenkuin toimii. Tutustuhan ensin rotuun ennenkuin tuomitset. Ja tuo Stanley Coren ei ole kovin paljon tainnut perehtyä rotuihin jos kirjoittaa jotain noin väärää. Kasvattajat ja muutkin bullmastiffien omistajat saattavat moisesta perättömästä kommentista vaikka suuttua =)


      • JuhanCapo
        sheltti kirjoitti:

        bullmastiffit on koirista tyhmimpiä, lue vaikka Stanley Corenin kirja Koirien älykkyys, siel on lista jossa bullmastiffi on häntäpäässä kaikkein tyhmimpien joukossa.

        Mieti mitä kirjottelet!
        Älä usko kaikkee paskaa mitä luet. Bullmastiffit ovat koirien aatelia-mitä et villakoiran omistajana (haltijana) tietenkään voi ymmärtää (tajuta)


    • tina

      Niin...mul on 6 vuotias bulli uros. Olen nauttinu täysin siemauksin yhteis elosta!! Kävin joskus pentukoulun ja vähän alkeis kurssia.. mut kesä kuumalla se tykkäs vaan kölliä siellä..=) Joten päädyin kotikoulutukseen! Ja perus asiat osaa ja hyvin menee. On tullut aina muiden urosten kanssa hyvin toimeen, josta olen todella ylpeä..pitää koputtaa äkkiä puuta=). Jästipäähän se on, nyt vanhemmiten saa välillä huhuilla ulos tai syömään, mut kai se on oppinu sen ettei kaikkialle tarvii juosta, ruokaa tulee kumminkin ja uloskin on aina päässyt. Mustasukkainen on minusta...?!Ei murise eikä uhittele, mut haluu heti syliin tai rapsutuksia. Laita viestiä mitä haluisit kuulla..tai tietää,yritän kertoa omia mielipiteitä ja kokemuksia. Mut en ole katunut päivääkään että otin Aapon!

      • elina

        Kiitoksia tina. Koirasi vaikuttaa mahtavalta tyypiltä =) Minkälainen koirasi oli pentuna? Oliko teillä mitään "johtajuuskiistoja"? Miten koirasi suhtautuu muihin eläimiin, vieraisiin tai lapsiin?


      • tina
        elina kirjoitti:

        Kiitoksia tina. Koirasi vaikuttaa mahtavalta tyypiltä =) Minkälainen koirasi oli pentuna? Oliko teillä mitään "johtajuuskiistoja"? Miten koirasi suhtautuu muihin eläimiin, vieraisiin tai lapsiin?

        Eipä meillä ollut minkäänlaisia kiistoja, jotain vauva uhmaa, ei muuta. Eli ollaan päästy aikas helpolla..=) Lapsia ei itellä ole, mut se kyl tykkää kun pikku tytöt tulee silittään sitä, se on ihan äijänä! Ja mun kummilapset on meillä jonkin verran, ei mitään, vähän utelias tietty, mut haistettuaan menee maata! Muutin just siskon kanssa kimppaan ja sillä on kissa, ne näki kerran ennen muuttoa ja tiedät miten kissa reagoi...=), mut pari viikkoa, ne nukku jo samalla sohvalla ja puskee toisiaan.Kissa syö koiran ruuat ja toistepäin.Kissa juo koiran vesikupista, sekin on telinees, joten se on takatassut vaan maassa kun se lipittelee..=)Ne on tosi hyviä kaiffareita!! Kissa on vapaan meitin kans lenkillä ja siinä on ihmisillä naurussa pitelemistä. Aapo nukkuu mun vieressä ja on kova saunoon.Ei ui, kahlaa.Kova kuorsaan ja peräpääkin "naukuu", mut sen antaa anteeks, toisin kuin miehille!=)Aapolla ei ole kova vartio vietti, joka sopii mulle. Kävin luonnetestissä ja saatiin ihan hyvä arvostelu.


      • elina
        tina kirjoitti:

        Eipä meillä ollut minkäänlaisia kiistoja, jotain vauva uhmaa, ei muuta. Eli ollaan päästy aikas helpolla..=) Lapsia ei itellä ole, mut se kyl tykkää kun pikku tytöt tulee silittään sitä, se on ihan äijänä! Ja mun kummilapset on meillä jonkin verran, ei mitään, vähän utelias tietty, mut haistettuaan menee maata! Muutin just siskon kanssa kimppaan ja sillä on kissa, ne näki kerran ennen muuttoa ja tiedät miten kissa reagoi...=), mut pari viikkoa, ne nukku jo samalla sohvalla ja puskee toisiaan.Kissa syö koiran ruuat ja toistepäin.Kissa juo koiran vesikupista, sekin on telinees, joten se on takatassut vaan maassa kun se lipittelee..=)Ne on tosi hyviä kaiffareita!! Kissa on vapaan meitin kans lenkillä ja siinä on ihmisillä naurussa pitelemistä. Aapo nukkuu mun vieressä ja on kova saunoon.Ei ui, kahlaa.Kova kuorsaan ja peräpääkin "naukuu", mut sen antaa anteeks, toisin kuin miehille!=)Aapolla ei ole kova vartio vietti, joka sopii mulle. Kävin luonnetestissä ja saatiin ihan hyvä arvostelu.

        Kiitoksia vaan kovasti. Ollaan kyllä ihan oikeaa rotua ottamassa. Meilläkään ei ole lapsia mutta kummipoika rakastaa koiria ihan ylikaiken ja siksi pidän tärkeänä että myös koirani tulee toimeen lapsien kanssa. Kaksi kissaa meillä on mutta luulen niiden tottuvan nopeasti koiraan kun ovat vauvaikänsä viettäneet koiran kanssa. Mitä tuohon koiran kuorsaamiseen ja paukutteluun tulee niin siihen on jo totuttu tuon miehenpuolikkaan kanssa asuessa :-) Sitä en kyllä tiedä miten saan nukuttua kun kuorsaajia on sitten kaksi... Ai niin, sen verran piti vielä udella että kuinka tarkat rajat teillä on kotona, esim: saako koira tulla sohvalle ja nukkua sängyssä yms?


      • tina
        elina kirjoitti:

        Kiitoksia vaan kovasti. Ollaan kyllä ihan oikeaa rotua ottamassa. Meilläkään ei ole lapsia mutta kummipoika rakastaa koiria ihan ylikaiken ja siksi pidän tärkeänä että myös koirani tulee toimeen lapsien kanssa. Kaksi kissaa meillä on mutta luulen niiden tottuvan nopeasti koiraan kun ovat vauvaikänsä viettäneet koiran kanssa. Mitä tuohon koiran kuorsaamiseen ja paukutteluun tulee niin siihen on jo totuttu tuon miehenpuolikkaan kanssa asuessa :-) Sitä en kyllä tiedä miten saan nukuttua kun kuorsaajia on sitten kaksi... Ai niin, sen verran piti vielä udella että kuinka tarkat rajat teillä on kotona, esim: saako koira tulla sohvalle ja nukkua sängyssä yms?

        No pakko myöntää etten enään oikein osaa nukkua jos se ei olisi viekussa nukkumassa.Mut jos sattuu oleen "vieraita", se pysyy pois!=) Ja sen tulee usein niin kuuma, ettei se ole kun alkuyöstä viekussa.Sohvalla se on saanut olla, mut nyt sillä on niin sanottu oma sohva takkahuoneessa, jossa se myös viihtyy. Lattia on tietty in, kun se on viileä! Mut kaikkihan ei anna koiriensa tulla viereen niin sohvalle kuin sänkyynsäkin..mut mä oon kai hemmotellu sitä...=)


      • elina
        tina kirjoitti:

        No pakko myöntää etten enään oikein osaa nukkua jos se ei olisi viekussa nukkumassa.Mut jos sattuu oleen "vieraita", se pysyy pois!=) Ja sen tulee usein niin kuuma, ettei se ole kun alkuyöstä viekussa.Sohvalla se on saanut olla, mut nyt sillä on niin sanottu oma sohva takkahuoneessa, jossa se myös viihtyy. Lattia on tietty in, kun se on viileä! Mut kaikkihan ei anna koiriensa tulla viereen niin sohvalle kuin sänkyynsäkin..mut mä oon kai hemmotellu sitä...=)

        kiitoksia sinulle kun jaksoit vastailla. Hyvää kevään jatkoa sinulle ja Aapolle. Jos meilläkin vaikka ensi syksynä olisi pieni bullmastiffin pallero...


      • Molossi
        elina kirjoitti:

        kiitoksia sinulle kun jaksoit vastailla. Hyvää kevään jatkoa sinulle ja Aapolle. Jos meilläkin vaikka ensi syksynä olisi pieni bullmastiffin pallero...

        Jos olet vielä kiinnostunut bullmastiffista, niin ota yhteys rodun pentuvälittäjiin. Heilta saat asiantuntevaa ja ajantasalla olevaa tietoa rodusta. Rotu on erittäin hieno, mutta ei kaikkein helpoimpia ja yksilöllisiä eroja löytyy melkoisesti. Pentuvälittäjät osaavat kertoa LAAJEMMIN rodusta ja sen ERITYISPIIRTEISTÄ,jotka kannattaa ottaa huomioon rotua harkitessa.
        Yhteystiedot saa Kennelliitosta tai netin kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe