LEILA LANDIN YRITYS JA ELÄINHOIDON TASO

eläinsuojelija

Netistä näin, että Lammilla on maatilamatkailuyritys. Siellä hupieläimiä varsinkin lasten takia. Maatilaneläimiä, ym.

Minkälaisia kokemuksia ja näkemyksiä siitä, minkälaiset olot eläimillä, hoito ja turvallisuus.

Itsellä on pahoja jotopäätöksiä asiaintilasta.

46

8278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja.sitten.nettiin

Hyvät eläinten ystävät ja suojelijat. Menkää käymään tuolla matkailutilalla. Silmät auki ja hoksottimet terävinä käykää katsomassa eläimiä.

• bbbdkn

Ei jumalauta tää on kaheli. Sehän on ihan tavallinen maatila!

• mene.paikanpäälle

Ei nettitietojen mukaan eikä sen mukaan, mitä Riksussa minulle on kerrottu. Ja Riksun kaupungin työntekijä sanoi, että Leila Land omistaa nämä hanhet.

(Katso itse netistä.Siellä pidetään lastenleirejä, rippileirejä, matkailumajoitusta, jne. Ihmisten huviksi on monenlaisia eläimiä.)

• hanhenmaksapallero

Jumalauta, nytkö nää hihhulit ottaa kohteekseen tän Leila Landin. Ei oo hulluudella rajaa eikä määrää.

• tai.välinpitämätön

Itse asiassa olisi hyödyllistä tietää, onko hänellä h-vakaumus.
        Silloin voisi ymmrtää, että kesästä toiseen on antanut lintujaan alarvoisiin olosuhteisiin eläinrääkkääjälahkon kiusattavaksi.

• ihmetyyppikylöä

Aivan sama mitä netissä lukee. Sähän niitä tänne kirjoittelet. Joo, ja olen käynyt Leila Landissa lasteni kanssa. Mitä väliä sillä on mitä leirejä siellä pidetään? Ihmiset pitää itsellään omaksi ilokseen monenlaisia lemmikkejä. Kyllä ihmisten pitäisi vähän miettiä mitä suustaan päästelee.

• minä.syötän.täällä

ELÄINSUOJELIJAT , tarkistakaa onko Leila Landilla varaa syöttää eläimensä. Riihimäen perusteella voisi epäillä, että ei ole.

• koita.itte

Koita nyt vaan syödä niin vaan vitusti itte. Mee vaikka leipäjonoon jos ei muuten. Sähän olet pahempi paska ku Ilja Janetskin.

• TARKISTAKAA

Hyökkäys on paras puolustus?
        Jos kaikki on kunnossa, eihän asian tarkistaminen haittaa, päinvastoin.

• pakko.ihmetellä

SIINÄ SE ON. Kunnianloukkaus. Sähän olet pahempi paska kuin Ilja Janetskin. - Pitää ilmoittaa poliisille. Että huomaa lukea sen tästä sitten.

Ja korjaus: onko Leila Vilppulalla varaa syöttää eläimensä.

• herääsny

Otetaas nyt ihan alusta. Jos sulla on aiheesta jotain faktaa niin esitä se! Jollei, niin ei todellakaan kannata nimetä yrityksiä tai yksityisiä henkilöitä rikollisiksi. Netissäkin täytyy olla jonkinlaiset käytöstavat. Asia erikseen jos siihen on oikeasti syytä.

Mä en oikein ymmärrä miksi jostain kauppalehdestä pitäisi etsiä ko. firmaa. Lukeeko siellä ettei he ruoki eläimiään? Tarkista ITSE jos netistä mielestäsi löytyy jotain rikollista ja esitä se. Ja ei, älä linkkaa omiin suomi24 ketjuihisi.

• lieronki.kieronki

Mä teen just mitä tarpeelliseksi katson eläinsuojelun nimissä.

Minähän pyydän Hämeenlinnan eläinsuojeluihmisiä tarkistamaan Lammin paikan tilanteen. Sen paikan, mikä muka hoitaa ja vastaa Riksun lätäkön linnuista. Aion pitää huolta, että niitä ei enää Riksun lätäkköön tuoda. -Mutta haluan, että kotipaikkansa on kunnollinen.

Kyllä linkkaan ketjuihini, tässä tapauksessa Riksun. Niistä selviää, miten asia liittyy Lammin paikkaan.

Kunhan linnut on viety pois, kirjoitan raportin ja etenen virallisia teitä. On pakko alustavasti selvittää, kuka on vastuussa mistäkin. Tähän asti on väitetty,että puisto-osasto. Nyt asia kuulukaan siellä kenellekään vaan Landille.

P.S. vikahan siinä, että olen herännyt liiankin hyvin tässäkin asiassa. Moraalini on jossakin ihan eri tasolla kuin sinun lieron.

• eerikäinen.nr.2

Ja jos Landin vastuulla on kaikki, mitä lätäköllä on tapahtunut, on vähän pahempi juttu.

Jos hänelle sopii sellainen meno kuin Riksussa on ollut, eivät asiat tod.näk. Lammillakaan ole reilassa.

• herääsny
        lieronki.kieronki kirjoitti:

Mä teen just mitä tarpeelliseksi katson eläinsuojelun nimissä.

Minähän pyydän Hämeenlinnan eläinsuojeluihmisiä tarkistamaan Lammin paikan tilanteen. Sen paikan, mikä muka hoitaa ja vastaa Riksun lätäkön linnuista. Aion pitää huolta, että niitä ei enää Riksun lätäkköön tuoda. -Mutta haluan, että kotipaikkansa on kunnollinen.

Kyllä linkkaan ketjuihini, tässä tapauksessa Riksun. Niistä selviää, miten asia liittyy Lammin paikkaan.

Kunhan linnut on viety pois, kirjoitan raportin ja etenen virallisia teitä. On pakko alustavasti selvittää, kuka on vastuussa mistäkin. Tähän asti on väitetty,että puisto-osasto. Nyt asia kuulukaan siellä kenellekään vaan Landille.

P.S. vikahan siinä, että olen herännyt liiankin hyvin tässäkin asiassa. Moraalini on jossakin ihan eri tasolla kuin sinun lieron.

Aha, mikäs musta lieron tekee? Sähän se kummajainen olet. Nyt en enää ihmettele vaikka sulla olisi oikeasti muutama vihamies!

• Jfhdgfg

Mieleterveyspuolella on paljon ystäviä.

• psykiatrian.uhreja.ovat

Ei muuten ole. Kun eivät kestä sitä, että en kuulu heidän porukkaan. -Tiedän,että se on katkeraa ja herättää kateutta.
        Minä kyllä olisin silloin tällöin voinut viedä täytekakun kahvihetkilleen.

• eläinsuojelija

ELÄIMET TYKKÄÄ.SE ON TÄRKEINTÄ.

• LehmälläsittenTänään

Olin eilen ratsastamassa strutsilla, mahtava kokemus

• valaisevaa.tietoa

Tuskin oli strutsille mahtava kokemus, sen enempää ei tänään lehmällekään. -Eläinrääkkäyksen puolelle menee.

Jotkut eettiset matkatoimistot Suomessakin ovat lakanneet järjestämästä matkoja sellaisiin pakkoihin , joissa on norsulla ratsastamista, ym. Kun ovat saaneet tietoonsa, mitä väkivaltaista on eläimille pitänyt tehdä, että alistuvat tähän. -Kyllä sama pätee strutsiin ja lehmäänkin.

• Anonyymi
        valaisevaa.tietoa kirjoitti:

Tuskin oli strutsille mahtava kokemus, sen enempää ei tänään lehmällekään. -Eläinrääkkäyksen puolelle menee.

Jotkut eettiset matkatoimistot Suomessakin ovat lakanneet järjestämästä matkoja sellaisiin pakkoihin , joissa on norsulla ratsastamista, ym. Kun ovat saaneet tietoonsa, mitä väkivaltaista on eläimille pitänyt tehdä, että alistuvat tähän. -Kyllä sama pätee strutsiin ja lehmäänkin.

Pääseekö kyseiseen paikkaan bussilla,jos kesällä lähtisi vaikka maatilamatkailulle.
        Onko pitkä matka keskustasta/esim.linja-autoasemalta?
        Onko mahdollista saada majoittua myös?
        Paljonko vuorokausi maksaa,ja minkälaista ruoan taso? Onko seisova pöytä kuten kuvissa näkyy.
        Paljonkohan ruoka mahtanee maksaa/henkilöltä.

Kaunista seutua/sen olen kuullut.

Onko myöskin kanoja?
        Entä kissoja?

Osaisiko joku vastata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääseekö kyseiseen paikkaan bussilla,jos kesällä lähtisi vaikka maatilamatkailulle.
        Onko pitkä matka keskustasta/esim.linja-autoasemalta?
        Onko mahdollista saada majoittua myös?
        Paljonko vuorokausi maksaa,ja minkälaista ruoan taso? Onko seisova pöytä kuten kuvissa näkyy.
        Paljonkohan ruoka mahtanee maksaa/henkilöltä.

Kaunista seutua/sen olen kuullut.

Onko myöskin kanoja?
        Entä kissoja?

Osaisiko joku vastata?

Hämärästi muista äskettäin lukeneen konkurssista, homman lopettamisesta.

• eläinystävä.mummu

Kirjoitan otteita soveltuvin osin siitä artikkelista, johon niin linkkejä katkaistiin.

Kotimaa 18.9.2013

ANKKOJEN POIKASET ONNISTUIVAT VÄLTTÄMÄÄN VARISTEN JA HARAKOIDEN NOKAT.

Ankkalammessa kaikki hyvin. Kun Riihimäen keskuspuiston ankkalampeen tuotiin alkukesästä kaksi hanhea ja kolme ankkaa, lähtee sieltä syksyn pakkasilla talvehtimaan 13 ankkaa. Kesä meni hyvin, sillä normaalisti varikset, harakat ja ihmiset verottavat poikuetta.

-----

Viime vuonnakin tulivat poikaset, mutta haimme ne silloin pois kun siellä syntyi ihmisten tai muiden lintujen aiheuttamia tuhoja, kertoo Leila Vilppula Leila Landista Hämeenlinnan Lammilta.

-----------

Keskuspuiston saneeraustyö rauhoitti ihmisten määrää ja kulkemista puistossa, joten linnut saivat olla enemmän omissa oloissaan.---

----

Syksyllä lammesta löytyy kyllä ihmisten heittämiä pulloja ja tölkkejä---

---

Linnut viihtyvät lammessa pakkasten saapumiseen saakka, sitten ne matkaavat kotiin Lammille.---

----

IHMISET VUOKRAAVAT LINTUJA PIHOILLEEN.

---

Eniten ankkoja, hanhia ja kanoja viedään yksityisten ihmisten pihoille kesää piristämään.

-----

• Tyttö2

Tästä kirjoittelusta on tehty tutkintapyyntö poliisille,asia etenee sitä kautta. Kannattaa itse käydä paikalla ja kirjoittaa faktaa. Mihinkään lahkoon ei kyseinen ihminen edes kuulu!

• pahuus.voittaa

Siis missä paikalla? Minä olen käynyt lätäköllä paikalla. Lammin maatilasta olen vain kysynyt muita, pyytänyt heitä käymään paikalla. Olen kysynyt kuuluuko lahkoon. Enhän voi tietää, kun vasta juuri sain nimen tietää. Ja todennut, että jos ei kuulu, ei tiedä näistä kiusaamisista.

Näinhän nämä eläinsuojelujutut menee, -Oikeutta eläimille aktivisti vei viedokameroita teurastamoille. Tuloksesta kaikki ihmiset kauhistuivat, niin myös viranomaiset. Vaativat videovalvonnan teurastamoille. -Nyt vaan niitä videovalvontajuttuja kukaan ei saa katsoa. Teurastamoja vastaan ei nosteta mitään juttua, kun poliisi on sanonut, että materiaalia on niin paljon, etteivät ehdi katsoa sitä läpi. - Kuka joutui oikeuteen ja sai sakot. No se eläinaktivisti.

Kuka julistetaan rikolliseksi tässä jutussa.No se, joka on pitänyt eläinten puolia.

• KIMPPUUNI.VAAN

P.S. ja todennut, että jos kuuluu lahkoon, on jutussa mukana, mutta ei tiedä, missä on mukana.

• SE.SAAKELIN.MUMMU

P.S.2 Eläinaktivistit ovat jälkeenpäinkin vieneet videkameroita teurastamoille. Tulos: ihan entinen meno jatkuu. Nyt en muista veivätkö poliisille niitä nauhoja.

-Muuten, jos kaikki asiat on siellä leilojen eläimillä kunnossa, miksi ovat ystävät kirjoittaneet hämäysviestejä. Ja hyökkäysviestejä, jo kunnianloukkaassyytteeseen mahd. yltäviä. -Ja miksi ruvettiin katkomaan linkkejä artikkeliin sitä mukaa kun niitä esitin.

EI ENÄÄ LEILAN LINTUJA RIKSUN LÄTÄKÖLLE. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• muksunriukku

Hyvä. Rajansa kaikella.

• SAMA.RIKOLLINEN

MUTTA EHDOTON AVOITTEENI ON, ETTEI ENÄÄ VANKILINTUJA RIKSUN KESKUSPUISTOON.

• SAMA.LAHKOLAINEN

HULLU MIKÄ HULLU. SINÄ OLET HULLU.

• EiLahkoon

Kaikesta saa väännettyä salaliittoteorioita kun on tarpeeksi "vilkas" mielikuvitus. Nuo linkitkin joita väitit "katkaistuiksi" toimii aika paljon paremmin kun linkkiin laittaa sen "www." tai "http://" siihen eteen kuten kuuluukin.

Noi "suomalaiset eettiset matkatoimistot" on muuten hyvä juttu. Nyt kukaan ei enää ratsasta norsuilla. Ei kukaan.

• Anonyymi

Onko muutakin toimintaa lisäksi?
      Perhepäivähoitoa tms
      Kuvissa oli lapsia myös,onko kaikki lapset omia vaiko sijoituksessa kenties?
      Onko hoito ensiluokkaista ?

• Anonyymi

Mistä kuvista puhut?

• Anonyymi

Kyseinen paikka elää ja voi hyvin. Täällä vouhottaneesta mielisairaasta valittajasta ei lopulta ollut mitään haittaa, hyvä niin.

• Anonyymi

Konkurssikypsää toimintaako mainostat??

• Anonyymi

Tuon paikan äskettäin nähneenä voin todeta, että hyvin menee.

• Anonyymi

Vuonna 2016 tämä "hullu rikollinen" meni Riksun lammikolle ja joutui huomaaman kauheuksiin asti epätoivottavia juttuja lintujen olossa. Kun Leila syksyllä haki lintunsa pois, sanoin pitäväni huolta, ettei lintuja enää tuoda siihen lammikkoon.

Kirjoitin raportin. Tein sen perusteella rikosilmoituksen eläinsuojeluasiassa. Poliisi ilmoitti, ettei kuulu heille, vaan virkaeläinlääkärille. Toimitin hänelle. Hän juuri ja juuri lukea ennen kuin vaihtoi toiseen työpaikkaan. Toimitin sitten RMK terveyskeskukseen vt.virkaeläinlääkärille. Tämä ottu minuun yhteyttä ja sanoi, että pomonsa on määrännyt hänet hoitamaan asian. Hän oli yhteyksissä Leilaan. - Lintuja ei enää voitu tuoda siihen puistoon, kun puisto uudistettiin. Lammikosta tuli vain suihkulähdelätäkkö.

Minä olen vain epävirallisesti pyytänyt HML:stä jonkun eläinsuojeluihmisen käymään lammilla. En ole siitä paikasta mitään arvioita esittänyt, kun ole tiennyt muuta, kuin että sellainen on olemassa.

• Anonyymi

Siis RMK:n vt. virkaeläinlääkäri hoiti asian. Tämä aikana en tehnyt enää mitään. Edellissä kommentissa on selitettynä tekemiseni.

MINKÄHÄN TAKIA KETJU JA ASIA ON NOSTEEU YLÖS. Liittyisikö siihen, että Riksun palstalla ja äskettäin salaliittoteoriassa olen avannut ketjun, jossa kyselen, tunnistaako kukaan kertomistani esimerkeistä, mikä lahko/kultti/järjestö on kimpussani ollut ja on. Osana gs:ää).

• Anonyymi

Ketjun löysin nyt tänään ja vedin siitä omat johtopäätökseni. Puisto näyttää olevan kunnossa, ja toiminnassa on yhä edelleen. Kulttilaisia en tunne, enkä lahkoja. Ei siis pidä tehdä liian pitkälle meneviä teorioita, sellainen olisi vähän hörhöä.

• Anonyymi

Sinähän olet tehnyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Ymmärsitkö teksistäni, että kesän 2016 jälkeen jälkeen puisto oli suljettuna seuraavasta kesästä alkaen, kun se uudistettiin. Mm. ankkalammikosta tehtiin suihkulähdelammikko pelkästään. Vesilinnut eivät voi enää siinä olla. Siis ei enää voitu tuoda siis hanhia ja ankkojakaan enää.

Minä en ole tehnyt mitään pitkälle vietyjä teorioita, vaan havaintoja. Kyllä siellä hanhien riesana oli paljon ja monenlaisia muitakin ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän olet tehnyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Ymmärsitkö teksistäni, että kesän 2016 jälkeen jälkeen puisto oli suljettuna seuraavasta kesästä alkaen, kun se uudistettiin. Mm. ankkalammikosta tehtiin suihkulähdelammikko pelkästään. Vesilinnut eivät voi enää siinä olla. Siis ei enää voitu tuoda siis hanhia ja ankkojakaan enää.

Minä en ole tehnyt mitään pitkälle vietyjä teorioita, vaan havaintoja. Kyllä siellä hanhien riesana oli paljon ja monenlaisia muitakin ihmisiä.

Jestas, pitääkö vielä erikseen sanoa, että kun puiston uudistyö oli tehty, puisto tietenkin avattiin ja on käytössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jestas, pitääkö vielä erikseen sanoa, että kun puiston uudistyö oli tehty, puisto tietenkin avattiin ja on käytössä.

Entinen ankkalammikko on nykyään SORAPOHJAINEN suihkulähdelätäkkö,JOSSA EI OLE MITÄÄN SYÖTÄVÄÄ. Muutama päivä sitten sinne tuotiin 3 sorsaa, yksi pikkuinen vaihdettiin isoon naaraaseen. Niitä piinataan nälällä ja pelolla. - Onko nyt kiva!!

Muukin eläinrääkkäys on alkanut ja vainajiakin tullut .

Leilan ankat ja hanhet olivat vuosien ajan kesäisin todella pahassa paikassa. Minä en tiennyt asiasta, kun en käynyt siinä puistossa. Sitten puskaradiojuttujen takia menin käymään syyskuussa ja kauhistuin. Ja näin vain osan. Päätin, että seuraavana kesänä tutustun asiaan ja pakko oli ruveta auttamaan. Kirjoitin ketjuja paikalliseen suomi24:ään.
        Nyt niistä ei ole jäljellä kuin otsikot. Viestit on kirjoitettu myöhemmin uudelleen. - Ja kävin syöttämässä vähintään joka toinen päivä.

• Anonyymi

Toki on hyvä, ettei eläimiä kuljetella turhaan ympäriinsä. Riihimäen asioita en tunne. Mutta kyllä kaupungin pitää keksiä jotain muita vetovoimatekijöitä. Leilalandissa väkeä on paikalla ja homma pelaa. Samoin Tampereella Sorsapuiston lintutarha on ihan toimiva, vaikka linnut tuodaan Hämeenkyrön kanalasta. Riihimäen tilannetta kun en tiedä, niin luotan arviosi olleen ihan oikeita.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      90
      7286
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3460
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      2518
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2393
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2309
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2209
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1943
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1902
    Aihe