Miksi, esimerkiksi tämä Jehovien uskomus, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael esitetään kuin se olisi varmasti niin, vaikka minusta se on vain pelkkää arvelua.
Ja sitten tämä, että he pitävät itseään eniten oikeassa olevana Raamatun asioissa, niin tämäkin on minusta pelkkää luulottelua.
Vain arvelua
36
121
Vastaukset
- Ymmällevie
Vartiotorniuskonnossa on tosin joitakin asioita epävarmoiksi esitetty, kuten että joidenkin veren ainesosien, fraktioiden, lääketieteellinen hyväksikäyttö olisi omatunnon asia ja siis itse päätettävissä. Vaikka Raamattu ei kiellä verensiirtoa, ja on hengenpelastus verensiirrolla mitä suurin rakkauden teko. vrt 1 Joh 4:8 sillä Jumala on rakkaus. ja 11: olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
Tässä on se erikoisuus, että vartiotorni ei tarjoa neuvoa uskovaiselleen, ole yksin pelkoinesi, jotka olemme istuttaneet, ja tee kuten teet.
Mutta esim. Room. 13 esivallat olivat ilman muuta maallisia vuoteen 1929, ja vuosina 1929 - 1962 ilman muuta taivaallisia, kun taas 1962 jälkeen, arvasitko, ilman muuta maallisia.
Täysin perustelemattomissa asioissa vedotaan seurakuntalaiseen itseensä, "eikö sinustakin ole järkevää, että on järjestö" (vartiotorniseurajärjestö ei ole löytänyt Raamatusta mitään tukea omalle olemassaololleen).
Mikael on sitten taas "inttämisjuttuja", se on peräisin adventisteilta, perustelua ei löydy, ja yleensä ihmisluonteesta päätellen on kysymyksessä pelko, vartiotorniseura pelkää muutella paljon tuntuisesti tuotantoaan. - kulttimikäkultti
Adventisteilta alunperin lainattu Mikael-oppi on parhaassakin tapauksessa pelkkä mahdollisuus, eikä missään nimessä Raamatun valossa selvä asia, jollaisena Vartiotorni sitä markkinoi. Tällaisilla tulkintakysymyksillä on kuitenkin turvallista erottautua kilpailevista suuntauksista, kun varsinaista todistusaineistoa suuntaan tai toiseen ei ole, ja raamatuntulkinnalle rajat asettaa korkeintaan se, miten mielikuvitus lentää ja pokerinaama pitää.
Jehovan todistajista kiinnostuneelle henkilölle Mikael-opissa voi tietysti olla jonkin verran nielemistä, ainakin jos ei ole tottunut ajattelemaan Jeesusta enkelinä tai edes ylienkelinä, mutta asiasta tuskin muodostuu kynnyskysymys. Jos on valmis hyväksymään, että New Yorkissa kokoontuva seitsemän miehen kopla on Jeesuksen tarkoittama uskollinen ja ymmärtäväinen orja, ja että tämän orjan ohjeiden perässä tosi kristityn tulee tarvittaessa vaikka uhrata vapautensa tai elämänsä, lienee valmis hyväksymään mitä tahansa. Onko joku aikuinen todella noin kiinnostunut jostain satuolento-stoorista. Se esim. on ihan sama onko Mustanaamia sukua Tarzanillle vai päinvastoin.
- Kuiskaavajahve
Tarzanin rinnastus apinaan, alastomuus, apinoiden tunteiden korostus ym.
ovat jehovien evoluutiokammolle varmaankin liikaa.
Mustanaamion letkeä rasismi ja välitön oikeus, sen sijaan toimivat lahkon
oppeihin vallan mainiosti.
- Riipas
"Mikael-oppi on parhaassakin tapauksessa pelkkä mahdollisuus, eikä missään nimessä Raamatun valossa selvä asia"
Se on Raamatun vastainen. Joh. 1:1 sanoo että Jeesus oli Jumala (Sana oli Jumala).
Daniel 12:1: Miikael, se suuri enkeliruhtinas- eisenoinhelppoaole
Et sinä kahden jakeen perusteella voi tuollaista kysymystä ratkaista. Sanoohan Jeesus itse, että Isä on ainoa tosi Jumala (Joh. 17:3).
Tosin Mikaelin mainitseminen yhtenä suurimmista enkeliruhtinaista (Dan. 10:13) sopii mielestäni erityisen huonosti yhteen sen kanssa, miten korkea asema Jeesuksella on, puhuen siis vahvasti sen puolesta, ettei Jeesus ole Mikael. - Riipas
Filippiläiskirjeessä 2:7 sanotaan tuo " vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon" ja tässä osassa Jeesus puhuu Isästään Joh. 17.3, orjana
Joka kieltää Joh. 1:1:n, kieltää Jumalan Sanan. - kirkkorotta
Olen miettinyt että miksi Raamattuun on kirjoitettu tuo Joh.1:1 muotoon "...ja Sana oli Jumala."
Kuinka helppoa olisi ollutkaan kirjoittaa selkeästi että"...ja Sana oli Jumalan Poika."
Tuntuu siltä että Jumala-nimitys ei ole lipsahtanut tuohon kohtaan vahingossa... - ristillävielä
Eihän tuo lainkaan ainoa jae kertomassa tuosta.
Mutta järjettömäksi tulisi, jos Jumala tappaisi viattoman enkeli Mikaelin, niin miksi tappaisi ristillä, ja kuinka se olisi Jumalan edellytys ihmisen pelastukselle - kirkkorotta
"Eihän tuo lainkaan ainoa jae kertomassa tuosta."
Siksi ajattelenkin ettei kysymys voi olla vahingosta. - vahinkoko-
kirkkorotta kirjoitti:
"Eihän tuo lainkaan ainoa jae kertomassa tuosta."
Siksi ajattelenkin ettei kysymys voi olla vahingosta.Ja kuitenkin Jeesuksella on Jumala. Kukahan se sitten mahtaisi olla?
- Mitäsanoi
Eihän Jeesus ole koskaan sanonut mitään...
- tulkinnanvaraa
kirkkorotta kirjoitti:
Olen miettinyt että miksi Raamattuun on kirjoitettu tuo Joh.1:1 muotoon "...ja Sana oli Jumala."
Kuinka helppoa olisi ollutkaan kirjoittaa selkeästi että"...ja Sana oli Jumalan Poika."
Tuntuu siltä että Jumala-nimitys ei ole lipsahtanut tuohon kohtaan vahingossa...Eräs tulkintamahdollisuus on sekin, että lausetta "Sana oli Jumala" ei ole tarkoituskaan ottaa kirjaimellisesti osoituksena Jeesuksen Jumaluudesta, vaan se ainoastaan korostaa Jeesuksen läheistä suhdetta Isään Jumalaan sekä heidän samankaltaisuuttaan ja samanmielisyyttään.
Sanoihan Jeesus myös "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Mikseivät kolminaisuuden kannattajat sitten ota tätä kirjaimellisesti osoituksena, että Jeesus on Isä? Taitaa olla niin, että he ovat kuten kaikki muutkin ryhmät: ottavat Raamattunsa kirjaimellisesti vain silloin, kuin heille itselleen niin sopii.
Johanneksen evankeliumin prologi puhuu myös kirkkaudesta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa, ja sanoo ettei Jumalaa ole kukaan nähnyt - mitkä ovat varsin kummallisesti sanottu, jos ymmärrämme, että "Sana oli Jumala" yhtä lailla kuin Isäkin. - Rintti-
kirkkorotta kirjoitti:
Tuntuu siltä että Jumala-nimitys ei ole lipsahtanut tuohon kohtaan vahingossa...Siksi, että se on kääntäjän käsitys yhtä lailla kuin "Sana oli jumala". Yksillä on tarve todistaa, että Jeesus ON Jumala, toisten tavoite on päinvasatainen.
Käsikirjoituksissa sanajärjestyskin on toinen: "θεος ην ο λογος". - sanajärjestys
Rintti- kirjoitti:
Siksi, että se on kääntäjän käsitys yhtä lailla kuin "Sana oli jumala". Yksillä on tarve todistaa, että Jeesus ON Jumala, toisten tavoite on päinvasatainen.
Käsikirjoituksissa sanajärjestyskin on toinen: "θεος ην ο λογος".Biblia kääntääkin "Jumala oli se Sana". Tämä ei kolminaisuusopin kannattajille olekaan niin mieluista, sillä vaikka heille Jeesus on Jumala, lause "Jumala on Jeesus" onkin jo paljon ongelmallisempi.
Itse pidän selvänä, etteivät Raamatun kirjoittajat uskoneet kolminaisuuteen tai Jeesuksen Jumaluuteen, ja otan muutamat siihen suuntaan viittaavat jakeet "kohinana". Joku toinen voi tietysti ottaa nuo jakeet ja sovittaa kaiken muun sen ympärille, ohittaen valtavan määrän jakeita, jotka kertovat Jeesuksen olevan Jumalasta erillinen tai häntä alempi. Jokainen voi muodostaa itse mielipiteensä kumpi lukutapa on rehellisempi, tämä on vapaa maa, onneksi, nykyään.
- Valheenjäljiltä
vahinkoko- 1.10.2016 16:33
"Ja kuitenkin Jeesuksella on Jumala. Kukahan se sitten mahtaisi olla? "
-Ei vahingosta ole kysymys. Katso yllä, kuten Riipas (1.10.2016 14:09) on todennutkin,
" Filippiläiskirjeessä 2:7 sanotaan tuo " vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon" ja tässä osassa Jeesus puhuu Isästään Joh. 17.3, orjana "
-ja tässä orjan osassa Jeesus puhuu Jumalasta.
Tuo esittämäsi on usein kuultu ja toistuva vartiotorniuskonnon opettama hokema.
Mutta miksi et todistajana kerro, että uskontosi on väärentänyt Joh. 1:1:n, Jumala on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella, siten on tehty epäjumala, ja samalla kielletty 5 Moos. 6:4: Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
Sinun tulee kertoa, että vartiotorni on tietoisesti ottanut etäisyyttä Raamattuun, kristinoppiin.- alattaaskyllästyttää
Kyllä olet surkea. Oletko koskaan lukenut saamiais vastineita? Etpä tietenkään, mutta todistajien lukuhaluttomuus kyllä on sinun mielestäsi ongelma. Minusta sinunkin luku- ja ajattelukyvyttömyytesi ja -haluttomuutesi on ongelma.
- Tulkippa
Mutta eikö Sanassa sanota, että autuaita ovat surkeat, sillä he saavat armon ?
Yleensä todistajia on sanottu koskevan, että autuaita ovat puupäät, sillä he pysyvät pinnalla.
Ei kristitty kaipaa mitään vastinetta, mitä et ole edes kirjoittanutkaan, kristitylle on Jumalan Sana. Piplia.
Kun olemme olleet nöyriä surkeudelle, niin ei kun lukemaan, siellä on Joh 1:1, on myös 5 Moos 6:4 niin kuin 5 Moos 18: 20 - 22. - vahinkoko-
Luet Raamattuun sellaista, mitä siellä ei ole. Joh 17.3:ssa mikään ei viittaa siihen, että kyseessä olisi väliaikainen tai "orjan osaan" liittyvä asia. Isä on ainoa tosi Jumala, on Jeesuksen itsensä selvä ilmoitus.
- Vieläpä
Nämä, orjan osa, vain yksi Jumala, ja Joh. 1:1 muodostavat luonnollisen kokonaisuuden tuon Joh. 17:3 yhteydessä, siten, että Jeesus puhui orjan osassa. Tuolloin ei jää ristiriitaa. Ja Jeesuksen ilmoitus on mielekäs ja luonnollinen.
Raamattu osoittaa asian monin tavoin. Laitan tähän Sak. 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
huomaatko, että se on Iskariotin palkkio. Jatkapa sinä vastaavia Raamatun osoituksia, jooko. - vahinkoko-
Vieläpä kirjoitti:
Nämä, orjan osa, vain yksi Jumala, ja Joh. 1:1 muodostavat luonnollisen kokonaisuuden tuon Joh. 17:3 yhteydessä, siten, että Jeesus puhui orjan osassa. Tuolloin ei jää ristiriitaa. Ja Jeesuksen ilmoitus on mielekäs ja luonnollinen.
Raamattu osoittaa asian monin tavoin. Laitan tähän Sak. 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
huomaatko, että se on Iskariotin palkkio. Jatkapa sinä vastaavia Raamatun osoituksia, jooko.Joh. 20:17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."
Ilm. 3:12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.
Mutta annas kun arvaan: orjan osa. "Tuomaan uskontunnustus" (Joh. 20:28) sinulle kuitenkin epäilemättä kelpaa. Kahdet punnukset.
Mikäli kuvittelet, että Joh. 1:1:ssä oleva "Sana oli Jumala" todistaisi Jeesuksen Jumaluudesta, voit ehkä myös selittää, mitä tarkoittaa samassa jakeessa oleva "Sana oli Jumalan luona". - yritäedes
Tulkippa kirjoitti:
Mutta eikö Sanassa sanota, että autuaita ovat surkeat, sillä he saavat armon ?
Yleensä todistajia on sanottu koskevan, että autuaita ovat puupäät, sillä he pysyvät pinnalla.
Ei kristitty kaipaa mitään vastinetta, mitä et ole edes kirjoittanutkaan, kristitylle on Jumalan Sana. Piplia.
Kun olemme olleet nöyriä surkeudelle, niin ei kun lukemaan, siellä on Joh 1:1, on myös 5 Moos 6:4 niin kuin 5 Moos 18: 20 - 22.tuossa kommenttisi alapuolella on muutama kohta, joita voisit pohtia. palaa asiaan kun olet selviytynyt tästä tehtävästä
- tunne.oma.oppisi
Vieläpä kirjoitti:
huomaatko, että se on Iskariotin palkkio. Jatkapa sinä vastaavia Raamatun osoituksia, jooko."Joh. 17:3 yhteydessä, siten, että Jeesus puhui orjan osassa"
Tämä väittämäsi on väärin myös kolminaisuusopin valossa, sen mukaan kun Jeesus ei ihmisenä ollessaankaan koskaan lakannut olemasta tosi Jumala, vaikka oli samalla tosi ihminen.
Jeesus ei siis ihmisenä ollessaankaan olisi voinut rehellisesti sanoa Isää ainoaksi tosi Jumalaksi, jos oli sellainen myös itse.
- Tarkkailijattarena
"" "Tuomaan uskontunnustus" (Joh. 20:28) sinulle kuitenkin epäilemättä kelpaa. Kahdet punnukset. ""
-Tuomas oivalsi ja ymmärsi asian, jos luet edeltävät jakeet, ei pitäisi olla vaikeata sinullekaan.
"" Mikäli kuvittelet, että Joh. 1:1:ssä oleva "Sana oli Jumala" todistaisi Jeesuksen Jumaluudesta, voit ehkä myös selittää, mitä tarkoittaa samassa jakeessa oleva "Sana oli Jumalan luona". ""
"luona" on käännösvirhe, eikä se esiinnykään kaikissa painoksissa.
" Jeesus ei siis ihmisenä ollessaankaan olisi voinut rehellisesti sanoa Isää ainoaksi tosi Jumalaksi, jos oli sellainen myös itse. "
-Jos keskustelemme Raamatusta, niin Jeesus sanoi. muut ovat epäjumalia. Vartiotorniuskonto on rakentanut itselleen Joh. 1:1 -nimikkeellä yhden epäjumalan (kirjoittaa Jumalan pienellä alkukirjaimella)
Tuossa ketjussa näkyy tuo vartiotorniuskonnon ja kristinopin suhde, sen se puoli, että vartiotorniuskovainen yrittää selittää vartiotornin Raamatun sisällöksi.
Paitsi että vartiotorniuskonnon lähettiläiltä on ilmiselvästi kielletty vetoamasta Raamatun jakeisiin sen uskonlauseensa puolesta, että Jeesus on esitettävä enkeliksi, Mikaeliksi nimeltään.- itsensä.luonako
Miten se sitten pitäisi kääntää, jos "luona" ei kelpaa? Löytämäni käännökset tarjoavat kaikki jotain samansuuntaista.
Älä yritä kiertää kysymystä. Asian ydin on, että kun "Sana oli Jumalan luona", Sana esitetään Jumalasta erillisenä olentona. Tämä on vastoin kolminaisuusoppia, jonka mukaan Jeesus ei ole Jumalasta erillinen olento, vaan Jumala. - Henriikkanen
Oikeaksi käännökseksi sanotaan Sana oli Jumala. vartiotorni kääntää pienelle alkukirjaimelle. epäjumalaksi. Tämä on kieliasiantuntijoiden vallitseva kanta.
Jes 43:10 Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut
palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Jumala on yksi ja kaksi yhtä aikaa: Isä Jumala taivaassa ja Poika Jumala, joka tuli lihaksi, ja että heitä molempia kutsutaan nimellä "Jumala". Muut tulkinnat ovat raamatullisesti mahdottomia. Mutta "orjan osa" auttaa ymmärtämään.
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä toista Jumalaa rinnalleen - vainyksijumala
Henriikkanen kirjoitti:
Oikeaksi käännökseksi sanotaan Sana oli Jumala. vartiotorni kääntää pienelle alkukirjaimelle. epäjumalaksi. Tämä on kieliasiantuntijoiden vallitseva kanta.
Jes 43:10 Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut
palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Jumala on yksi ja kaksi yhtä aikaa: Isä Jumala taivaassa ja Poika Jumala, joka tuli lihaksi, ja että heitä molempia kutsutaan nimellä "Jumala". Muut tulkinnat ovat raamatullisesti mahdottomia. Mutta "orjan osa" auttaa ymmärtämään.
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä toista Jumalaa rinnalleenMutta Poika Jumala, jollaiseksi Jeesuksen korotat, sanoi kuitenkin Isää ainoaksi tosi jumalaksi. Myös Jes 43:10 tulee ymmärrettäväksi näin.
- opettelelukemaan
Henriikkanen kirjoitti:
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle:"Minun Herrani ja minun Jumalani!" Tämä oli Tuomaan henkilökohtainen uskontunnustus, eikä Jumala olisi hyväksynyt tässä merkityksessä toista Jumalaa rinnalleenLuitko kohdan jossa Jeesus kertoo olevansa menossa Jumalana luokse?
Ymmärditkö varmasti sen, että kolminaisuuden mukaan Sana ei koskaan lakannut olemasta Jumala?
- fgh9
Lähes kaikki kristinuskossa (ja muissakin uskonnoissa) on luulottelua, lahkosta (tai miksi ei sanoisi yksilöstä, kristitystä) riippumatta.
- kemulittarelta
vainyksijumala 3.10.2016 16:09
" Mutta Poika Jumala, jollaiseksi Jeesuksen korotat, sanoi kuitenkin Isää ainoaksi tosi jumalaksi. Myös Jes 43:10 tulee ymmärrettäväksi näin. "
-Niin näin vartiotorniuskovaisen kuuluu net-foorumilla sanoa. kirkossaan valtakunnansalilla hänen kuuluu sanoa että Jeesus on Mikael, enkeli.
On myös vartiotorneja, joissa Joh. 1:1, Sana oli Jumala, on käännetty "Sana oli eräs
jumala".
Ja jae, "otti orjan osan" on vartiotorniuskonnolle tabu. Toki niitä on paljon. Otetaan tähän
5 Moos 18:20-22 (vartiotorniseuran tunnistaa vääräksi profeetaksi epäonnistuneiden maailmanlopun ennustevuosien perusteella, kuten 1914, 1925 ja 1975)
3 Moos 17:15 (verta saa syödäkin)
itsensä.luonako 3.10.2016 15:26
"Älä yritä kiertää kysymystä. Asian ydin on, että kun "Sana oli Jumalan luona", Sana esitetään Jumalasta erillisenä olentona "
Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala
-Jae siis kertoo että Sana oli alussa, sitä ei luotu. Ja tyylin lisäksi se vahvistaa että Sana oli Jumala. Eikä siis, että "sana oli erillinen olento", kuten vartiotorniuskonnossa. Tyyli-ilmaisuuteen viittaa myös että VT:ssä Jumala on paitsi kaikkitietävä, myös kaikkialla.- katsohan.uudestaan
"Matti oli Tepon luona", tämäkö ei mielestäsi esitä Mattia ja Teppoa erillisinä olentoina?
- Ristitty
Niin, iskelmälaulajaduo. Ja olivat mielestäsi kuin paita ja perse ?
Pidä tosiaan siitä kiinni niin et menetä niiden hymyileväin jellonien taputtelemahdollisuutta, siinä paratiisissa, joka alkoi harman 1914, 1925 ja 1975 ym jälkeen.
Onhan sitten Raamattu ja Raamatun Jeesus sinullekin, lupaus on sinulle annettu jos otat sen vastaan. - piirroskuvituksella
Veljeksiä, lauloivatko sitten valtakunnansalin laulukirjasta, onko siinä se "arvotonta kissankultaa", muistaakseni laulun loppusäkeistössä sanotaan, että kissankullan kissa hymyilee kuin vartiotornin piirros, tätäkö tarkoitit ?
- hymyilevä.leijona
Ristitty kirjoitti:
Niin, iskelmälaulajaduo. Ja olivat mielestäsi kuin paita ja perse ?
Pidä tosiaan siitä kiinni niin et menetä niiden hymyileväin jellonien taputtelemahdollisuutta, siinä paratiisissa, joka alkoi harman 1914, 1925 ja 1975 ym jälkeen.
Onhan sitten Raamattu ja Raamatun Jeesus sinullekin, lupaus on sinulle annettu jos otat sen vastaan.Paita ja perse kyllä, mutta eri olentoja. Kuten kaikkivaltias Jumala ja Jumalan Poika, jolle on annettu kaikki valta, jonka senkin hän luovuttaa lopulta takaisin. Miksi tuo on niin vaikea hyväksyä?
Lupaus annettu, sanot. Saako rahat takaisin, jos lupaus ei toteudukaan? - Selvyydeksi
Foorumin aiheena on jehovantodistajuus.
Sen lehti vartiotorni vaatii sanomaan että Jeesus on enkeli Mikael.
Pyhä kolminaisuus ei kuulu vartiotorniin kuin siten että sitä yritetään horjuttaa jotta tilalle voisi sitten ns. rakkauspommituskuurin jälkeen työntää sen Mikaelin.
Tuossa jakeessa ensin sanotaan, että Sana, Jeesus on ollut aina eikä siis luotu, kuten Jumalasta kerrotaan ja vielä lopuksi lausutaan selvästi että Sana oli Jumala.
Vartiotorni laittaa todistajat väittämään että tuosta keskimmäisestä ilmauksesta voidaan tulkita, että Jeesus ei ollut Jumala.
Todistajia on kielletty foorumilla esittämästä, että heidän itsensä omassa kirkossaan tulee sanoa Jeesus Mikaeliksi (adventisteilta omaksuttu, adventistit ovat virheestä jo luopuneet) - OnSinullaTulkinnat
Selvyydeksi kirjoitti:
Foorumin aiheena on jehovantodistajuus.
Sen lehti vartiotorni vaatii sanomaan että Jeesus on enkeli Mikael.
Pyhä kolminaisuus ei kuulu vartiotorniin kuin siten että sitä yritetään horjuttaa jotta tilalle voisi sitten ns. rakkauspommituskuurin jälkeen työntää sen Mikaelin.
Tuossa jakeessa ensin sanotaan, että Sana, Jeesus on ollut aina eikä siis luotu, kuten Jumalasta kerrotaan ja vielä lopuksi lausutaan selvästi että Sana oli Jumala.
Vartiotorni laittaa todistajat väittämään että tuosta keskimmäisestä ilmauksesta voidaan tulkita, että Jeesus ei ollut Jumala.
Todistajia on kielletty foorumilla esittämästä, että heidän itsensä omassa kirkossaan tulee sanoa Jeesus Mikaeliksi (adventisteilta omaksuttu, adventistit ovat virheestä jo luopuneet)"Tuossa jakeessa ensin sanotaan, että Sana, Jeesus on ollut aina eikä siis luotu, kuten Jumalasta kerrotaan ja vielä lopuksi lausutaan selvästi että Sana oli Jumala."
Ohitat siis kokonaan tuo "luona" olemisen ja luet niin, että Jeesus on ollut aina?
Entä Mark. 2:2: "Ja kohta kokoontuivat monta, niin ettei enää siaa ollut, ei ovenkaan tykönä; ja hän puhui heille sanan." (Biblia). Sama kreikankielen pros-sana esiintyy tuossakin, kun ollaan oven luona tai lähellä. Luetko sen niin, että ovi on ollut aina?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413132
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582492Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291979- 1301647
- 751464
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761415Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641408- 891105
- 901059
- 1351037