Jeesus on tie

Uskon tuoja

totuus ja elämä. Häneen uskomalla yksinkertaisen lapsen mielellä pelastuu. Siihen ei tarvita kokouksia, ei ehtoollisia, ei mitään muutakaan ulkokullaista muodollisuutta. Jeesus Kristus sanoo, minä olen tie totuus ja elämä, jokä minuun uskoo, niin pelastuu. Usko on niin yksinkertaista. Kun antaa vain kätensä Kristukselle ja lähtee seuraa häntä. seuratilaisuudet, jumalanpalvelukset, pröystäilevät toimitalot jne. on silkkaa rahan tuhlausta, jota Jumala ei kato hyvillä mielin. Mielestäni ne rahat pitäisi käytttää hyväntekeväisyyteen. Maailmassa on paljon köyhyyttä ja kurjuutta. On todella väärin, että rahoja käytetään noin itsekkäästi omia etuja aatellen. Kristus sanoo jotenki näin, "viekäät sanomaa kaikkeen maailmaan". Vietäis apua sinne, missä sitä tarvitaan, ja kerrottais samalla Jeesuksesta, Kristuksestamme. Jumalan mielestä rikkaudet ovat väärin jaetut. on rikkaita ja köyhiä. Jumalan tahto olisi, että rahat jaettaisiin tasan. jokaiselle saman verran. rikkailta otettais kolehti, ja jaettais köyhille. Loppuisi köyhyys, mutta ihminen on ahne. Ihminen haluaa pitää kaiken omaisuutensa jota hänellä on. rahaa ei mielellään jaella muualle. kolehdeissakin kerätään vain itselleen, että saisi mahdollisimman hienon pröystäilevän toimitalon, ja puhujille oikein hienot autot, joilla voi kierrellä seuroista seuroihin puheita pitämässä. Seuratilausuudet ovat kuitenkin turhia, sillä usko on yksinkertaisempi kuin voi uskoakkaan. uskoo vain Jeesukseen, niin pelastuu.
Evankeliointia voi tehdä kuka tahansa omasta tahdostaan, ja Jeesus kehottaakin siihen. Evankeliointi ja kaduilla ihmisten puhuttelu ei maksa mitään.
Paras saarna on: "JEESUS RAKASTAA! USKO HÄNEEN, NIIN PELASTUT!"

14

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa.

• admata.

...Entinen vakiokirjoittelija vlm mainitsi löytyvän Raamatusta. Joutui tunnustamaan että EI LÖYDY.

>>
        ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa.
        >>

Tyhjänpäiväinen hatusta vedetty vl-fraasi. Syntyjuuret johtavat Oulun vl-heinähattujen sylttytehtaalle:(

ps. Tervetuloa takaisin palstalle Leenu;)

• H.J.
        admata. kirjoitti:

...Entinen vakiokirjoittelija vlm mainitsi löytyvän Raamatusta. Joutui tunnustamaan että EI LÖYDY.

>>
        ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, sillä ei ole Jumalaa isänä taivaassa.
        >>

Tyhjänpäiväinen hatusta vedetty vl-fraasi. Syntyjuuret johtavat Oulun vl-heinähattujen sylttytehtaalle:(

ps. Tervetuloa takaisin palstalle Leenu;)

tuon fraasin alkujuuret (ainakin aikaisimmat tietämäni) johtavat 1500-luvun Wittembergiin.

• uskon tuoja

Tuo saattanee ehkä pitää paikkaansa. tää mun uskoni on oikeastaa todella yksinäistä, ku tätä ei voi jakaa muiden kanssa. Täytyy kerrankin tunnustaa, että tuossa sanomassasi on jotain.
        Haluan joukkoon. joukkoon jossa kaikilla olisi sama usko. Mistä voisin löytää sellaisen joukon. onko vl:ien keskuudessa esim näkemyseroja. Ul lestadiolaiste keskuudessa on kuulemma jonkun verran. entä mikä usko vie perille taivaaseen. mulle iski oikeasti hätä!
        Sanokaa onko tää normaalia, tunnen itseni yhtäkkiä hirveen syntiseksi?

• uskon tuoja

tuo taitanee pitää paikkaansa. tunnen itseni hirveän yksinäiseksi, kun en voi jakaa uskoani kenenkään kanssa. löytyykö täältä maan pääältä sellasta joukkoa, jossa kaikilla on samanlainen usko. lestadiolaisillakin näyttää olevan näkemyseroja. Mistä löydän porukan, joka tunnustaa keskenänsä samanlaista uskoa.
        Iski yhtäkkiä hätä!
        Sanokaa onko tää normaalia, että tunnen yhtäkkiä itteni hirveen syntiseksi?
        oloni on raskas....

• sdf
        uskon tuoja kirjoitti:

tuo taitanee pitää paikkaansa. tunnen itseni hirveän yksinäiseksi, kun en voi jakaa uskoani kenenkään kanssa. löytyykö täältä maan pääältä sellasta joukkoa, jossa kaikilla on samanlainen usko. lestadiolaisillakin näyttää olevan näkemyseroja. Mistä löydän porukan, joka tunnustaa keskenänsä samanlaista uskoa.
        Iski yhtäkkiä hätä!
        oloni on raskas....

Käy tutkimassa erilaisia kristittyjä suuntauksia. Ja rukoile. Kyllä Jumala sulle paikan antaa (varmaankin). Se voi olla vapaakirkossa tai vanhoillislestadiolaisten seurat.

• uskon tuoja kirjoitti:

Iski yhtäkkiä hätä!
        oloni on raskas....

uskontunnustuskin käytössä, jossa luvataan uskoa Pyhään yhteiseen seurakuntaan ja syntien anteeksisaamiseen... Kyllähän niitä on sellaisiakin seurakuntia, jossa ei tarvis olla yhteistä seurakuntaa, riittäää hajallaan ja erillään oleminen, eri seurakunnissa olo siis. Mutta kun onhan se niin, että jos valkeudessa vaeltaa, niin on yhteys keskenään. Voi sanoa, että jos ei ole sellaista yhteyttäkään, niin eihän tuo täytä tuotakaan kohtaa.

Ja keskenään leivänmurtamisissa.

Paavalikin oli yhtydessä seurakuntiin, jos asuu etäämmällä, voi silti olla yhtä. Pitää yhteyttä keskenään kuten Paavali apostolina piti. Sehän tosin oli sellainen paimen. Jos jotain ei tiedä, voi kysellä seurakunnasta. Onhan niinkin, että kun näette sen päivän lähestyvän neuvokaat teitänne keskenänne... tms...

• uskon tuoja kirjoitti:

Iski yhtäkkiä hätä!
        oloni on raskas....

hyvä asia, jos tuntee syntisyyden. Silloin on varmasti hyvä toimia omantunnon äänen mukaan. Etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.

Kun synnit saa uskoa anteeksi, tulee rauha ja hyvä omatunto. Omat synnit siis anteeksi, se riittää kun ne uskoo anteeksi. Tervetuloa seuroihimme. Niitä on paljon. Esim. Oulussa ke: klo 19, la klo 19, su klo 18.

• uskon tuoja
        Leenu.n kirjoitti:

hyvä asia, jos tuntee syntisyyden. Silloin on varmasti hyvä toimia omantunnon äänen mukaan. Etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.

Kun synnit saa uskoa anteeksi, tulee rauha ja hyvä omatunto. Omat synnit siis anteeksi, se riittää kun ne uskoo anteeksi. Tervetuloa seuroihimme. Niitä on paljon. Esim. Oulussa ke: klo 19, la klo 19, su klo 18.

on niitä seuroja. Sielläkö professorintielläkö ovat ne samaa yhteistä uskoa tunnustuvat? Olen mennyt pari kertaa ohi siitä, mutten oo rohjennu tulla sisään. Olen rukoillut Jumalalta voimia, että uskaltaisin tulla joukkoonne. Itselläni ei ole ainuttakaan kaveria, ja uskonikin on ollut hyvin yksinäistä. En ole Oulusta, mutta käyn aika usein siellä. Pitäisi uskaltautua myös oman paikkakunnan rauhanyhdisykselle. Jospa siinä sivussa siunaantuisi myös kavereita...
        Haluan toki uskoa syntini anteeksi, jos se vain on mahdollista!

• uskon tuoja kirjoitti:

on niitä seuroja. Sielläkö professorintielläkö ovat ne samaa yhteistä uskoa tunnustuvat? Olen mennyt pari kertaa ohi siitä, mutten oo rohjennu tulla sisään. Olen rukoillut Jumalalta voimia, että uskaltaisin tulla joukkoonne. Itselläni ei ole ainuttakaan kaveria, ja uskonikin on ollut hyvin yksinäistä. En ole Oulusta, mutta käyn aika usein siellä. Pitäisi uskaltautua myös oman paikkakunnan rauhanyhdisykselle. Jospa siinä sivussa siunaantuisi myös kavereita...

ja on viikolla muitakin seuroja. Esim kirkoissa. Se ry on kyllä valtava ja jos ei ole rohkeutta mennä kenellekään puhumaan, niin voit jäädä huomiotta. Tai ehkä sellaiset tarkat seuraajat saattavat huomata. Ry:llä on myös sellaisia uskovaisia tai ainakin yhdestä olen kuullut, nuoresta, että tehny tässä joskus lähiaikoina parannuksen. Se kaveriasia voi olla hankala, mutta kannattaa rukoilla. Sitkeän rukoilijan Jumala palkitsee. Se juttu kun on niinkin, että pitäs olla ainakin jonkin verran samaa tyyppiä ja ei välttämättä toinen voi alkaa toiselle kavereita järkkäämään, jos asianomaiset eivät viihtyisikään toistensa seurassa.

• uskon tuoja kirjoitti:

minäkin rukoilen, että tulisit ja että Jumala johdattaisi. Ja niinkin, että oikein hyviä ystäviä saisit. Edes yhden hyvän ystävän. Yks kaveri mulla on, joka teki parannuksen tähän meijän uskoon (tosin ensin kierreltyään muissakin hengellisyyksissä). Ja se ainakin sai kavereita. Saattaa mennä aikaa siinäkin kaverin etsimishommassa. Mutta kaikki ajallaan! Ensin tietysti tulee etsiä Jumalan valtakunta, niin kaikki sen ohessa annetaan.

• uskon tuoja
        Leenu.n kirjoitti:

minäkin rukoilen, että tulisit ja että Jumala johdattaisi. Ja niinkin, että oikein hyviä ystäviä saisit. Edes yhden hyvän ystävän. Yks kaveri mulla on, joka teki parannuksen tähän meijän uskoon (tosin ensin kierreltyään muissakin hengellisyyksissä). Ja se ainakin sai kavereita. Saattaa mennä aikaa siinäkin kaverin etsimishommassa. Mutta kaikki ajallaan! Ensin tietysti tulee etsiä Jumalan valtakunta, niin kaikki sen ohessa annetaan.

Pääsin eilen juttelemaan parin vanhoillislestadiolaisen kanssa. He sanoivat, että olen tervetullut seuroihin. Kyselin tarkemmin heidän uskosta. Oli todella antoisaa keskustelua, ja vahvistui se käsitys, että vanhoillislestadiolaisuus on se oikea joukko. Yksi asia vain mietitytti. Nimittäin ehkäisy. Tiedän, että on hyvä ottaa kaikki lapset vastaan Jumalan lahjana, mutta jos ei uskalla. Pelkäävätkö vanhoillislestadiolaisäidit sitä jatkuvaa synnytysrumbaa? Oletko sinä Leenu.n naimisissa. oletko sinä valmis vastaanottamaan kaikki lapset, mitä annetaan. Itse oon vanhapoika. Jos löytäisisin itselleni vanhoillislestadiolaisen vaimon, onko oikein, että estän Jumalan lahjojen vastaanottamisen, jos tiedän, ettei voimavarani riitä lasten kasvattamiseen. Vai pitääkö siinäkin rukoilla voimia Taivaalliselta isältä? Suhteenne televisioon on erittäin järkevä! Olette säästyneet paljolta pahalta. Miten paljon sieltä tuleekaan saastaa ym.
        Taidan itsekin heittää sen synninpesän pois olohuoneestani. Niin paljon sieltä on pahaa tarttunut, etten halua saastuttaa itseäni enää yhtään..

• uskon tuoja kirjoitti:

Pääsin eilen juttelemaan parin vanhoillislestadiolaisen kanssa. He sanoivat, että olen tervetullut seuroihin. Kyselin tarkemmin heidän uskosta. Oli todella antoisaa keskustelua, ja vahvistui se käsitys, että vanhoillislestadiolaisuus on se oikea joukko. Yksi asia vain mietitytti. Nimittäin ehkäisy. Tiedän, että on hyvä ottaa kaikki lapset vastaan Jumalan lahjana, mutta jos ei uskalla. Pelkäävätkö vanhoillislestadiolaisäidit sitä jatkuvaa synnytysrumbaa? Oletko sinä Leenu.n naimisissa. oletko sinä valmis vastaanottamaan kaikki lapset, mitä annetaan. Itse oon vanhapoika. Jos löytäisisin itselleni vanhoillislestadiolaisen vaimon, onko oikein, että estän Jumalan lahjojen vastaanottamisen, jos tiedän, ettei voimavarani riitä lasten kasvattamiseen. Vai pitääkö siinäkin rukoilla voimia Taivaalliselta isältä? Suhteenne televisioon on erittäin järkevä! Olette säästyneet paljolta pahalta. Miten paljon sieltä tuleekaan saastaa ym.
        Taidan itsekin heittää sen synninpesän pois olohuoneestani. Niin paljon sieltä on pahaa tarttunut, etten halua saastuttaa itseäni enää yhtään..

synnytys pelottaa. Mutta se on luonnollista. Pelkokin siis luonnollista. Puhumattakaan synnytyksestä. Mä en ole naimisissa, mutta kyllä mä haluaisin toimia niin, että kaikki lahjat otettaisiin vastaan. Eihän niitä nyt enempäänsä anneta, lahjojakaan. Ja jos Jumala näkee paremmaksi, ettei anna yhtään, niin siihenkin on tyysyttävä. Se on ihan hyvä ajatus, että tuohon ehkäisemättömyysasiaankin voi rukoilla voimia. Yleensäkään ihminen ei voi omilla voimillaan olla uskovainen päivääkään. Mutta uskomisella on palkka, ja siksi kannattaa kilvoitella. Lopulta tämä aika menee ohi kuin siivillä. Ihmisen elämä on kuin kämmenen leveys tai kuin ei mitään.

Sielujenvihollinen näkee kunkin ihmisen heikon kohdan ja on valmis tarjoamaan keinojaan. Jokaiselle se varmasti on laatimassa omaa eksytyssuunnitelmaansa ja pyrkii toteuttamaan sen. Se siis ei ole mikään joutilas ja laiska. Ahkerasti (mutta juonitellen) toimii.

• uskon tuoja kirjoitti:

sitten miten olet toiminut, jos haluat. Ainakin minua kiinnostaisi kuulla lisää jatkoa.

tai voithan laittaa mailia: [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3305
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1321
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1255
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe