Kyllä oli kirkasta Jumalansanaa. Jota saimme kuulla T.Hämäläisen suusta. Saimme kuulla miten lakihenkinen serakunta olemme. Kristusta kirkastettiin. Jne. Kaikki jotka epäilette, kuunnelkaa saarna ja tehkää siitä johtopäätökset. Herra Jeesus ole kiitetty!!
Joensuu tänään.
80
1238
Vastaukset
- epäilyksetpois
Eikä ollut hassumpi tuo aloittajan tervehdys/toivotus,ei tarvi epäillä missä on hengellinen kotini!
- teuta01
Ompa teillä pieni taivas . ja sekin lakihenkinen, voi ,voi, voi sanoi
kotka joka lensi keskitaivaalla. en paremmin sano . se oli Johan- neksen kotka. Johon häntä verrattiin silloin kun kirjoitti evan- keliumia. n. 72-76 jKr. . . - eläääääääämäääään
teuta01 kirjoitti:
Ompa teillä pieni taivas . ja sekin lakihenkinen, voi ,voi, voi sanoi
kotka joka lensi keskitaivaalla. en paremmin sano . se oli Johan- neksen kotka. Johon häntä verrattiin silloin kun kirjoitti evan- keliumia. n. 72-76 jKr. . .Taivaanisä ja taivaan tuleminen lihaksi Jumalan Pojan Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhyyden kautta, antakoon meille uskoville iankaikkisen elämän.
- puhtaastitaivaasta
Voisit Teuta kuunnella ja kertoo meille missä kohtaa saarnaa yhdistyy Iisaksonhenkisyys? Jos nimittäin löydät yhdenkin kohdan ihmettelen.
- TEUTA007
Joo koko saarna oli lapin pönkitystä , en paremmin sano
mies on mennet pilalle ,kuin muutkin jotka sitä harrastaa kehua. - kivaoliskuulla
Teu oli isäs..... Ku Iisakson saarnas vai voisitkosn samalla kertoa missä on iisaksonninkanssa jutellut saatika nähnyt
- teuta01
kivaoliskuulla kirjoitti:
Teu oli isäs..... Ku Iisakson saarnas vai voisitkosn samalla kertoa missä on iisaksonninkanssa jutellut saatika nähnyt
hEIKIN SUOLLA 1951, 1952 MYÖS HONKILADELLA , 81953 oli virallinen we. ja gj , oli silloin , sitten taas 1954, 1955 -56. - 58- ,1960 . ( viraline we gj. 1962)j a vielä 1964.
silloin alkoi rytinä tai 1965. .. en paremmin sano ..
mitähän vielä .
-
kyllä hän muuallakin saarnasi , mutta mullei ollut varaa liikkua kovinmonissa paikoissa . siihen aikaan eikä oikeen halujakaan . en ole sanonut pitäväni hänestä.
koskaan . mutten kovasti vihannutkaan, kuinka nuori joka oli aluksi noin 10 v.
ja lopuksi n.20 v. mutt amuistan hyvin monet sutkit . j a jalo westerlund valoitti
yhdelä Gälli matkalla paljon . siinä hän on aikaa kymmenen tuntia mennessä
ja toinen mokoma tullessa,. mukana oli myös lankoni ja tate,. 1982 joulu -
-
sitten olimme yöt ai = Antero Iäksellä . siellä oli myös pl.el.
-
jw. oli jossakin saarnaajan tykönä. että se oli sikäli helppo nakki ,
-
minulla oli silloin 401 pösö, diseli. joka oli hyvä juuri neljälle vielä joltisessa kunnossa.
olin varautunut moniin asioihin , kun tiesin että pökö ei juuri käynnisty -12 asteessa
olin ostanut 4. 80 m piuha nippua ,että olisin tarpeesa saanut virtaa kaukaakin . mutta
sattui leuto Joulu yhtenä aamuna oli -8. muuten alle. .
-
Hml'- Gälliin , p-joenkautta oli jossa joimme elman kaveet ennen kuin lähdimme.
se on hyvin vaikka itsesanonkin , mutta kokonaisaika . oli minusta hyvä. pihtiputaalla
joimme kahveet yöllä joskus keskiyän paikkeilla.seuraavaksi viita saaressa omista kannuista, tankattiin , oulun portissa oli seuraava,. haaparada,, . kalix. Gälli.. jossa
emännät oli jo kahvet keittänyt. ja saimme tuoretta ,heti aamusta. .
- - teuta01
teuta01 kirjoitti:
hEIKIN SUOLLA 1951, 1952 MYÖS HONKILADELLA , 81953 oli virallinen we. ja gj , oli silloin , sitten taas 1954, 1955 -56. - 58- ,1960 . ( viraline we gj. 1962)j a vielä 1964.
silloin alkoi rytinä tai 1965. .. en paremmin sano ..
mitähän vielä .
-
kyllä hän muuallakin saarnasi , mutta mullei ollut varaa liikkua kovinmonissa paikoissa . siihen aikaan eikä oikeen halujakaan . en ole sanonut pitäväni hänestä.
koskaan . mutten kovasti vihannutkaan, kuinka nuori joka oli aluksi noin 10 v.
ja lopuksi n.20 v. mutt amuistan hyvin monet sutkit . j a jalo westerlund valoitti
yhdelä Gälli matkalla paljon . siinä hän on aikaa kymmenen tuntia mennessä
ja toinen mokoma tullessa,. mukana oli myös lankoni ja tate,. 1982 joulu -
-
sitten olimme yöt ai = Antero Iäksellä . siellä oli myös pl.el.
-
jw. oli jossakin saarnaajan tykönä. että se oli sikäli helppo nakki ,
-
minulla oli silloin 401 pösö, diseli. joka oli hyvä juuri neljälle vielä joltisessa kunnossa.
olin varautunut moniin asioihin , kun tiesin että pökö ei juuri käynnisty -12 asteessa
olin ostanut 4. 80 m piuha nippua ,että olisin tarpeesa saanut virtaa kaukaakin . mutta
sattui leuto Joulu yhtenä aamuna oli -8. muuten alle. .
-
Hml'- Gälliin , p-joenkautta oli jossa joimme elman kaveet ennen kuin lähdimme.
se on hyvin vaikka itsesanonkin , mutta kokonaisaika . oli minusta hyvä. pihtiputaalla
joimme kahveet yöllä joskus keskiyän paikkeilla.seuraavaksi viita saaressa omista kannuista, tankattiin , oulun portissa oli seuraava,. haaparada,, . kalix. Gälli.. jossa
emännät oli jo kahvet keittänyt. ja saimme tuoretta ,heti aamusta. .
-niin kone teki tepposen piuhaa oli 4x80 m eli 320 metriä .ei niin pitkää saa laitaakaan
vartioitsematta , mutta jos olisi tarvinnut ,sitä olisi vartioitu kuin haukka. j a kun se
olisi polttanut sulakkeen heti hehku ja startti.. .
-
- mnjknoånnn
Kuinka monta jumalaahan teillä saatanaa palvelevilla on ollut puhumassa?
Totuus ollenee, että uskotte saatanaa tai sen herra jumalaa Jumalaksi!
Ne ovat niitä rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisten ääliöiden aivopieruja ne...- teuta01
Kaksi saarnaajaa /p v. .
mutta me emme ole tykännyt kiroomisesta koskaan . koeta välttää etten joudu syntiin. sinun puhdistautmattoman takia,.
-
- miksiivana
Millasilla korvilla aloittaja kuunteli? Epäilevä, syyttävä, sormella osoittava, ivallinen.
- puhtaastitaivaasta
Avoimin mielin omaan tarpeeseen. Huomasin vain, että eipä voida meitä lakihenkiseksi syyttää. Se on valhetta! Avauksen toinen lause on sarkasmia.
- teuta01
"MIKSI IVANA , #.
-
EN TIE , MUTTA ENNEN OLI PAIKALLAAN ,MUTTA SEKIN MENI JO 2011.
TAVALLAAN PILOILLE, MIELEN KIINNOLLA , OLISIN KUULLUT HÄNEN PUHE-
ENSA 2009 KIERROKSEN JÄLKEEN , OLISI VARMAAN OLLUT, SAMAN LAISTÄ' HÖPINÄÄ.. KUIN NYTKIN.. ETTEKÖ TE TAJUA ETTÄ HERRA ON TAIVAASSA JA KATSOO TEIDÄN TEKEMISIÄ , J A TEKEMÄTTÖMIÄ ASIOITA.. OLKAA NYT KER
RANKIN JÄRKEVIÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS, JEESUKSEN KRISTUKSEN VERESSÄ JA
PYHÄSSÄ KALLIISSA NIMESSÄ. . .
-
Kyllä ensimmäinen saarna oli ihan kelvollista puhetta. Siinä oli lämpöä ja rakkautta ja hyviä neuvoja.
- teuta01
"eslest. "
-
et kai sinäkin ala lipumaa, en paremmin sano , jos niinkään hyvin.
ja kukas sen ensimmäisen puhui. tarkoitat kai pe ,iltaista , olim
me pyytäneet vieraita . eikä nekää sanout mitään siitä kuuntelusta,
- - annatte_pettää_itseänne
Lakihenkiset kristityt nimittävät ihmisoppeja ja ihmisten keksimia lakeja "neuvoiksi". Näillä konstailuillaan he ainoastaan pyrkivät näyttämään olevansa ainoita oikeita kristittyjä maailmassa.
Mitä tästä teatterista sanoo Jumalan sana:
Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
***) Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - kannattaakuunnella
teuta01 kirjoitti:
"eslest. "
-
-Perjantaina, siis eilen tuli pelkkää huminaa vaan kuuntelusta, oletan!!!!
teuta01 kirjoitti:
"eslest. "
-
-En minä mihinkään lipsu, mutten myöskään ole niin yksisilmäinen etten antaisi tunnustusta kun on sellaisen paikka. Ei kaikki muutu pahaksi tai hyväksi yhdessä yössä.
Lapin ylistys on oikeastaan oletusarvoista noissa vanhan ry:n seurapuheissa joten niihin en enää edes kiinnitä huomiota. Ihmisiä kun ollaan ei, kenenkään puheet täydellisiä ole. Ei tuo TH ainakaan nyt kuullun perusteella pahimmasta päästä ole.- teuta01
teuta01 kirjoitti:
"eslest. "
-
-SE OLI TIMO HÄMÄLÄINEN , VELJENI JOK AKUOLI n,,20 VUOTTA SITTEN 9.11.1996
(OLI KEHUNUT HÄNTÄ , MUTTA MENI PILOILLE) N.2011 KIERROKSEN AIKAN.. TATE OLI NAIMISISSA HÄNEN SISKONSA KANSA .. (EN PAREMMIN SANO).
- - PimeäksiOnTullut
annatte_pettää_itseänne kirjoitti:
Lakihenkiset kristityt nimittävät ihmisoppeja ja ihmisten keksimia lakeja "neuvoiksi". Näillä konstailuillaan he ainoastaan pyrkivät näyttämään olevansa ainoita oikeita kristittyjä maailmassa.
Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
***) Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Lempäälän hemmolle on tullut Jumalan sana kovin halvaksi.
- teuta01
annatte_pettää_itseänne kirjoitti:
Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Vaikka paavali kirjoittaa 8 :lvun alussa 1-5 Kristus toimitaa ylimmäisenä pappina palvelusta , jumalan rakentamassa majassa , josta vanhan liiton maja oli vain kuvaja varjo,,, Hän on sen uuden jalomman liiton välittäjä.6-13.
-
8:6-12. selitystä: Tässä lainatun Jeremian kirjan ja profetian mukaan Uudessa liitosa on
1. Syntien ja vääryyksien antamus..
2. Jumalan toimittama (Kristuksen) lain kirjoittaminen sydämiin. Niin ettöä uskovat sydämen halusta noudattavat sitä .
3. Jumalan tunteminen sanan ja Pyhän Hengen kautta, ,elämä lähellä Jumalaa ja Kristusta . ks. EF:2:13,18...
-
8:13..; selitystä , TÄYDESSÄ MERKITYKSESSÄ ,, UUDEN LIITON KAUSI ALKOI PYHÄN HENGEN VUODATUKSELLA , SEURAKUNTA OLI PERUSTETTU LUKITTUJEN OVIEN-TAKANA .1 PÄÄSIÄIS PÄIVÄN ILTANA MYÖHÄÄN , SEN PERUSTI KRISTUS . . .
JA PUHALSI PIENEMMÄN PYHÄN HENGEN HEIDÄN PÄÄLLEEN JA SANOI OTTAKAA JA
KENELTÄ TE PIDÄTTÄ SYNNIT,NE ON PIDÄTETTY TAIVAASSA,JAKENEN TE PÄÄSTÄT-TE, TÄÄLLÄ HÄN ON PÄÄSTETTY TAIVAASSA, JA SAMOIN HÄN LÄHTI KUN OLI TULLUT ,EI KUKAAN HAVAINNUT ,SITÄ.
-
RAUMAN MIES SANOI HÄN LIKKUI KUN TUOKSAUS VAIN. . .
-
sILLOIN VANHA ELI ELI SIINAIN LIITTO LAKKASI OLEMASTA VOIMASSA , JA UUSI LIITTO ALOITTI TOIMINNAN ,,, KUNTÄTÄ KIRJETTÄ ON KIRJOITETTU JATKUI VIELÄ
UHRITOIMITUKSET ,JUMALATTOMIEN JUUTAISTEN TEHDESSÄ SITÄ PALVELUA SIIHEN ASTI KUN TEMPPELI HÄVITETTIIN.,, VAIKKA TITUS KOETTI SEN SÄÄSTÄÄ
HE OLI TURHAAN UHRANNEET 40 VUOTTA, SIELLÄ UHRATUT UHRIT OLI MENET-
TÄNEET VOIMANSA , TÄMÄ JOHTUI SIITÄ ,VAIKKA EI EPÄUSKOISET JUUTALAISET SITÄ KÄSITTÄNET,,, ETTÄ KRISTUKSEN UHRIN JOHDOSTA VANHAN LIITON UHRI OLI LOPPU 30jKr. VAIN KRISTUSEN UHRI KELPAA SYNTIEN, ANTEEKSIANTA-MUKSEKSI SYNTISELLE...EN PAREMMIN SANO-..
- hyväsaarnaoli
Hyvin puhui ja niin monelle tarpeeseen.
- semmosetkorvat
Kuunteliks sä toisten korvilla ?
- Hörökorvatotinen
semmosetkorvat kirjoitti:
Kuunteliks sä toisten korvilla ?
Kirjoitteletko ja luetko näitä juttuja vain omaan tarpeeseen vai onko sinulla viisautta ja ymmärrystä kirjoitella toisten korville.
- erhtyväinenoppivainen
Hörökorvatotinen kirjoitti:
Kirjoitteletko ja luetko näitä juttuja vain omaan tarpeeseen vai onko sinulla viisautta ja ymmärrystä kirjoitella toisten korville.
Hyvässarnaoli tarkoitti: "hyvin puhui niin moneen tarpeeseen" Anteeksi ja kiitos kun näpäytitte. Yritän koko ajan oppia, sanan kuulosta sitä...
- Uskostajeesukseen
Muista sinun hengellinen kotisi on Jeesus Kristus. Kuuntele kaikki saarnat Joensuussa ja muista.....yksi oli pyhällähengellä täytetty synnitön. Hän oli vapahtajamme Jeesus Kristus. Kaikki senjälkeen ovat syntisiä ja erehtyvät usein. Tutki jokaista sanaa sanoo Luther.
"Tutki jokaista sanaa sanoo Luther."
Muistelen Lutherin sanoneen kirjoituksessaan "Seurakunnan oikeudesta arvostella kaikkea oppia ja vallasta ottaa, kutsua ja erottaa opettajia", että seurakunnan on AUTUUDEN MENETTÄMISEN UHALLA arvosteltava kaikkea mitä opetetaan, ja että tämä oikeus on KOKONAAN otettu pois opettajilta (korostus omani).
Miten tämä nykyisin toteutuu Esikoislestadiolaiset ry:ssä ja erityisesti suhteessa nk. Lapin vanhimpiin?- teuta0117
Eslest kirjoitti:
Muistelen Lutherin sanoneen kirjoituksessaan "Seurakunnan oikeudesta arvostella kaikkea oppia ja vallasta ottaa, kutsua ja erottaa opettajia", että seurakunnan on AUTUUDEN MENETTÄMISEN UHALLA arvosteltava kaikkea mitä opetetaan, ja että tämä oikeus on KOKONAAN otettu pois opettajilta (korostus omani).
Miten tämä nykyisin toteutuu Esikoislestadiolaiset ry:ssä ja erityisesti suhteessa nk. Lapin vanhimpiin?NYT MUISTELI OIKEIN SITÄ KOHTAA ,JOSTA OS. KIN USEIN PUHUI.
JA EH.. MOLEMMAT OLI UUDET USKONPUHDISTAJAT , MUTTA SEURAKUNTA HYLKÄSI HEIDÄT. . EN PAREMMIN SANO.. JOS NIIN - KÄÄN HYVIN. SANOISIN JOS OLISITTE SEN OTTANUT VASTAAN..
-
ÄLKÄÄ KUISTELKO NURKKIEN TAKANA. ( MUTTA ESLESTA SANOI HYVIN..).. TELOIT PAHAN , USKON SEN , SAMOIN. . KUIN SINÄKIN
JA MUT ,USKOVAT ,, TOISILLA MENEE KOVAA,, MUTTA VÄÄRÄÄN SUUNTAAN. TARKISTAKAA KURSSINNE. NYT ON AIKA.. - vääräeimeneläpi
Eslest kirjoitti:
Miten tämä nykyisin toteutuu Esikoislestadiolaiset ry:ssä ja erityisesti suhteessa nk. Lapin vanhimpiin?Kun neuvoissa kuuluu hyvänpaimenen ääni seurakunta on tyytyväinen( hiljaisuus on myöntymisen merkki) jos taas tulee vierastä ääntä neuvoihin tai neuvomattomuuteen niin seurakunta havahtuu. Seurakunta elää ,onhan näitä "hyllytyksiä" nähty ja koettu. Tämä kaikki on tätä arvostelun välttämättömyyttä ja oikeutta.
- kannattaalukea
Eslest kirjoitti:
Miten tämä nykyisin toteutuu Esikoislestadiolaiset ry:ssä ja erityisesti suhteessa nk. Lapin vanhimpiin?Martti Lutherin kirja ;SEURAKUNNAN OIKEUDESTA JA SAARNAVIRASTA on hyvä , tarpellista ja tärkeää lukea jokaisen kristityn tuo kirja. On nimittäin niin, että mitä vähemmän asioita tietää, sitä helpompi on narussa talutella minne halutaan
- Onäin
kannattaalukea kirjoitti:
Martti Lutherin kirja ;SEURAKUNNAN OIKEUDESTA JA SAARNAVIRASTA on hyvä , tarpellista ja tärkeää lukea jokaisen kristityn tuo kirja. On nimittäin niin, että mitä vähemmän asioita tietää, sitä helpompi on narussa talutella minne halutaan
Olen samaa mieltä, tuo kirja kannattaa kyllä jokaisen lukea. Jotenkin minusta tuntuu, ettei sitä juuri kukaan ole vaivautunut lukemaan(viime vuosien tapahtumat). Jos vielä veikkaisin, niin Lapinmaalla ei varmasti kukaan edes tiedä tuollaisen kirjan olemassaolosta. Yksi vaihtoehto tietysti on se, että tämä kirja luetaan kuuluvaksi niihin Lutherin väärennettyihin kirjoihin, joista olen jonkun "meikäläisen" kuullut puhuvan.
- Pitääpaikkansa
Eslest kirjoitti:
Miten tämä nykyisin toteutuu Esikoislestadiolaiset ry:ssä ja erityisesti suhteessa nk. Lapin vanhimpiin?Niin, mutta esikoislestadiolaiset ry onkin eri asia kuin seurakunta. Tämän näkymättömän seurakunnan, joka on eri asia kuin esikoislestadiolaiset ry jäsenet, kyllä pitää huolta opillisesta puolesta. Tämän näkymättömän seurakunnan jäseneksi ei pääse jäsenmaksua maksamalla ja sen ulkopuolella onkin vain hiiriä ja rottia, joilla ei ole mitään oikeutta arvostella saarnaajien puhetta.
- teuta01
Pitääpaikkansa kirjoitti:
Niin, mutta esikoislestadiolaiset ry onkin eri asia kuin seurakunta. Tämän näkymättömän seurakunnan, joka on eri asia kuin esikoislestadiolaiset ry jäsenet, kyllä pitää huolta opillisesta puolesta. Tämän näkymättömän seurakunnan jäseneksi ei pääse jäsenmaksua maksamalla ja sen ulkopuolella onkin vain hiiriä ja rottia, joilla ei ole mitään oikeutta arvostella saarnaajien puhetta.
PISTÄISITKÄÖ SUUN KLIINNI ,ETTEI KITALAKI VIRTY.
ESIKOIS LESTAT ON NYT HILJAA JA KUNTELEE ESIKOISIA ry
TEILL Ä ON SE VIRHE , ETTÄ LUULETTE OLEVANNE JOTAKIN ISOA ,
KUIN SE ´SIMON NOITA SAMARIASSA ,APT. 8...
-
EIKÄ OLLUT KUIN JUSKA PATTU . KOKO NOITA , PIETARI SANOI HÄNELLE MENE
ETTEI TARTTE KAHTA KERTAA KÄSKEÄ' J A VIE SAASTAISET RAHAHASI MENSSESSÄ.
SIMON NOITA EI TAJUNNUT LAINKAAN ,,PIETARI TAJUSI ETTÄ NOIT AOLI SEN TAKANA, ETTEI IHMISET JAKSANET USKOA. KOSKA NOITA VEI HEIDÄN HUOMIONSA
MUUALLE J ATOIS ARVOISIIN ASIOIHIN.
-
LUE TEKSTIÄ .
- - Tule-kotiin
teuta01 kirjoitti:
PISTÄISITKÄÖ SUUN KLIINNI ,ETTEI KITALAKI VIRTY.
ESIKOIS LESTAT ON NYT HILJAA JA KUNTELEE ESIKOISIA ry
TEILL Ä ON SE VIRHE , ETTÄ LUULETTE OLEVANNE JOTAKIN ISOA ,
KUIN SE ´SIMON NOITA SAMARIASSA ,APT. 8...
-
EIKÄ OLLUT KUIN JUSKA PATTU . KOKO NOITA , PIETARI SANOI HÄNELLE MENE
ETTEI TARTTE KAHTA KERTAA KÄSKEÄ' J A VIE SAASTAISET RAHAHASI MENSSESSÄ.
SIMON NOITA EI TAJUNNUT LAINKAAN ,,PIETARI TAJUSI ETTÄ NOIT AOLI SEN TAKANA, ETTEI IHMISET JAKSANET USKOA. KOSKA NOITA VEI HEIDÄN HUOMIONSA
MUUALLE J ATOIS ARVOISIIN ASIOIHIN.
-
LUE TEKSTIÄ .
-Hyvä Teuta.
Äläs rupee kuule komentelemaan. Kun sinulla ei kerta ymmärrystä ole ja arvostelet, haukut ja mollaat vain muita, niin voisit hyvin vain häipyä näiltä palstoilta. Sun puheista puuttuu kokonaan rakkauden henki, joka on myös yksi Hengen hedelmä. Väittelemällä ja haukkumalla et mitään voita. Kirjoitat vielä ihan perättömiä. Jos sun pitää kirjoittaa jotain TH saarnasta, niin kuuntele se ensin. Sen verran, mitä tiedän ja kirjoituksistasi näkee, että saarnaa sinä et ole kuullut. Kuuntele ja koettele omassa sydämessä. Älä rupea sovittelemaan saarnaa muille. Kun kuuntelet sitä, ajattele, että hän puhuu juuri sinulle, ja vain sinulle. Tulisit itse myös paikan päälle. Parhaiten saat koettua sen lämmön ja rakkauden, jos tulet paikan päälle seuroihin. Näkisit ja kokisit paikan päällä myös sen, miten paljosta hyvästä jäät paitsi, jos annat itsesi vihollisen valtaan ja liityt vihollisen juonimaan Esikoiset Ry:n porukkaan. Älä vain erehdy pitämään sitä joukkoa oikeana. - teuta01
Tule-kotiin kirjoitti:
Hyvä Teuta.
Äläs rupee kuule komentelemaan. Kun sinulla ei kerta ymmärrystä ole ja arvostelet, haukut ja mollaat vain muita, niin voisit hyvin vain häipyä näiltä palstoilta. Sun puheista puuttuu kokonaan rakkauden henki, joka on myös yksi Hengen hedelmä. Väittelemällä ja haukkumalla et mitään voita. Kirjoitat vielä ihan perättömiä. Jos sun pitää kirjoittaa jotain TH saarnasta, niin kuuntele se ensin. Sen verran, mitä tiedän ja kirjoituksistasi näkee, että saarnaa sinä et ole kuullut. Kuuntele ja koettele omassa sydämessä. Älä rupea sovittelemaan saarnaa muille. Kun kuuntelet sitä, ajattele, että hän puhuu juuri sinulle, ja vain sinulle. Tulisit itse myös paikan päälle. Parhaiten saat koettua sen lämmön ja rakkauden, jos tulet paikan päälle seuroihin. Näkisit ja kokisit paikan päällä myös sen, miten paljosta hyvästä jäät paitsi, jos annat itsesi vihollisen valtaan ja liityt vihollisen juonimaan Esikoiset Ry:n porukkaan. Älä vain erehdy pitämään sitä joukkoa oikeana.EN OLE VÄÄRÄSSÄ LUULOSSA JOS SINÄ KUVITTELET : ME OLEMME JEESUKSEEN USKOVIA , JA SITÄ KAUTTA JUMALAAN ,JA PYHÄÄN HENKEEN. , SIIS KAIKKI PYHÄN KOLMINAISUUDEN PERSOONIIN. JOTKA SIIHEN ON KUULUNUT, ALUSTA ASTI ,,AIVAN ALUSTA ..
-
OLEN TEILLE TUONUT ESIIN KAIKEN MINKÄTE OLETTE TARVINNEET ,MUTA TE ETTE OLE OTTANEET MIKSIKÄÄN MINUN SANOJANI . JA MINÄ OLENKIN VAIN , TUONUT ESIIN JUMALAN SANOJA ,JOTK A, ON RAAMATUSSA . EN MITÄÄN OMAA. KUITENKIN LUEN SINUN VIESTISTÄ ETTÄ MINUN PITÄISI TULLE TEILLE OTTAMAAN PAKKOA VASTAAN, JOTA TARJOATTE HOPEISELLA TALTERIIKILLÄ. TAI ORJUUTTA , KUN OLEN ORJUUDESTA VAPAA EN KUNAAN HALUA TAKAISIN ORJUUTEEN ...EN PAREMMIN SANO ..."
-
TOISEKSI : PAIKAN PÄÄLLÄ ,PAINOKKASTI , AINAKIN 5 KERTA. KYLLÄ MINÄ
TIEDÄN TARKKAAN TEIDÄN METKUT, JOS ETTE PÄRJÄÄ MUUTEN VETOATTE
VANHAAN TAUSTAAN,NIIN TAKA KIREE EN OLE,ETTÄ MENISIN SIIHEN VIPUUN VAI MITEN SEN SANOISIN NÄTISTI.KUN ALOITTELIMME , AHTIALASSA OLEN SAANUT ALUSTA ASTI LÄHTÖKOHDIN SEN TIEDON KUIN PITÄÄKIN ... ELI KAIKKI RAKKAUS ON OIKEASSA , JA RAKKAUS ON OIKEA.
-
ELI MEITÄ ON PALJON JOTKA OLISIMME JÄÄNEET JR LUETTELON TAAKSE . NYT VAIN EN TIEDÄ MIKSI HÄN ON HILJAA , EI SE AINAKAAN HYVÄÄ TIEDÄ ..
KOSKA HÄNEN HYPPYSISSÄ ON LIIAN MONTA RAUTAA, KATOTAAN SITTEN , KUN TE SAATTE HÄNET POIS TEHTÄVISTÄÄ, YMS. KAIPA SINÄ YSKÄN OLET
YMMÄRTÄNYT ... 2,1/2 ; HÄN ON PAHA , NIINKUIN KAIKKI ON PAHOJA SANO:
HERRA JUMALA NOOALLE ; IHMINEN ON PAHA NUORUUDESTA ASTI JA
SE TARKOITTAA NOIN , 13-14 V.IKÄISESTÄ. KUN HÄN ALKAA SAAMAAN SYÖKSYJÄ...MITÄ OLI SE SUURI SYNTI JOTA HERRA SANOI ; IHMISTEN NOUDATTANEEN n. 3520 eKr. SIIS 120 VUOTTA ENNEN VEDEN PAISUMISTA..."
-
KOLMANNEKSI : JATKAN KUITENKIN TÄTÄ YHDEN MIEHEN SOTAA NIIN KAUAN ETTÄ eh, JA os: JA RB', ASIA ON KUNNOSA , JA TEKIJÄT TUSKASSA ,.,
SIITÄ EN VOI LUOPUA , SIIS KOSKAAN ENNEN KUIN ASIA ON SELVÄ-..
TIEDÄTHÄN MINUT ., KUN OLEN ALOITTANUT JAKSAN , HERRAN AVULLA LOPPUUN ASTI..."TAI SITTEN HERRA TULE SANOMAAN LOPETA... EI KAI TÄMÄ SULLE MIKÄÄN UUTINEN OLE. . .OLEN HAN TÄSTÄ KIRJOITTANUT
10 VUOTTA JO. 2006 ALKAEN KUN TÄNNE EKSYIN. .6. 7-06. ..."
-
MINÄ OLEN SAMAA MIELTÄ TULE RAKAS VELI POIS SIELTÄ VIHILLISEN PAULASTA , JOSSA OLET LIEKA NARUSSA KOKO AIKA .. ETKÄ KAI YMMÄRRÄ TODELLISTA PAHAA IHMIS PALVONTAA JOTA HARRASTATTE, lv:t KANSSA .
EN PAREMMIN SANO ,JOS NIINKÄÄN HYVIN , SANOISIN JOS OSAISIN.
JÄÄ NYT RAUHAAN HERRAN, SIIHEN ON HYVÄ UINAHTAA, .. ,
- voiteitä
Ai että yksi vain oli hengellä täytetty....!!
minunRaamatussani lukee ohje kaikille uskoville, ..täyttykää Hengellä..jne!
onko lukutaito hukasa vai mikä on!- teuta01
NIIN PAAVALI SANOO : NE SANAT MUISTAAKSENI ,, EIKÄ PAHALLA , VAAN HYVÄLLÄ..
- teuta013
""VOI TEITÄ ""
-
TÄYTTYKÄ PYHÄLLÄ HENGELL Ä, OIKEIN SANOT, NIIN
MUNUNKIN RAAMATTU KERTOO TÄMÄN ASIAN . JA SE
EI OLLUT LLL;n ...VAAN JEESUS KRISTUS. JUMALAN POIKA .
OLETTEHAN SAMAA MIELTÄ...
-
- kirjekotiin
Hyvän kirjeen lukivat. Täyttä totta. Lukekaa uudestaan ja ajatuksella
- teuta01
"" KIRJE KOTIIN "".
-
OLETKO SITÄ MIELTÄ ETTÄ SE KIRJE EI OLLUT TILATTU ?!MINÄ USKON MUUTEN SEN OLLEEN TILATTU SE OLI SEN SÄVYINEN ETTÄ TÄMÄN PV. PUHUJA ON SEN PÄÄLLÄ RÄHMÄ'LLÄÄN. JA OTTI LANK-.
ONSA SIIHEN MUKAAN,(PL:n)... UGH OLEN PUHUNUT...
-
MIKÄ ON SINUSTA TÄYTTÄ TOTTA ,VOI OLLA JUMALAN MIELESTÄ VALE.. EN PAREMMKIN SANO. . . EN NYT ,ENKÄ KOSKAAN.. - Teitanasiaaa
teuta01 kirjoitti:
"" KIRJE KOTIIN "".
-
OLETKO SITÄ MIELTÄ ETTÄ SE KIRJE EI OLLUT TILATTU ?!MINÄ USKON MUUTEN SEN OLLEEN TILATTU SE OLI SEN SÄVYINEN ETTÄ TÄMÄN PV. PUHUJA ON SEN PÄÄLLÄ RÄHMÄ'LLÄÄN. JA OTTI LANK-.
ONSA SIIHEN MUKAAN,(PL:n)... UGH OLEN PUHUNUT...
-
MIKÄ ON SINUSTA TÄYTTÄ TOTTA ,VOI OLLA JUMALAN MIELESTÄ VALE.. EN PAREMMKIN SANO. . . EN NYT ,ENKÄ KOSKAAN..Ei teu se ei ole valetta se on pyhänhengenvalkeudesssa kirjoitettu kirje se on jumalnpuhetta seurakunnalle sinun omaongelmasi on se kun sinulla ei ole kuin jeeesus ja jumala suussasi mutta pyhähenki puttuu ja eläväseurakunta. Äl siis putu kristittujen puheihin olet ulkona kuin rott ja....
- teuta01
Teitanasiaaa kirjoitti:
Ei teu se ei ole valetta se on pyhänhengenvalkeudesssa kirjoitettu kirje se on jumalnpuhetta seurakunnalle sinun omaongelmasi on se kun sinulla ei ole kuin jeeesus ja jumala suussasi mutta pyhähenki puttuu ja eläväseurakunta. Äl siis putu kristittujen puheihin olet ulkona kuin rott ja....
kUN JOKU LUULE ETTÄ PYHÄ KOLMINAISUUS TOIMII ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ .
ON TULOKSESI TÄMÄ YLLÄ,.
-
MENE MIHIN TAHDOT , MUTT AK<ARKUUN ET PÄÄSE , HERRA ON HERRA , JA PÝHÄ
HENKI ON HÄNESTÄ LÄHTÖISIN , KUIN POJASTAKIN. PYYHI VIESTILLÄ SOKEAA SILMÄÄ.. SANONKO PAREMMIN.
-
EI TARTTE JOS TÄSTÄ EI YMMÄRRÄ ,EI SITTEN MISTÄÄN,. . PYHÄ HENKI ON JUMALAN
1 HENKI ,JOUITRA HÄNELLÄ ON 7 KPL. JA HÄN ANTAA KUNKIN KENELLE TAHTOO ...
MUTTA EI SULLE OLE RIITTÄNYT . 1 :YHTÄKÄÄN.. - TEUONROTTA
teuta01 kirjoitti:
kUN JOKU LUULE ETTÄ PYHÄ KOLMINAISUUS TOIMII ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ .
ON TULOKSESI TÄMÄ YLLÄ,.
-
MENE MIHIN TAHDOT , MUTT AK<ARKUUN ET PÄÄSE , HERRA ON HERRA , JA PÝHÄ
HENKI ON HÄNESTÄ LÄHTÖISIN , KUIN POJASTAKIN. PYYHI VIESTILLÄ SOKEAA SILMÄÄ.. SANONKO PAREMMIN.
-
EI TARTTE JOS TÄSTÄ EI YMMÄRRÄ ,EI SITTEN MISTÄÄN,. . PYHÄ HENKI ON JUMALAN
1 HENKI ,JOUITRA HÄNELLÄ ON 7 KPL. JA HÄN ANTAA KUNKIN KENELLE TAHTOO ...
MUTTA EI SULLE OLE RIITTÄNYT . 1 :YHTÄKÄÄN..Teu etkö ymmärtänyt siulta kuuri piuttuu pyhähenki sitksi olet se rotta mikä olet
- teuta01
TEUONROTTA kirjoitti:
Teu etkö ymmärtänyt siulta kuuri piuttuu pyhähenki sitksi olet se rotta mikä olet
VOISITKO LUKEA VIELÄ KERRAN, VOIT SAADA OIKEAN YMMÄRRYKSEN .
- teuta01
Teitanasiaaa kirjoitti:
Ei teu se ei ole valetta se on pyhänhengenvalkeudesssa kirjoitettu kirje se on jumalnpuhetta seurakunnalle sinun omaongelmasi on se kun sinulla ei ole kuin jeeesus ja jumala suussasi mutta pyhähenki puttuu ja eläväseurakunta. Äl siis putu kristittujen puheihin olet ulkona kuin rott ja....
VÄ'ITÄTKÖ ETTÄ TEIDÄ lv:t VIELÄ OMAA SEN PYHÄN HENGEN JOKA SIELLÄ
SAATTOI OLLA 1997. . .
-
VÄITÄN ETTÄ TEOT JOTKA OLI 1998, HE MENETTIVÄT PIKKUHILJAA KAIKEN
PYHÄÖN HENGEN ÄÄNEN JA TOIMEN . EI OLE MINUN ASIA MOLLTA HEITÄ ,
MUTTA EI OLE HEILLÄKÄÄN TARVE MOLLATA MEITÄ. VAIKKA MUUTA EI OLE TEHNEET SEN JÄLKEEN KUIN EROTTIVAT SAARNAAJIA. VIELÄ JEESUS ON KATSONUT
HEIDÄN TYÖTÄ , KUN KUKAAN EI OLE TEHNYT MITÄÄN SEN ETEEN ETTÄ OLISI
PARANNUSTA NIMEKSIKÄÄN TEHNET ,ON HÄN OTTANUT POIS HEIDÄT SIITÄ
PYHÄN HENGEN HOIDOSTA JOTA HEILLÄ OLI VIELÄ OLLUT AIKAISEMMIN.
-
EN PAREMMIN SANO. JOS NIINKÄÄN HYVIN . MUKA HEILLÄ' ON SELLAISTA JA SELLAISTA , TYHJÄÄ PUHETTA .. PYHÄ HENKI LIIKKUU SIELLÄ MISSÄ TAHTOO.
SINÄ KUULET SEN HUMINAN; MUTTA ET TIEDÄ MIHIN HÄN MENEE JA MISTÄ HÄN
TULEE. MUTTA PYHÄ HENKI TIETÄÄ JOKA HETKI MISSÄ TE OLETTE. JA MIHIN TE OLETTE MENOSSA. JA MITÄ TE AJATTELETTE JA SUUNNITELETTE. USKOTTEKO..
-
MINÄ USKON JA TOIVON, ETTÄ TEKIN TIETÄISITE KAIKEN . MUTTA ETTE TIEDÄ NIIN MITÄÄN. JOS TÄMÄ TUNTUU KOVALTA TEKSTILTÄ ,MIKSI ETTE OLE TEHNEET MITÄ-ÄN , SEN ETEEN JOTTA TE SAISITTE OLLA PUHTAIN RINNON SANAN ALLA.. MIHIN EIOLE KUKAAN JOHDOSTANNE KYKENEVÄ. .PITÄÄKÖ MINU PISTÄÄ TAAS RIVI PUUKSTAAVIA , ETU KIRJAIMISTA , EI KAI. .SANON KUITENKIN TEHKÄÄ JOTAKIN ASIOIDEN MUUTTAMISEKSI , PYHÄN HENKEN RIEMUKSI JA HERRA JUMALAN ,JA JEESUKSEN KRISTUKSEN.. .
--
JUMALAA EI OLE KUKAAN TENYT , EIKÄ LUONUT , EIKÄ SYNNYTTÄNYT..
--
POIKA ON AINOSTAAN ISÄSTÄ, EI TEHTY , EIKÄ LUOTU, VAAN SYNTYNYT.
--
PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA , EI TEHTY, EIKÄ LUOTU , EIKÄ SYNTYNYT,
VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ.
--
TÄMÄNKIN OLEN TEILLE KIRJOITTANUT , LÄHES JOKA VIIKKO , MITÄ TE LUETTE..
HALUAN TIETÄÄ.. JA MIHIN ON TARKKAVAISUUTENNE ,MENNYT. ?. ETTEKÖ OLE
VIELÄ HAMAAN ASTI TUTUKSI TULLEET, ARMON KANSSA , SIINÄ MISSÄ SYNTI RUNSAS ON TUTTU, ON ARMO YLENPALTTISESTI TUTTU.
- - äläluule
teuta01 kirjoitti:
VOISITKO LUKEA VIELÄ KERRAN, VOIT SAADA OIKEAN YMMÄRRYKSEN .
Juuri näin Teuta.
Lue itse uudelleen.
Voit saada oikean ymmärryksen.
Tai kysy asiaa Elävältä Kristityltä, jolla on oikeaa viisautta.
Tuota edellistä lausetta sinä tuskin ymmärrät. Tai et ainakaan oikein. - teuta01
äläluule kirjoitti:
Juuri näin Teuta.
Lue itse uudelleen.
Voit saada oikean ymmärryksen.
Tai kysy asiaa Elävältä Kristityltä, jolla on oikeaa viisautta.
Tuota edellistä lausetta sinä tuskin ymmärrät. Tai et ainakaan oikein.mINÄ OLEN KIRJOITTANU TTÄNÄÄN YLI 80 VIESTIÄ
VOITKO SANOA MIKÄ NIISTÄ EDELLINEN . ?
- Eriseura_tuo_on
Kristusta(kin) kirkastettiin toki, mutta "tämän kristillisyyden", "yhteisen ymmärryksen" ja "lapinluottamuksen" ohessa ainoastaan. Liikkeessä on Kristuyksen lisäksi muitakin herroja
Tämähän se ongelma juuri on. Kristuksen oppiin sotketut ihmisopit ja eriseuraisuus kansaivalisestä kristikunnan yhteydestä.- teuta01
"VEIKKO KUULE"
-
YHTEISTÄ YMMÄRRYSTÄ SEN PAREMMIN KUIN LAPIN LUOTTOA , EI OLE KAAN
MOLDEMMAT ON MULKQVISTIEN TEKEMIÄ. . EN PAREMMIN SANO. JO NIINKÄÄN
HYVIN ,, USKOTKO. MINÄ USKON.. - Mitäollatämä
Mistä ihmeen kansainvälisen kristikunnan yhteydestä. Lasketko katolisen kirkon paaveineen ja väärine oppeineen kuuluvan tähän kansainväliseen kristikuntaan?
- kertokaamissäonveljeet
Eikö SS tai HP. Pääse ollenkaan sarnaamaan.
- taitaakäydäohrasesti
Nehän män saattojoukkoon
- teuta01
"KERRON MISSÄ ON VELJET #
.-
TOINEN SAARNASI LIIPOLASSA . JA TOINEN TEUVAALLA.. KUMPIKIN OLI .
HYVÄT USKOTTEKO .
-
TE JOTK AKULJETTE VIELÄ NARUSSA , SAATTE OLLAKIN NARUSSA , NIIN
KAUAN ETTÄ , SE HINKKAANTUU POIKKI . EN PAREMMIN SANO-.-.
-
- Ugh.Unkas
Teuta on selvästikin lukenut poikasena Viimeistä mohikaania ja muita saman kirjailijan juttuja...
- vierailika
Kuka saarnasi päivällä. En tunnistanut äänestä.
- Kuuntelin
Seppo Parviainen
- seurakuntahajalla
mitä asiaa sepolla
- teuta01
seurakuntahajalla kirjoitti:
mitä asiaa sepolla
KOETTI PILITÄ ,SITÄ KUN ON HAJAANNUSTA TULLUT , EI HUMAA MIKSI
SE MENEE NIIN , ETTÄ HERRAMME JEESUS KRISTUS ON KAIKEN TEHNYT .
HÄN VAIN LUULEE ETTÄ lv:t ON KAIKEN TEHNYT. TOISEKSI , PILLITYS OLI
HIEMAN PIENEMPÄÄ KUIN TAVALLISESTI ON OLLUT.
-
KOLMANNEKSI: HÄN YRITTIVAHVISTAA RAIMON EILISTÄ SAARNAA. EIKÄ
HUOMAA ETTÄ HAKOON MENEE VAUHDILLA . MIKSEI KRISTITYT SANO SITÄ
ÄÄNEEN , TUHISTAAN VAAN NURKISSA, JA AJATELLAN ETTÄ KYLLÄ SE SIITÄ .
EI TULE MUUTOSTA,JOS EI TULE KORJAUKSIA KAIKISTA MITÄ ON KIEROILTU
KAIKKIEN SAARNAAJIEN KANSSA. JOTKA ES.LESTOISA VAIKUTTAA . SKRAMENTTI MENI VÄÄRIN. JA TAAS SE PUHUU JOKA SEN ALOITTI .. EN PAREMMIN SANO-..
-
JOS NIINKÄÄN HYVIN . KOSKA PAHAA ON TEHTY PORUKALLA , ON KORJAUSKIN TEHTÄVÄ PORUKALLA, JULKISESTI.. KAIKKI NE MITÄ SALASSA ON TEHTY , NE VIELÄ
KATOILTA JULKISESTI TIETOON SAATETAAN . TARKOITAN NYT ReH. JA MUITA..
lv:t JA KAIKKI NE MYÖTÄILIJÄT JOTKA ON SIINÄ MUKANA.. - perkellenkätyriootTEU
teuta01 kirjoitti:
-
KAIKKIEN SAARNAAJIEN KANSSA. JOTKA ES.LESTOISA VAIKUTTAA . SKRAMENTTI MENI VÄÄRIN. JA TAAS SE PUHUU JOKA SEN ALOITTI .. EN PAREMMIN SANO-..
-
JOS NIINKÄÄN HYVIN . KOSKA PAHAA ON TEHTY PORUKALLA , ON KORJAUSKIN TEHTÄVÄ PORUKALLA, JULKISESTI.. KAIKKI NE MITÄ SALASSA ON TEHTY , NE VIELÄ
lv:t JA KAIKKI NE MYÖTÄILIJÄT JOTKA ON SIINÄ MUKANA..teuta et sinäkäänhuomaa mitä työtä täällä teet kynäät omanvanhuskaudenpelta oikein urakalla silmät ummessa herää jo
- teutankäypahast
teuta01 kirjoitti:
-
-
lv:t JA KAIKKI NE MYÖTÄILIJÄT JOTKA ON SIINÄ MUKANA..Voi hyvä ihme tuota teuvon haukkumista ja pilkkaamista ,varma on ettei sinun hyvin käy jollet kerkiä kaikkia korjaamaan mitä täällä ulos suollat,herää jo!
- sinnemetsävastaa
teutankäypahast kirjoitti:
Voi hyvä ihme tuota teuvon haukkumista ja pilkkaamista ,varma on ettei sinun hyvin käy jollet kerkiä kaikkia korjaamaan mitä täällä ulos suollat,herää jo!
Luehan teuvon tekstejä hänelle on vain sanottu mitä työtäteklee itse syyttelee muita.
- teuta01
sinnemetsävastaa kirjoitti:
Luehan teuvon tekstejä hänelle on vain sanottu mitä työtäteklee itse syyttelee muita.
Jos minulle on sanottu : niin ei se kukaan ihminen ole ollut , koska minä olen vain kotona, autottomana , P-joen seuroiss aen voi käydä. kun täällä on laki
henkinen srk-. enkä kuuntele heitä ,sillä korvalla . . . vaan sillä korvalla. Josta
ei ohjeita lueta.,,
-
toiseksi ; te voitte minua haukkua niin paljon kuin jaksatte,, mutta älkää tehkö
sitä Herramme nimeen. Taikka Pyhän Hengen . Taikka Kristuksen . Olkaa varovaisia, kaiken pahan puhumisessa. Olen varmasti monelle kanto, kaskessa
mutta uskon että käydä saan kasvojasi katsoma, VAPAHTAJANI.
-
MITÄ TULEE MINUN TYÖHÖN : LUEHAN HEBR. 10 LUKU KOKONAAN , SAAT VÄHÄN ESIMAKUA ,,: JA SITTEN TEET KYSYMYKSIÄÄ NIIN VIETÄVÄSTI . . .
-
TAHI Hebr: 8. LUKU , TAHI KAIKKI HEBR, LUVUT ,,MINUN RAAMATUSSA LUKEE
ETTÄ NE ON PAAVALIN SANELEMAA JA TOIMOTEUKSEN KIRJOITTAMAA. . .
SE MAINITAAN 1642 RAAMATUSA HEBR. VIIMEISEN LUVUN JÄLKEEN. . . . . . ..." - teuta01
perkellenkätyriootTEU kirjoitti:
teuta et sinäkäänhuomaa mitä työtä täällä teet kynäät omanvanhuskaudenpelta oikein urakalla silmät ummessa herää jo
EN MYÖNNÄ !!!. ? !! .
-
TIEDÄTKÖ EDES MIKÄ ON OMAVANHURSKAUS .. SE ON MUSTA JA KARVAS MARJA JOSTA LLL;s SANOO KOVASTI , SE ON SAATANAN TYÖ:JA TOIMI....
-
SIKSI EN OLE, KOSKAAN SITÄ TARKOITUKSELLA HARRASTANUT...USKOTKO.
- ongelma.jumalallekin
Voiko Jumala olla eri mieltä GP:n ja OM:n kanssa vai tekeekö Jumala silloin PH:n pilkkaa nousemalla heitä vastaan?
- PyhätHäväistyy
OMllä ja GPllä ei oo omia mielipiteitä. Ne Julistaa Jumalan sanaa eli Jumalan mielipiteitä. Ei siis ongelmaa.
Suurempi ongelma viimeisellä tuomiolla on niillä, joille ei Jumalan sana kelvannut! - bunner
Om ja GP ovat kuitenkin vain ihmisiä. Ennen vanhaan saarnaajat varoittavat "astian mausta" eli saattaahan sinne sekaan tulla omaakin ajatusta. Ei ole ollut kuin yksi virheetön saarnamies.
- teuta01
AIVAN :EIKÄ SE OLLUT LLL:n. VAAN JEESUS KRISTUS ...
-
SITTEN OLEN MENNEYT;" lv:n JÄLKEEN WC, JA HAVAINNUT ETTÄ PINENPI PAKA IRTOSI JA MENI HUUHTELUUN ,ISOMPI LÄHTI EDELLEEN KÄVELEEN,
JA UUTTA PUPPUA SYÖMÄÄN. . . ".
-
EN PAREMMIN SANO...
- - teuta01
"" ONGELMA JUMALALLEKIN ""
-
KYLLÄ ISOLLA , gp/om OVAT VAIN PIENIÄ IHMISIÄ; HERRAAN VERRATEN,
J A SE EI OLE PALJON SE. ÄLÄ LEIKILLÄSIKÄÄN SANO NOIN , PYHÄ HENKI ON
YKSI JUMALAN HENKI , J A POIKA ON TOINEN JUMALAN HENKI; KAIKKI ON
PYHÄN KOLMINAISUUDEN 1 /3 OSAA . JOS SANON MIELIPITEENI , .
-
ATHANAASSIUKSEN USKON TUNNUSTUS KERTOO KAIKEN . ESIMERKIKSI::
-
"NIIN ON NYT YKSI ISÄ , EI KOLMEA ISÄÄ, YKSI POIKA , EI KOLMEA POIKAA ,
YKSI PYHÄ HENKI , EI KOLMEA PYHÄÄ HENGEÄ. JA TÄSSÄ KOLMINAISUUDESSA EI OLE YKSIKÄÄN PERSOONA OLLUT ENNEN EIKÄ JÄLKEEN TOISTAAN, EIKÄ YK-
SIKÄÄN OLE TOISTAAN SUURENPI EIKÄ, VÄHENPI. VAAN KAIKKI IKOLME PERSOONAA OVAT YHTÄ IANKAKKISET JA JUURI YHDENKALTAISET. . . "
-
"USKOTHAN SINÄ SEN ..."
- VainYksiBetlehem
Jumala on ilmoittanut "mielipiteensä" raamatussa. OM ja GP eivät pitäydy raamatun sanassa.
- hyväonollameidän
Elävä usko kun puuttuu silloin puuttuu kaikki siksi sinusta tuntuu siltä
- TEUTATESS
"VAIN YKSI BETLEHEM "
-
OIKEIN SANOT . JA SE SOPII MONEEN SUOMENKIN SAARNAAJAAN ...
- TEUTATESS
YRJÖ P--KELES SANOI ETTÄ TÄÄLLÄ LAPISSA ON OLLUT VAIN KIRKASTA?
-
SOPIIKO SE TÄHÄN .? EI SOVI. MUTTA PITIHÄN SE SANOA KUN HÄN PUHUI
MUUTEN AIKA HYVIN. KUN OLISI JÄTTÄNYT LAPIN KEHUMISET POIS. . .
JA SILLEEN. EN PAREMMIN SANO.-.
-- eiseihannoinmene
...ollut vain kirkasta. Uskon että värillistäkin löytyy ja on löytynyt.
- teuta01
eiseihannoinmene kirjoitti:
...ollut vain kirkasta. Uskon että värillistäkin löytyy ja on löytynyt.
NO TOKKIINSA , EHTOOLLISELLA KUN ON MALAKAA , SE ON SYVÄN RUSKEA
IHANA JEESUKSEN VERI , .. - teuta01
teuta01 kirjoitti:
NO TOKKIINSA , EHTOOLLISELLA KUN ON MALAKAA , SE ON SYVÄN RUSKEA
IHANA JEESUKSEN VERI , ..JA VAIKKA SITÄ SAA VAIN 1 ML, SEN TEKEE SE JEESUKSEN VERI ,ETT Ä
SE VAIKUTTAA ÄÄNIJÄNTEIHIN YNNÄ, ÄÄNEN MUODOSTUS ON PAL-
JON PARENPI. KUIN ENNEN EHTOOLLISTA. OLETKO HUOMANNUT ..
MINÄ OLEN !. . - käännynnäistenjuttuja
Voi herran pieksut noita juttujanne!
Kyllä se on kuule viinakaupan antia se kauheaa en häpeä edes sanoa, sii smitä juotte siitä mikälie sormustin!
oikeinko joku on niin hölmö että kuvittelee Jeesuksen opettaneen ihmissyöntiä ja juontia!!!
ei ol eihme että melkein kaikki oppinneon pitkin seiniä ja penkin alusia kun tuollaistaasiaa ei tajuta!
Jeesus puhuu yhteysateriasta, ei opeta ihmissyöntä mutta kun teiltä kaikilta ilmeisesti puuttuu kokonaan omakohtainen uudestisyntymä ja sen mukana kaikki syvempi hengellinen tajunta, lopputulos on sitten tuota huuhaata ja kauheaa harhaa. - uudelleenparikertaa
mites sulle on ollu mahdollista uudesti syntyä? ja jutut silti on melko taavi juttuja,,,,, mitä hyötyä oli syntyä uudelleen, vai untako näit
- vainthämäläisensanaa
saimme kuulla T.Hämäläisen suusta T.Hämäläisen sanaa.
- koska t.hämäläinen ei sentään ole jumala. -huom. huom.. - äänitakapenkistä
Ihmettelen vain, että kuinka ne ennen niin luotettavat totuuden saarnaajat, ovat nyt hyväksymässä valehtelun, kieroilun ja ihmispalvonnan, jotta meidän kristillisyys ei vain hajaantuisi.
Mitä sillä on merkitystä, jos se hajaantuu, jos se tapahtuu puhtaan opin säilymisen puolesta. Ei auta taivaan portilla selittää, että Lapinluottamuksen vuoksi olin valmis juonimaan ja valehtelemaan, vaikka muutoin kyllä niin kauniisti saarnasin. Yksikin synti on nimittäin kadottava ja se koskee myös Lapin vanhimpia. - STMariaSalome
Mietin selates
Ei ole yhtään mis rakkaustms voittanut
Ja et
Teuta olette juuttunut
Miet ulkomaanmatka auttaako
(
Minäkään en o matkustanut
Eikä kiinnosta
Ja voiko
Teutalle tulla kylään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593215Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242739Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822