Mikä vene / jolla ?

IsompiPaatti

Minkä valmistama vene? Pituus 310cm ja leveys 140 cm, katamaanari-tyyliä pohjassa, 2-kerroksinen muovirakenne. Ulkopinta alunperin harmaan valkoinen, paikkasin Terhin ABS-paikoilla kolhut, hioin ja maalasin myrkkymaaleilla nätimmäksi n 10v sitten, hyvin on maali pysynyt... Kuva osoitteessa http://aijaa.com/xMFOzZ.

Edellinen omistaja on kulkenut myös kalassa ruotsin puolella, olisiko siellä jonkun valmistama. Kävisi kyllä Terhin mallista mutta moottorille on tässä oma syvennys. On vakaa, lapset saavat olla miten vain, ei keiku eikä huoju. Minkähän arvoinen tämä olisi tänä päivänä, ei tarvita enää näin pientä venettä.

5

1405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seglaaja

Linkkisi toimii kun ottaa osoitteesta pisteen pois. Näin veneen ja olet oikeilla jäljillä, kyseessä on ruotsalainen jolla. Merkkiä en muista mutta hakukoneella ruotsin tori.fi - palvelun esikuva blocket löysi heti jollasi, esim https://www.blocket.se/kristianstad/Komplett_jolle_med_moto_o_aror_69332317.htm?ca=11&w=3

Tuossa ilmoituksessa ollaan myymässä moottoria, jollaa ja traileria yhteishintaan 5500 kruunua. Veneiden hinnat ovat melko samoissa Suomessa ja Ruotsissa, joskin valikoima on Ruotsissa paljon suurempi. Kuvasta päätellen hyväkuntoinen vene, pistä myyntihinnaksi jotain 300 euron tietämille, siitä voit muutaman kympin pudottaa jos joku alkaa huudattamaan. Tuohon hintaan on kyllä ainakin airot ja pohjaralli ja keskituhto tultava mukaan.

• turpini

oisko Höga-Roddin joku vanha malli, ainakin reunakanttaus näyttää olevan uusissakin alle neljämetrisissä samanlainen kuin alkuperäisellä kysyjällä kuvassa.

• varaveneeksi

lasikuitu-ABS-muoviveneitä tekevät myös Cresent ja Ockelbo. Tosin tuo pohjan malli on erikoinen, kyllä pitäisi löytyä helposti. HR on myös mun veikkaus.

• k_h

Mun näkemys seuraava: Kuvan vene on Korpivaara Oy:n perustamassa Konemuovi Oy:n Naantalin Rymättylän tehtaalla tehty Terhi 310. Mallia tehtiin 1972_?. Tehdas on euroopan ainoa ABS-muoviveneitä (Akryyli-Butadieni-Styreeni) tekevä tehdas. Ennen vuotta 1972 valmistetut Terhi-nimiset veneet (esim. Terhi 410/410R, Terhi 430TL ja Terhi 520HT) olivat taas lujitemuovia ja Korpivaara Oy:lle alihankintana tehtyjä.

• IsompiPaatti

Kiitos k_h, kyllähän tämä selvästi on sama vene, eli Terhi 310. Mutta on kyllä ihan samanlainen tuo ruotsalainen vene tuolla yhdellä vastaajalla. Onkohan piirustukset olleet kauppatavaraa ja joka maahan myyty yhdelle valmistajalle piirustukset... Pidetään tätä sitten Terhinä. Kannattaskohan myydä lainkaan, on sen verran hyvä vene...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe