Mä olen Siikki

Missämunlääkitys

Mulla on nelikaistainenmielenilmaisuhäiriö. Se on muotia nyt. Häiriöt päässä.
Kuka sä olet? Montas häiriötä, monellako kehut?

31

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • de-meter

Jaa. Nelikaistaisesta en ole vielä kuullut, ehkä se on tulossa vasta. Koitahan sinnetellä, aloittaja..))
      Kahdensuuntaiseksi tunnustautui taas eräs suosittu artisti, joten he eivät ole yksin.

Itse en ole oikein vielä päättänyt mikä olisi minun mieli sairauteni, kun tarjonta on niin runsas. Pitäisi tietysti valkata heti, ettei jää ilman...)) Oireeton tavis on tylsä tyyppi...

• Masennus taitaa olla jo liian tavallista, pitäisi keksiä jotain raflaavampaa.

• demeter
        Mä olen sen verran konservatiivi et perinteisillä mennään ,toisinaan rintaan pistää ja ketuttaa .

• de-meter
        Ancelina kirjoitti:

Masennus taitaa olla jo liian tavallista, pitäisi keksiä jotain raflaavampaa.

Aivan, Ancelina. Masentuneet ovat jo pois kartalta tai sitten ovat jo julkaisseet selivitymistarinansa ja kuka heitä sen jälkeen kestää kuulla. Se on kerrasta poikki mielen markkinoilla..))

• de-meter
        koti-kiusattu kirjoitti:

demeter
        Mä olen sen verran konservatiivi et perinteisillä mennään ,toisinaan rintaan pistää ja ketuttaa .

Aivan koti-kiusattu. Tolkun mies/ nainen pitää mölyt mahassaan...Sulla on polkupyörä, mulla metsä. Niillä mennään..))

• Joksus tuntuu et on unohdettu et normivaikeudet ja vastoinkäymiset ja niihin normireaktiot ihmiselämässä on diagnosoitu. Joka kuopasta mennään koulun terkkarille tai kuraatorille tai muulle kallonkutistajalle sitte työelämässä. Onhan se hyvä että kynnys hakeutua apua saamaan on madaltunut mutta onko menty jo liian pitkälle?

• de-meter

Hyvä kysymys, siilimuori. Minkäänlaista vaikeutta ei elämässä saisi olla. Missä on suomalainen sisu, selviytymistahto ?
        Mielenterveyskuntoutujat ovat meidän hoidettavista kalleimpia, näin kuulin, enkä yhtään ihmettele sitä: varhaiset eläköitymiset, kalliit kuntoutukset, eikä tulos silti ole häävi, etenkään jos katsoo nuorten kohtaa.

• de-meter kirjoitti:

Hyvä kysymys, siilimuori. Minkäänlaista vaikeutta ei elämässä saisi olla. Missä on suomalainen sisu, selviytymistahto ?
        Mielenterveyskuntoutujat ovat meidän hoidettavista kalleimpia, näin kuulin, enkä yhtään ihmettele sitä: varhaiset eläköitymiset, kalliit kuntoutukset, eikä tulos silti ole häävi, etenkään jos katsoo nuorten kohtaa.

Aivan. Ja onko sellaista pakkodiagnosoimistakin olemassa? Esim tulee sellainen tapaus mieleen kun työssä uupumista ei katsota sairaslomaan oikeuttavaksi diagnoosiksi ellei siihen saada väkerrettyä jotakin masennusdiagnoosia ilman masennusta rinnalle.

• de-meter
        siilimuori4 kirjoitti:

Aivan. Ja onko sellaista pakkodiagnosoimistakin olemassa? Esim tulee sellainen tapaus mieleen kun työssä uupumista ei katsota sairaslomaan oikeuttavaksi diagnoosiksi ellei siihen saada väkerrettyä jotakin masennusdiagnoosia ilman masennusta rinnalle.

Tuota en tiennytkään, että työssäuupumista ei pidetä sairauslomaan oikeuttavana. Milläs uupunut sitten voimaantuu, ellei lepäämällä ? Mielialalääkkeilläkö ?

• de-meter kirjoitti:

Tuota en tiennytkään, että työssäuupumista ei pidetä sairauslomaan oikeuttavana. Milläs uupunut sitten voimaantuu, ellei lepäämällä ? Mielialalääkkeilläkö ?

No ainakin jokunen vuosi sitten kun eräs tuttavani uupui työssä ei saanut saikkua jos ei siihen laitettu masennusdiagnoosia rinnalle. Voihan olla et asia on muuttunut mut ainakin silloin näin.

• F333333333333
        siilimuori4 kirjoitti:

Kyllä työssä uupuminen oikeuttaa sairauslomaan, mutta ei välttämättä palkalliseen sellaiseen. Se taas riippuu pitkälle työnantajasta.

• siilimuori4 kirjoitti:

No ainakin jokunen vuosi sitten kun eräs tuttavani uupui työssä ei saanut saikkua jos ei siihen laitettu masennusdiagnoosia rinnalle. Voihan olla et asia on muuttunut mut ainakin silloin näin.

Tämmöistä tietoa löysin:

Työuupumus ei kuitenkaan koskaan ole yksinään sairausloman peruste. Sen sijaan työuupumukseen liittyvä unettomuus, ahdistuneisuus, keskittymis- ja muistivaikeudet tai muut oireet saattavat vaatia lääketieteellisiä hoitotoimenpiteitä. Mikäli oireet selvästi alentavat tai merkittävästi rajoittavat työstä selviytymistä, lyhytaikainen sairausloma voi olla perusteltu. Tällöinkin oireiden on täytettävä jonkin sairauden diagnostiset määritteet (esimerkiksi ei-elimellinen unihäiriö, ahdistuneisuushäiriö, sopeutumishäiriö tai masennustila).

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00681

• Kolmosen katsomossa törmäsin Kyröön ja Pääskysaareen.
      Oli ohjelmassa muitakin.
      Uskoisin ohjelman ottaneen ideansa palstaltamme.

H.

• yksilohkoinen

Mihin sairauteen kuuluu tuo ainainen samojen asioidesi/kirjoitustesi toistelu?

• yksilohkoinen kirjoitti:

Mihin sairauteen kuuluu tuo ainainen samojen asioidesi/kirjoitustesi toistelu?

"yksilohkoinen"

Ideana on irvistellä sadoille toistoille vanhoista jankutuksista.
        Siis muiden kuin minun toistoilleni.
        Monnenneko kerran kysyt?

H.

• yksilohkoinen
        hunksz kirjoitti:

"yksilohkoinen"

Ideana on irvistellä sadoille toistoille vanhoista jankutuksista.
        Siis muiden kuin minun toistoilleni.
        Monnenneko kerran kysyt?

H.

Ensimmäisen.

• 1eero

Olisi vaikea olla toisin, sen minkä on kokenut itselleen sopivaksi mitä sitä muuttamaan, hiomista sopivaksi sitä se on ei valmista meinaa tulla.

• No sehän se positiivisuus onkin et koskaan ei ole valmis, siis aina on toivoa :D.

• Ehkä olen sairas mieleltäni.
      Olen tyytyväinen elämääni, mitään valittamista ei ole tällä hetkellä oman elämäni suhteen.
      Kai liialliseen tyytyväisyyteenkin on diagnoosi olemassa. Ei se ole normaalia.
      Hetkellisesti saan parannusta tilaani lukemalla netin maahanmuuttokriittisiä sivuja.

• kesi.vä

Mä olen tyrkkynolla. En ole siihen lääkitystä saanut, mutta antaa viirata vaan.

• kesi.vä

Ai niin, lisään tuohon, että minulla on kaksimielinen häiriö, sitä viiraamiseksi kutsun, kun ei ole vielä sitä F -jotain diagnoosia.

• ihan.imarteluakin

Sama täällä. Jos en saa ujutettua kommunikointiin (kaikkialla) eroottista vihjailua kerran päivässä, on päivä jäänyt ikään kuin jotakin vaille.
        Nimimerkki kaksimielinen hermoratamania.

• kesi.vä
        ihan.imarteluakin kirjoitti:

Sama täällä. Jos en saa ujutettua kommunikointiin (kaikkialla) eroottista vihjailua kerran päivässä, on päivä jäänyt ikään kuin jotakin vaille.
        Nimimerkki kaksimielinen hermoratamania.

Mulla on kyllä vähän ironiaa noissa vihjailuissa. Sillä mun mielestä oikeesti 60 on tosi koominen erootiikan saralla. Mutta niin kauan kuin jotain muistaa on se hyväksi aivoille.
        Simmarit, sammarit, kummarit ja pipo.

• kesi.vä

Ihan vakavasti, en oikein usko, että kukaan, ainakaan miljonääri tieten tahtoen söisi jotain Ketipinoria. Eiköhän siinä ole kuitenkin ihan vakavasti sairaus mukana. Ihana Catherine Zeta-Jones on avoimesti kertonut ko. sairausdestaan. En usko, että hänkään ihan muuten vaan sairaalahoitoon hakeutuisi.

• hoit_su

Todellakin, kukaan ei huvikseen "keksi"itselleen sairauksia, on sen verran rankka tauti tuo kaksisuuntainen mielialahäiriö.

• KotiRouva_65V

En minäkään oikein ymmärrä näitä höpinöitä täällä. Palstapsykologit tekevät taas tutki....hutkimuksia vakavasta sairaudesta.
        En lähtisi aliarvioimaan toisten mielentiloja ja häiriöitä.

• losdiagnoos
        KotiRouva_65V kirjoitti:

En minäkään oikein ymmärrä näitä höpinöitä täällä. Palstapsykologit tekevät taas tutki....hutkimuksia vakavasta sairaudesta.
        En lähtisi aliarvioimaan toisten mielentiloja ja häiriöitä.

no kun he ovat ihan ammattilaisia ja täällä ei saa muut kirjoitella, kun ne on narsisteja ja potilaita saa seurailla keskustelupalstoilta ja diagnosoida ihan mututuntumalla monikaistaiset ammattilaiset jotka muuten itse eivät ole kovinkaan hyvin onnistuneet ihmissuhteissaan vaan etsivät aina vaan uusia uhreja, kun eivät ole oppineet muita kuuntelemaan. laajakaistaiset nääs tietää kaiken kaikesta puolestasi.

• analysaattoriopiskelija
        losdiagnoos kirjoitti:

no kun he ovat ihan ammattilaisia ja täällä ei saa muut kirjoitella, kun ne on narsisteja ja potilaita saa seurailla keskustelupalstoilta ja diagnosoida ihan mututuntumalla monikaistaiset ammattilaiset jotka muuten itse eivät ole kovinkaan hyvin onnistuneet ihmissuhteissaan vaan etsivät aina vaan uusia uhreja, kun eivät ole oppineet muita kuuntelemaan. laajakaistaiset nääs tietää kaiken kaikesta puolestasi.

Kuuluukos nämä laajakaistaiset dna-ryhmään vai ovatko ihan wlan ja jaetaanko heille tabletit palstan puolesta tai vastaan.

• nimimer..kki

Mies söi Litumia kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.
      Se on vanha lääke, hänelle tehosi hyvin, paremmin kuin uudemmat eikä ole niin paljon sivuvaikutuksia, hänen mukaansa. Lääkitys taitaa olla henkilön mukaan, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Kaikenlaista kokeiltiin tämä sopi parhaiten, huomasin että ei ilman sivuvaikutuksia Litiumkaan ole.
      Onneksi itselläni ainoa lääkitys on Burana ja Parasetamoli, Kalsiumin ja D-vitamiinin lisäksi.

• Hiuksetkiharalle

Sähkösokkihoitoa kaikille palstalaisille.

• Vainrohkeattunnustavat

Olet jäljillä. Melkein kaikilla immeisillä on oma 'häiriönsä'. Suuri osa pystyy pitämään sen edes jotenkin kurissa ja kasassa, näkymättömissä, ettei se tule ilmi ja julki. Oletko miettinyt omaasi? Kommenttisi perusteella ainakin täältä päin on helppo arvella ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2156
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1547
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1226
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1004
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      922
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe