DSG:n korjaus maksaa 6200 euroa!

181.452km

Siihen loppui ainakin minun luottoni hanskamerkkiin.

Tuo 6200 on huoltoliikkeen hinta-arvio vaihteiston korjauksesta. On selvä, ettei tuollaista rahaa kenelläkään ole vanhan auton 2010 korjaukseen.

Mistä voisi kysellä käytettyjä tai tehdaskunnostettuja Octavian vaihteistoja?

112

17307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skeidamani

      Käyt jossain pajalla keskustelemassa pikaisesta purkkapaikkafiksistä ja myyt sen vaan jollekkin idiootille. Jos ostaa skeidan niin ansaitsee rangaistuksen, et edes tee mitään väärää.

      • Anonyymi

        Itse väänsin vaihdossa sytytystulpat Tiukkaan.
        Siinä on seuraavalla occupojalla vielä huuli pyöreenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse väänsin vaihdossa sytytystulpat Tiukkaan.
        Siinä on seuraavalla occupojalla vielä huuli pyöreenä.

        Uskon sen. Mitään et ole ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon sen. Mitään et ole ottanut.

        Haistelin amiksessa liimaa. Siksi ostin Sokotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haistelin amiksessa liimaa. Siksi ostin Sokotin.

        Bostik made me do it.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haistelin amiksessa liimaa. Siksi ostin Sokotin.

        Bostik made me do it.

        t. SOKOTTIMIES


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse väänsin vaihdossa sytytystulpat Tiukkaan.
        Siinä on seuraavalla occupojalla vielä huuli pyöreenä.

        Oletpa viisas, hakeudu hoitoon luuseri.


    • naurattaa.kokoajan

      Tervaa ja jotain paksua öljyä laatikko täyteen, kestää just sen minkä näiden dsg-häkkyröiden pitääkin (Eli jobbarin hallissa lyhyen koeajon verran)

    • Isovaari_Ilmiömäinen

      Olethan jo tuolla ajanutkin. Ennenvanhaan monen auto motti ei kestänyt edes sataatuhatta kilometriä.

      • Anonyymi

        Juuri niin. 100.000 km on ihan tarpeeksi.


    • käytäntöön

      Kamux myy käytetylle autolle vakuutusta joka korvaa 3000 € saakka korjaukset.
      Tämä vakuutus maksaa muistaakseni n 15€ / kk (kysy hintaa vaihtoautoon)
      Ilmeisesti kannattaisi ottaa sellainen vakuutus joka korvaa myös moottori ja vaihteistovauriot sekä niistä koituvat kustannukset. Idea kamux vakuutuksessa on hyvä, mutta korvattava summa valitettavasti liian pieni. Onhan se kuitenkin parempi saada 3000 korvaus kuin ei mitään, jos vaihteisto tuhoutuu osamaksulla ostetusta autosta. Saako muualta parempaa turvaa?

      • no.free.lunch

        ...ja korjaukset hoitaa Kamux, jolloin he myös hinnoittelevat sen. Kyllä ne aina ottaa osuutensa, vaikka selitettäisiin ummet ja lammet takuista ja vakuutuksista.


      • Skeidamani

        Vakuutus buah!

        Paras vakuutus on ettei osta skeidaa


      • seataudiskodavwsama

        Laita googleen haku
        ALVADI sieltä ainakin ohjausvaihde 5x halvempi kuin pörhöllä


      • alempikastiVWskoda
        seataudiskodavwsama kirjoitti:

        Laita googleen haku
        ALVADI sieltä ainakin ohjausvaihde 5x halvempi kuin pörhöllä

        http://alvadi.ee/fi/varaosat/volkswagen/golf-v-1k-2003/hammastangot/

        tuolta voi kysellä


      • syylöytyiVWviat
        Skeidamani kirjoitti:

        Vakuutus buah!

        Paras vakuutus on ettei osta skeidaa

        VW vakuus
        älä osta


    • hajoavat_kippaset

      Skeidan osto on sama kuin suorastaan pyytäisi hankaluuksia. Sitä saa mitä tilaa.

      • pörhömyykiaaVW

        VW onnea joka aamu uutisissa.
        koskas kia takuu turvaamaan VW kauppoja.


      • eikestäkäyttöäVWskoda

        Olikos seatilla pitempää takuuta?
        Rohkee veto VW tekniikan autoon?


      • jorma.maksaa.itse
        eikestäkäyttöäVWskoda kirjoitti:

        Olikos seatilla pitempää takuuta?
        Rohkee veto VW tekniikan autoon?

        Seatilla on niitä jatkuvia 5 v takuita. Skodalla ei.


      • Anonyymi

        Totta, ajattelin auton vaihtoa.
        Sitten luin vikalistan. Toyota varmaan automaattina luotettavampi. Kaverilla samalla lootalla Skoota joka laukesi heti.
        Pauke vaan kuului.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ajattelin auton vaihtoa.
        Sitten luin vikalistan. Toyota varmaan automaattina luotettavampi. Kaverilla samalla lootalla Skoota joka laukesi heti.
        Pauke vaan kuului.

        Ei niitä vikalistoja pidä lukia.


    • Hienoa_mode

      Aloitus täysin yksilöimätön.
      Ei kelpaa keskustelun pohjaksi, paitsi seinähulluille.

    • MitenOlisiNäin

      Eiköhän tuon muuta manuaalivaihteiseksi 6200 eurolla.

      • Anonyymi

        Vanhaa automaatti-Skodaa ei saa myydyksi.
        Vain manuaali kelpaa. Kaikki tietää dsg.
        Sus jo syntyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa automaatti-Skodaa ei saa myydyksi.
        Vain manuaali kelpaa. Kaikki tietää dsg.
        Sus jo syntyessään.

        Ei se kestä yli 100tkm.
        Hyvi ne myyjät kusee silmään tietämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kestä yli 100tkm.
        Hyvi ne myyjät kusee silmään tietämätöntä.

        Ei taida uudetkaan olla parempia.
        Ei mitään kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa automaatti-Skodaa ei saa myydyksi.
        Vain manuaali kelpaa. Kaikki tietää dsg.
        Sus jo syntyessään.

        0n niitä huononpiakin.
        Ei kyl tule heti mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kestä yli 100tkm.
        Hyvi ne myyjät kusee silmään tietämätöntä.

        minua ei kustu silmään
        vielä

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kestä yli 100tkm.
        Hyvi ne myyjät kusee silmään tietämätöntä.

        Ei minulla ole tuollaisia rahoja korjauksiin.

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kestä yli 100tkm.
        Hyvi ne myyjät kusee silmään tietämätöntä.

        Apua.

        nuori skodisti
        silmään kustu


    • Eiseniinhuonoole

      Vanha laatikko on mitä todennäköisimmin korjattavissa halvemmalla kuin tuo 6200 euroa.

      Kannattaa kysyä Latviasta. Ammattilainen korjaa halvemmalla ja lopputulos on parempi kuin amatöörillä, joka ei ymmärrä laatikoista muuta kuin että se on rikki, vaihdetaan koko laatikko.

    • seataudiskodaVWsama
    • AiemminGolfDSG

      Vaihtaa uudempaan autoon autokaupassa niin ongelma poistuu. Autokauppa ei autoja koeaja, vilkaisevat vain ikkunasta autoa ja hyvittävät vuosimallin ja kilometrien mukaan. Tosin DSG-vaihteisia autoja autokaupat eivät tahdo ottaa vastaan niiden erityisen heikon kestävyyden takia.

      Oli aikaisemmin Golf 1.6 TDi moottorilla ja 7-vaihteisella DSG vaihteistolla. Ongelmat tulivat esiin autoa vaihtaessa, kun autokauppiaat useammassakin paikassa nostivat esiin ”ongelmallisen” dsg-laatikon. Väliraha nousi 5.000 eurolla DSG:n takia.

      • KyykmanHautaaIttes

        Hihii, huono yritys Kyykman. Vedä jo ittes jojoon


      • Anonyymi
        KyykmanHautaaIttes kirjoitti:

        Hihii, huono yritys Kyykman. Vedä jo ittes jojoon

        Ei ollut Kyykmsn vaan oikea Skoda mies, maalainen.


    • SuberpMies

      15 tkm kohdalla mekatroniikkayksikkö vaihtoon täysin takuuna ja sitten 70 tkm ajettuna toinen kytkimistä alkoi ravistamaan, taas tuli maahantuoja vähän vastaan mutta jäi itsellekin maksettavaa. 80 tkm huollossa kampanjana öljyjen vaihto (juu, seiska on kuivilla kytkimillä mutta siellä on perusvoitelu, tämä ”toimivuuden varmistamiseksi”. Sitten alkoikin moottori syömään öljyä litran tonnilla mutta se onkin jo toinen tarina… Mukava auto mutta jos renkaat kestää kauemmin kuin moottori ja vaihteisto niin jossain on säästetty liikaa. Merkkiä on nyt vaihdettu eikä ole VAG-konsernista.

      • teitähän.riittää

        Niin varmaan juu vaikka et osaa Superbia kirjoittaa oikein. Yritä ensi kerralla paremmalla onnella ja osta ensin se Superb.


    • Ghgghhg65

      6200eur on noin puolet enemmän mitä maksoin omasta autosta 5 vuotta sitten. Ajan päivittäin ympäri vuoden.

      Saisin autosta nyt myydessä vielä 2500eur mutta en myy. Kun on täysin ongelmaton auto.

      Kauheita hintoja kerrotte pelkästään korjauksista.

      98% suomalaisista ei koskaan laittaisi tuolaisia summia auton korjaukseen

      • Anonyymi

        Se on ~100%, vain pieni skp:läinen joukkohän näitä ostaa


    • Auto_maatti

      Pitäis osata käyttää DSG-vaihteistoa.
      Typerykset joutavatkin maksamaan. Ihan oikein!

    • Miljoona.osaamatonta

      Volkswagenin piina: DSG-vaihteiston vialliset vuodet jatkuu edelleen

      Julkaistu: 16.11.2014 6:19

      NÄKÖKULMA Volkswagen-yhtymän DSG-automaattivaihteiston seitsemänvaihteinen versio on tullut ja tulee valmistajalleen huomattavan kalliiksi. Kuusivaihteinenkaan ei ole välttynyt häiriöiltä.


      Volkswagen-yhtymän ensimmäinen seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto tuli myyntiin alkuvuodesta 2008, ja toimintahäiriöitä alkoi tulla julkisuuteen jo seuraavana vuonna.

      Elokuussa 2009 Yhdysvaltain Volkswagen kutsui 13 500 autoa tarkistettavaksi, kun DSG-vaihteisto vaihtoi vapaalle omia aikojaan.

      Melko pian tämän jälkeen kutsu kävi niin ikään Yhdysvalloissa 53 300 autolle, kun kansallinen liikenneturvallisuusvirasto oli saanut DSG:n käyttäjiltä valituksia voimanpuutteesta ajon aikana. Molemmissa kutsuissa Volkswagenin mukaan syynä oli viallinen lämpöanturi.

      Kiinassakin kuluttajansuoja
      toimii

      Kiinalaiset käyttäjät ovat vuodesta 2009 lähtien ilmaisseet netin keskustelupalstoilla tyytymättömyytensä DSG-vaihteistojen vikoihin ja toimintahäiriöihin. Kuusivaihteisessa tuttuja ilmiöitä ovat olleet poikkeukselliset äänet ja vaihtomekanismin jumiutuminen.

      Seitsemänvaihteisessa on outojen äänien lisäksi havaittu ainakin nykiviä vaihtoja, moottorin käyntinopeuden yllättävää nousua sekä automatiikan kyvyttömyyttä vaihtaa kakkos-, nelos- ja kuutosvaihteille.

      Maaliskuussa 2012 Kiinan valtion muun muassa laadunvalvonnasta ja tarkastuksesta vastaava hallintovirasto vaati Volkswagenia tutkimaan tapaukset. Vielä saman kuun aikana Kiinan Volkswagen myönsi, että seitsemänvaihteisessa DSG-vaihteistossa saattoi olla vika, jonka korjaamiseksi noin puoli miljoonaa autoa pitäisi kutsua käymään merkkikorjaamoilla eri puolilla Kiinaa. Korjaukseksi tarjottiin elektroniikan ohjelmistopäivitystä.

      Tämän vuoden maaliskuun 15. päivänä Kiinan televisio lähetti kansainvälisen kuluttajan oikeuksien päivän kunniaksi ohjelman, jossa arvosteltiin Volkswagen-yhtymän valmistamissa DSG-vaihteistoissa ilmenneitä häiriöitä.
      Kaksi päivää myöhemmin Kiinan Volkswagen ilmoitti, että se lähettää aivan vapaaehtoisesti takaisinkutsun DSG-vaihteistolla varustetuille autoille. Tällä viikolla tähän mennessä kutsuttujen kokonaismääräksi Kiinassa on tarkentunut 640 309 autoa.

      Ei ollutkaan vain
      kiinalainen ilmiö

      11. maaliskuuta tänä vuonna Australian Volkswagen ilmoitti kesäkuun 2008 ja syyskuun 2011 välillä valmistettujen Volkswagen Golfin, Jetan, Polon, Passatin ja Caddyn, yhteensä 25 982 auton takaisinkutsusta. Kutsu koski nimenomaan seitsemänvaihteista DSG:tä.

      Volkswagenin johtokunnan jäsen professori Ulrich Hackenberg kommentoi jo toukokuun alkupuolella australialaiselle Drive.com.au-sivustolle, että Kiinassa myytyjen DSG-vaihteistojen häiriöt liittyvät Kiinassa valmistettuihin vaihteistoihin.
      Australiassa taas myydään Euroopassa valmistettuja vaihteistoja, joten hänen mukaansa ongelmat eivät täysin koskisi Australiassa myytäviä DSG-autoja.

      Silti kesäkuun 11. päivänä Australian Volkswagen laajensi kutsunsa myös kuuteen tuhanteen Audiin ja 1 746:eena Skodaan, nämäkin seitsemänvaihteisella DSG:llä varustettuna.

      Japanissa kutsuttiin viime toukokuun alussa 91 000 seitsemänvaihteisella DSG-vaihteistolla varustettua autoa tarkastukseen ja korjaukseen. Samoin Singaporen Volkswagen on kutsunut 6 181 kpl vastaavia malleja katsottavaksi.

      Myös Malesiassa samaan aikaan kutsu kävi kesäkuun 2010 ja 2011 välillä valmistetuille Passateille, Poloille, Sciroccoille, Golfeille, Jetoille ja Cross Touraneille, yhteensä 3 962 autolle.

      Volkswagen-yhtymä on arvellut Kaukoidässä ilmenneiden DSG-vaihteiston toimintahäiriöiden syiksi kuumaa ja kosteaa ilmastoa, äärimmäisen ruuhkaista liikennettä ja saastunutta ilmaa.

      Kutsukampanjasta
      maailmanlaajuinen

      Tällä viikolla Volkswagenin takaisinkutsut laajenivat yleismaailmallisiksi. Kutsuttuihin 2,64 miljoonaan autoon sisältyvät jo Kiinan aikaisemmat kutsut tänä vuonna.

      Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta.

      Maailmanlaajuiseen takaisinkutsuun kuuluvat myös katumaasturi Tiguanissa havaittu sulakehäiriö valolaitteissa ja Amarok-avolavapakettiautossa todettu polttonestevuoto. Suomessa kutsu käy noin 2400:lle Tiguanille ja 900:lle Amarokille.

      Korjausten ja muutosoperaatioiden lopullista hintaa yhtiölle voi vain arvailla.

      • VWFanatic

        EI PIDÄ PAIKKAANSA!!! VW ON MAAILMAN PARAS AUTO, EIKÄ SIINÄ OLE KOSKAAN MITÄÄN VIKOJA!!!!!


      • Huutolaispoikaa

        Tojo Tero mustamaalaa viatonta maailman parasta automerkkiä! Koskaan kenelläkään ei ole ollut yhtäkään vikaa VAG autoissa, kysykää vaikka omistajilta, korjaamopäälliköiltä tai autokauppiailta. Vikaista konsernin autoa ei ole vielä valmistettukaan, ainoastaan puhtaimpia ja laadukkaimpia mitä maa päällään kantaa.


      • Anonyymi
        Huutolaispoikaa kirjoitti:

        Tojo Tero mustamaalaa viatonta maailman parasta automerkkiä! Koskaan kenelläkään ei ole ollut yhtäkään vikaa VAG autoissa, kysykää vaikka omistajilta, korjaamopäälliköiltä tai autokauppiailta. Vikaista konsernin autoa ei ole vielä valmistettukaan, ainoastaan puhtaimpia ja laadukkaimpia mitä maa päällään kantaa.

        Ok, ostan heti käytetyn dsg-tomaatti Skodan huomenna enkä ihmettele halpaa hintaa ja myyjän pidäteltyä hymyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, ostan heti käytetyn dsg-tomaatti Skodan huomenna enkä ihmettele halpaa hintaa ja myyjän pidäteltyä hymyä.

        Viisas mies saa halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas mies saa halvalla.

        Viisas Sokottimies.
        Yleensä maalainen tai työtön duunari.


    • 42432

      Tuo mineraaliöljy taitaa olla syynä siihen että jo pari asteen pakkasella kulutus on dieselissä yli puoli litraa isompi kuin 8 asteessa. Toki kulutus varmaan pidemmällä matkalla pienenee kun DSG lämpiää mutta 20km työmatkalla ulkolämpötilalla on jopa 30% vaikutus kulutukseen.
      Mineraali öölit tuppavat olemaan lähempä yksiasteista kuin synteettiset.

      • Yhtgyhh

        Ei sovi näihin meidän olosuhteisiin nuo Skodat ynnä muut saman konsernin vikineet. Lämppäritkin tehottomia.


    • dsgusatakuuVWeiole

      Korjaamolta kuultua

      dsg kestää korkeintaan 140000km

      eli siltä pohjalta

      ei merkkiliikkeet ohjaa takuunalaisia VW autojen omistajia vaatimaan korjauksia merkkiliikkeisiin.

      kuluttajavirasto linjaa jotta DSG kuuluu kestää 300000km-oliko näin

    • alvadiauttaaVWskodaudi

      olisko alvadilla

      • kovakysyntä

        loppuunmyyty.


    • nöyriä.omistajia

      suomessa volkswagen ei korvaa moniongelmaisten omistajille juuri mitään..mistään

    • EntinenDuunipaikka

      Autovahinkokeskuksesta. Mutta siellä on pitkä varausjono Skodan moottoreista ja vaihteistoista.

    • secretservice1

      6200 eur korjausta ei kannata tehdä täysin uuteen skodaankaan.

      Tuollaisen vaihdelaatikon valmistuskustannukset tehtaalla on 1500eur. Eli loput on valmistajan ja jälleenmyyjän katetta ! Tiedän kun ulkomainen tuttu on toissa jossa kaksoiskytkinlaatikoita tehdään ja kertoi hinnan.

    • sokota

      Et ehkä sitten toista kertaa erehdy ostamaan Sokotaa?

      • secretservice1

        Miten niin en muka erehdy ostamaan skodaa toistamiseen? Skodahan on TM testivoittaja, ja uskon tietenkin sokeasti sen lehden auto uutisiin. Siksi skodan hommaan seuraavaksikin, koska se voittaa testit. Kaikki muuthan ovat huonompia. Eikö vain?....


      • Anonyymi
        secretservice1 kirjoitti:

        Miten niin en muka erehdy ostamaan skodaa toistamiseen? Skodahan on TM testivoittaja, ja uskon tietenkin sokeasti sen lehden auto uutisiin. Siksi skodan hommaan seuraavaksikin, koska se voittaa testit. Kaikki muuthan ovat huonompia. Eikö vain?....

        Naapurit nauraa vaikka TM testivoittaja pihassa. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurit nauraa vaikka TM testivoittaja pihassa. Miksi?

        Kateellisia.
        HUUTONAURUA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellisia.
        HUUTONAURUA

        Tää oli hyvä.
        RUAHHAAAH


      • Anonyymi
        secretservice1 kirjoitti:

        Miten niin en muka erehdy ostamaan skodaa toistamiseen? Skodahan on TM testivoittaja, ja uskon tietenkin sokeasti sen lehden auto uutisiin. Siksi skodan hommaan seuraavaksikin, koska se voittaa testit. Kaikki muuthan ovat huonompia. Eikö vain?....

        minäkin uskon sokeasti mitä TM kirjoitetaan.
        Loput tiedot kuulen Esson baarissa..
        t. onnellinen Skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää oli hyvä.
        RUAHHAAAH

        hoh hoh sano nuapur.
        Haahhaahhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää oli hyvä.
        RUAHHAAAH

        No Heh Heh.


    • RyähähäMyähähä
    • Anonyymi

      DSG korjaus onnistu myös Autopaja Tuusula Oy
      Www.autopajatuusula.fi

    • Anonyymi

      Mä silmät luon Toyotaan
      ja yhteen käteni liitän.
      Sua luotettava Toyota
      nyt hartain mielin mä kiitän.

      Sua riemullista on ylistää,
      ja mielelläni sen teenkin.
      Ei sulta Terokaan unhoon jää,
      vaan katsot myös vähäiseenkin.

      Oi kiitos lahjoista, joita suot,
      niin paljon hyvyyttä riittää.
      Ja aina iloa uutta luot,
      en osaa kaikesta kiittää.

      Mä kuljettaja olen sun
      ja varten taivasta luotu,
      sun armollisehen huomahas
      jo syntymästäni suotu.

      Mua suojaa sä, Toyota,
      sun Hybridis voimalla vielä
      ja tieni johdata taivaaseen,
      iäiseen elohon siellä.

    • Anonyymi

      onpa liike rahan tarpeessa?

      Moottori.fi löydät VW DSG asiaa

      • Anonyymi

        skodisti on rahan tarpeessa, dsg:n saa korjattua vain jos myy skeidansa noin kalliilla


    • Anonyymi

      Tuo Skeida on jo yliajalla. Omaa tyhmyyttä pitää yli 6 vuotta vanhaa ja yli 80 tkm ajettua Skeidaa. Tietysti viisas ei osta Skeidaa lainkaan.

      • Anonyymi

        Tyhmä Toyotan omapoika purkaa pettymystään ja ahdistukseensa.


      • Anonyymi

        Ei siitä pääse eroon.


      • Anonyymi

        Kukaan ei osta yli 100tkm ajettua Sokottia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä Toyotan omapoika purkaa pettymystään ja ahdistukseensa.

        En usko että hän kuitenkaan olisi skootaan sortunut. Kyllä aloittaja nyt on politrukin silmään kusema aatteen uhri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei osta yli 100tkm ajettua Sokottia.

        Skoda on loppu jo aika pienillä kilsoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on loppu jo aika pienillä kilsoilla.

        Skoda on tehty ajoon ja siksi on kovin suosittu työsuhde ja yritysauto.
        Se on se aasialasperäinen heikko kansakinneri joka ei kestä ajoa ja takuukin rajoitettu 100tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei osta yli 100tkm ajettua Sokottia.

        Kyllä Amis ostaa halvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on loppu jo aika pienillä kilsoilla.

        Ennustettu leutoa talvea. Jihuu.
        Saan Skootan oven auki.


      • Anonyymi

        Jos dsg alkaa rouskuttaa, täyteen öljyä ja pikaisesti kiertoon. Ongelma siirtyy seuraavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä Toyotan omapoika purkaa pettymystään ja ahdistukseensa.

        Tyhmä Skodisti-omapoika purkaa pettymystään ja ahdistukseensa.


      • Anonyymi

        Onko kenelläkään DSG paukkunut toista kertaa?
        Onko se mahdollista?


      • Anonyymi

        Olen ajanut DSG laatikolla 220tkm ja koko ajan tulee lisää kilometrejä. Hyvin toimii ja vikoja ei ole ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut DSG laatikolla 220tkm ja koko ajan tulee lisää kilometrejä. Hyvin toimii ja vikoja ei ole ollut.

        Eihän niitä vikoja ole. Tulee vain yksi vika ja se maksaa sitten uuden laatikon verran.

        Siinä vaiheessa alkaa alahuuli useimmilla väpättämään.


    • Anonyymi

      Skoda onkin ökyrikkaan ihmisen auto. Milloin te sen tajuatte? Jos ei ole laittaa rahaa joka vuosi 6-14 tuhannen euron huoltoihin kannattaa ostaa se v12 S mersu niinkuin normaalit työssä käyvät ihmiset. Sen huoltaminen maksaa vain about 5 tonnia vuodessa.

      • Anonyymi

        Onko sulla kaikki hyvin, omapoika?
        Älä välitä myyntiluvuista, aina voit jollain hippokisoilla helpottaa pettymystä.


    • Anonyymi

      Mutta toverit hei! DSGn voi vaihtaa manuaaliksi- siitä on tehty peräti opinnäytetyö. Tero

      • Anonyymi

        Se ei vielä poista kaksoismassavauhtipyörän ongelmaa ellei vaihda tavalliseksi vauhtipyöräksi sitä niin sitten voi tietysti tulla ongelmaksi kytkimen tärinä johtuen siitä ettei kytkinlevyssä käytetä enää asbestia, mutta kytkintä vaan pitää oppia ja osata käyttää sitten sen mukaan. Eli luistattaa vähän heti jos alkaa tärisemään vähän painamalla kytkintä alas ja taas ylös niin ettei siinä matkalla tärise ja hajota paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei vielä poista kaksoismassavauhtipyörän ongelmaa ellei vaihda tavalliseksi vauhtipyöräksi sitä niin sitten voi tietysti tulla ongelmaksi kytkimen tärinä johtuen siitä ettei kytkinlevyssä käytetä enää asbestia, mutta kytkintä vaan pitää oppia ja osata käyttää sitten sen mukaan. Eli luistattaa vähän heti jos alkaa tärisemään vähän painamalla kytkintä alas ja taas ylös niin ettei siinä matkalla tärise ja hajota paikkoja.

        Se kytkimen tärinä onneksi häviää aina ajamalla, vaikka tuleekin takaisin, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi

        Ohjeet Youtubessa.
        Tee itse, säästät.


    • Anonyymi

      voi luoja, kyllä tulee karmea itäkippa skooda kalliiksi ylläpitää maalitkin rapistuvat pois ja sähköviat on ainainen harmi. skoda tarkoittaakin tsekin kielellä harmia, ja skeidaa.

    • Anonyymi

      kooda on köyhien auto !

      • Anonyymi

        Ei vaan rikkaiden.
        Korjauksiin kandee varata 20k


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan rikkaiden.
        Korjauksiin kandee varata 20k

        Missä ajassa?
        Tuo menee alta 5v.


    • Anonyymi

      6200e alv.
      Korjaus ylittää kotteron arvon.
      t.ero Heh

      • Anonyymi

        Korjaus maksoi tuon 7 vuotta sitten. Nykyisin yli kymppitonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus maksoi tuon 7 vuotta sitten. Nykyisin yli kymppitonnin.

        vaimo lähti kävelemään kun ostin Skodan.
        mitä nyt teen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaimo lähti kävelemään kun ostin Skodan.
        mitä nyt teen?

        Kävele perään jos aiot jotain pitää.


    • Anonyymi

      Sokota on kesetävä aato. Korojaus ei makasaha juuri mithä.

      Pasi

    • Anonyymi

      Se hanska on itseasiassa tumppu. Se tarkoittaa että tumputus torilla on hyväsytympää kuin ajaminen Skodalla julkisilla paikalla.

    • Anonyymi

      VW liikkeistä kautta maan

    • Anonyymi

      googlaa= moottorihiomo

      kunnon VW konsernin paja

      • Anonyymi

        Skoda työllistää monet hiojat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda työllistää monet hiojat.

        Minun nuoruudessani skoda oli melkein yhtä suosittu punaisen nuorison keskuudessa kuin ladakin. Sama porukka kävi vappuna hoilaamassa kansainvälistä ja jotain viimeistä taistoa. Liittyikö se jotenkin noihin itäautoihin, en tiedä. Työnantajansa muistivat myös aina haukkua. Neuvostoliitossa innokkaimmat lada ja skodamiehet kävivät bussireissuilla sivistymässä ja ihailemassa "malliyhteiskuntaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun nuoruudessani skoda oli melkein yhtä suosittu punaisen nuorison keskuudessa kuin ladakin. Sama porukka kävi vappuna hoilaamassa kansainvälistä ja jotain viimeistä taistoa. Liittyikö se jotenkin noihin itäautoihin, en tiedä. Työnantajansa muistivat myös aina haukkua. Neuvostoliitossa innokkaimmat lada ja skodamiehet kävivät bussireissuilla sivistymässä ja ihailemassa "malliyhteiskuntaa."

        Sama pelihän se jatkuu nykyään. Vain sillä erotuksella että Lada-kuskit on maltillistuneet ja enemmän nyt pelkkiä autoharrastelijoita kuin innokkaita kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama pelihän se jatkuu nykyään. Vain sillä erotuksella että Lada-kuskit on maltillistuneet ja enemmän nyt pelkkiä autoharrastelijoita kuin innokkaita kommunisteja.

        Skoda ei juurikaan ole autoharrastajien suosiossa. Miltäköhän tuntuisi omistaa joku 50- 60- luvun taaviskoota? Voisihan se häpeän tunne olla melkoinen kun kansa kävisi naureskelemassa tekniikan alkeellisuutta.


    • Anonyymi

      Audi a4 multitronic lootan korjaus olis maksanu 4 tonnii jokunen vuosi sitten,korjasin itse ja maksoi noin 200€ .älypoxi irti lootan sisältä ja bondit kuntoon + muutama tiiviste ja uudet öljyt.

    • Anonyymi

      Onko noissa dsg automaatit jossain vaiheessa parantuneet kestävyydeltään vai onko kaikki samaa pask....aa .

    • Anonyymi

      Samaa ruskeaa. Kaksoiskytkin loota, alumotti, uiva jakohihna, ohut pienikitka ketju, kolme pyttyä, mukautuva laturi jne jne. Miksi autotehtaat tuotteet tulevat peräsuolesta?
      Päästöt! Autotehtaat eivät pysy päästönormien mukana.

    • Anonyymi

      Jos autosi ajoneuvovero on 130 € vuodessa, niin sen keskikulutus on Trafilla 4.6 l /100 km mutta todellisuudessa 6.7 l/ 100 km! Tai jopa 7.9 l/ 100 km!
      Tämäkin on huijausta!

      • Anonyymi

        Ei ole huijausta, sillä vero menee kaikista autoista samoilla periaatteilla tehtyjen arvojen mukaan. Todellisia päästöjä ei voida mitenkään mitata, koska siihen vaikuttaa ajotyyli, ajo-olosuhteet, mukana kuljetetut ihmiset ja tavarat jne....


    • Anonyymi

      Ostin DSG skotan. Nyt harmittaa.

      • Anonyymi

        Toyotan omapojan epätoivoinen nosto. Säälittävää toimintaa.


    • Anonyymi

      Juu se käytetty laatikko on samanlainen ja särkyy sekin.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2148
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2088
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1387
    4. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1216
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1178
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1163
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      844
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      821
    Aihe