Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Harvinaisempi pakko-oire?

Pissaliisa00

En tiedä voiko tätä edes luokitella pakko-oireeksi, sillä harvalla olen törmännyt samaan, sillä suurin osa on käsienpesuun, tarkistamiseen tai numerosarjojen toisteluun liittyvää..
Mutta minulla on nyt ollut tätä 8kk eli pelkään pissaavani housuun tai että minulla karkaa pissaa pikkuhiljaa sillä tavalla, että housuissa näkyy pian märkä läntti.

Varsinkin alussa tarkistelin housujani jatkuvasti, sitten vähensin sitä, sillä halusin päästä tästä eroon. Silti on pakko vieläkin välillä tarkistaa housuja.. Ja silloin kun en ole vessassa niin tiedostan lähes kokoajan rakkoni olemassaolon. Supistelen pidättäjälihaksiani, sillä pelkään, että jos rentoutan "liikaa" niin että pissaa karkaa. Monesti saatan tuntea, että pissaa tulisi housuihin vaikkei oikeasti tule ja monesti housut tuntuu muka märiltä. Kotona ei tarvitsisi muuten pelätä asiaa, mutta kun se tuntuisi kamalalta jos joku paikka sotkeentuisi pissalla.. Kaikista oudointa tämä pelko on sen takia, että lirahtelua ei ole tapahtunut paitsi pari kertaa kännissä ja sitten joskus jumpatessa/nauraessa. Tämä pelko on varmaan alunperin tullut siitä että mulla on ponnistusinkontinenssia..

Välillä on ollut parempia kausia, ettei pakko-oire ole häirinnyt, mutta suurimmaksi osaksi se on. Tämä on ihan saatanan piinaavaa ja haluaisin vain että tämä menisi pois ja olen yrittänyt kaikkeni saadakseni tämän pois. Tuntuu että se on jo ihan mahdotonta kun on antanut tämän mennä näin pitkälle. Tuntuu että tämä on pilannut koko elämäni enkä tule normaalia elämää enää takaisin saamaan.. Opiskelu, ihmissuhteet ja kaikki kärsii. Tulen hulluksi! Olenko ihan oikeasti ainoa jolla on näin paha pakko-oire? Tuntuu että voisin vaihtaa minkä tahansa muun pakko-oireen tähän! Vaikka sen jatkuvan käsienpesun ja itsensä ja ympäristön puhdistamisen mikä minulla oli vuosi sitten, jonka jo selätin.. Tämä tuntuu paljon hankalammalta selättää sillä tätä ei jotenki niin vaan pysty lopettaan..

4

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkkfsjd

      Ocd voi ilmetä mitä kummallisin eri tavoin kyllä. Ei se oireen vaihtuminen välttämättä fiilistä parantaisi kuitenkaan, sama ocd kuitenkin jyllää taustalla.

    • Anonyymi

      mulla on sama ja on ihan kamalaa

    • Anonyymi

      Osta sellaisia vaippahousuja ja kun menet jonnekkin niin ajattelet että tulkoon pissat nyt housuun jos haluaa , usein käy niin että kun rentoutuu niin vaivat vähenevät ja haihtuvat pois kokonaan. Näissä sairauksissa in usein kysymys siitä että hyväksyy ajatuksen että niin voi käydä , ja se aiheuttaa jännitystä, joka on juuri sitä että” pelkää mitä jos”kun otat sen ajatuksen pois mielestäsi ja ajattelet että jos nyt sattuisin pieni vahinko niin se jää niihin vaippoihin ja kukkaansa edes huomaa mitään .
      Siis usein juuri se ettei taistele vastaan , kuten sinä teet ja rasitat lihaksia jännittämällä turhaan .
      Anna pissan tulla jos on tullakseen, mutta yritä ajatella jotain muuta kun menet jonnekin. Mitä enemmän hakee ennalta ehkäiseviä asioita sitä enemmän keho stressaantuu.

      Siis kun annat luvat itsellesi että tulkoon pissa jos on tullakseen niin useinkaan ei tapahdu yhtään mitään.samalla pitäisi ehkä mennä lääkäriin ja tarkistaa ettei ole mitään eläimellistä vikaa, niin saa sen. Suljettua pois .
      Yhdellä potilaalla oli ulostuksen kanssa sama ongelma, osti vaipoahousut ja pelko hävisi.
      Muutaman viikon piti niitä ” kaiken varalta” mutta kehon jännistystä tilat olivat vaipan käytön aikana hellittäneetj ja ahdistus ja pelko katosi vähitellen .tsemppiä,

    • Anonyymi

      Ocd tarttuu mihin vaan. Mä muistan ku joskus häiritsi nukkua/harrastaa seksiä jos oli olo et pissattaako. Ihan neuroottisesti tarkkaili sitä. Nyt ei enää jaksa ees vessaan lähteä yöllä. Kaks kertaa synnyttäneenä ja ku ikää tulee nii lirahtelee oikeasti ja siitäkin selviää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe