Ubuntu ja wlan

Wolly.Bully

Miksi Ubuntu ei löydä wlania?

Tilanne on tämä: jos koneen boottaa, niin se löytää wlanin, jos kansi kone on uinumassa, siis läppärin kansi laitettu alas wlan päällä tai pois, niin se ei löydä nettiä vaikka on koneen herätyksen = kannen aukaisemisen jälkeen laittanut nettiyhteyden päälle.

Esim. Macci löytää sen heittämällä.

70

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LinuxLelux

      Koska kyse on Ubuntusta.

      • widioottin

        Keksi parempia aloituksia.


      • trollille_monoa

        Mene hittoon trollaamasta!


      • LinuxTubutin
        trollille_monoa kirjoitti:

        Mene hittoon trollaamasta!

        Ei ole sinun tapasi, eikö kyse muka ole Ubuntusta vai mikä rassaa?


      • wintubuttajalle
        LinuxTubutin kirjoitti:

        Ei ole sinun tapasi, eikö kyse muka ole Ubuntusta vai mikä rassaa?

        haista vittu ja painu sinne!


      • LinuksTubutus
        wintubuttajalle kirjoitti:

        haista vittu ja painu sinne!

        Kylläpä se linuks taas on hermot vetänyt wintubuttajalla kireäksi.


      • trollille_monoa
        LinuksTubutus kirjoitti:

        Kylläpä se linuks taas on hermot vetänyt wintubuttajalla kireäksi.

        Ei Linux hermoja kiristä vaan kaltaisesi idiootit trollit!


      • Trollille_monoa
        trollille_monoa kirjoitti:

        Ei Linux hermoja kiristä vaan kaltaisesi idiootit trollit!

        Vielä tänäänkin heti aamusta raivoat , huh huh.
        Kokeile Windowsia niin ei mene hermot.


      • trollille_monoa
        Trollille_monoa kirjoitti:

        Vielä tänäänkin heti aamusta raivoat , huh huh.
        Kokeile Windowsia niin ei mene hermot.

        Haista sinä paska, en ole raivonnut!

        Ja windows vie hermot, en koske windowsiin pitkällä tikullakaan!


      • utelias.2
        Trollille_monoa kirjoitti:

        Vielä tänäänkin heti aamusta raivoat , huh huh.
        Kokeile Windowsia niin ei mene hermot.

        Saako kysyä että mikä olet horoskoopissa?


      • Linuxatubutin_
        utelias.2 kirjoitti:

        Saako kysyä että mikä olet horoskoopissa?

        Minkä luulet sen olevan?
        Ainakaan en trollaa kuten tämä trollille monoa heebo joka ei millään suostu hyväksymään faktaa että kyseessä on Ubuntu.


      • utelias.2
        Linuxatubutin_ kirjoitti:

        Minkä luulet sen olevan?
        Ainakaan en trollaa kuten tämä trollille monoa heebo joka ei millään suostu hyväksymään faktaa että kyseessä on Ubuntu.

        En ala edes arvailemaan horoskooppiasi, mikset voi kertoa?


      • Eisilloinväliä
        utelias.2 kirjoitti:

        En ala edes arvailemaan horoskooppiasi, mikset voi kertoa?

        No mitä sillä sitten on väliä?


      • utelias.2
        Eisilloinväliä kirjoitti:

        No mitä sillä sitten on väliä?

        Mielenkiinnosta haluan tietää. Miksi se on niin suuri salaisuus?


      • villi_veikkaus
        Linuxatubutin_ kirjoitti:

        Minkä luulet sen olevan?
        Ainakaan en trollaa kuten tämä trollille monoa heebo joka ei millään suostu hyväksymään faktaa että kyseessä on Ubuntu.

        Villi veikkaus: olet kaksonen.


      • wind-tubutin
        Linuxatubutin_ kirjoitti:

        Minkä luulet sen olevan?
        Ainakaan en trollaa kuten tämä trollille monoa heebo joka ei millään suostu hyväksymään faktaa että kyseessä on Ubuntu.

        Mistä sinä onneton tubuttaja sen voit tietää, että kyseessä on ubuntu? Voihan koko aloitus olla valetta, kuten esimerkiksi winhihhuleilla.


      • LinuxUbututus
        wind-tubutin kirjoitti:

        Mistä sinä onneton tubuttaja sen voit tietää, että kyseessä on ubuntu? Voihan koko aloitus olla valetta, kuten esimerkiksi winhihhuleilla.

        Missä olen tubuttanut jotain, oletko nn onneton ette edes lukea osaa?
        Aloituksessa on Ubuntusta kyse.

        Edllä horoskooppiin että väärin meni, en ole kaksonen.
        Sinä sen sijaan taidat olla Oinas.


      • LinuxUbutubutus
        villi_veikkaus kirjoitti:

        Villi veikkaus: olet kaksonen.

        Taisi Oinas veikkaukseni osua kohdilleen, heh heh.


      • villi_veikkaus
        LinuxUbutubutus kirjoitti:

        Taisi Oinas veikkaukseni osua kohdilleen, heh heh.

        Eipä osunut vaan pahasti meni pieleen, taidat itse olla Oinas?


      • LinuxUbutubutus
        villi_veikkaus kirjoitti:

        Eipä osunut vaan pahasti meni pieleen, taidat itse olla Oinas?

        Et sinä muuten olisi niin kauaa ollut aiheesta hiljaa jos ei olisi kohdilleen osunut.


      • villi_veikkaus
        LinuxUbutubutus kirjoitti:

        Et sinä muuten olisi niin kauaa ollut aiheesta hiljaa jos ei olisi kohdilleen osunut.

        Ei vaan osunut kohdilleen. Luuletko että minä päivystän täällä jokapäivä 24/7 niinkuin sinä? Ehei, minulla on muutakin elämää!


      • win_aivoton
        villi_veikkaus kirjoitti:

        Ei vaan osunut kohdilleen. Luuletko että minä päivystän täällä jokapäivä 24/7 niinkuin sinä? Ehei, minulla on muutakin elämää!

        Tuo wintrolli päivystää täällä 12/24 ja keksii kaikkea älyttömyyksiä.


      • heheheheh_
        win_aivoton kirjoitti:

        Tuo wintrolli päivystää täällä 12/24 ja keksii kaikkea älyttömyyksiä.

        Hei win aivoton, viikossa on seistemän päivää eikä 12 ja yleensä se merkataan että tunti / päivä.

        Heh, aivoton, heh heh, hyvä nimimerkki.


      • LinuxTubutubutin
        villi_veikkaus kirjoitti:

        Ei vaan osunut kohdilleen. Luuletko että minä päivystän täällä jokapäivä 24/7 niinkuin sinä? Ehei, minulla on muutakin elämää!

        Olen Vaaka


    • mikäwlankortti

      Mikäs wlan-kortti siinä koneessa on?

    • Affiliate-Julkaisia

      Silloin kun ei binääri-ajureita jollekin laitteelle löydy, kannattaa kokeilla kernelin päivittämistä. Kernel pitää sisällään laite-ohjaimet, ja puuttuville laitteille tehdään binääri-ohjaimia erikseen.

      Joten nyt sinulla on kernelin päivitys paikallaan:
      https://mintguide.org/system/686-install-linux-kernel-4-8-stable-on-linux-mint.html

      Voit tehdä tuon juuri uunista ulos tulleen päivityksen, ja poistaa ellei se toimi. Minulla on se itselläni käytössä, vaikka ei ollut mitään tarvetta sen asentamiseen. Uteliaisuus riiti, ja toimii niin kuin sen pitääkin.

      • Yleensä näin mutta tuskinpa auttaa. Tuo vikahan ei ole korjautunut edellisissäkään kernel versioisa koska siihen ei vissiin kukaan kehittäjä kiinnitä tarpeeksi huomiota, vaikkakin tuo hibernate vai mikä se on yksi tärkeimmistä läppärin toiminnoista.
        Mulla itellä Dell e6220 ja kone herää kyllä mutta mikään vaan ei toimi.Napista sammutettava ja uusi bootti.


    • ewefwefwefwef

      Mikä versio?

    • fasgfgdfgadfgdafggad
    • Affiliate-Julkaisia

      Eikös kansi kiinni ole joku virtaa säästävä tila, jolloin tarpeettomat suljetaan. En ole varma onko virranallinnassa mahollisuus asetella mitkä laitteet se saa sulkea ja mitkä ei.

    • modeemin_vika

      Eikös siinä ole se parempi virusturva? Modeemisi siis osaa kenties heittää laitteen pois pelistä, jos se yhtäkkiä ilman syytä katoaa ja palaa takaisin nollautuneilla pakettilaskureilla. Tee paremmat asetukset modeemiisi!

      • Wolly.Bully

        Kokeilin. Ei toiminut. Tosi ärsyttävää. En voi olla ainoa jolla sama vika.


      • wwewedewedwewedd

      • wedwewedwdewdewde
        Wolly.Bully kirjoitti:

        Kokeilin. Ei toiminut. Tosi ärsyttävää. En voi olla ainoa jolla sama vika.

        Kerro myös tietokoneen merkki ja malli..


      • Wolly.Bully

        Lenovo T460.

        En kokeillut tuota vinkkiä kun on 16.04.


      • wewedwedwedwedwed
        Wolly.Bully kirjoitti:

        Lenovo T460.

        En kokeillut tuota vinkkiä kun on 16.04.

        "Worked for me 16.04" jne.
        Voit kokeilla, mutta poista tiedosto jos ei toimi. Seuraa ohjeita/kommentteja prikulleen.


      • Skripti

        Mulla tuo skripti auttoi:

        "sudo systemctl restart network-manager.service
        If this works, you can create a script to automate it.

        Open a terminal and type the following:
        sudo nano /etc/systemd/system/wifi-resume.service
        Now paste the script in there with a right click. Exit with CTRL X and press Y to save. Now to activate it: sudo systemctl enable wifi-resume.service

        Script:

        #/etc/systemd/system/wifi-resume.service
        #sudo systemctl enable wifi-resume.service
        [Unit]
        Description=Restart networkmanager at resume
        After=suspend.target
        After=hibernate.target
        After=hybrid-sleep.target

        [Service]
        Type=oneshot
        ExecStart=/bin/systemctl restart network-manager.service

        [Install]
        WantedBy=suspend.target
        WantedBy=hibernate.target
        WantedBy=hybrid-sleep.target"


    • LMDE2

      Tässä laitteessa LMDE2:lla toimii Wlan ihan hyvin mutta Windows 10:llä, joka on kuulemma fiksu kuin mikä, joutuu n. joka toinen kerta ajamaan Wlan ongelman vianmäärityksen.
      Korjaus on aina " Nollataan Wlan-sovitin".

      • rauta_passelia

        Laitteistosta ja käyttiksestä kiinni miten toimii. Kannattaa ostaa hyväksytty laite, johon on esiasennettu käyttis, niin ei tarvitse säätää. Minulla on niin lähellä sertifioitua että kaikki toimii ilman konffailua. Kaikki pelittää avoimilla softilla :)


      • winuser
        rauta_passelia kirjoitti:

        Laitteistosta ja käyttiksestä kiinni miten toimii. Kannattaa ostaa hyväksytty laite, johon on esiasennettu käyttis, niin ei tarvitse säätää. Minulla on niin lähellä sertifioitua että kaikki toimii ilman konffailua. Kaikki pelittää avoimilla softilla :)

        Minun Windows 10 laitteissani WLAN on aina automaattisesti päällä kun sille on ensimmäisessä yhdistämisessä annettu SSID salasana. Mutta eipä minulla ole minkäänlaista "distroa" sekoittamassa koneitani.


      • vakoileva_paska
        winuser kirjoitti:

        Minun Windows 10 laitteissani WLAN on aina automaattisesti päällä kun sille on ensimmäisessä yhdistämisessä annettu SSID salasana. Mutta eipä minulla ole minkäänlaista "distroa" sekoittamassa koneitani.

        win 10 on se sekoittaja.


      • winuser
        vakoileva_paska kirjoitti:

        win 10 on se sekoittaja.

        Kerropa mitä W10 sekoittaa kun se on laitteissani ainoa käyttis ja kaikki toimii ongelmitta!


      • vakoileva_paska
        winuser kirjoitti:

        Kerropa mitä W10 sekoittaa kun se on laitteissani ainoa käyttis ja kaikki toimii ongelmitta!

        Poisti esimerkiksi win 7 aktivoinnin, eikä m$-palvelin hyväksy enää avainta. Pitää kiintolevyn turhaan varattuna ja joutuu komentaan sen pois. Vakoilee käyttäjää kaikin mahdollisin tavoin, tuohon kun en ole tottunut, niin pakka siinä menee sekaisin.


      • windows_tiltu
        winuser kirjoitti:

        Minun Windows 10 laitteissani WLAN on aina automaattisesti päällä kun sille on ensimmäisessä yhdistämisessä annettu SSID salasana. Mutta eipä minulla ole minkäänlaista "distroa" sekoittamassa koneitani.

        Olet täällä sekoittamassa vaikkei asiat sinulle ja sinun ainoalle laitteellesi kuulu paskaakaan.


    • poistoon-moinen

      Poista koko ubuntu

      • trollille_monoa

        Poista sinä itsesi täältä, mokoma idiootti!


    • boardcom

      Verkkokortin ajurit tarvivat päivityksen, omassa läpprissä uusin Mint 18 ei toimi kunnolla kun Wifi pätkii, joten palasin takaisin Mint 17,3 Rosaan joka toimii vakaasti.

    • mikäwlankortti

      Mites se langaton verkkokortti? Mikäs kortti siinä koneessa on? Joko tähän kysymykseen saisi vastauksen?

    • ihateubuntu
    • mites.se.wlan-kortti

      Oliko mikä wlan-kortti? Tämä olisi tärkeä tieto. Melkein suosittelisin, että kannattaisi melkein antaa tietoa wlan-kortista, kun kysyy neuvoja. Voisi tulla parempia neuvoja.

    • koneilija

      Ubuntu 16.04.1 ja tietenkin siihen perustuva Mint 18 ovat minun koneissani bugeilleet.Yksi oikuttelu on juuri tuo yhteyksien löytäminen.

      Kaverieni kotona Ubuntu 16.04.1 ei langattomia löytänyt.
      Adsl kyllä löytyi.
      Ottivat asentamani Ubuntu 16.04.1 sitten pois.Tilalle tuli muuta.

      Toinen temppuilu on näytön tummentaminen hetkeksi ja taas sen kirkastaminen.
      Kolmella koneellani Ubuntu 16.04.1 jo tehnyt sen,kun kokeilin Ubuntu 16 eri koneissani.
      Ubuntu 14.04 ei minulla tee tätä.

      Eipä ole kiire päivittää yhden koneeni 14.04 nyt bugeilevaan 16.04 jakeluun.
      Myöhemmin tilanne voi olla toinen.

    • wlan-kortti

      Onkos siinä mikä wlan-kortti siinä koneessa?

    • langaton.verkkokortti

      Mikäs wlan-kortti siinä on?

    • mites.wlan-kortti

      Onko siinä koneessa ollenkaan wlan-korttia? Minkä merkkinen ja mallinen wlan-kortti siinä on?

      • Wolly.Bully

        Intel Corporation 8260 Rev 3 a.


      • Wolly.Bully

      • onnittelut

        No niin. Näin ne ongelmat selviää, kunhan ensin tiedetään, mikä kortti koneessa on.


    • koneilija

      On kortti mikä vain,ei sillä väliä.
      Koska eräs toinen 16.04.1 jakelu löysi kaikki yhteydet.
      Kortti siis ok.
      Enkä tiedä toisten laitteistojen yksityiskohtaisia tietoja.
      Koneet olivat kuitenkin uudehkoja,myös reititin.

      K -kirjaimella alkaa se 16.04.1 jakelu,joka yhä löytää meillä kaiken.
      Menee siis Ubuntu 16 bugisuuden piikkiin nämä minun toteamani yhteysongelmat.

      • wweewrfewrewrffger

        "On kortti mikä vain,ei sillä väliä."
        Kortilla on tosiaanki väliä, koska se laite vaatii ajurin toimiakseen... Sinun piikkiin menee nämä yhteysongelmat......


    • koneilija

      Minähän kirjoitin ,että K-eli Kubuntu 16.04.1 löysi heti kaikki yhteydet.
      Silloin on ajurit kunnossa.

      Buginen Ubuntu 16.04.1 ei edes hyväksynyt suomenkielistä asennusta.
      Asetuksista sitten muutettiin Suomenkielelle.

      Eikä hyväksynyt rastien laittamista lisäosille ja päivitysten asentamiselle etukäteen.
      Näin oli silloin,kun kaverille asensin.

      Asensin ADSL2 kautta itselleni Ubuntu 16.04.1 3 viikkoa sitten.
      Nyt on ilmennyt ADSL yhteysongelmia.
      Muut Linux jakeluni ei täällä tee tätä .

      Viimeisin päivitys poisti tuon näyttöni tummentamisen ja taas kirkastamisen.
      Nyt on kirkas.

      Tunnen hyvin Ubuntun ja tiedän ,että yhteysongelmiinkin tulee päivitys.

    • turhaketila

      Mikä lepotila se se olis jos kone kyttää sekka sekalta aukaiseeko joku koneen kannen? Muutenkin toi lepotila turha konfguroi koneen oikeen niin samantekevää sammuttaako?

    • örvelö91

      Minulla kävi niin, että Linux kyllä tunnisti Wlanin, mutta ei vain yhdistänyt salasanalla. No, laitoin piuhan niin johan toimi. Sitten sammutin Wlanin ja tietokoneen. Hetken päästä kumpikin päälle ja voila´salasanakin jo kelpasi.

      • käynnistä-uudelleen

        Tuollainen on hyvinkin yleistä että toiminnot tulevat päälle uudelleenkäynnistyksen jälkeen, myös Windows toimii noin.


      • halpis_piirejä

        No sille ei voi mitään, jos kortti on niin halvalla tehty, että menee jumiin ja vaatii bootin asetusten muuttuessa. Voi olla ihan chip-tason ongelma, johon riittäisi periaatteessa wlan-piirin resetointi, mutta erillisiä resettejähän eri laitteille ei ole käytössä vaan se poweri-nappi - tällä toki hyviäkin puolia, kun ei tarvitse ihmetellä miten resetoisi laitteen.


      • qwdqdwqwdqwd
        halpis_piirejä kirjoitti:

        No sille ei voi mitään, jos kortti on niin halvalla tehty, että menee jumiin ja vaatii bootin asetusten muuttuessa. Voi olla ihan chip-tason ongelma, johon riittäisi periaatteessa wlan-piirin resetointi, mutta erillisiä resettejähän eri laitteille ei ole käytössä vaan se poweri-nappi - tällä toki hyviäkin puolia, kun ei tarvitse ihmetellä miten resetoisi laitteen.

        Ainakin usb-portit voi resetoida komennolla. Wlanista en tiedä, mutta varmaan senkin voi.


    • Liittyy varmaankin tietokoneeseesi eikä Ubuntuun.

    • langallinen.lataaja

      Ubuntu on tarkoitettu langalliseen käyttöön.

    • ihannormaalia

      Ubuntussa mukana aika monen laitteen firmis ja ajuri kernelissä. Monet laiitteet eivät herää horroksesta ilman herättelyä. Tämä ihan normaalia. Kyllä verkkokortin ajuri voidaam ladata uudestaan muistiin. samoin firmis jos kortti nukahtanut. Helpoin tapa käynnistää kone uudestaan.

    • toimii-hyvin

      Ei ole ollut ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe