Luomisen avoimia kysymyksiä

hupiukkoko-

Jos kreationisti tarttuisi luomisteorian avoimiin kysymyksiin samalla innolla kuin hän tarttuu evoluutioteorian aukkokohtiin, se vasta vauhdikasta voisi olla. Paitsi että luomisen mekanismi on täysin tuntematon ja selittämätön, liittyy luomiseen paljon muitakin kysymyksiä, esim.

- Miksi maapallon historia ennen ihmistä on niin pitkä? (siis vanhan maan kreationismin kyseessä ollessa)
- Miksi on niin paljon sukupuuttoon kuolleita lajeja, jopa useita joukkosukupuuttoja?
- Miksi on petoja, tuholaisia ja loiseläimiä?
- Miksi on ja on ollut ihmistä niin paljon muistuttavia apinoita?
- Miksi lajit eivät ole uniikkeja, vaan lajien välillä ilmenee enemmän tai vähemmän samankaltaisuutta? (esim. samaan heimoon kuuluvat)
- Miksi samaa geneettistä materiaalia ikään kuin käytetään uudelleen eri paikoissa?

Evoluutio selittää kaikki nämä mainiosti, mutta luomisella selitettynä Luojan toiminta alkaa näyttää taitamattomalta, laiskalta tai suorastaan pahantahtoiselta. Tai sitten se vain on niin nerokasta, ettei sitä voi ymmärtää.

63

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uni1000

      Sorry mutta EVIL-uutio ei selitä mitään. Miksei selitä? Koska se on MYKKÄ. Ai miks? Koska evoluutiota EI OLE. Herää siis. Luonnossa on havaittu VAIN mikroevoluutiota, joka ei ole OIKEAA kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

      http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP08.htm

      NUORI MAAILMA

      https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

      MAA ON KESKELLÄ (alk. 2:12:36).

      https://www.youtube.com/watch?v=LMA41EVDhqw&feature=youtu.be&t=2h12m36s

      FOSSIILIT (joukkotuho)

      https://www.youtube.com/watch?v=BcvnKXxodos

      Videoon liittyvä teksti:
      - We Stand on the Shoulders of Those Who Came Before Us --but Also on Their Heads, Backs, Stomachs and Feet! (and etc.) : Prologue Of all that lived prior to the flood; (flora and fauna) w e have burned their bodies or their remains for thousands of years for fuel. We utilize them in our cars and our machines. Their Detritus in their current forms are used to build houses and walls and streets and as binding agents. The mountains that we climb are made up of the remains of microscopic dead animals. The chemicals that made up the bones of the pre-flood living are used to fertilize our crops and gardens. Their remains may even be worn around our necks or on our fingers as jewelry. This planet is a vast graveyard and the life that existed before the flood is buried or entombed all around us-and are mute witnesses to Genesis.

      Ym. Etsivä löytää.

      • Epäjumalienkieltäjä

        <<Sorry mutta EVIL-uutio ei selitä mitään.>>

        Tyhmä! Tässä kysyttiin kreationismin selittelyjä kreationismin aukkokohtiin.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Sorry mutta EVIL-uutio ei selitä mitään.>>

        Tyhmä! Tässä kysyttiin kreationismin selittelyjä kreationismin aukkokohtiin.

        Epä. Tämä tiedetään: Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.
        On havaittu: Palstan ateistien homma on HÄIRIKÖINTI. Pulinat pois!


      • yurki1000js kirjoitti:

        Epä. Tämä tiedetään: Sinua ei LUOMINEN kiinnosta.
        On havaittu: Palstan ateistien homma on HÄIRIKÖINTI. Pulinat pois!

        Höps


    • n.e.l.iö

      Jumala kyllä ilmoittaa olemassaolonsa luomakunnan kautta. Kaikki siinä oleva viisaus juuri todistaa hänestä. Kuinka kaikki näin hieno olisi voinut syntyä itsestään? Sanottomaksi vetää kun ajattelee vaikka miten ihmeellinen on pelkästään pieni vesipisara. Ja sen jälkeen kun nostaa katseensa taivaalle, ei voi muuta todeta, kuin että on se niin valtava, että tämä kaikki menee yli ymmärryksen. Kaikki on pelkkää ihmettä.
      Kyllä ne minua viisammat luomiseen uskovat ovat niitä todisteita tuonut. Koittaisit joskun kuunnella heitä avoimella mielellä. Kuitenkin suurin salaisuus mitä on olemassa, on onneksi hyvin yksinkertainen. Se salaisuus on sanoma Jeesuksesta. Hän on vastaus siihen, mitä me eniten tarvitsemme. Nimittäin ihmisen sisäiseen tarpeeseen saada syntinsä anteeksi ja päästä Jumalan yhteyteen. Jokainen, joka huuta avuksi Jeesusta pelastuu. Paavali sanoo Kolossalaiskirjeessä siitä salaisuudesta:

      25. jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan,
      26. sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
      27. joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
      28. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.

      Jumala siis on nähnyt hyväksi ilmoittaa itsensä ennen kaikkea Pojassaan. Yksi syy siihen löytyy Korinttolaiskirjeestä, luvusta 1:

      20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
      21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

      Eli kun kaikki luomakunnassa on liian hienoa ja monimutkaista ihmiselle, niin ettei hän sitä kautta löydä Jumalaa, päätti hän ilmoittaa itsensä helpommin. Kiitos Jumalalle, että tämä on niin yksinkertaista, että jokainen voi ymmärtää ja vastaanottaa pelastuksen.

      • jumalanjuoni

        Etpä silti kysymyksiin vastannut, kuten ei aiempikaan vastaaja. Vai onko maailman tarkoituskin olla hulluutta ja hämäystä, ja yksinkertainen totuus löytyy Raamatun ilmoituksesta?


      • jumalanjuoni kirjoitti:

        Etpä silti kysymyksiin vastannut, kuten ei aiempikaan vastaaja. Vai onko maailman tarkoituskin olla hulluutta ja hämäystä, ja yksinkertainen totuus löytyy Raamatun ilmoituksesta?

        Toki langennut maailma on hullu. Jostain kumman syystä palstan ateisteille joutuu joutuu toistamaan. Taitaa olla henkimaailman juttu.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";


      • jumalanjuoni
        yurki1000js kirjoitti:

        Toki langennut maailma on hullu. Jostain kumman syystä palstan ateisteille joutuu joutuu toistamaan. Taitaa olla henkimaailman juttu.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";

        Ja samoihin Korinttolaiskirjeen sanoihin vedoten mikä tahansa Raamattua käyttävä suuntaus voi väittää omaa oppiaan oikeaksi. Vika ei koskaan ole omassa porukassa, vaan toisissa, jotka eivät ymmärrä.


      • jumalanjuoni kirjoitti:

        Ja samoihin Korinttolaiskirjeen sanoihin vedoten mikä tahansa Raamattua käyttävä suuntaus voi väittää omaa oppiaan oikeaksi. Vika ei koskaan ole omassa porukassa, vaan toisissa, jotka eivät ymmärrä.

        Niinpä. Onneks muuttumattoman Luojamme Hyvä Sanoma pysyy. Ellei pysyisi, kaikki olisi SUHTEELLISTA, emmekä voisi luottaa mihinkään. Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua? Taitaa olla henkimaailman juttu.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Niinpä. Onneks muuttumattoman Luojamme Hyvä Sanoma pysyy. Ellei pysyisi, kaikki olisi SUHTEELLISTA, emmekä voisi luottaa mihinkään. Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        Herää


      • tottatämäkin
        jumalanjuoni kirjoitti:

        Ja samoihin Korinttolaiskirjeen sanoihin vedoten mikä tahansa Raamattua käyttävä suuntaus voi väittää omaa oppiaan oikeaksi. Vika ei koskaan ole omassa porukassa, vaan toisissa, jotka eivät ymmärrä.

        Henkilö joka kääntyy uskoon tuo valitettavasti mukanaan entiset virheensäkin. Sekin on kerrottu Raamatussa.
        Monet kuvittelevat että usko tarkoittaa siirtymistä yhdestä ryhmästä toiseen. Tällaisella uskolla hän tuo muknaan omat henkilökohtaiset ominaisuutensa mukanaan. Jos on ollut merkittävä asema edellisessä aatesuunnassa tuo henkilö haluaa vastaavan asemab uudessakin yhteisössä Ja jos hän oli kepulikonstein saanut edellisessä asemansa hän yrittää kepuloida uudessakin.
        Molokki valehtelisi uskoon tultuaan yhtä todennäköisesti kuin hän tekee nytkin.


      • jumalanjuoni
        yurki1000js kirjoitti:

        Niinpä. Onneks muuttumattoman Luojamme Hyvä Sanoma pysyy. Ellei pysyisi, kaikki olisi SUHTEELLISTA, emmekä voisi luottaa mihinkään. Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        "Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua?"

        Lähinnä huoleni ytimessä on se asia, että saako rahat takaisin, jos luvattua hyvää tulevaisuutta ei tulekaan...


      • n.e.l.iö
        jumalanjuoni kirjoitti:

        "Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua?"

        Lähinnä huoleni ytimessä on se asia, että saako rahat takaisin, jos luvattua hyvää tulevaisuutta ei tulekaan...

        Ei Jumala ole koskaan kenellekkään mitään velkaa. Hän tarjoaa vain ansaitsematonta armoa jokaiselle katuvalle syntiselle. Mutta on hän totta kai 100 % luotettava jokaisessa sanassaan. Joten häneen ei tarvise pettyä. Psalmi 50:

        10. Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat.
        11. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni.
        12. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
        13. Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
        14. Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
        15. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."


      • jumalanjuoni
        n.e.l.iö kirjoitti:

        Ei Jumala ole koskaan kenellekkään mitään velkaa. Hän tarjoaa vain ansaitsematonta armoa jokaiselle katuvalle syntiselle. Mutta on hän totta kai 100 % luotettava jokaisessa sanassaan. Joten häneen ei tarvise pettyä. Psalmi 50:

        10. Sillä minun ovat kaikki metsän eläimet ja tuhansien vuorten karjat.
        11. Minä tunnen kaikki vuorten linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun edessäni.
        12. Jos minä isoaisin, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maanpiiri ja kaikki, mitä siinä on.
        13. Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
        14. Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
        15. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

        Mutta kun Raamatun Jumalaakin väittää edustavansa niin moni suuntaus, että olo on kuin markkinoilla. Tai uskontojen markkinoistahan joskus puhutaankin.

        Ja kun yhteen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää, joten varmuuden vuoksi ei kaikkiinkaan voi uskoa. Ja jos jonkun mielestä pitää kaupitella lehteä X, ja toisen mielestä sitä ei missään nimessä pidä kaupitella, niin miten kaupittelet ja olet kaupittelematta yhtä aikaa?


      • jumalanjuoni kirjoitti:

        Mutta kun Raamatun Jumalaakin väittää edustavansa niin moni suuntaus, että olo on kuin markkinoilla. Tai uskontojen markkinoistahan joskus puhutaankin.

        Ja kun yhteen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää, joten varmuuden vuoksi ei kaikkiinkaan voi uskoa. Ja jos jonkun mielestä pitää kaupitella lehteä X, ja toisen mielestä sitä ei missään nimessä pidä kaupitella, niin miten kaupittelet ja olet kaupittelematta yhtä aikaa?

        kuhan väistelet


      • Kilon_Jykälle
        yurki1000jc kirjoitti:

        Herää

        Miksi kirjoittelet itsellesi? Meinasitko nukahtaa?


      • jumalanjuoni kirjoitti:

        "Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua?"

        Lähinnä huoleni ytimessä on se asia, että saako rahat takaisin, jos luvattua hyvää tulevaisuutta ei tulekaan...

        Juoni. Jos vielä saat kutsun, pyydän sinua vastaamaan kutsuun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm



      • jumalanjuoni
        yurki1000js kirjoitti:

        Juoni. Jos vielä saat kutsun, pyydän sinua vastaamaan kutsuun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Ok, täytyy pitää mielessä. Sanon tämän ihan vinoilematta. Kiitos linkistäsi, joka avasi minulle uskovien ajattelua jotenkin uudella tavalla. Usko ei siis ole ihmisen valinta, vaan Jumalan teko.

        Toisaalta jos näin on, saanen kysyä, miksi pyörit kreationismipalstalla? Jos usko on uskoa, miksi sitä pitäisi sekoittaa tieteeseen, jonka kanssa sillä ei ole mitään tekemistä?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Niinpä. Onneks muuttumattoman Luojamme Hyvä Sanoma pysyy. Ellei pysyisi, kaikki olisi SUHTEELLISTA, emmekä voisi luottaa mihinkään. Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        "Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua?"

        SINÄKÖ tuota kysyt? Sinähän isoat ja janoat hätää ja lopunaikoja ja itkua ja hammastankiristystä kaikilla jäljellä olevilla aivosoluillasi. Kuten RepeRuutikallo on jokusenkin kerran muistuttanut, tämä todellinen maailma on huomattavasti parempi paikka elää kuin sata vuotta sitten ja parempaan päin ollaan menossa, vaikka kreationistit yrittävätkin jämähtää paikalleen tai mieluummin menneisyyteen. Pikemminkin olisi paikallaan kysyä, miksei todellinen tulevaisuus kiinnosta SINUA vaan tavaat edelleen 240 vuotta vanhaa Raamattua.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Juoni. Jos vielä saat kutsun, pyydän sinua vastaamaan kutsuun.
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        LYHYESTI

        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        Raamattu kiteyttää Jumalan lasten tehtävän ja langenneen ihmissuvun elämäntarkoituksen.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Siksi Raamattuja käännetään ja viedään kaikkialle maailmaan.

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

        http://livingwords.in/blog/wp-content/uploads/2013/01/117.jpg


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Miksei siis hyvä tulevaisuus kiinnosta sinua?"

        SINÄKÖ tuota kysyt? Sinähän isoat ja janoat hätää ja lopunaikoja ja itkua ja hammastankiristystä kaikilla jäljellä olevilla aivosoluillasi. Kuten RepeRuutikallo on jokusenkin kerran muistuttanut, tämä todellinen maailma on huomattavasti parempi paikka elää kuin sata vuotta sitten ja parempaan päin ollaan menossa, vaikka kreationistit yrittävätkin jämähtää paikalleen tai mieluummin menneisyyteen. Pikemminkin olisi paikallaan kysyä, miksei todellinen tulevaisuus kiinnosta SINUA vaan tavaat edelleen 240 vuotta vanhaa Raamattua.

        kuuro


      • jumalanjuoni
        yurki1000js kirjoitti:

        LYHYESTI

        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

        Raamattu kiteyttää Jumalan lasten tehtävän ja langenneen ihmissuvun elämäntarkoituksen.

        2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Siksi Raamattuja käännetään ja viedään kaikkialle maailmaan.

        Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

        Herra siunatkoon sinua ja perhettäsi.

        http://livingwords.in/blog/wp-content/uploads/2013/01/117.jpg

        "- Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde."

        Mutta kun kreationistin käsitykset eivät kokonaisuudessaan sovi yhteen tieteen kanssa, eikä rusinoiden poimiminen pullasta ole enää tiedettä. Tieteen osia valikoidusti poimimalla saadaan aikaiseksi vain pseudotiedettä, jota tiede ei hyväksy eikä oikeaksi tunnusta.

        Jos usko on joka tapauksessa Jumalan lahja niille, jotka Hän on valinnut, miksi sen edes pitäisi sopia yhteen tieteen kanssa? Ne, jotka Jumala on valinnut, uskovat muutenkin. Ne, joita Jumala ei ole valinnut, eivät usko kuitenkaan.


      • jumalanjuoni kirjoitti:

        "- Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde."

        Mutta kun kreationistin käsitykset eivät kokonaisuudessaan sovi yhteen tieteen kanssa, eikä rusinoiden poimiminen pullasta ole enää tiedettä. Tieteen osia valikoidusti poimimalla saadaan aikaiseksi vain pseudotiedettä, jota tiede ei hyväksy eikä oikeaksi tunnusta.

        Jos usko on joka tapauksessa Jumalan lahja niille, jotka Hän on valinnut, miksi sen edes pitäisi sopia yhteen tieteen kanssa? Ne, jotka Jumala on valinnut, uskovat muutenkin. Ne, joita Jumala ei ole valinnut, eivät usko kuitenkaan.

        Ydinkysymys: Mikä on OIKEAA tiedettä? Nimittäin langennut maailma RAKASTAA valhetta. Siksi sitä on helppo vetää nenästä. TEEMU paljastaa raa'an totuuden.

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Valhetiede olettaa olemattomia. Nimittäin luonnossa on havaittu vain mikroevoluutiota, joka ei ole OIKEAA kehitystä, koska siinä perimä supistuu.

        http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP08.htm


    • Kyseinenkysyjä

      Niinpä.
      Miten niin hieno luojajumala on syntynyt itsestään?
      Vain onko sen hienon luojajumalan luonut vieläkin hienompi luojajumala?

      • hyvät hyssykät

        I AM

        https://www.google.fi/#q=I AM statements

        2Moos. 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."


    • Näinviisastut

      Tyhmä avaus.
      Lukisit vähän Genesistä niin eipä tarvitsisi noita kysellä.

      Siis jos Aatami ei olisi syönyt siitä puusta mistä söi niin hän olisi saanut syödä siitä toisesta puusta, tiedätkö mikä se oli?

      Se oli se josta syömällä olisi saanut elää kuolematta koskaan. Ja tiedätkös mitä?
      Jos niin olisi tapahtunut niin täällä se Aatami tallustelisi terveenä poikana eikä olisi loiset pahemmin vaivanneet vai mitä?


      Niin että luehan se kirjasi.

      • einetyhjästäsynny

        Aatamin vaivoista en osaa sanoa, mutta jonkunhan täytyi satiaisia kantaa, lieneekö sitten ollut Eeva.


    • Fiksu_Kreationisti1

      Tieteellisen kreationismi pyrkii saamaan mahdollisimman tarkan kuvan todellisuudesta siinä missä mikä tahansa muukin tieteellinen teoria. Tieteenä kreationistinen teoria ei ole tietenkään täydellinen - yksikään tieteellinen teoria ei ole, eikä sitä tieteeltä vaaditakkaan.

      Jos olet löytänyt jonkun aukon jostain teorioistamme tai kritiikkiä, niin ole hyvä ja lähetä se jollekn kreationistille maililla, niistä tuskin ihmisillä on halua(taikka kykyä) keskustella täällä, koska palstalla olevat kreationistit lienevät lähinnä harrastelijakreationisteja.

      • oiskolinkkiävaikkapa

        Mistähän tuollaisia tieteellisiä kreationisteja (vs. harrastelijat) saattaisi löytyä?


      • Fiksu_Kreationisti1

        Googleta.


      • Fiksu_Kreationisti1 kirjoitti:

        Googleta.

        Eli et tiedä itsekään.


      • Kiitos fiksu. Ongelma: Palstan ateistit ovat LAISKOJA. Heitä ei LUOMINEN kiinnosta. Heidän hommansa on häiriköinti. Toivokaamme siis, että palstalle eksyy asioista kiinnostuneita lukijoitakin:)

        HYVÄT LINKIT

        https://luominen.fi/

        CREATION

        http://creation.com/

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Olemme lopunajassa. Infosta ei ole pulaa.

        Mark. 4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

        Kaikki on ennustettu. Oletteko valmiit Jeesuksen paluuseen? Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !


      • Taikauskonnoton
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos fiksu. Ongelma: Palstan ateistit ovat LAISKOJA. Heitä ei LUOMINEN kiinnosta. Heidän hommansa on häiriköinti. Toivokaamme siis, että palstalle eksyy asioista kiinnostuneita lukijoitakin:)

        HYVÄT LINKIT

        https://luominen.fi/

        CREATION

        http://creation.com/

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Olemme lopunajassa. Infosta ei ole pulaa.

        Mark. 4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

        Kaikki on ennustettu. Oletteko valmiit Jeesuksen paluuseen? Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Ei se laiskuudesta johdu, ettemme usko satuihin.


      • Taikauskonnoton kirjoitti:

        Ei se laiskuudesta johdu, ettemme usko satuihin.

        Nää on henkimaailman asioita. Palstan ateistien homma on HÄIRIKÖINTI. Pulinat pois!


      • yurki1000js kirjoitti:

        Nää on henkimaailman asioita. Palstan ateistien homma on HÄIRIKÖINTI. Pulinat pois!

        Höps


      • Kilon_Jykälle
        yurki1000jc kirjoitti:

        Höps

        Miksi kirjoittelet itsellesi? Etkö saa muilta tarpeeksi huomiota?


      • zteztz
        yurki1000js kirjoitti:

        Kiitos fiksu. Ongelma: Palstan ateistit ovat LAISKOJA. Heitä ei LUOMINEN kiinnosta. Heidän hommansa on häiriköinti. Toivokaamme siis, että palstalle eksyy asioista kiinnostuneita lukijoitakin:)

        HYVÄT LINKIT

        https://luominen.fi/

        CREATION

        http://creation.com/

        MAHDOTON

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IMPOSSIBLE

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Olemme lopunajassa. Infosta ei ole pulaa.

        Mark. 4:22 Sillä ei mikään ole salattua muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.

        Kaikki on ennustettu. Oletteko valmiit Jeesuksen paluuseen? Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth

        ! HERÄÄ SUOMI !

        Voi vitun laiska kilon paskasäkki nuo sun linkit on täysin aivotonta vammailua joiden sisältö on kumottu täälläkin satoja kertoja!!!


      • zteztz kirjoitti:

        Voi vitun laiska kilon paskasäkki nuo sun linkit on täysin aivotonta vammailua joiden sisältö on kumottu täälläkin satoja kertoja!!!

        Onko kitkerällä maailmalla toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        VARJELE SYDÄNTÄSI

        "Katkeruus on sielun syöpä. Se tuhoaa ihmistä sisältä, ja siksi sen kierteeseen ei kannata jäädä jumiin."

        http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/katkeruus_on_pettyneen_suojakuori

        Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Onko kitkerällä maailmalla toivoa? On.

        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        VARJELE SYDÄNTÄSI

        "Katkeruus on sielun syöpä. Se tuhoaa ihmistä sisältä, ja siksi sen kierteeseen ei kannata jäädä jumiin."

        http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/katkeruus_on_pettyneen_suojakuori

        Sananl. 4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.

        ---"Katkeruus on sielun syöpä. Se tuhoaa ihmistä sisältä, ja siksi sen kierteeseen ei kannata jäädä jumiin."---

        Totisesti peltisepänsälli ja jyri ovat eläviä esimerkkejä. Kierteessä olet kyllä itsekin.


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        ---"Katkeruus on sielun syöpä. Se tuhoaa ihmistä sisältä, ja siksi sen kierteeseen ei kannata jäädä jumiin."---

        Totisesti peltisepänsälli ja jyri ovat eläviä esimerkkejä. Kierteessä olet kyllä itsekin.

        LOGIIKKA

        Jos uskoo evoluutioon, muttei ole tyytyväinen evoluutiotuotteisiin, on syytä pillittää SUORAAN evoluutiolle. Simbeliä.


    • lue_kokonaisuus

      Tiedeuskova skientisti kriitikko sekoilee käyttäessään termiä "luomisteoria".
      Raamatun teksti ei käytä tuota termiä vaan esittää luomisen tosiasiana eikä uskomusteoriana.
      Tämän väärän termin käyttö ohjaa sitten tiedeuskovan skientisti kriitikon tekemään vääriä kysymyksiä luomisen osalta.

      Kun luettua tekstiä ei ymmärretä niin sitten syntyy aivan vääränlaisia olettamuksia. Olisit nyt edes tajunnut lukemasi Raamatun tekstin, sehän kertoo selvästi ja yksinkertaisesti siitä, että Jumala istutti Eedenin puutarhan.
      Ja sitten kun ihminen antautui väärälle halulle Jumala karkoitti ihmisen paratiisin ulkopuolelle.
      Näin ollen Raamatun teksti on varsin selkeä, se kertoo kahdenlaisesta luonnosta:
      - istutetusta Eedenin paratiisista mallipuutarhana
      - ja paratiisin ulkopuolisesta luonnosta

      Nämä kaksi luontoa eivät olleet täysin samanlaisia, koska käytetään selvää ilmaisua siitä, että ihminen karkoitettiin elämään paratiisin ulkopuolella. Luotu ihminen asetettiin mallipuutarhaan tarkoituksella koska sanotaan näin selvästi ja yksinkertaisesti:
      "Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä". ( 1 Moos. 2:15) Tarkoituksena oli se, että ihminen laajentaisi tämän mallipuutarhan koko maapallon laajuiseksi työllä.

      Te kriitikot luette kaikki lauseet irtolauseina, ette lainkaan huomioi kerronnan kokonaisuutta. Tästä syystä teille syntyy vääriä olettamuksia Raamatun tekstistä.
      Biologiseen luontoon voidaan vaikuttaa työllä. Nyt ihminen tekee huonoa työtä ja luonto onkin uhattuna monista syistä. Nyt ihminen elää tuon Jumalan istuttaman alkuperäisen paratiisin ulkopuolella karkoituksen vuoksi joten luonnon olosuhteet ovat toisenlaiset kuin Jumalan istuttamassa mallipuutarhassa.
      Ihminen, ihmiskunta on luontoon vaikuttava tekijä. Tätä faktaa ei sovi unohtaa.

      Aivan oma merkityksensä on sillä, että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli moraalista tietoiseksi olennoksi. Eläimet eivät ole Jumalan kuvia joten niiltä ei odoteta eikä niille asetettu moraalisia velvoitteita. Tämä ero osaltaan selittää loisimisilmiön luonnossa, kaikilla eliöillä ei ole tietoisuutta moraalista. Nämä loisivat eliöt pitävät itseään vain elossa ilman moraalisia rajoja koska niitä eliöitä (mm. eläimiä, sieniä ja kasveja) ei edes luotu Jumalan kuvaksi.
      Raamatun teksti sanoo selvästi ja yksinkertaisesti "vain ihminen luotiin Jumalan kuvaksi". Tämä erottaa ihmisen muusta biologisesta luonnosta.

      Luotu maailma oli Jumalan silmissä täydellisen hyvä koska hän loi myös eliökunnille immunologian. Toimiva immunologia kyllä torjui myös loisimisen tuomat haitat eli tartuntoja ei ollut vaan nämä loisivat eliöt kuolivat aiheuttamatta mitään.
      Mutta nyt biologinen luonto ei ole Jumalan luomassa vakaassa tilassa eli se on häiriintynyt. Tämän vuoksi luonnossa havaitaan kaikenlaista huonoa biologisessa mielessä. (mm. sairauksia) Luomiskertomus ei missään kohtaa väitä, että eliökunnat (mm. eläimet, kasvit, sienet) luotiin ikuisesti eläviksi yksilöinä, kyllä luodussa biologisessa luonnossa lajiyksilöiden kuolema oli tosi luonnollinen ilmiö.

      Vain syntiset ihmiset lunastettiin Jeesuksen Kristuksen kuolemalla. Hän ei kuollut eläinten, kasvien tai sienten vuoksi vaan ihmisen vuoksi. Näin, koska VAIN ihminen oli luotu Jumalan kuvaksi. Älkää irroittako lauseita irtolauseiksi. Kristillisyyden perussanoma on tämä "jokaisella, joka häneen (Kristukseen) uskoo, olisi iankaikkinen elämä". (Johanneksen evankeliumi 3:16)

      • >Raamatun teksti ei käytä tuota termiä vaan esittää luomisen tosiasiana eikä uskomusteoriana.

        Pekka Töpöhäntä Amerikassa -kirjan teksti esittää Pekan Amerikan matkan tosiasiana eikä uskomusteoriana.


      • kunnon.peltiseppä

        Voi voi sentään kun pikku nihilistiä taas kiukutteluttaa niin kovasti, että aloituksen kysymyksetkin jäävät vastaamatta. Mutta tuotahan nihilistinen kreationismi on: ei kyetä vastaamaan mihinkään vaan aletaan sen sijaan moittia vastapuolta.

        Voisitko millään harkita aikuistumista, hyvä Kauko Kareen pojanpoika?


    • älkää_hörhöilkö

      "Miksi lajit eivät ole uniikkeja, vaan lajien välillä ilmenee enemmän tai vähemmän samankaltaisuutta? (esim. samaan heimoon kuuluvat)"

      Täysin selvä juttu. Jumalan luomassa biologisessa maailmassa on yhtenäiset biologiset lait. Tämän vuoksi on sitä samankaltaisuutta olemassa.

      Yhtenäisestä biologiasta ei voida vetää automaattisesti sukulaisuusolettamaa niin kuin evoluutioteoria tekee. Yhtenäinen biologia kertoo vain älykkäästä suunnittelusta ja tämä mahdollistaa taas biologisen tutkimuksen.

      On täysin järjetön olettama, että jokaisella eliölajilla pitäisi olla täysin erilainen kaikista muista poikkeava biologia.
      Tietoinen älykäs suunnittelu voi noudattaa yhtenäisyyttä hyvin pitkälle. Tämä tukee olemassaolon tarkoituksenmukaisuutta eli se ei ole syntynyt sattumista.

      Te tiedeuskovat skientistit olette suuruuden hulluuden tilassa koska luulette voivanne jo määrittää senkin millaista biologiaa saa olla olemassa ja millaista ei saa olla olemassa.
      Te ette halua ymmärtää samankaltaisuuden ja yhtenäisyyden merkitystä suunniteltuna ideana.

      Fakta on se, että satunnaiset prosessit eivät suunnittele yhtään mitään. Te ette edes ymmärrä mitä se todellinen satunnaisuus merkitsee. Teidän evoluutioteoria vääristää tämänkin satunnaisuuden joksikin mielikuvitukselliseksi ohjaukseksi jota luonto itse tekee (=luonnonvalinta) automaattisesti.
      Ei luonto tee valinnaisia kokeiluja. Te olette mystisoineet luonnon joksikin itsetoimivaksi "Gaiaksi". Evoluutioteoria on pahimman laatuista universaalista mystiikkaa. Paljon te puhutte satunnaisuudesta mutta se unohtuu heti kun alatte puhua luonnonvalinnasta ja mutaatioista lajittumisen moottorina.
      Teillä ei edes ole logiikkaa kun puhutte satunnaisista biologisista ilmiöistä.
      Teille luonto on jokin kummallinen itseohjaava mystinen Gaia ilman mitään tarkoituksia.

      • Epäjumalienkieltäjä

        <<Täysin selvä juttu. Jumalan luomassa biologisessa maailmassa on yhtenäiset biologiset lait. Tämän vuoksi on sitä samankaltaisuutta olemassa.>>

        Miksi on sitten erilaisuutta? Miksi tursailla on toimintaperiaatteeltaan samanlainen silmä kuin ihmisellä, mutta rakenteltaan ratkaisevasti erilainen, kun taas kaloilla ja ihmisillä on rakenteeltaan aivan samanlainen silmä?

        Miksi tursailla on sininen veri, jossa hapen sitoo kuparipohjainen kemikaali, kun taas kaloilla, matelijoilla, sammakkoeläimillä ja nisäkkäillä (ml ihminen) on punainen meri, jossa hapen sidonta perustuu rautaan?

        Miksi kaikilla linnuilla (myös lentokyvyttömillä) on tehokkaat jäykät keuhkot, joissa ilma kulkee vain yhteen suuntaan ("läpivirtaus"), mutta kaikilla nisäkkäillä (myös lepakoilla) on tehottomammat keuhkot joissa ilma kulkee edestakaisin ja "likainen" ilma sekoittuu hengityksessä raikkaaseen?

        <<On täysin järjetön olettama, että jokaisella eliölajilla pitäisi olla täysin erilainen kaikista muista poikkeava biologia.>>

        Kyse ei ole biologian erilaisuudesta vaan siitä, miksi ominaisuudet ja genetiikka noudattavat hierarkista taksonomiaa. Miksi kaikilla selkärankaisilla on kaksi munuaista? Miksi kuona-aineiden poisto riippuu tukirangan rakenteesta? Miksi millään eläimellä, jolla ei ole selkärankaa (tai selkäjännettä) ei ole kahta, ruuansulatuskavasta erillistä munuaista?

        <<Tietoinen älykäs suunnittelu voi noudattaa yhtenäisyyttä hyvin pitkälle.>>

        Tietoinen älykäs suunnittelu yhdistelee ominaisuuksia eikä sovella niitä vain jonkun hierarkian puitteissa. Katsotaan vaikka autoja: se onko autossa hybridi-, bensa vai dieselmoottori ei vaikuta siihen onko siinä automaatti- vai manuaalivaihteisto. Se onko autossa taka- etu- vai neliveto ei vaikuta siihen minkälainen ohjausvaihde siinä on (simpukka, raidetanko tai joku muu?). Autoa suunnitellessa ominaisuuksia yhdistellään luovasti.

        Luonto on täynnä "älyttömiä" riippuvuuksia. Kuten esimerkiksi tuo jo mainittu tukirangan ja munuaisten välinen riippuvuus. Tai jos eläimen lämmöneristeenä on höyhenet, niin sillä on väistämättä tietynlaiset keuhkot.


      • ei_pakkouskoa
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Täysin selvä juttu. Jumalan luomassa biologisessa maailmassa on yhtenäiset biologiset lait. Tämän vuoksi on sitä samankaltaisuutta olemassa.>>

        Miksi on sitten erilaisuutta? Miksi tursailla on toimintaperiaatteeltaan samanlainen silmä kuin ihmisellä, mutta rakenteltaan ratkaisevasti erilainen, kun taas kaloilla ja ihmisillä on rakenteeltaan aivan samanlainen silmä?

        Miksi tursailla on sininen veri, jossa hapen sitoo kuparipohjainen kemikaali, kun taas kaloilla, matelijoilla, sammakkoeläimillä ja nisäkkäillä (ml ihminen) on punainen meri, jossa hapen sidonta perustuu rautaan?

        Miksi kaikilla linnuilla (myös lentokyvyttömillä) on tehokkaat jäykät keuhkot, joissa ilma kulkee vain yhteen suuntaan ("läpivirtaus"), mutta kaikilla nisäkkäillä (myös lepakoilla) on tehottomammat keuhkot joissa ilma kulkee edestakaisin ja "likainen" ilma sekoittuu hengityksessä raikkaaseen?

        <<On täysin järjetön olettama, että jokaisella eliölajilla pitäisi olla täysin erilainen kaikista muista poikkeava biologia.>>

        Kyse ei ole biologian erilaisuudesta vaan siitä, miksi ominaisuudet ja genetiikka noudattavat hierarkista taksonomiaa. Miksi kaikilla selkärankaisilla on kaksi munuaista? Miksi kuona-aineiden poisto riippuu tukirangan rakenteesta? Miksi millään eläimellä, jolla ei ole selkärankaa (tai selkäjännettä) ei ole kahta, ruuansulatuskavasta erillistä munuaista?

        <<Tietoinen älykäs suunnittelu voi noudattaa yhtenäisyyttä hyvin pitkälle.>>

        Tietoinen älykäs suunnittelu yhdistelee ominaisuuksia eikä sovella niitä vain jonkun hierarkian puitteissa. Katsotaan vaikka autoja: se onko autossa hybridi-, bensa vai dieselmoottori ei vaikuta siihen onko siinä automaatti- vai manuaalivaihteisto. Se onko autossa taka- etu- vai neliveto ei vaikuta siihen minkälainen ohjausvaihde siinä on (simpukka, raidetanko tai joku muu?). Autoa suunnitellessa ominaisuuksia yhdistellään luovasti.

        Luonto on täynnä "älyttömiä" riippuvuuksia. Kuten esimerkiksi tuo jo mainittu tukirangan ja munuaisten välinen riippuvuus. Tai jos eläimen lämmöneristeenä on höyhenet, niin sillä on väistämättä tietynlaiset keuhkot.

        "Kyse ei ole biologian erilaisuudesta vaan siitä, miksi ominaisuudet ja genetiikka noudattavat hierarkista taksonomiaa. Miksi kaikilla selkärankaisilla on kaksi munuaista? Miksi kuona-aineiden poisto riippuu tukirangan rakenteesta? Miksi millään eläimellä, jolla ei ole selkärankaa (tai selkäjännettä) ei ole kahta, ruuansulatuskavasta erillistä munuaista?"

        Nyt tiedeuskova ei tajua yhtään mitään koska teoriasi lokerot ovat ajautuneet toisistaan aivan liian kauas. Älykkäästi suunnitellussa järjestelmässä on samankaltaisuuksia ja yhtenevyyksiä. Eihän nyt joka paikkaan tarvitse keksi "pyörää uudestaan".
        Katsos on on järkevämpää käyttää uudelleen niitä rakenteita joita on jo olemassa.

        Ei tämä samankaltaisten rakenteiden uudelleen käyttö merkitse sitä, että kaikki eliöt ovat toisilleen biologista sukua automaattisesti. Teillä on vain evoluutioteorian olettama automaattisesta biologisesta sukulaisuudesta.

        Katsos kun palloja on monenlaisia eikä nekään kaikki ole toisilleen sukua. Palloille on yhteistä tietty samanlainen geometrinen ominaisuus.
        Te yksinkertaisesti sekoitatte keskenään biologian samankaltaisuuden ja biologisen sukulaisuuden. Tosiasiassa DNA- ketju mahdollistaa samankaltaiset rakenteet esim. viisisormisuuden ja kaksijalkaisuuden tms. rakenteellista yhtenäisyyttä. Maapallolla on vain yksi yhtenäinen biologia olemassa.
        Ei tämä merkitse sitä, että kaikki ovat toistensa sukulaisia automaattisesti.

        Ilman tätä yhtenäisyyttä ei biologiaa voisi edes tutkia. Tämä laaja yhtenäisyys kertoo älykkäästä suunnittelusta ei sattumasta.

        Teillä tiedeuskovilla on vain hörhöinen teoria automaattisesta sukulaisuudesta.
        Biologiassa tietyt genomirakenteet ovat vain yhteisiä ominaisuuksia eri eliölajeille. Vasta tarkempi lisääntymisbiologia (perinnöllisyysbiologia) kertoo mitkä lajit ovat toisilleen sukua ja mitkä eivät. Biologian sanakirja määrittää sanan LAJI varsin osuvasti. Laji on niiden yksilöiden ja populaatioiden joukko jotka voivat lisääntyä keskenään tosiasiallisesti tai potentiaalisesti (siis mahdollisesti). Kreationistit tässä ovat oikeassa.

        Eikö tiedeuskovat voi ymmärtää biologian faktoja. Biologiassa ei tunneta kaikkien lajien automaattista sukulaisuutta. Samankaltaisuuskaan ei tee automaattista sukulaisuutta. Kerrotaan näinkin, että ihmisellä ja sienillä on yhteisiä geenejä noin kolmanneksen verran ! Silti ihmistä ei voida pitää edes automaattipäättelyllä sienilajina. Ei edes jalkasieni tai kynsisieni ole ihmiselle sukua, nämä eivät ole meidän "pikkuserkkuja" vaikka voivat elää ihmisessä vallan hyvin. Sienet voivat olla ihmiselle loisia.

        Eikö faktat kiinnosta ollenkaan kun on pakko pitää kiinni hörhöisestä evoluutioteoriasta.


      • kunnon.peltiseppä
        ei_pakkouskoa kirjoitti:

        "Kyse ei ole biologian erilaisuudesta vaan siitä, miksi ominaisuudet ja genetiikka noudattavat hierarkista taksonomiaa. Miksi kaikilla selkärankaisilla on kaksi munuaista? Miksi kuona-aineiden poisto riippuu tukirangan rakenteesta? Miksi millään eläimellä, jolla ei ole selkärankaa (tai selkäjännettä) ei ole kahta, ruuansulatuskavasta erillistä munuaista?"

        Nyt tiedeuskova ei tajua yhtään mitään koska teoriasi lokerot ovat ajautuneet toisistaan aivan liian kauas. Älykkäästi suunnitellussa järjestelmässä on samankaltaisuuksia ja yhtenevyyksiä. Eihän nyt joka paikkaan tarvitse keksi "pyörää uudestaan".
        Katsos on on järkevämpää käyttää uudelleen niitä rakenteita joita on jo olemassa.

        Ei tämä samankaltaisten rakenteiden uudelleen käyttö merkitse sitä, että kaikki eliöt ovat toisilleen biologista sukua automaattisesti. Teillä on vain evoluutioteorian olettama automaattisesta biologisesta sukulaisuudesta.

        Katsos kun palloja on monenlaisia eikä nekään kaikki ole toisilleen sukua. Palloille on yhteistä tietty samanlainen geometrinen ominaisuus.
        Te yksinkertaisesti sekoitatte keskenään biologian samankaltaisuuden ja biologisen sukulaisuuden. Tosiasiassa DNA- ketju mahdollistaa samankaltaiset rakenteet esim. viisisormisuuden ja kaksijalkaisuuden tms. rakenteellista yhtenäisyyttä. Maapallolla on vain yksi yhtenäinen biologia olemassa.
        Ei tämä merkitse sitä, että kaikki ovat toistensa sukulaisia automaattisesti.

        Ilman tätä yhtenäisyyttä ei biologiaa voisi edes tutkia. Tämä laaja yhtenäisyys kertoo älykkäästä suunnittelusta ei sattumasta.

        Teillä tiedeuskovilla on vain hörhöinen teoria automaattisesta sukulaisuudesta.
        Biologiassa tietyt genomirakenteet ovat vain yhteisiä ominaisuuksia eri eliölajeille. Vasta tarkempi lisääntymisbiologia (perinnöllisyysbiologia) kertoo mitkä lajit ovat toisilleen sukua ja mitkä eivät. Biologian sanakirja määrittää sanan LAJI varsin osuvasti. Laji on niiden yksilöiden ja populaatioiden joukko jotka voivat lisääntyä keskenään tosiasiallisesti tai potentiaalisesti (siis mahdollisesti). Kreationistit tässä ovat oikeassa.

        Eikö tiedeuskovat voi ymmärtää biologian faktoja. Biologiassa ei tunneta kaikkien lajien automaattista sukulaisuutta. Samankaltaisuuskaan ei tee automaattista sukulaisuutta. Kerrotaan näinkin, että ihmisellä ja sienillä on yhteisiä geenejä noin kolmanneksen verran ! Silti ihmistä ei voida pitää edes automaattipäättelyllä sienilajina. Ei edes jalkasieni tai kynsisieni ole ihmiselle sukua, nämä eivät ole meidän "pikkuserkkuja" vaikka voivat elää ihmisessä vallan hyvin. Sienet voivat olla ihmiselle loisia.

        Eikö faktat kiinnosta ollenkaan kun on pakko pitää kiinni hörhöisestä evoluutioteoriasta.

        Voi voi kun pikku nihilistiä nyt kiukutteluttaa.

        Mitä sanot siitä että älykäs suunnittelija on ollut todella älykäs luodessaan hevosen - sen yksivarpaiset kaviot kun on niin helppo kengittää? Tätähän uskonveljesi JC aikoinaan ihaili, mutta ei huomannut että vielä älykkäämpää olisi ollut suunnitella hevoselle kaviot, joita ei tarvitsisi kengittää ensinkään. Tällaiset kaviot voisi tehdä vaikkapa kitiinistä, mutta suuruudenhullu uskonveljesi JC piti tätä ajatusta aivan järjettömänä - hänhän on tällä palstalla ainoa, joka yrittää määritellä mitä maailmassa saa olla ja voi olla ja mitä ei saa eikä voi.

        "Biologian sanakirja määrittää sanan LAJI varsin osuvasti. Laji on niiden yksilöiden ja populaatioiden joukko jotka voivat lisääntyä keskenään tosiasiallisesti tai potentiaalisesti (siis mahdollisesti). Kreationistit tässä ovat oikeassa."

        Etkös sinä Kauko Kareen pojanpoika huomannut, että biologian sanakirja on evoluutiota totena ptävien tutkijoiden laatima? Monen uskonveljesi mielestä sen sijaan maailmassa on sellaisia 'lajeja' kuin kala ja bakteeri, eikä heille muutenkaan ole selvää mitä käsitteet laji, suku, heimo, lahko ja pääjakso tarkoittavat. Hekö ovat mielestäsi oikeammassa kuin biologian sanakirja, johon kuitenkin itse alituiseen vetoat (aivan kuten t-torppa aikaisemmin bioprosessitekniikan emeritusprofessori Leisolan sanoihin)?

        "Eikö tiedeuskovat voi ymmärtää biologian faktoja."

        Kyllä voivat. Sinulle ne ovat vieraampia.

        Millä periaatteilla muuten itse määrittelisit eliöiden mahdollisen sukulaisuuden? Olisivatko sinun kreationismiversiossasi esimerkiksi päästäiset lähempää sukua hiirille kuin siileille?


      • kunnon.peltiseppä kirjoitti:

        Voi voi kun pikku nihilistiä nyt kiukutteluttaa.

        Mitä sanot siitä että älykäs suunnittelija on ollut todella älykäs luodessaan hevosen - sen yksivarpaiset kaviot kun on niin helppo kengittää? Tätähän uskonveljesi JC aikoinaan ihaili, mutta ei huomannut että vielä älykkäämpää olisi ollut suunnitella hevoselle kaviot, joita ei tarvitsisi kengittää ensinkään. Tällaiset kaviot voisi tehdä vaikkapa kitiinistä, mutta suuruudenhullu uskonveljesi JC piti tätä ajatusta aivan järjettömänä - hänhän on tällä palstalla ainoa, joka yrittää määritellä mitä maailmassa saa olla ja voi olla ja mitä ei saa eikä voi.

        "Biologian sanakirja määrittää sanan LAJI varsin osuvasti. Laji on niiden yksilöiden ja populaatioiden joukko jotka voivat lisääntyä keskenään tosiasiallisesti tai potentiaalisesti (siis mahdollisesti). Kreationistit tässä ovat oikeassa."

        Etkös sinä Kauko Kareen pojanpoika huomannut, että biologian sanakirja on evoluutiota totena ptävien tutkijoiden laatima? Monen uskonveljesi mielestä sen sijaan maailmassa on sellaisia 'lajeja' kuin kala ja bakteeri, eikä heille muutenkaan ole selvää mitä käsitteet laji, suku, heimo, lahko ja pääjakso tarkoittavat. Hekö ovat mielestäsi oikeammassa kuin biologian sanakirja, johon kuitenkin itse alituiseen vetoat (aivan kuten t-torppa aikaisemmin bioprosessitekniikan emeritusprofessori Leisolan sanoihin)?

        "Eikö tiedeuskovat voi ymmärtää biologian faktoja."

        Kyllä voivat. Sinulle ne ovat vieraampia.

        Millä periaatteilla muuten itse määrittelisit eliöiden mahdollisen sukulaisuuden? Olisivatko sinun kreationismiversiossasi esimerkiksi päästäiset lähempää sukua hiirille kuin siileille?

        Pelti: "Etkös sinä Kauko Kareen pojanpoika huomannut, että biologian sanakirja on evoluutiota totena ptävien tutkijoiden laatima?"

        Miks luotat langenneen maailman tuotoksiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Pyydän lukemaan ajatuksella.

        1Moos. 1:31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1mo 1

        LISÄKSI

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa. Miksei uppoo? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        NUORI MAA

        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Ym. Etsivä löytää:)


      • yurki1000js kirjoitti:

        Pelti: "Etkös sinä Kauko Kareen pojanpoika huomannut, että biologian sanakirja on evoluutiota totena ptävien tutkijoiden laatima?"

        Miks luotat langenneen maailman tuotoksiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Pyydän lukemaan ajatuksella.

        1Moos. 1:31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1mo 1

        LISÄKSI

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa. Miksei uppoo? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        NUORI MAA

        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Ym. Etsivä löytää:)

        Herää


      • peltisepälle
        ei_pakkouskoa kirjoitti:

        "Kyse ei ole biologian erilaisuudesta vaan siitä, miksi ominaisuudet ja genetiikka noudattavat hierarkista taksonomiaa. Miksi kaikilla selkärankaisilla on kaksi munuaista? Miksi kuona-aineiden poisto riippuu tukirangan rakenteesta? Miksi millään eläimellä, jolla ei ole selkärankaa (tai selkäjännettä) ei ole kahta, ruuansulatuskavasta erillistä munuaista?"

        Nyt tiedeuskova ei tajua yhtään mitään koska teoriasi lokerot ovat ajautuneet toisistaan aivan liian kauas. Älykkäästi suunnitellussa järjestelmässä on samankaltaisuuksia ja yhtenevyyksiä. Eihän nyt joka paikkaan tarvitse keksi "pyörää uudestaan".
        Katsos on on järkevämpää käyttää uudelleen niitä rakenteita joita on jo olemassa.

        Ei tämä samankaltaisten rakenteiden uudelleen käyttö merkitse sitä, että kaikki eliöt ovat toisilleen biologista sukua automaattisesti. Teillä on vain evoluutioteorian olettama automaattisesta biologisesta sukulaisuudesta.

        Katsos kun palloja on monenlaisia eikä nekään kaikki ole toisilleen sukua. Palloille on yhteistä tietty samanlainen geometrinen ominaisuus.
        Te yksinkertaisesti sekoitatte keskenään biologian samankaltaisuuden ja biologisen sukulaisuuden. Tosiasiassa DNA- ketju mahdollistaa samankaltaiset rakenteet esim. viisisormisuuden ja kaksijalkaisuuden tms. rakenteellista yhtenäisyyttä. Maapallolla on vain yksi yhtenäinen biologia olemassa.
        Ei tämä merkitse sitä, että kaikki ovat toistensa sukulaisia automaattisesti.

        Ilman tätä yhtenäisyyttä ei biologiaa voisi edes tutkia. Tämä laaja yhtenäisyys kertoo älykkäästä suunnittelusta ei sattumasta.

        Teillä tiedeuskovilla on vain hörhöinen teoria automaattisesta sukulaisuudesta.
        Biologiassa tietyt genomirakenteet ovat vain yhteisiä ominaisuuksia eri eliölajeille. Vasta tarkempi lisääntymisbiologia (perinnöllisyysbiologia) kertoo mitkä lajit ovat toisilleen sukua ja mitkä eivät. Biologian sanakirja määrittää sanan LAJI varsin osuvasti. Laji on niiden yksilöiden ja populaatioiden joukko jotka voivat lisääntyä keskenään tosiasiallisesti tai potentiaalisesti (siis mahdollisesti). Kreationistit tässä ovat oikeassa.

        Eikö tiedeuskovat voi ymmärtää biologian faktoja. Biologiassa ei tunneta kaikkien lajien automaattista sukulaisuutta. Samankaltaisuuskaan ei tee automaattista sukulaisuutta. Kerrotaan näinkin, että ihmisellä ja sienillä on yhteisiä geenejä noin kolmanneksen verran ! Silti ihmistä ei voida pitää edes automaattipäättelyllä sienilajina. Ei edes jalkasieni tai kynsisieni ole ihmiselle sukua, nämä eivät ole meidän "pikkuserkkuja" vaikka voivat elää ihmisessä vallan hyvin. Sienet voivat olla ihmiselle loisia.

        Eikö faktat kiinnosta ollenkaan kun on pakko pitää kiinni hörhöisestä evoluutioteoriasta.

        Et pystynyt peltiseppäpelle mitään muuta tekemään kuin lässyttämään itseäsi fiksumman ladellessa sinulle vähän faktoja. Oli ihan mielenkiintoista ja opettavaista kun Epäjumalienkieltäjä taas kerran näytti typerälle kreationistille kaapin paikan. Ottaisitpa sinäkin opiksesi ja lopettaisit typerän roskasi jankkaamisen täällä. En usko olevani ainoa, joka siihen on kyllästynyt.


      • Kilon_Jykälle
        yurki1000jc kirjoitti:

        Herää

        Taasko meinasit nukahtaa?


      • zteztz
        yurki1000js kirjoitti:

        Pelti: "Etkös sinä Kauko Kareen pojanpoika huomannut, että biologian sanakirja on evoluutiota totena ptävien tutkijoiden laatima?"

        Miks luotat langenneen maailman tuotoksiin?

        http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0

        Pyydän lukemaan ajatuksella.

        1Moos. 1:31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=1mo 1

        LISÄKSI

        Luojamme teki meille helpoksi luottaa NOPEAAN luomiseen, koska Hän loi kasvit ennen aurinkoa. Miksei uppoo? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g

        NUORI MAA

        https://www.youtube.com/watch?v=3PY0zzh8G3c

        Ym. Etsivä löytää:)

        Ei vittuku ihmisen pitää olla suunnilleen vaikeasti kehitysvammaisen tasolla älyllisesti jos nuo Teemun sivut uppoaa! HERÄÄÄÄ!!!


      • katmanduu
        Kilon_Jykälle kirjoitti:

        Taasko meinasit nukahtaa?

        Huomaa jc ja js nikin lopussa...


      • zteztz kirjoitti:

        Ei vittuku ihmisen pitää olla suunnilleen vaikeasti kehitysvammaisen tasolla älyllisesti jos nuo Teemun sivut uppoaa! HERÄÄÄÄ!!!

        Missä on toivomme? Muuttumattoman Luojamme muuttumattomassa sanassa. Kaikki on ennustettu. Tapahtuu pian:

        RAPTURE (tempaus)

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION (vaivanaika)

        Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE (maailmanrauha)

        Ilm. 20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi

        https://www.google.fi/#q=kingdom of god on earth


    • vitsimikäääliö

      Avoin evoluutiokysymys avaajalle.

      Minne katosivat kaikki apinan ja ihmisen apinaa edistyneemmät välimuodot maan päältä, hehehehe, tyhmä.

      • EiAvaaja

        Ihmistä edeltäneet, kuten H heidelbergensis ja H ercaster kuolivat sukupuuttoon samoin kuin sisarlajimme H. neanderdahlis. Näitä "apinaa edistyneempiä" on ollut useita ja parhaimmillaan luultavasti kuusikin lajia samaan aikaan. Fossiiliaineisto on eräiden lajien kohdalla varsin runsas ja jokin lajeista on tunnistettu vain sekvensoidun genomin avulla eri lajeiksi.

        Vastaahan sinä nyt aloituksen kysymykseen.


      • AtteE.Wokki
        EiAvaaja kirjoitti:

        Ihmistä edeltäneet, kuten H heidelbergensis ja H ercaster kuolivat sukupuuttoon samoin kuin sisarlajimme H. neanderdahlis. Näitä "apinaa edistyneempiä" on ollut useita ja parhaimmillaan luultavasti kuusikin lajia samaan aikaan. Fossiiliaineisto on eräiden lajien kohdalla varsin runsas ja jokin lajeista on tunnistettu vain sekvensoidun genomin avulla eri lajeiksi.

        Vastaahan sinä nyt aloituksen kysymykseen.

        Ja Jyrin esi-isät tappoivat innolla neandertalilaisia sukupuuttoon sillä aikaa kun evokkien esi-isät kehittivät kirjoitustaitoa ja harjoittivat jopa geenimanipulaatiota.


    • Jyrtttti

      Mitä kummaa? Pitäisikö kaikkien ihmisten olla saman näköisiä???? Miten sitten voisimme haukkua meitä mustempia ali-ihmisiksi?

      Jos meidän kaikkien pitäisi olla samanlaisia niin sittenhän sinun pitäisi lopettaa homostelu.
      Ja jos ei olisi petoja niin täällä me kompuroisimme raatokasojen keskellä, tyhmä. Et taida ymmärtää luonnon itsensäpuhdistamisesta yhtään mitään, tyhmä.


      Geneettinen materiaali on katsos niin tavattoman älykkäästi tehty että sitä voi käyttää moneen paikkaan. Vähän niinkuin Plastic Padding.

      Ja ihanko oikeasti haluaist tänne kerrostalon kokoisia Dinoja tallomaan autosi lyttyyn?

      Suosottelisin hiukan omaa ajattelua sen sijaan että luet pseudokirjallisuutta.

      • "Suosottelisin hiukan omaa ajattelua sen sijaan että luet pseudokirjallisuutta."

        Suosottelen samaa sinulle.


    • Vastauksia "avoimiin kysymyksiin"

      "- Miksi maapallon historia ennen ihmistä on niin pitkä? (siis vanhan maan kreationismin kyseessä ollessa)"

      Raamatun mukaan ihminen luotiin luomakunnan alusta (Mark.10:6)

      "- Miksi on niin paljon sukupuuttoon kuolleita lajeja, jopa useita joukkosukupuuttoja?"

      Elinolosuhteet ovat muuttuneet aikojen kuluessa.

      "- Miksi on petoja, tuholaisia ja loiseläimiä?"

      Syntiinlankeemuksen seurauksena

      "- Miksi on ja on ollut ihmistä niin paljon muistuttavia apinoita?"

      Niitä on ollut vain taiteilijoiden piirtämissä evoluutiota tukevissa kuvissa. Toisaalta, miksi mikään eläin ei saisi muistuttaa ihmistä?

      "- Miksi lajit eivät ole uniikkeja, vaan lajien välillä ilmenee enemmän tai vähemmän samankaltaisuutta? (esim. samaan heimoon kuuluvat)"

      Jumala loi eläimet sellaisiksi, että niissä voi tapahtua lajinsisäistä muuntelua (mikroevoluutio). Toisaalta, miksi lajit eivät saisi muistuttaa toisiaan?

      "- Miksi samaa geneettistä materiaalia ikään kuin käytetään uudelleen eri paikoissa?"

      Siksi, koska se on järkevää.

      "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)

      • "Syntiinlankeemuksen seurauksena"

        Kuka suunnittelikaan kaikki syntiinlankeemuksen elementit? Minkähän takia luulet hänen niin tehneen?


      • kommenttia

        "Elinolosuhteet ovat muuttuneet aikojen kuluessa."

        Elinolosuhteet olisi voinut myös laittaa kerralla kuntoon.

        "Syntiinlankeemuksen seurauksena"

        Kiva tapa kostaa Aadamin ja Eevan jälkeläisille, jotka eivät olleet tapahtumaan mitenkään syyllisiä.

        "Toisaalta, miksi mikään eläin ei saisi muistuttaa ihmistä?"

        Takapuoltaan kädellä ja sormilla raapiva apina antaa lähinnä kaksi vaihtoehtoa: joko polveudumme samoista lajeista, tai sitten Luojalla on vähän erikoinen huumorintaju.

        "Jumala loi eläimet sellaisiksi, että niissä voi tapahtua lajinsisäistä muuntelua (mikroevoluutio)."

        Mutta arvatenkaan et näitä mikroevoluution rajoja osaa täsmentää, eli kertoa, mikä estää mikroevoluution muuttumisen makroevoluutioksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      149
      2150
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1643
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1460
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      96
      1431
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1312
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1175
    7. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      214
      1157
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1141
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1081
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      942
    Aihe