Windiowsin päivitys rikkoo koneen!

hopotihoii

"Windows-päivityksessä piilee vaara

Microsoftin uusimmassa Windows 10 -päivityksessä on pahoja ongelmia, kertoo Thurrott.

Asennuksen epäonnistuessa tietokone saattaa joutua tilaan, jossa se jatkuvasti käynnistää itsensä uudestaan ja aloittaa päivityksen alusta.

Sivuston mukaan Windows-testikäyttäjät ilmoittivat ongelmasta Microsoftin keskustelupalstalla jo ennen päivityksen virallista julkaisemista.

Microsoft ei ole ohjeistanut, kuinka päivitysongelman saa ratkaistua."

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/windows-paivityksessa-piilee-vaara-tietokone-voi-jumittua-ikavaan-kierteeseen-6587219

21

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjskdjfkjskdjkdlsf

      Tuo päivitys on onnistuneesti asentunut meikäläisen koneeseen 30.9.2016.
      Muistaakseni tuossa päivityksessä sammutin koneen valinnalla "päivitä ja sammuta". Seuraavassa käynnistyksessä kone viimeisteli asennuksen.
      Ennen Anniversary päivitystä oli joku Kympin päivitys mikä pisti koneen tahmaamaan esim. langattomien verkkojen löytyminen kesti kohtuuttoman pitkään.
      Täytyy toivoa että kone säilyisi toimintakuntoisena päivitysten jälkeenkin jatkossakin...

      • Anonyymi

        miullakin meni bios


      • Anonyymi

        niin, Windows-päivityksessä piilee vaara


      • Anonyymi

        sama juttu!


      • Anonyymi

        kone pimeni,, kiitos päivitys


    • Onnistui Windowsiin tuo KB3194496 päivitys eikä siinä ollut mitään ongelmia, tässä koneessa millä nyt vastaan on Windows 10 pro ja Ubuntu Mate ja pitää tulla välillä Windowsista katsomaan mitä siellä on uutta

      Mutta tässä koneessa on yleensä Ubuntu mate käynnissä kun kone on toiminnassa, välillä ollut Ubuntu 16.04 LTS mutta tämä Mate tuntuu jotenkin paremmalta

    • toistaiseksi.ok

      Pari pro-konetta päivittänyt ilman ongelmia. Minulla on tosin puhtaita Windows-koneita ilman ylimääräistä valmistajien asentamaa bloatwarea. Tiedä sitten vaikuttaako se päivitysten onnistumiseen. Yksi mitä voisi epäillä myös on kolmansien osapuolien tietoturvaohjelmat. Niistä tuntuu olevan nyky-Windowseissa lähinnä haittaa.

      • sjskdjfkjskdjkdlsf

        Tarkennuksena minulla on Windows 10 Home versio eikä ole "puhdas" asennus vaan päivitetty 8.1:stä ja sitäkin ennen tässä läppärissä oli alunperin Windows 8.
        Tietoturvaohjelmana on Norton Internet Security.


      • toistaiseksi.ok
        sjskdjfkjskdjkdlsf kirjoitti:

        Tarkennuksena minulla on Windows 10 Home versio eikä ole "puhdas" asennus vaan päivitetty 8.1:stä ja sitäkin ennen tässä läppärissä oli alunperin Windows 8.
        Tietoturvaohjelmana on Norton Internet Security.

        Minullakin on toinen kone päivitetty 7->8->8.1->10. Eli mukana on kulkeutunut jotain itse asennettuja ohjelmia, mutta ei mitään valmistajien haitakkeita, koska kone on itse koottu. Toinen kone on päivitetty 8:sta 8.1:n kautta kympiksi. Molemmissa on pelkästään Windows Defender.


      • rosmoaja
        toistaiseksi.ok kirjoitti:

        Minullakin on toinen kone päivitetty 7->8->8.1->10. Eli mukana on kulkeutunut jotain itse asennettuja ohjelmia, mutta ei mitään valmistajien haitakkeita, koska kone on itse koottu. Toinen kone on päivitetty 8:sta 8.1:n kautta kympiksi. Molemmissa on pelkästään Windows Defender.

        Oletko katsonut kuinka paljon on levynkäytöstä käyttiksen osuus?
        Minulla oli yksi W7--> W10 päivitys joka vei 56G ( Windows 10 kertoi tuosta että ei voi poistaa koska saatetaan tarvita toimintaan). :D
        Enää sitä ei ole kuin n.14.2G (lelutabletti 10.2G).


      • Anonyymi

        Häirikkö levittää Perättömia valheita
        Firefoxista,
        Linuxista
        Ubuntusta.
        ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häirikkö levittää Perättömia valheita
        Firefoxista,
        Linuxista
        Ubuntusta.
        ym.

        Peilistä näet todellisen häirikön.


      • Anonyymi
        toistaiseksi.ok kirjoitti:

        Minullakin on toinen kone päivitetty 7->8->8.1->10. Eli mukana on kulkeutunut jotain itse asennettuja ohjelmia, mutta ei mitään valmistajien haitakkeita, koska kone on itse koottu. Toinen kone on päivitetty 8:sta 8.1:n kautta kympiksi. Molemmissa on pelkästään Windows Defender.

        Juokkona sinolia?


      • Anonyymi
        toistaiseksi.ok kirjoitti:

        Minullakin on toinen kone päivitetty 7->8->8.1->10. Eli mukana on kulkeutunut jotain itse asennettuja ohjelmia, mutta ei mitään valmistajien haitakkeita, koska kone on itse koottu. Toinen kone on päivitetty 8:sta 8.1:n kautta kympiksi. Molemmissa on pelkästään Windows Defender.

        Oli virhe päivittää, w10 jälkeen kone ei ole toiminut kunnolla ollenkaan.
        Tuli hidas ja kaatuileva ja ohjelmat ja laitee ei toimi tai sekoilee.


      • Anonyymi
        rosmoaja kirjoitti:

        Oletko katsonut kuinka paljon on levynkäytöstä käyttiksen osuus?
        Minulla oli yksi W7--> W10 päivitys joka vei 56G ( Windows 10 kertoi tuosta että ei voi poistaa koska saatetaan tarvita toimintaan). :D
        Enää sitä ei ole kuin n.14.2G (lelutabletti 10.2G).

        Bios halkesi


    • pieleen_meni

      Minulla meni kone tuollaiseen luuppiin päivityksessä.

      • mielenkiinnosta.kysyä

        Onko käytössäsi kolmannen osapuolen virustutka?


    • eionnistunutxsata

      Rikkoi jo elokuussa :( En ole saanut päivityksiä pariin kuukauteen ja nytkin windows update jauhaa tauotta, että päivityksiä ois saatavana. Lataa niitä välillä 10% ja pari kertaa jopa 100%... muttei saa kuitenkaan asennettua mitään.

      Kyllästyttää koko saatanan windows. Mua ei kiinnosta pätkääkään kuluttaa aikaa tietokoneen järjestelmän ongelmien ratkaisuun, koska en omasta mielestäni ole mitään asetuksia muuttanut, enkä asennellut mitään kakkaohjelmiakaan. Koneeni on pelkkä asiointi- ja medianlukuväline.

      Päivitin win10 heti, kun se jakeluun tuli ja kuvittelin olevani kerrankin edistyksellinen. Koneeni oli silloin vuoden vanha ja käyttis 8.1. Kymppi toimi ihan hyvin heinäkuuhun asti, mut sitten tuli ongelmat ja en tosiaan tiedä, miten tästä edetään. Huolto maksaa ja hyödyttääkö sekään mitään, kun jo kuukauden päästä voi uudet päivitykset tehdä uutta sotkua.

      Wituttaa isolla weellä, että miksi näin kohdellaan kansalaisia, jotka eivät ole opiskelleet tietotekniikan insinööreiksi (tai jotain siihen suuntaan). Ei kaikki halua nörteiksi ja ei kaikki ehdi, eikä osaa taistella helvetin tietokantavirheiden parissa, kun tietokoneen kuuluisi olla ihan tavallinen arjen apulainen, niinkuin puhelimenkin.. piti ainakin joskus olla.

      Tämä on vain kannanotto ikäihmiseltä. Tuskin olen ainoa, jota wituttaa.

    • tietämätönnn

      vähä offia mutta mikähä ois hyvä ilmane virustorjunta pöpö iskeny koneeseen selain aukee itestää ja mainoksia tulloo

      • poistoon_moinen

        Poista koko windows.


      • Anonyymi
        poistoon_moinen kirjoitti:

        Poista koko windows.

        Häirikkö levittää Perättömia valheita
        Firefoxista,
        Linuxista
        Ubuntusta.
        ym.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe