vetonivelet

aargh

onko skodaan jotain olemassa "parempia", jotain omia ehkä, vetoniveliä kuin varaosaliikkeessä myytävät? Olen saanut jo kaksi täysin sutta, jotka on eivät kestä montaa kuukautta... Ja autossa alunperin olleet kestivät kuitenkin huomattavasti pidemmälle.

14

1870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tämä on?

      Parempia vetoniveliä?
      Onko tämä joku onneton pila vai puhutko jostakin neuvostoaikaisesta Skodasta? Jälkimäisessä tapauksessa käänny luottamuksella "Itäautot"-osion puoleen, muussa tapauksessa suksi kuuseen!

      • oikealla palstalla

        Kaveri kysyy neuvoja skodasta, niin suuta soitetaan.... vai eikö oma kantti kestä sitä että 120 LS on saman tehtaan tuotoksia kuin oktaavi? Samalla periaatteella saat kysellä siihen *****N ohjeita siellä missä mosset ja ladatkin keskustelevat. MURR!


      • kirjoitustaito
        oikealla palstalla kirjoitti:

        Kaveri kysyy neuvoja skodasta, niin suuta soitetaan.... vai eikö oma kantti kestä sitä että 120 LS on saman tehtaan tuotoksia kuin oktaavi? Samalla periaatteella saat kysellä siihen *****N ohjeita siellä missä mosset ja ladatkin keskustelevat. MURR!

        Jospa "kaveri" sitten kirjoittaisi mistä automallista on kyse, helpottaisi varmaan täällä liikkuvien asiasta tietävien hommaa heidän vastatessaan? Skodalla on tälläkin hetkellä ainakin 4 mallia tuotannossa, joten jos kyselee vaikka mitä öljyä koneessa kannattaa käyttää, olisi melko oleellista laittaa kysymyksen yhteyteen tieto mistä koneesta on kyse. Tietysti jos on taas provoilu mielessä liikkeellä niin otsikostahan voi tehdä "lööpin" vailla perusteluja tekstissä.


    • pex

      hei niihin niveliin pitää laittaa rasvaa(vaseliinia) eihän ne kuivana kestä.

      • --------

        Kyse on ihan todellisesta ongelmasta ja eiköhän asentajat oo tiennyt kuinka vetonivelet paikoilleen laitetaan. Kysymys on siitä, että varaosaliikkeestä ostettu nivel kestää vain noin 10000 kilometriä. Haluaisin tietää onko olemassa jotain tiettyä merkkiä, mitä merkkihuollot suosii, joka kestäisi kauemmin? Kun muutamaa erimerkkistä tarvikeosaa on kokeiltu ja sama tulos aina.


      • oiskohan sitten
        -------- kirjoitti:

        Kyse on ihan todellisesta ongelmasta ja eiköhän asentajat oo tiennyt kuinka vetonivelet paikoilleen laitetaan. Kysymys on siitä, että varaosaliikkeestä ostettu nivel kestää vain noin 10000 kilometriä. Haluaisin tietää onko olemassa jotain tiettyä merkkiä, mitä merkkihuollot suosii, joka kestäisi kauemmin? Kun muutamaa erimerkkistä tarvikeosaa on kokeiltu ja sama tulos aina.

        Jos vetareita hajoaa 10000km välein, syy löytynee jostain muualta kun itse vetonivelistä?! Jos auto ei käynnisty niin harvoin vika on virta-avaimessa. Eli kannattanee kääntyä huollon puoleen, onko vika laatikon/renkaan päässä..


      • Repe
        -------- kirjoitti:

        Kyse on ihan todellisesta ongelmasta ja eiköhän asentajat oo tiennyt kuinka vetonivelet paikoilleen laitetaan. Kysymys on siitä, että varaosaliikkeestä ostettu nivel kestää vain noin 10000 kilometriä. Haluaisin tietää onko olemassa jotain tiettyä merkkiä, mitä merkkihuollot suosii, joka kestäisi kauemmin? Kun muutamaa erimerkkistä tarvikeosaa on kokeiltu ja sama tulos aina.

        mitään vinkkiä auton tyypistä ja mallista. Ei voi ottaa kantaa.


    • koko auto

      Terve! Ehdotan, että vaihda samantien koko auto vaikkapa johonkin kaukoidän tuotteeseen niin voit todennäköisesti ajella ainakin ensimmäiset 300.000km ilman, että vetoniveliin tarvii koskea.
      Ihan hyvin voi mennä 400.000km:kin kuten minulla. Sitten voi jo vaihtaa vaihtelun vuoksi.
      Samoin näissä tuntuu kestävän tällainen 1,6L kone, vaihteisto ja kytkin yhtälailla nuo mainitut kilometrit. "Ei muuta kuin liekkiä männän päälle ja menoksi", kuten eräs katsastusmies osuvasti laukaisi leimattuaan autoni 389.000km:n kohdalla.

      • sulla?

        Malli, merkki ja vuosimalli?


      • koko auto
        sulla? kirjoitti:

        Malli, merkki ja vuosimalli?

        Mazda 626 vm.89 ja sama tekninen kertomus sopii täydellisesti myös Toyota Carina II:een vm.91.
        Näiden huoltohistoriaa seurasimme tarkasti.
        Tästä aiheesta oli myös tuolloin TM:ssa artikkeli, jossa kartoitettiin Suomen katsastusmiesten kokemuksia autoista. Eivät ne poikenneet omista kokemuksistamme mitenkään.
        Katsastajat lohduttautuivat sillä, että onneksi kaikki autot eivät ole yhtä hyviä.


      • Repe
        koko auto kirjoitti:

        Mazda 626 vm.89 ja sama tekninen kertomus sopii täydellisesti myös Toyota Carina II:een vm.91.
        Näiden huoltohistoriaa seurasimme tarkasti.
        Tästä aiheesta oli myös tuolloin TM:ssa artikkeli, jossa kartoitettiin Suomen katsastusmiesten kokemuksia autoista. Eivät ne poikenneet omista kokemuksistamme mitenkään.
        Katsastajat lohduttautuivat sillä, että onneksi kaikki autot eivät ole yhtä hyviä.

        Voikohan tämän päivän autoa kehua samalla tavalla. Eppäilen, että laatu on huonontunut.


      • toisella palstalla
        Repe kirjoitti:

        Voikohan tämän päivän autoa kehua samalla tavalla. Eppäilen, että laatu on huonontunut.

        Näkyyvät muutkin kirjoittelevan samasta aiheesta
        tuolla Toyotan palstalla Carina-otsakkeen alla.
        Tuskinpa nykyinen Avensis ihan noin hyvä on, siinähän on jo eurooppalaisia osia vaikka kuinka.


    • Pitääkös sitä sitten käydä tarvikeliikkeestä ostamassa Italiassa peruskunnostattuja muka uusia niveliä.Paas mennen merkkiliikkeestä hakeen uudet, tulee halvemmaksi.

    • niskis

      Pakko laittaa eräs lukemani sitaatti: "Jos yrittää säästää rahaa ostamalla halpaa, voi samalla yrittää säästää aikaa pysäyttämällä kellon."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe