Varmaankin täällä monesti käsitelty mutta en oikein saa tuota hakua toimimaan hyvin eli;
- Vinkkejä/ehdotuksia purkkarin pressutelineeksi?
- Mielellään kustannuksiltaan edukas...
Pressuteline
6
3666
Vastaukset
- totuus_ulkona_jossain
Säilytyspaikalle katteleen ja kyseleen mallia!
- Kierrätä
Tori.fi ja pressuteline. Eiköhän löydy käytettyjä. Ainakin Noa on hyvä ja helppo.
- Unosailor
Teetin puutyöliikkeessä tukevat puiset kolmijalat. Maksoi parisataa. Autonosturi laskee maston siihen päälle. Maston päälle kuplamuovia, että pressu ei hankaa.
Siihen pressu päälle. Talvikatos on valmis pari tuntia noston jälkeen. Loppupäivän
nautin olutta ja seuraan kun muut kasaavat putkiviritelmiään. - 5_3
Itse ostin tänään Biltemasta kansitelineen:
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Muut/Kansiteline-2000036545/
ja pressun
http://www.biltema.fi/fi/PAXNews/V-38/Muotoonommeltu-venepeite-2000038324/
Varsin tukevalsta lasikuituputkesta tehdyt ja asiaialliset nivelet ka liittimet. näin ensivaikutelma. rautasahaa hielma tarvittiin että sai säädettyä sopivaksi keulan jalat ja väli tuet. mutta ei mitenkään ylivoimanen homma.
Kuormaliinat oli omasta takaa joten niitä ei tarvinnut ostaa. Kuormaliinat on minusta paremmat niillä saa helpommin katoksen kireälle kuin köysillä.- kak3
Täähän vaikuttaa erinomaiselta. Eli tuollainen exel system 30 kopio mut tod näk jopa vähän halvempi kuin etrasta ostaessa. Täytyypä tsekata.
- Joakim1
Itse olen tehnyt kahdelle veneellä telineen alumiiniputkista käyttäen NOAn 90-asteen kulmapaloja kattohirren ja kattotuolien välillä. Kaikki muut olen tehnyt itse. 8 m veneeseen kustannus oli n. 300 € ja 11 m veneeseen n. 500 €. Tuossa on mukana levittäjä ja teline on selkeästi isompi kuin NOAn vastaava. Levittäjä tulee selvästi kannen alapuolelle ja harja on jyrkkä. Pressu (12x8 m, 11 m veneessä) päättyy ja kiinnittyy levittäjään. Tällöin kattotuolit 4 m pitkiä. 8 m veneessä olivat 3 m.
Molempien rakentamiseen meni puoli päivää ja tulevina vuosina purkaminen ehkä tunnissa ja kokoaminen kahdessa. Kaikki yksin tehtynä. Edellisen veneen ehdin käyttää 5 talvea ja nykyistä toistaiseksi myös 5. Yhteensä noista on pitänyt vaihtaa yksi putki, joka meni poikki.
Anodisoituja putkia saa Jansterista 6 m pätkinä kohtuuhintaan suoraan hyllystä. Kannattaa tilata valmiiksi sahattuina 3, 2 tai 1,5 m pätkiin riippuen veneen koosta.
35 mm putkesta kattohirsi, liitoksiin pätkä 30 mm putkea. Kattotuolit teleskooppisina 35/30 mm. Sisäkkäiset liitokset lukitaan peltiruuvilla. Levittäjä ja kaidetolppien tilalla tulevat tyngät 25 mm. 30 mm lattaraudasta liitososa tyngistä kattotuoliin. Tyngän toinen pää litistetään ja siihen tungetaan lattarauta, joka taivutetaan kaarelle. Liitos letkunkiristäjällä. Kattotuolin päähän pultilla hihnalenkki, josta työnnetään läpi levittäjä. Levittäjä 25 mm, liitokset 30 mm pätkillä.
Valmis teline lukitaan kaidetolppien jalkoihin, letkunkiristäjillä päätyjen kattotuolit keula- ja peräkaiteisiin. Naruilla levittäjästä venepukkiin. Peräkaiteen kattotuolit voi joutua taivuttamaan, jotta pressu ei ole liian leveä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094256
- 783486
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803312Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243219Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223192- 722906
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452780Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim622764Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852549- 332394