Homeen haju vaatteissa

homettako

Muutin pois homeasunnosta. Otin suurimman osan tavaroista ja vaatteista mukaan. Nyt haistan vaatteissa todella pistävän hajun. Muut ei tunnu sitä haistavan, mutta omaan nenää käy todella voimakkaasti. Olen pyykännyt kaikki vaatteeni vänhintään 60 asteessa. Voiko olla että vaatteissa on sädesientä vai valehteleeko oma nenäni? Kaikissa vaatteissa ei mielestäni ole tätä hajua ja aika ajoin en edes haista hajua.

14

11135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi_homepakolainen

Samassa tilanteessa ollaan. Minä olen havainnut homeen hajua etenkin pyyhkeissä ja joissakin muissa liinavaatteissa, koska säilytin niitä asunnon homeisessa osassa. Muista vaatteista olen saanut hajut pois 60 asteen pesussa. Joskus yksi pesu ei auta, joten ihan heti ei kannata heittää mitään pois. Myös pesu etikkavedellä voi auttaa.

• Anonyymi

Ei muuten lähtenyt edes etikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten lähtenyt edes etikalla.

Kannattaa koittaa silitysrautaa niin kuumalla, kuin vain tekstiilin laatu sallii. Se pistävän hajuinen aine ei kestä kuumentamista. Toimii myös kalusteiden verhoilutekstiileihin.

• Pari kierrosta 90C pesussa käytin omat, yllättävän harvat kuteet otti nokkiinsa=roskiin...

• homettako

Toivotaan että pelkkä pesu vaan riittää
      Tuntuu vaan että alan tulla ihan neuroottiseksi koko homeen kanssa. Pelkää että uudessa asunnossa on alkanut kasvaa jo home kun tuonut tavaroita tänne. Vaikka tiedän että ei se home nyt nii vaan rupea kasvamaan. Asiaan vaan tuntuu jokaisella olevan oma mielipide.

• homehtunut

Nolottaa kulkea ihmisten ilmoilla, kun tiedän, että tämänhetkisessä asunnossani on kosteutta, yksinkertaisesti haisen homeelle!!!
      Ikävä, mutta niin totta.
      Kotona nenä turtuu omiin hajuihin, mutta annas olla, kun kylään menen, siellä haistan itse itsenikin.
      Kukaan ei ole kuitenkaan asiasta huomauttanut, mutta epäilen, että selän takana puhutaan.
      Suunnitelmissa muutto, mutta mietin minäkin, mitä mukanani voin viedä.
      Paljon joutuu tavaraa hävittämään.

• homettako

Tuttu tunne kun itsekkin asuin homeen keskellä. Tuntui aina omaan nenään homeen haju kun kävi kylässä.
        Onneks nyt kuitenkaan kaikkea tarvitse heittää. Itse olen huomannut että eniten tuottaa ongelmia vaatteet ja sänky. Itsellä suhteellisen uusi jenkkisänky nii millään raaski luopua. Ärsyttää vaan kun selkeästi haistaa homeen siitä nyt uudessa asunnossa. Vaikka olen höyrypesurilla yrittänyt sitä puhdistaa, mutta kai ne hajut ajan kanssa hälvenee.

• toksiini.on.myrkky
        homettako kirjoitti:

Tuttu tunne kun itsekkin asuin homeen keskellä. Tuntui aina omaan nenään homeen haju kun kävi kylässä.
        Onneks nyt kuitenkaan kaikkea tarvitse heittää. Itse olen huomannut että eniten tuottaa ongelmia vaatteet ja sänky. Itsellä suhteellisen uusi jenkkisänky nii millään raaski luopua. Ärsyttää vaan kun selkeästi haistaa homeen siitä nyt uudessa asunnossa. Vaikka olen höyrypesurilla yrittänyt sitä puhdistaa, mutta kai ne hajut ajan kanssa hälvenee.

Hajut voi hälvetä ajan kanssa, mutta kontaminoituneen irtaimiston aiheuttama oireilu ei jos homevaurioisessa rakennuksessa on tehty joku kova homeentappoyritys kovilla myrkyillä ja otsononnilla vielä myrkytys varmistettu.
        Puhtaita näytteitä terveysviranomaisille ja uusille asukkaille hommaten.

Verta tuli vuosia perseestä suolistosta, poskionteloista ja keuhkoista sekä kurkusta ja sen aiheutti myrkytys kosteusvaurioisessa homeasunnossa missä myrkyttivät paljon. Kun irtaimisto aiheuttaa oireita, niin pois vaan.
        Tuossa totuuksia mistä kysymys. En viitsi laittaa verivuotokuvia, mutta tuossa on asiaa.

Verenvuotoa sisäilmasta.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016100122399479_tr.shtml

• homenenä

Haistelen ja hengitän homeen hajuista huoneilmaa päivittäin.
        Nenäni limakalvoille on ilmestynyt outoja pieniä patteja, jotka aikansa kipuiltuaan kuivuvat kasaan ja katoavat tullakseen joskus taas uudestaan.
        Onkohan hengittämälläni epäpuhtaalla ilmalla siihen joku osuus vai liekö kyse jostain aivan muusta?
        Entäpä sitten tuo otsonointi ym. homeentappokeinot, mitä ne aikaansaavat, jos nyt joskus tuollaiseen päädytään?

• myrkyllä.myrkkyjä.myrkyt
        homenenä kirjoitti:

Haistelen ja hengitän homeen hajuista huoneilmaa päivittäin.
        Nenäni limakalvoille on ilmestynyt outoja pieniä patteja, jotka aikansa kipuiltuaan kuivuvat kasaan ja katoavat tullakseen joskus taas uudestaan.
        Onkohan hengittämälläni epäpuhtaalla ilmalla siihen joku osuus vai liekö kyse jostain aivan muusta?
        Entäpä sitten tuo otsonointi ym. homeentappokeinot, mitä ne aikaansaavat, jos nyt joskus tuollaiseen päädytään?

Mietihän vähän, tai lue ensin oikeaa asiaa. Mun puolesta voit tehdä silti aivan mitä haluat ei siinä mitään. Mulla on karmivat kokemukset jopa petollisista homedesinfioinneita ja petollisesta otsonoinnista.

Etsikää nyt hyvät homesairaat ja sisäilman myrkyllisyydelle terveytenne menettäneet oikeita juttuja mistä totuus tulee esiin. Ei kannata uskoa valehtelijoita ja omaa etuansa ajavia vähätteleviä vääristelijöitä.

"Samantapainen ongelma liittyy homeen desinfiointi- ja puhdistusmenetelmiin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos ei suosittele esimerkiksi otsonoinnin käyttöä, koska ei tiedetä, voiko otsonointi pilkkoa yhdisteitä uusiksi myrkyllisiksi
        yhdisteiksi."

http://yle.fi/uutiset/3-6454042
        http://yle.fi/uutiset/3-6454355
        http://homepakolaiset.fi/media/myrkyllisessa_sisailmassa_tyoskentelee_kemia_lehti_26.4.2012.pdf
        http://www.rakennuslehti.fi/2016/04/desinfiointiaineet-voivat-vain-pahentaa-homeongelmaa/

• homenenä

Mietinnän asteellahan kaikki on.
        Toki tietoa löytää, ehkä liikaakin, tuli vaan äkkiseltään heitettyä ajatus ilmaan.
        Jos on home itsestään vaarallista, niin vaarallisempiahan nuo desifioinnit ym. puhdistukset.
        Terveyden päälle käy kumpiin.

• vaatteesta-kankaasta

riippuen pitää pestä 2-3 kertaa aina välillä kuivaten. siten haju yleensä poistuu.
      vanhemmista,usein jo pestyistä vaatteista ei haju hevillä lähde.

voi myös laittaa esim. mäntysoopaveteen likoamaan ja siten "tappaa" hajua aluksi. sen jälkeen pesu koneessa normaalisti vaatteesta riippuen 40-60 asteessa 1-3 kertaa. näin toimien haju lähtee,mutta herkistynyt nenä hoksaa hajua kaikessa ja muualla,sen olen huomannut.

• luinpa_vain

tutustupas aiheeseen " tetrakloorianisol".

Tämä aineryhmä on aivan varmasti johtanut ihmisiä aivan väärille jäljille, kun ei ollutkaan kyse homesta kuin biokemiaalisen prosessin tuoteesta.

Löytyy eteenkin vanhoissa taloissa, siis mm. mummonmökeissä.

• Anonyymi

Olen pessyt 4 kertaa 60 ja kuivattanut kuivausrummussa. Kaikista vaatteista varsinkaan puuvilla vaatteista ei lähde haju. Pesuainevalmistaja peitti homeen hajun viimeisellä pesällä.joten laitoin kaappiin. Viikon päästä haisi jotkut vaatteet, häviten nen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe