Hei, onko kenelläkään muulla masennuslääkkeen aloituksessa tullut jonkinlaista kiihtynyttä/levotonta oloa, jonkinlaista lihasnykäystä tai lihakset tuntuvat väsyneiltä? Itsellä sertralin aloitettu 5 vkoa sitten ja nostot hiljalleen. Nyt syön kokonaisen 50 mg ja 10 pv tätä takana. Jossain vaiheessa päivää tulee levoton olo ja lihas jännitys lisääntyy. Onko muilla mennyt ohi? Opamox puolikas auttaa, mutta ärsyttää syödä sitä.
sertralin aloitus/levoton olo
Sertralin
31472
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Sertraliini kuuluu SSRI-aineiden ryhmään, jotka taas luonteeltaan amfetamiininkaltaisia stimulantteja. Odotettavissa on siis pitkälti samanlaisia reaktioita ja vaikutuksia kuin amfetamiineilla; kiihtyneisyyttä, väsymystä, lihasspasmeja voi esiintyä, sisäistä rauhattomuutta ja niin edelleen. Kokemasi on ihan tavanomaista.
Tottakai tulee lievät maniat kun lääkkeillä ruvetaan räpläämään aivokemiaa täysin luonnottomaksi. Oireilla aivot yrittää viestittää että älä enää syö mitään myrkkyä, siitä tulee sairaaksi! Se onkin eri asia että kuka niitä oireita kuuntelee ja ymmärtää nuo rotanmyrkyt lopettaa...
"SSRI-lääkkeet aiheuttavat vähintään 10–15 prosentille potilaista motorista levottomuutta, ahdistuneisuutta, kiihtyneisyyttä tai unettomuutta."https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Masennuslääkkeet
Johtuukohan se joillakin tästä..
"Noin 7–10 prosentilta väestöstä puuttuu kokonaan SSRI-lääkkeitä hajoittava entsyymi CYP2D6. Pienikin annos lääkettä voi kasautua heillä nopeasti rajuksi yliannostukseksi."