asensin 2 kpl 30w led lisävaloja volvo v50 valmistajan omalla valmiilla johtosarjalla.
releestä menee plussa akun napaan ja miinus runkoon (kokeiltu myös akun - puoleen). ei ole vielä "ryöstetty" herätevirtaa auton pitkistä, vaan heti kun napista painaa päälle niin 30A sulake palaa heti. Missä vika?
Lisävalojen sulake palaa heti
1
3819
Vastaukset
Oikosulku virtapiirissä. Voi olla kytkennässä, tuskin releessä. Tarkista kytkentä yleismittarilla ensin, niin et tarvitse tutkia savun hälvettyä. Minkähän navan releeltä olet kytkenyt runkoon. Plussa päävirtakoskettimilta kytketään lisävaloille ja valoilta miinus runkoon. Releen kelan kytket sitten rinnan auton pitkien valojen kanssa, niin et tarvitse miettiä, kummalla puolella autossasi ovat valojen ohjauskytkimet. Japanilaisissa monessa ovat nuo kytkimet miinuspuolella. Yleismittarilla näet senkin. Jos pitkien valojen lampun molempiin nastoihin tulle plus vaikka valot eivät ole päällä, niin silloin kytkimet ovat miinuspuolella. Kyllä se siitä selviää, missä on vika.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499