Ragdoll 6kk mikä kuivaruoka?

Ragdollmama

Mikä on teidän mielipiteenne, minkä ikäisenä voin alkaa antamaan adult kuivaruokaa ragdoll pennuilleni? Ja mitä merkkiä suosittelette? Kiitos :)

9

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökgsy

      Ensinnäkin ne suositusiät lukevat kyllä valmisteiden pussin kyljessä ja toisekseen näissä asioissa kannattaa ihan ensimmäiseksi kääntyä kasvattajan puoleen. Itse syötän Applawsia ja Arden Grangea.

    • näinmeillä

      Oikein hyvä tapa on totuttaa kissa vähitellen adult-ruokaan noin 8 kk iästä alkaen. Aluksi siis sekoitat vain vähän adult-ruokaa penturuokaan. Lisäät viikottain adult-ruoan määrää, kunnes noin 10-12 kk iässä kissa syö pelkästään adult-ruokaa.

      Voit tehdä sekoitusta viikon annoksen kerrallaan kannelliseen muovirasiaan, josta sitten annat kissalle päivän annokset.

    • Sfinx

      Meillä aloitettiin siirtymään adult-ruokaan 12 kuukauden iässä. Brit caren kitten:istä siirryttiin vähitellen Brit care adult luckyyn ja nyt syö profinea.

      • Ragdollmama

        Kiitos vastauksista. :) Brit caren kilohinta pikkusen kirpasee... Haluaisin tilata kokeeksi Applaws kitteniä. Vaikuttaa hyvältä ja sopu hinta. Applawsista oon miinuksena lukenut, että se on tosi pientä nappulakokoa joidenkin sanomisien mukaan ihan "purua". Että joidenkin kisut ovat oksentanut siitä, kun ovat syöneet nappulat kokonaisina... Onkohan kyseisten kissojen oksentaminen johtunut edes siitä?? Mutta meidän Barbi ahmii juurikin kokonaisina suuren osan nappuloista. Mutta oksentanut muutenkin vain kerran, niin ei se nyt vsrsinaisesti ole huolenaiheena... Mutta kannattaisiko kuitenkin harkita isompaa nappulakokoa, että oppisi syömään hitaammin?


      • jjhujknji
        Ragdollmama kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. :) Brit caren kilohinta pikkusen kirpasee... Haluaisin tilata kokeeksi Applaws kitteniä. Vaikuttaa hyvältä ja sopu hinta. Applawsista oon miinuksena lukenut, että se on tosi pientä nappulakokoa joidenkin sanomisien mukaan ihan "purua". Että joidenkin kisut ovat oksentanut siitä, kun ovat syöneet nappulat kokonaisina... Onkohan kyseisten kissojen oksentaminen johtunut edes siitä?? Mutta meidän Barbi ahmii juurikin kokonaisina suuren osan nappuloista. Mutta oksentanut muutenkin vain kerran, niin ei se nyt vsrsinaisesti ole huolenaiheena... Mutta kannattaisiko kuitenkin harkita isompaa nappulakokoa, että oppisi syömään hitaammin?

        Jos olet huolissasi ahmimisesta, niin avuksi löytyy erikoiskuppeja.


    • Sfinx

      Osta Profinea tai schesiriä ne on vähän edullisempia mutta hyviä. Jos ahmiminen jatkuu niin silloin varmaan kannattaa hankkia sellainen hotkimisen esto kuppi.

    • parhaatneuvot

      Kysäse kasvattajalta,hän tietää mikä on parasta ;)

    • devoni

      Kissa on täysi-ikäinen vuoden ikäisenä.
      Itselläni on ragdoll ja kaksi devonrexiä. Annan niille royalcaninia ja välillä vaihtelen merkkiä koska ainakin mun kissat kyllästyy jos aina tarjoan samaa kuivamuonaa.
      Pääasia ettei pilaa markettien ruualla kissan suolistoa.
      Eläinkaupan ruoka kalliimpaa mutta kissa saa pienemmästä määrästä tarvitsemansa ravinteet ja ulostetta tulee vähemmän. Eikä se haise niin pahalta.
      Mulla on kuivamuonaa aina tarjolla ja märkäruokaa annan hiirenkokoisen köntin aamulla ja illalla.
      Ragdollit on ihania😊

      • puhdistusrex

        Hei, sinulla kun on devon rexejä niin pitääkö niiden kynsiä puhdistaa kun sfinxillä täytyy puhdistaa kynnet ettei tule kynsivallintulehdusta, rapsutella/pyyhkiä puhtaaksi töhnästä kun se rasva ja muu lika kertyy sinne kynnen pintaan niin täytyykö devonilla tehdä samaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1273
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1092
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      977
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe