Ragdoll 6kk mikä kuivaruoka?

Ragdollmama

Mikä on teidän mielipiteenne, minkä ikäisenä voin alkaa antamaan adult kuivaruokaa ragdoll pennuilleni? Ja mitä merkkiä suosittelette? Kiitos :)

9

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökgsy

Ensinnäkin ne suositusiät lukevat kyllä valmisteiden pussin kyljessä ja toisekseen näissä asioissa kannattaa ihan ensimmäiseksi kääntyä kasvattajan puoleen. Itse syötän Applawsia ja Arden Grangea.

• näinmeillä

Oikein hyvä tapa on totuttaa kissa vähitellen adult-ruokaan noin 8 kk iästä alkaen. Aluksi siis sekoitat vain vähän adult-ruokaa penturuokaan. Lisäät viikottain adult-ruoan määrää, kunnes noin 10-12 kk iässä kissa syö pelkästään adult-ruokaa.

Voit tehdä sekoitusta viikon annoksen kerrallaan kannelliseen muovirasiaan, josta sitten annat kissalle päivän annokset.

• Sfinx

Meillä aloitettiin siirtymään adult-ruokaan 12 kuukauden iässä. Brit caren kitten:istä siirryttiin vähitellen Brit care adult luckyyn ja nyt syö profinea.

• Ragdollmama

Kiitos vastauksista. :) Brit caren kilohinta pikkusen kirpasee... Haluaisin tilata kokeeksi Applaws kitteniä. Vaikuttaa hyvältä ja sopu hinta. Applawsista oon miinuksena lukenut, että se on tosi pientä nappulakokoa joidenkin sanomisien mukaan ihan "purua". Että joidenkin kisut ovat oksentanut siitä, kun ovat syöneet nappulat kokonaisina... Onkohan kyseisten kissojen oksentaminen johtunut edes siitä?? Mutta meidän Barbi ahmii juurikin kokonaisina suuren osan nappuloista. Mutta oksentanut muutenkin vain kerran, niin ei se nyt vsrsinaisesti ole huolenaiheena... Mutta kannattaisiko kuitenkin harkita isompaa nappulakokoa, että oppisi syömään hitaammin?

• jjhujknji
        Ragdollmama kirjoitti:

Kiitos vastauksista. :) Brit caren kilohinta pikkusen kirpasee... Haluaisin tilata kokeeksi Applaws kitteniä. Vaikuttaa hyvältä ja sopu hinta. Applawsista oon miinuksena lukenut, että se on tosi pientä nappulakokoa joidenkin sanomisien mukaan ihan "purua". Että joidenkin kisut ovat oksentanut siitä, kun ovat syöneet nappulat kokonaisina... Onkohan kyseisten kissojen oksentaminen johtunut edes siitä?? Mutta meidän Barbi ahmii juurikin kokonaisina suuren osan nappuloista. Mutta oksentanut muutenkin vain kerran, niin ei se nyt vsrsinaisesti ole huolenaiheena... Mutta kannattaisiko kuitenkin harkita isompaa nappulakokoa, että oppisi syömään hitaammin?

Jos olet huolissasi ahmimisesta, niin avuksi löytyy erikoiskuppeja.

• Sfinx

Osta Profinea tai schesiriä ne on vähän edullisempia mutta hyviä. Jos ahmiminen jatkuu niin silloin varmaan kannattaa hankkia sellainen hotkimisen esto kuppi.

• parhaatneuvot

Kysäse kasvattajalta,hän tietää mikä on parasta ;)

• devoni

Kissa on täysi-ikäinen vuoden ikäisenä.
      Itselläni on ragdoll ja kaksi devonrexiä. Annan niille royalcaninia ja välillä vaihtelen merkkiä koska ainakin mun kissat kyllästyy jos aina tarjoan samaa kuivamuonaa.
      Pääasia ettei pilaa markettien ruualla kissan suolistoa.
      Eläinkaupan ruoka kalliimpaa mutta kissa saa pienemmästä määrästä tarvitsemansa ravinteet ja ulostetta tulee vähemmän. Eikä se haise niin pahalta.
      Mulla on kuivamuonaa aina tarjolla ja märkäruokaa annan hiirenkokoisen köntin aamulla ja illalla.
      Ragdollit on ihania😊

• puhdistusrex

Hei, sinulla kun on devon rexejä niin pitääkö niiden kynsiä puhdistaa kun sfinxillä täytyy puhdistaa kynnet ettei tule kynsivallintulehdusta, rapsutella/pyyhkiä puhtaaksi töhnästä kun se rasva ja muu lika kertyy sinne kynnen pintaan niin täytyykö devonilla tehdä samaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe