moi kaikki mersua rakastavat tyypit.
sanon vaan että mersu on ihan paska auto. ittellä oli mersu mutta ei se saatana edes kestä monttusella tiellä ajamista. haistakaa kaikki paska jotka sellanen paskan hommaa.
Mersu on paska
117
6910
Vastaukset
- mesekunkku
Mittee mittee, mesellä mainiosti maalle, mantuja möyrimään!
- Mese-rules
KATEUSKORTTI VEDETTY !! :)
- Mese-rules
KAIKKI ON PASKAA MIKÄ EI OLE KUSTAVISSA !! :)
- Kustaapi
Mese-rules kirjoitti:
KAIKKI ON PASKAA MIKÄ EI OLE KUSTAVISSA !! :)
Kyllä Kustavissakin on paskaa.
- aumebe
Ja audii, mersuu, bemarii....
- missä_on_suvakit_nyyh
Tää on rasismia ja vihapuhetta. Kaikki mersun haukkuja ääriliikkeet on
pantava rangaistavaksi, sinä aloittaja tulet mätänemään vankilan viemäreissä
mersun merkki otsaan poltettuna hyi saat...na
toisinajattelija!!!!!!!!!!!!- Anonyymi
Mersu on paska
- hankijoelämä
Mersuko paska? Mikäs se sinä sitten olet?
Jos autosi ei kestä "monttusella tiellä ajamista" vika ei ole mersussa vaan vääränlaisessa mallivalinnassasi.
Mersulla ON kyllä malleja jotka kestävät vaikka kuinka kuoppaisella tiellä ajamista ja onpa malleja, joilla voi ajaa sielläkin missä ei ole tietä laisinkana. Valitse tarkoituksenmukainen malli äläkä edes yritä ajaa maantie/kaupunkiautolla sellaisilla teillä joille sitä ei ole suunniteltu.
Kokeile vaikka GLS-malleja: https://www.veho.fi/uudetautot/mercedes-benz/gls/
Valitse ajotapaasi vastaava malli äläkä valita siitä, jos olet vääränlaisella mallivalinnallasi saanut autosi hajalle.- Ghjklö
Joo!
Mersulla ei ajakkaan monttusella tiellä lyömättä päätään kattoon. - Testi2KrtPerPäivä
Ghjklö kirjoitti:
Joo!
Mersulla ei ajakkaan monttusella tiellä lyömättä päätään kattoon.Aika iso karju olet, jos pitää päätä hakata kattoon. Minä olen 201 cm pitkä, enkä tilustiepahasellammekaan hakkaa päätäni B-mersun kattoon (kattoluukkuun), vaikka kuoppaa on muillekin jaettavaksi.
- Anonyymi
Ghjklö kirjoitti:
Joo!
Mersulla ei ajakkaan monttusella tiellä lyömättä päätään kattoon.Mulla oli vanha bensa Mersu ja se oli ainoa autoistani mikä meni tasaisesti nimismiehen kiharassa ja vanhalla mukulakivi tiellä. Hyviä ajaa mersut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli vanha bensa Mersu ja se oli ainoa autoistani mikä meni tasaisesti nimismiehen kiharassa ja vanhalla mukulakivi tiellä. Hyviä ajaa mersut.
Meikä jätätti vitomersun pyörällä
- oikeaautotarkoitukseen
No etpä ole kovin viisas,kun levittelet kaikelle kansalle epäonnistunutta mallivalintaasi. Jos välttämättä pitää ajaa "monttusella tiellä" niin valitse siihe tarkoitettu Mercedes-malli. Oikea valinta on esimerkiksi Mercedes-Benz G-sarja. Ne kestävät ajamista tiettömälläkin tiellä.
- Cruzeideri
Toisaalta halvemmalla ja parempaa maantie- sekä kaupunkiajoa saa ostamalla Corollan.
- avoautossa.ei.hakkaa
Cruzeideri kirjoitti:
Toisaalta halvemmalla ja parempaa maantie- sekä kaupunkiajoa saa ostamalla Corollan.
Onpa yllättävän tuore persaukisen pipopään näkemys!
- Anonyymi
kyllä mä sanon että ooppeli ojan kautta monttutiellä, vauhtia lähemmäs 110 km/h, jousitus kuin unelma eikä tarttennu maasto malliakaan hankkia kun corsa vaan vetää ja kestää, ei tartte muutaku laittaa bensaa tankkiin.. perä vaan takaisin ojasta tielle, mercedes olisi pyörähtänyt katon kautta ympäri 7 kertaa kun väärän mallin valitsit. Mökkimatkalle pitää olla eri mersu hankittuna että ei lahoa joka kertaa..
- Anonyymi
Haista paska
- Anonyymi
Cruzeideri kirjoitti:
Toisaalta halvemmalla ja parempaa maantie- sekä kaupunkiajoa saa ostamalla Corollan.
Nyt puhutaan autoista, ei riisipusseista.
- Anonyymi
Cruzeideri kirjoitti:
Toisaalta halvemmalla ja parempaa maantie- sekä kaupunkiajoa saa ostamalla Corollan.
Joo Corolla, ohi mennään porolla.
- WukYu
Ketjun aloittaja varmaankin omistaa/omisti vanhan paskan paljon ajetun umpilahon W123 mallin, joka nyt vihdoin viimein laukesi lopullisesti. Suorastaan vuoden EKO-teko, jos et käytä sitä enään.
- NaapuristaVaan
Terve naapuri. En arvannut että uusi Mersuni tuottaisi sinulle noin paljon tuskaa. Voin lohduttaa että kaikki tunteet, myös kateus, ovat ohimeneviä. Haluan kuitenkin varoittaa että uutta meseä tulee jatkossa tasaiseen tahtiin, joten kannattaa totutella ajatukseen.
- SerSun97
Mersu on paska merkki. Mersu on vaan sellanen paskaläjä. Kuka ny haluu ajelle sellasella. Mannet ajaa. Ja jos haluu olla manne niin iha vapaasti. Kuhan ei tuu varkaisiin. Mersu kuskit ovat aina ylimielisiä mulkkuja jotka haluu vaan kärsii. Eli haistakaa paska 😂😂
- kerromulle
Vai on mersu paska? Mikäs se SINÄ sitten olet?
- SPACESPACESPACE
"Mersu kuskit ovat aina ylimielisiä mulkkuja..." No mikas se SINÄ sitten olet?
😂😂 - Ei_kaikki_inkkarit_kanus
Olisi hyvä, jos tänne kirjoittaville voisi laittaa jonkinlaisen ikärajan, vaikkapa 10-vuotta... olisi kyllä toisaalta jäänyt tämäkin keskustelu käymättä...
- johtotähi
nii ja millähän oikeudella tuut tänne haukkuu sitä et niku, mannet ajaa mersuilla hyi vitun paskoi! kato ittees vitu netti trolli
- Anonyymi
Mannet ajaa Mersuilla koska tietävät autoista aika paljon osaavat arvostaa todellista autoa, heillä harvemmin vaan rahoja uudempiin Mersuihin, toki näitäkin on.
- Anonyymi
Veikö Kela Corollasi?
- mitenmahollista
Pehmoista on saksalainen rauta?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101122446205_uu.shtml- neljä_orpoa_lasta
Kun on vähänkin liukasta, Mersun kuljettaja muuttuu matkustajaksi. Veljelleni kävi vuosia sitten Mersun kanssa samalla tavoin. Perä irtosi liukkaalla tiellä ja auto osui perä edellä vastaantulevaan autoon kohtalokkain seurauksin.
- keula.edellä
neljä_orpoa_lasta kirjoitti:
Kun on vähänkin liukasta, Mersun kuljettaja muuttuu matkustajaksi. Veljelleni kävi vuosia sitten Mersun kanssa samalla tavoin. Perä irtosi liukkaalla tiellä ja auto osui perä edellä vastaantulevaan autoon kohtalokkain seurauksin.
"perä edellä vastaantulevaan autoon kohtalokkain seurauksin"
Onneksi tuollainen ei ole meilläpäin ajotapana. - Nolla
neljä_orpoa_lasta kirjoitti:
Kun on vähänkin liukasta, Mersun kuljettaja muuttuu matkustajaksi. Veljelleni kävi vuosia sitten Mersun kanssa samalla tavoin. Perä irtosi liukkaalla tiellä ja auto osui perä edellä vastaantulevaan autoon kohtalokkain seurauksin.
15 orpoa lasta josta kaikki voi hyvin.
Onko Mersu ainut takavetoinen auto.
Mitäs jos mentäisiin autokouluun.
Ei paikallisiin koska nillä ajotaito kuin Sinulla.
Haiskahtaa Pirkanmaalle , ajotaito täysi nolla
- Spussestovitch
Jaa. Jännä homma vaan että niillä jengi ajelee yli miljoonaa kilsaa. 2013 vm. taksikin myytiin pois 600tkm ajettuna..
Aloittaja on urpo joka ei ilmeisesti ymmärrä huoltaa autojaan, ja varsinki käytetty on aina yksilö.- verotiedot
Takana kalliit kilometrit, ihme kun yrittäjän perse vaan kestää?
- 0293
Niin, ei mikään kestä huoltamattomana!
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.- surkee
Mersu ei tahdo kestää normaalilla huollon välilläkään! Ei enää mersuja, kun ei tarvi pitää itsetunnon jatkeena! Muutkin osaa tehdä jo kestävämpiä autoja! Mersu mennyt huonnompaan päin laadussa!!
- Hyyundai-moottoririkko
Taas joku köyhä hyundai huihai kuski pahoittanut mielen ja pakko tulla trollaan tänne AUTO palstalle. Hyundaita ei tunnetusti voi autoksi sanoa.
- kompassin.omistaja
Kuitenkin aivan yleisesti Hyundaita kutsutaan mallista riippumatta itäautoksi.
- mersumies9
noin ei sano kun bemari kuskit
- volvokestää
14 mersua minulla oli joista vanhat oli sen aikakauden hyviä autoja ja maine kerättiinkin niillä.
Tultiin 1990 vuosikymmenelle c sarja uudet mallit ja ja sitten tuli väyrynekin 1995-1996,näiden jälkeen alkoi tietämään mitä oli se mersun tuleva laatu.
2000 luvun titteeseen tultaessa olikin jo tiedossa murheita kosolti noissa ja milloin mitäkin,pelri ja ruostuminen olikinjo mersun tavara merkki siinä vaiheessa,kalliit osat olivat järkyttäviä verrattuna w 124 koristen aikaan verrattuna.
2000 luvulla mersu siirtyi cdi aikakauteen,ja murheet jatkui edelleen,E sarja oli jo murtanut käsityksen kestävyydestä,ei enään kestänyt vaan osaa piti lappaa ja urakalla.
211 korin E sarja lukuisine ongelmineen,kalliiden ongelmien kanssa vei koko mersun lopulta suohon jossa edellinen malli väyrynen oli jo aloittanut,sen kälkeen huippu malleja kun w124 kori poistui antiikkisena autona jo automaailmasta käyttäjiltä ei ole saatu hurraa huutoja eikä mersu ole todellakaan enään kunkku autona,niitä paljon muita,mersulla on kone hyvä dieseleissä ollut aina,mutta se ei yksitään riitä maineen ylläpitoon.
Mersu on kallis auto kun sen piti kestää,300000km kohdalla pitää viimeistään alkaa keräämään osia varastoon tai varautua liikkeessä ramppaamiseen ja kalliiden osien ostoon,halpa se ei ole pitää cdi aikakaudesta lähtien.
Nykyaika teki mersusta huonon auton,ruostuu ja laadulla normaali mallit tehty c ja e sarja,kovin laadutonta verrattuna entiseen aikaan osien puolesta,takuut ei kata mitään käytännössä ruostumisen suhteen,pitää ruostua sisältä päin tuona takuu aikana.
Kalliit osat .aivan liian kalliit kun ajattelee mistä ne tulevat,taiwanilaiset monitomiviikset kun sekin menee useinmiten 300000 km paremmalla puolen,ei missään tapauksessa voi verrata japanin auton tekniikkaan,vaikken nyt sellaista omistakkaan,esim:toyotan hilux tai corolla mitä noita onkaan,idioottivarmoja autoja pääsääntöisesti,mitä lienevät nykyään nekin sitten.
Itse siiryin suosiolla volvon dieseliin,sitä vertaan w 124 koriseen malli kun malli ei ole liian uusi.
Volvolla oli aitoja d5 koneisia jotka eivät käsiin ruostu,v 70 malliset.Niitä on edelleenkin hyvin hyvin paljon liikenteessä ,samaan aikaan d5 malli kun väyrynen cdi aikakausi alkoi.
v70 d5 päihittää kuluissa ja kestävyydessä pääsääntöisesti vielä mersun w 211 korisenkin ,koska auto on suhteelisen järkevä pitää kun ajetaan matkaa.
Kyllä mersun kilometrit ainakin meillä oli kallita ajaa,nyt on saanut ajella volvolla lukemilla 420000km manuaali,osia ei mene samaan tapaan kuin mersulla meni,alkuperäiset pyöränlaakerit on edelleen samoin kun startti ja laturi ja kytkin on alkueräinen.
vuosimallin2002 -2004 mallit v70 d5 farmari korvaa periaatteessa w124 mersun on parempi vaan ajaa ja tilavampi,sekä on ilmastointi automaattinen ja liukkaankelinjärjestelmä,lisäksi volvon varustelu ei ole köykäisempiä,autossa polttoainelämmitin joka säätään sen lämpimäksi automaattisesti silloin kun ajoon pitää lähteä,se säätää sen itse valmiiksi lähtöön kelillä kuin kelillä.
Myös varusteena on integroitu puhelin sekä volvon oma navigaattori kaukosäädöllä joka tuli esiin koetaulusta tarvittaessa.
Tämän henkilön kanssa olin äskettäin puhelimessa niin ajettu oli pitkälti toista miljoonaa kilometriä.Mersulla ei pääse näin vähilllä laitoilla noihin kilometreihin,toki huoltaa pitää auto ja puhdistaa mutta volvon tietyt mallit esim:v70d5 näyttää kestävän aikaa aika hyvin myös koriltaan.2002-2004 on kestävät mallit.
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Äänekoskelaisen-Matin-farmari-Volvon-mittariin-pyörähti-tasan-miljoona-kilometriä-–-”Onhan-noita-kertynyt”/1024222
Myös bensana volvo kestää varmuudella eikä kori pehmene hevillä.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016030121199775_au.shtml- SilkkaaPelkkääSekoa
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
- Drup
SilkkaaPelkkääSekoa kirjoitti:
Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?
Siis mitä? Mersulla kun ajaa niin tuo suomenkielen osaaminen on ihan linjassa auton kanssa.
- Anonyymi
Itse olen omistanut myös paljon Volvoja, ovat todella varmoja lukuunottamatta sitä pikku paskaa (V50 ja S40) malleja).
Mutta Volvoissa ollut jäätävä kulutus ja keinuvat kuin laivat mutkikkaalla tiellä.
Mersu on jotain aivan muuta, se on helvetin hieno auto ajaa ja todella lähtee liikkeelle toisin kuin Volvo, todella laiska auto kun miettii moottorin tilavuutta ja hevosvoimia.
Volvon laatikot myös todella jälkeen jääneitä, hitaita ja kuluttavia.
Mersussa tarkempi ja miellyttävämpi ohjaus eikä niin laiska kun Volvossa.
Molemmat toki kulkevat kuin juna tiellä.
Bemari oli myös joskus 330i, oli todella miellyttävä auto joka oli upea ajaa, mutta viat alkoivat 10tkm jälkeen ja tulivat maksamaan tuhansia ja tuhansia euroja, todella surkea auto. - Anonyymi
Mulla tehtiin Mersuuni ensimmäinen ruostekorjaus, takalokaakaarien reunat uusittiin. Tuo Viissatanen Ässäni on kaksikymmentä vuotta vanha ja yli 600 tuhatta mittarissa. Toki se oli juuri mennyt läpi katsastuksessa, mutta päätin korjauttaa selvästi ruostekuplaa omaavat takakaaret. Koska väitetysti muut automerkit ovat Mersua parempia, niin missä vuosissa ja kilometreissä niihin sitten tarvitaan eka kerran ruosteremppaa?
- volvokestää
Laitan vielä tuon matin volvon d5 farmarin jutun luettavaksi tähän,mersu ei pääse millään mallilla noihin kilometreihin samalla sumalla ,ei millään malilla,koska osia menee niin paljon.
Äänekoskella paikallisen Autohuolto H. Kinnusen pihaan kaartaa tummansininen Volvo. Auto on päältä päin katseltuna kuin mikä tahansa 2000-luvun alun V70-farmari kiiltävine maalipintoineen ja tasaisine moottorin hyrinöineen. Kuskin ovesta kurkatessa ohjauspyörän takana mittaristoa niin tajuaa, ettei samanlaista tule aivan joka päivä vastaan.
– Onhan noita kilometrejä jonkin verran kertynyt, naurahtaa auton omistava äänekoskelainen Matti Savolainen.
Ja todella onkin. Matti on tuomassa autoaan yhdessä vaimonsa Raijan kanssa tasan miljoonan kilometrin huoltoon. Volvolla on päästelty maanteitä pitkin jo hieman ylikin miljoona, mutta numeroiden loppuessa ruudusta kesken, on mittarilukema lukittunut numerosarjaan 999 999 km. Matti on tarkka, että auton huolto suoritetaan ajallaan.
– Säännöllinen huolto ja pitkän matkan ajaminen on kilometrien salaisuus. Kun autosta pitää huolen niin se pysyy kunnossa, sillä tässäkin on vielä alkuperäinen kytkin, vaihdelaatikko ja moottorillekaan ei ole tehty muuta kuin vaihdettu ykkössuuttimen kumitiiviste, Matti naurahtaa.
Savolaiset hankkivat vuosimallin 2002 Volvon itselleen parin vuoden ikäisenä, jolloin mittarissa oli jo tuolloinkin kunnioitettavat 186 000 kilometriä. Aikaisempaankin 940-mallin Volvoon oli ennättänyt kertyä jo 800 000 kilometriä ajoa.
– Vuosittain kertyy sellaiset 70 000 kilometriä pääsääntöisesti tässä Äänekosken lähiseudulla.
Matti laskeskelee, jotta samoihin kilometreihin pääsisi keskivertosuomalaisen ajomäärillä niin miljoonaan kilometriin menisi lähemmäksi puoli vuosisataa. Muitakin laskutoimituksia hän on kerennyt ynnäillä.
– Nykyisellä dieselin hinnalla tämä Volvo on polttanut jo noin 75 000 euron edestä polttoainetta, joten kyllä se käytössä on ollut.
Moottorin osat eivät ole ainoita, jotka V70:ssä ovat pysyneet hyvässä kunnossa hurjasta kilometrimäärästä huolimatta. Alustaan ja voimansiirtoon ei pahemmin ole tarvinnut kajota.
– Yksi pyöränlaakeri on jouduttu vaihtamaan. Onhan niitä tosin vielä kolme alkuperäistä paikallaan, Savolainen nauraa.
Miljoonan kilometrin huollossa Savolaisten Volvoon tehdään perushuolto, johon kuuluu suodattimien ja öljynvaihto.
– Öljyä ei ole koskaan tarvinnut lisätä autoon 20 000 kilometrin huoltoväleillä.
Seitsemännumeroisen kilometrilukeman kunniaksi Autohuolto H. Kinnusella keitettiin huollon yhteydessä lettukahvit. Huoltoliikkeen yrittäjä Hannu Kinnunen kertoo, että yrityksen pitkän historian aikana Volvo on ensimmäinen miljoonan kilometrin huollettava.
Minunkin volvo on lähestyy puolta miljoonaa,ja siinä on alkuperäiset laakerit ja suuttimet ja kytkimet ym,jos jaksan ajaa vielä samalla autolla vuosia niin auton vaihdosta ei ole tietoakaan osien puolesta.Ja volvohan on 2004 mallin,tuon jälkeen laatu heikkenee jolloin muututaan fordin osiin joiltain osin. - 0293
Nyt keskustelussa on erotettava toisistaan yli 20v vanhat romut ja ne, joilla on alle
10 vuotta ikää. Ei mikään auto ole suunniteltu niille km-määrille ja yli 20v-käyttöön
joihin autot Suomessa joutuvat.
Lisäksi mikään auto ei huoltamattomana kestä. Kun ruostuminen jossain vaiheessa on
päässyt alkuun, ei sitä kovin helposti pysäytä. Toisaalta takavetoisen hitsaaminen on
etuvetoista paljon helpompaa.
Oma vuosittain merkkihuollettu dieselmersuni käy vasta yhdeksättä vuottaan.
Ruostetta?
Ei ole. Ei ole tosin kilometrejäkään kuin 180T.- volvokestää
"Nyt keskustelussa on erotettava toisistaan yli 20v vanhat romut"
Tärkeintä tässä on nyt älytä ettei nämä autot nimen omaan ole romuja,ne on tehty kestämään ja oikeaan ajoon.
Ja huoltaa pitää se on selvä ja automiehen esimerkki.
Mutta se että puolimiljoonaa esim: minun volvolssa v 70 d5 mallissa on ollut halpaa ja kun vertaan sitä esim: E sarjaan 2006vm: 320 cdi niin ero on volvon hyväksi ajettavuudellaankin kun kierretään maakuntia sorateillä ja liukkailla ,myös osien puolesta volvo vie pitkän korren edelle.
Tässä minunkin volvossa ei osin kansaa ole tarvinnut leikkiä ja menettää hermojaan niin kuin mersujen kanssa,suutimet ym....volvossa ei ole tietoakaan minkään suuttimien kanssa leikkimisestä.
Aloituksessahan on nimen omaan kysymys kestämisestä,ja volvon ajo ominaisuudet ja tekniikka sen varustelu taso esim:minun 2004 mallin volvo kestää nykypäivää hyvin vertailla.
- hyvääviikonloppua
Mersumallien omistajien kertomuksia saa lukea tästä linkistä,laitan kumminkin yhden luettavaksi alustavasti lämmittely lukemiseksi.
MB 200 CDI automaatti w203
Mersun 4-sylinterisissä CDI (common rail) koneissa paljon dieselsuutin vikoja. Saa melkein joka vuosi viedä pajalle korjattavaksi, kun suuttimien tiivisteet pettää (ohivuotoja, säksätystä, huono kuumakäynnistys). Muutamia kertoja mersua viety myös Falck:n lavetilla korjaamolle kun suuttimien takia ei ole enää käynnistynyt ruokakaupan parkkipaikalla. Tekniikaltaan surkein auto mitä minulla on ollut ja kallis korjata !
Kun CDI mersun ostaa, kannattaa ottaa hinausvakuutus, niin ei tarvi maksaa itse auton hinausta kun se hajoaa tienviereen. Ja ruostuu se mersukin kuten muutkin autot. Mersun 200 CDI kone teholtaan huonompi kuin 1,6 TDI volkkarin koneet. Ohitustilanteissa kannattaa varata aikaa ja tilaa, auto ei todellakaan ole mikään raketti.
Auto ostettu 6 vuotta sitten käytettynä 18 000 euroalla. Tähän mennessä huoltoihin ja diesel-korjauksiin käytetty yli 10 000 euroa.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
No laitetaan toinenkin.
Uusi c 2015 kolme kertaa hinurilla Korjaamolle moottorin vikojen takia ja nyt perä kolisee ja taas korjaamolle. Ja ei oo ajettu ku vajaat 20 tonnia luultavasti oli viimenen mersu tässä huushollissa.aika surkeita ovat nykyään...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja se linkki niin mersumiehet tajuavat laitteensa .
https://www.autotie.fi/tyyppivika/Mercedes-Benz/C- Jake_51
No E sarjan suuttimet kyllä kestää, omalla ajettu kohta 290 tuhatta ja ei kertaakaan vielä suuttimiin koskettu eikä muutenkaan ole ollut vikoja missään. Auto 2008 vuosimallia.
Jännä kirjoitus.
CDI-koneen suuttimet kestävät yleensä sellaiset 200-400 megametriä, jonka jälkeen alkaa hiljakseen vuotamaan tiivisteestä. Tässä vaiheessa kun suuttimen irrottaa ja pistää uuden tiivisteen, niin kustannusta kertyy 50 senttiä vartin työ. Kannattaa vaikka kerran vuodessa katsoa, ettei ole alkanut taas vuotamaan.
Tietysti jos nafta haisee sisällä asti ja perään jää mustaa vanaa ja ajetaan vaan kunnes hajoaa, voi korjaaminen olla vähän kalliimpaa.
Itse olen kahteen meseen noita tiivisteitä vaihdellut. Toisessa oli annettu olla vuoto pari vuotta, niin oli suuttimen saaminen irti työlästä ja piti vähän hioa pohjaa ja pistää paksumpaa tiivistettäkin, että sai kuntoon. Se oli useamman satasen homma (olikohan 200 euroa).
Koskaan en ole edes kuullut, että joku olisi niin pahaksi tilanteen päästänyt, että käynnistymisessä on ongelmia.
- apua.voi.löytyä
Kerro enemmän katkeruudestasi.
MERSU RULEZZ.. JOS SAKSALAISTEN YKKÖNEN PITÄÄ VALITA NI MERSU
KAKKOSENA AUDI
KOLMANTENA VW
NELJÄNTENÄ OPEL- Anonyymi
Totta puhuu hän.
- huijaustaonmersu
Moni mies hankkii Mersun ja lähtevät sillä "iskemään" naisia. Mersu kielii varakuudesta ja hyvästä ammatista. Facebookissa eräs mies käyttää Mersua ja itseään mainoksena, että tärppää paremmin, mutta se on vain täky.
- Anonyymi
Ei ole persaukinen tai tyhmä jos Mesen ostaa.
- Mersun.ylistyslaulu
Aina vaan ajan vanhalla mersullani, se kehrää kuin lentokone ja etenee kuin juna. Vahvat hevosvoimat nielee tietä ja matka taittuu tasaisesti.
Ei haittaa montut, ei tieraiteet. Hyvin kulkee enkä vaihda mersuani. Olisi sille ottajia mutta en luovu siitä. Vanhenen yhdessä mersuni kanssa ja kun tulen oikein vanhaksi ja en enää voi ajaa pysyy mersu vieläkin muistoissani ;D - tiellejattitahti
Hyviä autoja mersut. Nimittäin ruostumaan.
- Lemmenkäinen
Mulla oli joskus MB-230 tais olla vm-78 bensakone. Kivaa oli muijaa siinä takapenkillä rakastella :D
- exPerttikö
Usein se paska, joka mersusta sellaisen saa, istuu siinä kuskin penkillä. Vielä vanhanakin auto tekee osaavissa käsissä vaikutuksen ja noita autoja on taloudessa nykyisinkin monta. Ruosteen kanssa joutuu aina pelaamaan, jos auto alkaa lähennellä täysikäisyyttä.
- exW205
Kerrotko miten siinä kuskin penkillä voi vaikuttaan kovaan rengasmeluun ja tuulen suhinoihin jotka alkaa kuulumaan jo 60 vauhdissa näissä nykyisissä W205:ssa.
Myös kiinnostaisi tietää miten kuskinpenkillä voi vaikuttaa näihin sähkövikoihin mitä kyseisissä autoissa piisaa? - Cruzeideri
exW205 kirjoitti:
Kerrotko miten siinä kuskin penkillä voi vaikuttaan kovaan rengasmeluun ja tuulen suhinoihin jotka alkaa kuulumaan jo 60 vauhdissa näissä nykyisissä W205:ssa.
Myös kiinnostaisi tietää miten kuskinpenkillä voi vaikuttaa näihin sähkövikoihin mitä kyseisissä autoissa piisaa?Oikealla asenteella mölyä ei huomaakaan.
Mielenkiintoinen tuo "osaavissa käsissä". Rallista vai pillurallistako tuossa on kyse? Sitä vartenko Mersuja ostetaan? Jätän sitten itse väliin ja ostan vaikka Kian, jolla osaamatonkin pääsee perille, ilman mitään vaikutusta mihinkään.
- arjenpienetilot
Moni muukin perseaukinen yhtyy mielipiteeseesi, kiva katsella köyhien myrtyneitä ilmeitä, kun ajaa paikalle uudehkolla s-sarjan Mercedeksellä.
- Baijerilainenakkivenytin
Mersu on paras. Ammattimiehet sen kyllä tietää. Pikkupojat ajaa bmw.llä. Heidän kanssa asiasta ei tarvitse keskustella.
- Korjaamon.omistaja
Mersulla pääsee jos vaan jaksaa pajalla ravata.
- 4matic124
Mikä on aloittajan mielestä hyvä automerkki?
- SUBARUONYKKÖNEN
mersu bmv ja audi on ihan paskoja ne ei ole muuta kun varaosa myyjienihanne paskoja
- Fkffkfkfkfkffk
Ostin C-Mersun kokoisen, kolme kertaa samanikäistä ja yhtä ajettua C:tä halvemman auton. Ja mm. törmäystestitulokset huomattavasti paremmat kuin Mersussa.
Hieman on vaikea ymmärtää, etteivät saa kolminkertaisella hinnalla edes yhtä hyvää suojaa asiakkailleen kuin halpisautossa on vakiona. Vaan eipä se taida siitä jäädä mersumiehellä kiinni, kunhan edes tähti seisoo keulalla. OIS UPEETA OMISTAA AIKANAAN 37 MERSUA W110 KORIMALLISTA W211 KORIMALLIIN JA AJAA HYÖTYAJONEUVOMERSUJA JA MM UNIMOGIA JA UNIMOG 1300SATASTA
- MB-500-AMG-V8
Mitä sää ny meluat?Kyll maar Mersu paras auto o.
Aja sää vaa mill ajat.Mää aja Mersull. - Mersumies18
Huvittaa miten paljon mersu herättää tunteita/kateutta!
- SuparuBoysInLove
Minun suparu vie mersun viivalla vaikka poikaystäväni on repsikassa lisäpainona.
- D200_190_2XCLK
Mul on ollu kolome Mersuu, ja nytki alla semmone. Muitki on ollu, joten tiedän mistä puhun. En muilla ajele tulevaisuujessakkaan ku Mersulla vaan.
- taivaspaikka
Köyhät ovat tyhmiä ja katkeria idiootteja joiden elämässä ei ole mitään hyvää, koita jaksaaa.... tai ei välttämättä tarvitse, kyllä keinot keksit.... järvet on syviä ymmärsitkö ?
- Mersumies1234
Sanoo Renault kuski
- MB-500-AMG-V8-4-matic
Mitä sää ny meluat?Kyll maar kaikk tietää jot Mersu paras auto.
Aja sää mill ajat.Mää aja Mersull.Köyhät kyykkyy.- bimm
Yliarvostettu merkki se on.
- Tähtikeula
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!Vittuillessani ajan mersulla.
Hanki reppana sellainen Mersu, jossa konepellissä lukee Unimog ja lopeta uikutus.
- mersuonparas
Ekkö sää vammane tajua että mersu on paras auto et vaa osaa ajaa. oot paska kuski
- MersuVWsejasamatuo
Kohta S24-autopalstojen virallinen kusipää osssss muistaa, että Mersu on itäauto.
https://www.flickr.com/photos/jamisson_burnstein/25199695518/in/dateposted/ - jyväjemmariukko
Hei, meikäläinen ajaa monttuteillä kunnon Valtralla, on meinaan sen verran hyviä nuo tukiaiset, ja ensi vuonna Sipilä järkkää lisää. Tehkääpä ahkerasti duunia ja käykää aktiivimallin työllistämisessä että veroeurot riittää, ensi vuonna on Mesen vaihtovuoro, sen jolla ajelen asfalttiteillä! Yipee!
- mersulove
Vitun vammanen paska osta mersu
- ichbin
Moi, tää mersu on mun 14. auto kaikenkaikkiaan. Monilla eri merkeillä olen nuorempana ajellu, kun auto on vaihtunut niin kokeilunhalu ja välirahahinta on aina ratkaissut, siksi on ollut monenmerkkisiä kiesejä alla tätä ennen. Sanotaanpa tästä mersusta nyt vaikka näin, että seuraavakin tulee varmaan olemaan samaa merkkiä, senverran tyytyväinen kyyteihin olen, mutta varmaan silloin jo hybridi tai vety tai sähköpeli. Mut nyt mennään toistaiseksi pikkusen kutitetulla dieselkutos neliveto automaatilla, w211 facelift. Aika kiva ja hintaisekseen aivan yber. Ainoo miinus on auto/dieselveron suuruus, mutta sitähän se suomessa auton omistaminen on. Hyviä ja turvallisia autoiluja kaikille, olitpa sitten idiootti tai ihan fiksu ihminen, käyttäydytään edes liikenteessä ja kiukutaan voimattomuuttaan sitten vasta kotona, vaikka mese suhahtaisikin jossain kohtaa ohitte aikas lujaa :)
- tässäpöhelöille
Sanon teille kaikille joilla on mersu ,jos auto pitää myydä yjsityiselle niin pääsee oi huuto ja sen jälkeen pitkiä itkuja ja sen jälkeen raivariitkuja potkujen kera.
On meinaan sellainen auto ettei saa myytyä jos kuittelee kohtuu hintaa,se ei mene kirveelläkään kaupaksi jos ei poleta hinta suohon.
anhat mersut on auttamattomasti paalauskamaa,ne ruosteet tappoi koko maineen jonka korimalli 124 sai nostettua tai aikaan,nyt on kaikkilla ain romuautoja jos tähti on keulassa.
Älkää koskaan ostako mersua jos meinaatte sen myydä,liikkeet ei vanhoja ota enään,ruostetta ei saa olla mieli myydä jotenkin,vikaherkkäpesä kaikissa muodoissa.
14 mersua oli minullakin joissa ruoste rehotti aina,se ei pärjää ollenkaan alle 10000 euron vanhoissa autoissa muille,kone ei riitä,ja kuka tere ostaa enään dieseliä?????? no ei terveet tietysti ostakkaan,senhän näkee torilta ja nettiautosta kuinka mahdoton se on myydä mieli saada jonkinlaisen hinnan.
No 2000e-3000 euron pyynit on ihan utopioita,ne on 500 euron värkkejä mieli päästä eroon.
Vanhat 211 koriset moni luulee saavansa 5000e,ei saa edes kahta ei moni maksa ja sitten pitää kilsat olla alle 400000km,joten repikää itkupillit nyt faktat pälliinne.- Tiiätsäniinku
14 Mersua oli sinulla, ja vasta nyt näit valon. Vau
Sitten jaarittelemaan 500-3000 € värkeistä, joilla ajettu puolimilliä.
Oikeesti, onko koskaan ollut oikeaa kulkupeliä merkistä riippumatta. Vai polkupyörä siinäkin varmaan joku vika . Ketjut
- ManneLavettiManne
Mie oon manne. Mie ostan teitin merssut halavalla!!!
- ichbin
Ymmärrän, että koville ottaa poijaat ;) Minulla on onni ajaa kunnon mersulla, kun tuon penkin reunanahanpalan korjauttaa (175e) niin auto on taas aivan täydellisessä kunnossa. On kuulkaa niin hieno päältä ja sisää, uuden veroinen. Hieno diesel v6 hyrräys, sulavasti toimiva kestävä automaattivaihteisto, neliveto, voimaa on, 0-100 alle 6,5sek kun on optimoitu sekin puoli kuntoon. Olen käynyt koeajamassa melkoisen liudan uusia autoja koska kiinnostaa, mutta alle 40000e ei löydy likimainkaan mitään vastaavaa, jos yhtään arvostaa kaikinpuolista mukavuutta ajossaan ja oikeaa voimaa. Okei myönnetään, että ajovalot voisivat olla tehokkaammat, ne on esim. uusissa volkkareissa paremmat, niin se led-tekniikka etenee.
Nyt mersumiehille oikein asiaakin, jos sinulla on 320cdi v6: viime vuonna kun 170000km oli ajettu, niin scan-väylän yhdestä säikeestä tuli pari kertaa vikailmoitusta. Se pakokaasun kierrätysjärjestelmä poikii monennäköistä koska likainen pakokaasu mönjää paikat, se kannattaa ohjelmoida pois käytöstä. Pois ohjelmoinnin jälkeen on taas ollut pelkästään yhtä hymyä tämä mersun omistaminen ja etenkin sillä ajaminen :)
Ja sinä jolla ei mersua ole, koita pärjäillä, hengittele syvään ja ajattele hyviä asioita :)- mutraharatkaisee
Aivan mersu jossa ei vikaa on jo "unelma" sen lisäksi et se on kallis.
Joo, minunkin W211 -09 on huomenna 200.000 km ajettu.
Ruostetta?
Ei.
Öljyvuotoja tai öljynkulutusta?
Ei.
Leima?
Vasta vuoden kuluttua.- Torttu
Sersun. 2016
Aloitti ketjun joka on poikinut sitä sun tätä.
Hauskinta on se kuinka jengi lähtee mukaan
mutta aloittajasta ei kuulu mitään.
Jos heitän jutun tässä huonosta " tortusta" mikäköhän on lopputulos. - Hyvälumessa
Hanki itselles 60 luvun LADA, sitä ei hakkaa mikään.
- Anonyymi
Itselläni oli 2001 vuosi mallin mersu ja vikoja riitti mielin määrin ruostetta tuli heti lisää kun korjasin kone äänsi kun hullu kun ajoin 200km mökille vaikka olin maksanut (korjauksista 2600€) ilmastointi ihan paska. Kaverillani oli 1990 subaru legacy ja ei mitään vikoja ja kahdesti vain korjaamolla käynyt kolarin takia. Pakko sanoa että mersut on paskoja vain harvat Mercedes mallit kestää kynnon hommia. (MERSU ON PASKA) japani on autojen A ja O
- Anonyymi
No tulihan se vastaus sieltä.
Mersulla ajellaan yli 500 000 km. Eipä autossa ole muuta moittimista kuin alustaongelmat. Olenkin suunnitellut seuraavan mersuni olevan etuvetoinen diesel GLC. Se on kaunis, tilava, pieniruokainen ja mukava ajella talvella pitkiä matkoja. - Anonyymi
Tähän voi aina laittaa argumentiksi että laitappa nettiautoon kaikki yli 600 000km ajetut autot ja mitä merkkiä löytyy eniten? lista eikun harvenee kun laittaa että 700 000km ajetut? hyvin huollettuna kestää miljoonan kun skodaa saa rassata jo 50 000km kohdalla.
- Anonyymi
Yhdyn äskeiseen. Sinulla on varmaan ollut 1990-2000 - vaiheen mobiili. Itsellänikin oli, Kaikkein viisaimmin olisin tehnyt, jos olisin ajanut suoraan myyjältä romuliikkeeseen. Tuli maksamaan remontit nim per.eleesti.
Mutta tapahtui kolari, jossa piili meni ihan paskaksi. Nyt sairastan selkääni, 3 nikamaa pultattu yhteen. Ostin melko pian merkkiliikkeestä huomattavasti uudemman E-sarjalaisen. On ollut 51000 km aikana ihan kiltti poika, ei ole tarvinnut kuin öljyt vaihtaa pariin kertaan, pian taas edessä.
Parta-äijä koskelta - Anonyymi
Mistähän johtuu et kaikkilla julkimoilla ympäri maailma on se Mersu?
Voimaa, paras ajaa, laadukkain, hienoimmat varusteet. - Anonyymi
Mersu ( E211) on aivan paska, silloin kun ostin niin katsastuskonttorilla asiakaspalvelija kyseli. Tiedätkö mitä eroa on tippurilla ja mersulla ?? enpä vielä silloin tiennyt. asiakasapalvelija sitten sanoi. TIPPURISTA PÄÄSEE EROON !!! paikkansa on pitänyt, on saanut korjata yhden auton hinnan edestä / joka toinen vuosi. aina on joku saatanan asia rempallaan ettei voi edes myydäkkään tuota paskaa, viime viikolla vaihtelin alustan osia ja nytkin on tuolla tallissa konepelti pystyssä, moottorin osat pitkin lattioita. tietenkin jos soittaisi Kuusankoskelle, niin kävishän ne sen hakemassa pois. ajelikin tässä välillä isän rellulla puolitoista vuotta ja vaihdoin vain jarrupalat, eikä muuta. piti luopua siitäkin , kun ajoivat perään sen verran kovaa, että ei kannattanut korjata. pitänee ostaa rellu. kun kuusankoski tilittää romusta hinnan ( n. 100 €)
- Anonyymi
eipä täälläkään näy olevan kuin provoja ei mitään järkevää, sairasta touhuu. eikö tälle saitille ole mitään muutosta tulossa että nämä provo viestit häviäis heti pois?? ei mitään järkevää luettavaa!!
- Anonyymi
Bmw on paras mersu on paska . Tämä on Fakta
Jos sanoo noin, voisi tietenkin perustella mielipidettään!
BMW on auto, jossa jatkuvasti on sähkövikoja. Puhun alle 10 vuotiaista autoista, E60/E/61.
Sähköviat eivät aina estä ajamista, mutta kiusallisia joka tapauksessa.
Itselläni ollut kolme kpl, 2009 - 2012.
Nyt S212, 220CDI.
- Anonyymi
Ostakaa vaan persaukiset se alle 3000 euron Corolla, Kelakaan ei vaadi sitä romua myytäväksi ennen tukien myöntämistä.
- Anonyymi
Minäpä olen sitä mieltä että kyllä Mersu on aina Mersu, eli paras. On ollu pari kpl Mersuja, kolme Bemaria ja nyt Audi. Kokemuksen perusteella väitän Mersua parhaaksi noista. Kaikki on tosin ollut käytettyjä mutta sitä suuremmalla syyllä olen tätä mieltä.
- Anonyymi
Mersu on ihan yhtä paska, kuin esim. rammstein bändikin. Täyttä sontaa joka osa-alueella!
Finns Heavy rules!!!!!!- Anonyymi
Samaa mieltä. Säälittävää päästä jollekin soittolistoille pornolla, joka onneksi ohjattiin sinne asiaankuuluvalle sivustolle pois tavallisten ihmisten silmistä.
Kyllä suomalaiset metallibändit pitää vaan sen tyylin, ja soitannan sillä oikealla tasolla, mikä tuolla musiikilla kuuluu ollakin. Soittamisella ihmisten sydämiin, eikä pornolla!
- Anonyymi
hyvä komenti kiitos
- Anonyymi
Mersu on paras kaverini
- Anonyymi
Bemari m5 ja 323 on ehkä parhaimmat autot ja mersun paras on ehkä vanha paska
- Anonyymi
Sun pitäisi ostaa sellainen maasturi mallinen MB ? Mutta sulla ei taida olla varaa siihen ?
- Anonyymi
Maasturi MB kaverilla ja talvella takajarrut jäässä ja aina jotain vikaa, en ottais moista harmia ilmaiseksikaan.
- Anonyymi
PASKA-BENZ
- Anonyymi
PASKA-BENZ
- Anonyymi
Pomo sanoi aikoinaan, Mersus ei oo mitää. En tiedä, oliko kateutta.
- Anonyymi
Autoista kannattaa muista yksi tärkeä asia !
Hyvä ja halpa eivät ole koskaan samassa paketissa !
Eli, jos haluaa hyvän ja halvan auton, niin täytyy ostaa kaksi autoa ! mersu on loistava.. mua naurattaa ne ketä haukkuu mersua paskaksi vanhat 60-70.70-80 ja 80-luvun mersut on nättejä
vanhat 60-70. 70-80 l mersut on hyviä
- Anonyymi
MÄ ITTE DIGGAAN W115-202 KORISIA MERSUJA JA W123-126 KORISIA MERSUJA.. JA MERSUJA V 1969-1977 VÄLILTÄ...
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 803659
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302434Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä852060Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201597- 281441
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261429Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71384Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671347Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101237Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531095