Kesällä huomasin että Jäspi Tehowatin ulkolämpötila alkoi näyttämään mitä sattuu...ukkosen jälkeen....joko anturi rikki tai Tehowatin elektroniikka rikki tuolta osin.
Tehowatin anturin tyyppi on ohjeen mukaan EP KTY82-110. Ilmeisesti sen ulkolämpötila-anturi purkin saa auki ja tuon chipin vaihdettua?
Jäspi Tehowatin ulkolämpötila-anturi
2
3892
Vastaukset
- NickNailer
Suurimmaksi osaksi ulkoanturit koostuvat kahdesta osasta; Wagon liittimestä ja termistorista.
En muista onko Jäspi näin tehty, Nibe joka tapauksessa on.
Termistori on alle euron osa ja samoin siihen sopiva Wago.
Korjausyritys maksaa alle 2 euroa, joten kannattaa kokeilla, joskin arvaan, että vahinkoa on muuallakin, mikäli salama on lyänyt lähelle. Salaman jännite indusoituu pitkään johtoon ja potentiaalierot polttavat elektroniikan.
Juu ja sitten toinen ohje: tänne ei kannata sähköalan kysymyksiä laittaa. Suurin osa vastaajista on Mulquisteja. - termistoria
Kannattaa ensin mitata anturijohdosta vastusarvo että vastaako se vallitsevaa ulkolämpöä. Taulukko löytyy käyttöohjeesta:
http://www.kaukora.fi/sites/default/files/kaukorafiles/kayttoohjeet/Tehowatti_manual_R4_M16.pdf
Elektroniikan voi testata laittamalla korttiin anturin tilalle jotain lämpötilaa vastaavan tavallisen vastuksen ja katsoa näyttääkö Jäspi oikeaa lukemaa.
Taulukosta päätellen anturin vastus on tyyppiä PTC.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232