MIELENILMAUS aiheena vanhustenhoito

enmilläänkeksi

28

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama__
    • Onko siellä pää-osa vanhuksia?
      Vai työ-paikkaansa ja palkkaansa puolustavia "hoitajia"?
      Niitä väärin opiskelleita.
      Tai ehkä heitä, jotka haluavat vapautua "taakastaan"

H.

• enmilläänkeksi

Kiireesti sinne, kuin olisit jo.
        "Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit ei hanki", totesi jo Kaarlo Kramsu.

• Asia koskee molempia ja itseasiassa meitä kaikkia.

• Joo, myöhästyit:

siilimuori4
      6.10.2016 15:44
      Uusi
      Klo 17 tapahtuu
      Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ry järjestää torstaina kello 17 alkaen Helsingin kansalaistorilla mielenilmauksen hyvän vanhustenhoidon puolesta. ISTV lähettää mielenilmauksesta suoraa lähetystä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001923789.html

• Menkää läheistenne luokse vanhaikoteihin. Mitä hyöveijjää marssia kaduilla se kun ei auta vanhuksia vaan antaa vaan marssijalle omaa hyvää oloa, minä marssin hyvän asian puolesta, voi vit...... Vanhusten laiminlyönti on omaisten syytä ei yhteiskunnan.

• Usein omaiset hoitajia syyttävät, kun mielestään vanhusta ei hoideta riittävän hyvin.
        Mikseivät he syytä itseään.

• Ancelina kirjoitti:

Usein omaiset hoitajia syyttävät, kun mielestään vanhusta ei hoideta riittävän hyvin.

Sellaiset omaiset ovat pahimpia valittajia jotka käyvät tosi harvoin katsomassa, paikkaavat omaatuntoaan kun ovat niin huolehtivaisia.
        Ei siellä aina niin mukava ole käydä, omainen ei muista onko käynyt. Ilmapiiri on niin ahdistava suu auki makaavia maailmasta tietämättömiä on vuodeosastot täynnä, kun nieleminen loppuu hiipuvat pois. Nämä voivat elää vuosikausia tällaisena.
        Hoitajia on monenlaisia, hoidon taso riippuu siitäkin ketä on vuorossa.
        Pelottava tulevaisuuden kuva jos joutuu viettämään sängyssä viimeiset vuotensa yksin muiden armoilla.
        Vaan ei kai osaansa voi valita. Olen tehnyt minkä pystyn äitini ja mieheni kanssa. Nyt on aika hengähtää minunkin.

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

Usein omaiset hoitajia syyttävät, kun mielestään vanhusta ei hoideta riittävän hyvin.

Miksi omaiset itseään syyttäisivät, jos alalle koulutetut eivät hoida työtään, mistä heille maksetaan?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Miksi omaiset itseään syyttäisivät, jos alalle koulutetut eivät hoida työtään, mistä heille maksetaan?

Kysyin tuota korpikirjailijalta, joka tuntuu tietävän, että omaiset ovat syyllisiä.
        Onhan se tietysti helpompaa syyttää muita kuin itseään.
        Olen varma siitä, että hoitajat tekevät työnsä hyvin.

• vanhuksenhyväksi

Jokos on se anopin piironki saatu myytyä?

• Ancelina kirjoitti:

Kysyin tuota korpikirjailijalta, joka tuntuu tietävän, että omaiset ovat syyllisiä.

Kysyitkö?

• ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

On niissä hoitajissakin varmaan monenlaisia. Ihmisiähän hekin vain ovat.
        Joillekin on pääasia, että palkka juoksee ja tulee ajallaan. Toiset taas tuntevat sen työlääksi työksi. Muutamat tekevät sitä antaumuksella ja halustaan.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kysyitkö?

Kysymysmerkki puuttui, oletin sinun fiksuna naisena vastaavan muutenkin.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

On niissä hoitajissakin varmaan monenlaisia. Ihmisiähän hekin vain ovat.
        Joillekin on pääasia, että palkka juoksee ja tulee ajallaan. Toiset taas tuntevat sen työlääksi työksi. Muutamat tekevät sitä antaumuksella ja halustaan.

Ent.siivoojaparka, niin kai on kaikissa ammateissa, tekeviä ja vähän laiskempia.
        Täysin tekemättömiä tuskin kuitenkaan.
        Erilaisia on omaisissakin, toiset auttavat vanhuksiaan, toiset moittivat hoitoa huonoksi.

• Ancelina kirjoitti:

Kysymysmerkki puuttui, oletin sinun fiksuna naisena vastaavan muutenkin.

Kirjoitit:
        "Usein omaiset hoitajia syyttävät, kun mielestään vanhusta ei hoideta riittävän hyvin.
        Mikseivät he syytä itseään."

Mistä kohtaa puuttui kysymysmerkki?

Kirjoitit: "Kysyin tuota korpikirjailijalta, joka tuntuu tietävän, että omaiset ovat syyllisiä."

Eli onpas eipäs ole.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kirjoitit:
        "Usein omaiset hoitajia syyttävät, kun mielestään vanhusta ei hoideta riittävän hyvin.
        Mikseivät he syytä itseään."

Mistä kohtaa puuttui kysymysmerkki?

Kirjoitit: "Kysyin tuota korpikirjailijalta, joka tuntuu tietävän, että omaiset ovat syyllisiä."

Eli onpas eipäs ole.

Mikseivät he syytä itseään?
        Kun kirjoitit, että vanhusten laiminlyönti on omaisten syytä.

• Ancelina kirjoitti:

Mikseivät he syytä itseään?
        Kun kirjoitit, että vanhusten laiminlyönti on omaisten syytä.

On se totta, hoitajat tekevät parhaansa, mutta omaiset laiminlyövät oman osuutensa.

• Poliittiset päätökset vanhustyön osalta tehdään nyt. Tyhmä jättää ottamatta kantaa näihin vanhustyötä kurjistaviin päätöksiin, yksitäiset tapaukset ovat hiirenkakka valtameressä.

• siilimuori4 kirjoitti:

Poliittiset päätökset vanhustyön osalta tehdään nyt. Tyhmä jättää ottamatta kantaa näihin vanhustyötä kurjistaviin päätöksiin, yksitäiset tapaukset ovat hiirenkakka valtameressä.

Yksittäisistä hiirenkakoista syntyy iso kakkakasa.

• korppis kirjoitti:

Yksittäisistä hiirenkakoista syntyy iso kakkakasa.

Juu mut päättäjien päätökset vaikuttavat suurelta osin niihin yksittäisiin hiirenkakkoihinkin. Yhden hiirenkakan paapominen ei vaikuta vanhustenhuoltoon kokonaisvaltaisesti.

• teenhuomioita

Valitettavasti olen huomannut että kahvi ja ruokatauot venyvät hoitajilla. Valot vilkkuvat käytävällä kun asukkaat pyytävät apua, siis ne jotka siihen pystyvät. Se ei näy häiritsevän juoruilua.
      Tällaistakin valitettavasti on, liian usein. Kiirettä valitetaan, mutta enpä ole juuri huomannut.

• Voisiko.eikö

Missäs olet käynä siellä missä minä käyn ovat hoitajat tormakkaita.

• Tiedoksi.

Olen kohdannut vai upeita työtään arvostavia ammattitaitoisia hoitajia mummin hoitopaikassa. Aivan ihania ja mukana eläviä ihmisiä

Kunnioitan, jokaista joka jaksaa tässä hyvin vaativassa työssään. Koska puurot ja vellit on menneet sekaisin, olen saanut vihaisia kommentteja ja vain koska herättelen vastuuta myös omaisille.

• eräs.joku.vaan

Marssilla kiinnitetään huomiota nyt juuri politiikkojen päätökseen ja taisi kannattaakin viimeisten uutisten mukaan. Aina ei ehdi kansalaisaloitteen nimimäärää keräämään. Hienoa hoitajat!

• äkki-kuolema-olisi-hyvä

JUUUU,
      ei maha mittää
      mutta vanhaksi tulo pelottaa tosissaan,

ihminen ku ei pysy ikuisesti hyväkuntoisena, omatoimisena,

vanhuus rapistaa ihmisen lopulta vääjäämättä avuttomaksi ,
      toisesta ihmisestä riippuvaiseksi,
      ellei sitten satu armollinen äkki-kuolema päästämään vaivoista enen kuin joutuu toisten armoille ,

• Superin puheenjohtaja Silja Paavola sanoo, että kunnat ovat kiristäneet hoitokriteerejä jo 15 vuotta.

"Hoitajamitoituksen pienennys 0,5:stä 0,4:ään tarkoittaa, että hoidettava saa ruuan ja juuri ja juuri lääkkeet, mutta ei muuta. Jos kahden ihmisen pitää nostaa hänet ylös, niin hän ei nouse ylös."

Täällä yhdellä keskustelijalla on kuitenkin ratkaisu tähän ongelmaan:

"Menkää läheistenne luokse vanhaikoteihin... voi vit...... Vanhusten laiminlyönti on omaisten syytä ei yhteiskunnan."

• Jep. Omaisten pitää käydä työssä entistä pitempään ja myös hoitaa vanhuksensa. Laitosvanhusten hoitovastuu kun nyt kuitenkin on sillä laitoksella eikä omaisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe