Ajan henki, muotivirtaus, olla paree, liikkua ulkona, marssia pitkin raitteja liput liehuen vastaan kaikkea, mikä liikkuu. Kuten entivanhaan seitkytluvulla, viinaa lisää joku liikkuu.
Liikunnasta hyvää mieltä
59
261
Vastaukset
Joukkovoimaa, ryhmähenkeä, vertaistukea, ehkä jotain sen tapaista.
Näyttää että tuollainen toiminta lisääntyy, kun tiettyä ryhmää uhkaa jokin.
Joku ilta oli telkkarissa juttua yksinäisistä, leskeksi jääneistä ja muista seuraa kaipaavista.
Ikääntyneille oli järjestetty pikadeittejä, saivat tutustua toisiinsa.
Sanoin miehelleni, eikö ihmisillä enää ole ihmiskontakteja, kun jopa kahvittelu- ja puhekaveria joku haki.
Luulisi useimmilla olevan naapureita, tuttavia jne. joita voisi kahville kutsua.
Jonkun pitää järjestää jotain, olipa se vaikka mielenosoitus tai deittitapaaminen, niin sitten innolla mukaan.
Kaikki ei nyt liity aloitukseen, mutta kun tilaa näytti olevan, niin kirjoitin.
.- Yksin.viihtyvä
Saan ihmiskontakteja tarpeen mukaan entä sinä etkö saa tarpeeksi muualta kuin täältä.
Yksin.viihtyvä kirjoitti:
Saan ihmiskontakteja tarpeen mukaan entä sinä etkö saa tarpeeksi muualta kuin täältä.
Minulla on paljon ihmiskontakteja, tosin ei ihan joka päivä.
Eilen en tavannut muita kuin kotiväkeä, puhelimen välityksellä olin yhteydessä tyttäreeni, sisareeni, äitiini ja mieheeni.
Täysin turhaa yrittää tätä kautta pilkata, etenkään kun kirjoitat nikillä, jota en tunnista.
Olethan sinäkin täällä, en voi tietää, enemmän vai vähemmän kuin minä.
.- Yksin.viihtyvä
Ancelina kirjoitti:
Minulla on paljon ihmiskontakteja, tosin ei ihan joka päivä.
Eilen en tavannut muita kuin kotiväkeä, puhelimen välityksellä olin yhteydessä tyttäreeni, sisareeni, äitiini ja mieheeni.
Täysin turhaa yrittää tätä kautta pilkata, etenkään kun kirjoitat nikillä, jota en tunnista.
Olethan sinäkin täällä, en voi tietää, enemmän vai vähemmän kuin minä.
.En tarkoittanut pilkata jotkut tuntetevat yksinäisyyttä vaikkei ole yksinään, mikä on tarpeellinen määrä nii kun nykyään olen yksin olija pystyn olemaan tosi yksinään sekin ihan mukava olotila, kaksin olossa se ei onnistu, kontaktia kyllä löydän silloin kun haluan.
Yksin.viihtyvä kirjoitti:
En tarkoittanut pilkata jotkut tuntetevat yksinäisyyttä vaikkei ole yksinään, mikä on tarpeellinen määrä nii kun nykyään olen yksin olija pystyn olemaan tosi yksinään sekin ihan mukava olotila, kaksin olossa se ei onnistu, kontaktia kyllä löydän silloin kun haluan.
Sitten pyydän epäilyksiäni anteeksi, täällä kun usein lasketaan osallistumisaikoja ja viestien määrää.
Minä olen harvoin ihan yksin, mutta kun hoidettavani ei puhu mitään, niin ehkä joskus "yksin" ollessani käyn palstalla.
Toisaalta en haekaan liikoja kontakteja, kun puhelimessa hyvän ystävän kanssa juttelen, niin sekin on kivaa ja riittävä kontakti toiseen ihmiseen.
.
.- Psykoterapeutitar
Minulla ei ole ystäviä! Ei kahvi-, matka-, eikä muutakaan seuraa. Just tässä muistelin aikaa, kun vielä kavereiden kanssa matkustettiin esim. Tallinnaan. Nykyisin ei ole ketään kenen kanssa matkoja suunnittelisi ja sitten toteuttaisi.
Kummallisesti se elämä vaan on niin mennyt! Aika hassua! Koen itseni kyllä vähän ulkopuoliseksi. Yksinäisyydellä voi ollakin yhteys joukkotapahtumiin, hyvä pointti tarkastella marssijoita siltä kannalta.
Marssiessa ..Kottikärryyn kolmas pyörä-mielenilmaisssa vietetäänkin aikaa muiden samanhenkisten ulkona viihtyvien ihmisten kanssa, niin jos ei sada. Tiukassa tiiviissä joukossa saa muilta ihmisiltä kosketuksia, hyväksyviä hymyjä, sisäistä voiman tunnetta, vertaistukea ja yhdessä tekemisen iloa.
Liekö sillä sitten mitään tekemistä itse mielenosoituksen.... kohteen kanssa.
Huomenta, eilen pesin ikkunat tänään saa pölypallot kyytiä ; )Huomenta vaan sinullekin, käytiin pojan kanssa reippaalla, pitkähköllä kävelyllä K-järven rannoilla.
Ei mielenosoitustarkoituksella.
Jospa osittain halutaan tekosyy, jonka varjolla voi etsiytyä toisten pariin.
Vähän huvittaa, kun täälläkin numeroa ilmoitetaan ja syyksi sanotaan " järjen puhumista" ja sen selvittämistä, kuka siellä nimmarin takana on.
Helkkarin väliäkö tuolla on.
Eikö voi reilusti kertoa, että on yksin/yksinäinen ja kaipaa kuulla ihmisääntä.
Voihan silläkin keinoin löytyä vaikka mitä ja nimenomaan vaikka mitä.
Minäkin laitoin oman numeroni esiin, ei ole yksikään soittanut eikä whatsappi-kaveriksi pyytänyt :)))
Nainen ei kato kiinnosta, edes kaverina.
Taidankin alkaa seuraamaan sua instagrammissa ;)
.- totuusonettä
Ancelina kirjoitti:
Huomenta vaan sinullekin, käytiin pojan kanssa reippaalla, pitkähköllä kävelyllä K-järven rannoilla.
Vähän huvittaa, kun täälläkin numeroa ilmoitetaan ja syyksi sanotaan " järjen puhumista" ja sen selvittämistä, kuka siellä nimmarin takana on.
Minäkin laitoin oman numeroni esiin, ei ole yksikään soittanut eikä whatsappi-kaveriksi pyytänyt :)))
.Kato kun vaan mies kiinostaa läyskiä ;))))
Ancelina kirjoitti:
Huomenta vaan sinullekin, käytiin pojan kanssa reippaalla, pitkähköllä kävelyllä K-järven rannoilla.
.Joo, olen aika laiska lisäämään kuvia instagramiini, mutta koska hämmennän niin monella palstalle aina joku jää vähemmälle huomiolle ; ) Blogikin pitäisi päivittää siitä on jo yli puoli vuotta kun viimeksi sinne vilkaisin.
- nainen.on.susi.naiselle
totuusonettä kirjoitti:
Kato kun vaan mies kiinostaa läyskiä ;))))
Voi pyhä jysäys. Olisitte soittaneet sille hunkszille, jos hää ei tohtinut teillepäin soittaa. Kymmenen vuotta, joku sanoi, että on numeroaan jakanut. Käytte täällä "läyskien" kimppuun ette hänen joka niitä "läyskiä" kaipaa.
korppis kirjoitti:
Joo, olen aika laiska lisäämään kuvia instagramiini, mutta koska hämmennän niin monella palstalle aina joku jää vähemmälle huomiolle ; ) Blogikin pitäisi päivittää siitä on jo yli puoli vuotta kun viimeksi sinne vilkaisin.
Tänään laitoin yhden kuvan tuolta rannasta, Lapin kuvia sitä ennen muutamia.
Tykkään käydä katsomassa luontokuvia laittaneiden profiileja, lähinnä siksi liityinkin.korppis kirjoitti:
Joo, olen aika laiska lisäämään kuvia instagramiini, mutta koska hämmennän niin monella palstalle aina joku jää vähemmälle huomiolle ; ) Blogikin pitäisi päivittää siitä on jo yli puoli vuotta kun viimeksi sinne vilkaisin.
No hui, kenenkä kimppuun nyt on käyty? Sinunko?
Kyllä on sopivampaa, että mies soittaa, eikä vain laita numeroa ja aukioloaikaa näkyviin.
Reilua on pitää myös prepaid puhelimensa auki muulloinkin, eikä vain tietyissä tarkoituksissa ja ilmoittaminaan aikoina.- nainen.on.naiselle.susi
Ancelina kirjoitti:
Kyllä on sopivampaa, että mies soittaa, eikä vain laita numeroa ja aukioloaikaa näkyviin.
Reilua on pitää myös prepaid puhelimensa auki muulloinkin, eikä vain tietyissä tarkoituksissa ja ilmoittaminaan aikoina.No mikset sano suoraan hunkszille, että sulla on puhelin auki, soita! Tai, että nyt haluat soittaa, avaa puhelin.
Täällä sitten näykitään, että tekee silleen ja silleen ja miksei voi ikääväänsä sanoa. Mikset sano hänelle, hunkszille suoraan? nainen.on.naiselle.susi kirjoitti:
No mikset sano suoraan hunkszille, että sulla on puhelin auki, soita! Tai, että nyt haluat soittaa, avaa puhelin.
Täällä sitten näykitään, että tekee silleen ja silleen ja miksei voi ikääväänsä sanoa. Mikset sano hänelle, hunkszille suoraan?Ai, nyt onkin huono kun hunkszin "kimppuun" käytiin, äskenhän sä ihmettelit, kun ei niin tehdä.
Hunksz kyllä kestää, se jos mikä on varmaa.
Kun avautuu ja tänne kirjoittaa, on aina vaara, että joku niihin kantaa ottaa.
Jos hunksz otti numeroni talteen, niin hän voi ihan itse päättää, soittaako siihen.
Minä en kenenkään käskystä enkä edes pyynnöstä prepadiinsa soittaisi, enkä soita itsekään.
:)Ancelina kirjoitti:
Reilua on pitää myös prepaid puhelimensa auki muulloinkin, eikä vain tietyissä tarkoituksissa ja ilmoittaminaan aikoina.Korppis, tämä ei ollut sinulle, osoite on väärä.
Eikä me olla susia :)- Korppis11
Ancelina kirjoitti:
Korppis, tämä ei ollut sinulle, osoite on väärä.
Eikä me olla susia :)Ymmärsin ; )
- Pulp-fictio
nainen.on.susi.naiselle kirjoitti:
Voi pyhä jysäys. Olisitte soittaneet sille hunkszille, jos hää ei tohtinut teillepäin soittaa. Kymmenen vuotta, joku sanoi, että on numeroaan jakanut. Käytte täällä "läyskien" kimppuun ette hänen joka niitä "läyskiä" kaipaa.
Kertoisitteko, mitä tuo läyskä tarkoittaa? En ole sanaa ennen kuullut kuin täällä. Se on kauhean rumalta näyttävä sana. Oli joku toinenkin sana, mitä piti kysymän, mutten nyt millään muista.
- kysy.häneltä
Pulp-fictio kirjoitti:
Kertoisitteko, mitä tuo läyskä tarkoittaa? En ole sanaa ennen kuullut kuin täällä. Se on kauhean rumalta näyttävä sana. Oli joku toinenkin sana, mitä piti kysymän, mutten nyt millään muista.
Hunksi käyttää läyskää kaikista naisista.
- Heikunkeikku
Ihan ihmistyypistä kiinni. Lapset (useimmat) hakeutuvat harrastuksiin, joissa läjä lapsia yhtäaikaa liikkumassa. On NIIN kivaa yhdessä ilakoida. Mun kaltaiset "unkkelot", jotka yksin tykkäävät harrastaa, niin ne sit hakeutuvat johonkin instrumentin kalajuttamiseen:), jossa pitää ypösen yksin harjoitella. Keskeyttää kaverin kanssa leikkiminen ja ryhtyä plimputtamaan tai vinguttamaan vingutussoittimia esim. esim. Kaikille ei tuommonen sovi.
Ryhmässäolo inspiroi suuresti monia. Saa pikkusen imastua ryhmän energiaa itteensä.
Luulen näin.
Pienestä pitäen itse olen kuulunut siihen "yksin-hyvä-tulee"-ryhmään. Jo aikasessa vaiheessa, siis niin aikaisessa, että en ees muista aikaisimpia aikaisuuksia. Äitini tökkäs mun kouraa kynän ja siitä se sitten alkoi. Tuijotin innoissani papereihin ja piirtelin ihan satasella. Siis joka päivä ja kauan aikaa. Sitten kun sain pianon, niin jouduin jakamaan aikani piirtämisen ja soittamisen välillä. Molemmat harrastukset sellaisia, että ei niihin mahtunut kavereita vierelle.
En edelleenkään tykkää harrastaa (tai ylipäätään aikaa viettää) suurissa ryhmissä. Oonko niin itsekäs, että tahdon päättää tekemiset ottamalla huomioon Vain ja ainoastaan itseni. Ryhmässä kun pitäisi "osata" ottaa muitakin huomioon? En osaa sanoa, mutta yksin on pareet.
Kaikkia harrastuksia en ole tehnyt yksin. Pitkään harrastin lajia, jossa kaksi tai neljä harrasti yhdessä. Kymmeniä vuosia tätä harrastusta harrastin. Kilpailin myös. - 1eero
Kalat on hiljaisia kavereita parvissakin, hauki yksin ( kala horoskoopissa) usein katse kontakti silmäkkäin muuallakin kuin kalatiskillä.
- Heikunkeikku
"1eero"
Oukkidoukki, ai sekö on se Se, että on horoskoopilta Kalat.
Hmmm... miksei. Passaa munkin luonteeseen, Kalat kun itsekin olen.:) Minä vetäydyn yksinäisyyteen perse edellä ja sakset pään suojana ; ) Olen uskollinen, rakastava rapu.....DD
- 1eero
Heikunkeikku kirjoitti:
"1eero"
Oukkidoukki, ai sekö on se Se, että on horoskoopilta Kalat.
Hmmm... miksei. Passaa munkin luonteeseen, Kalat kun itsekin olen.:)Joo en mikää maak'rapu, vesi elementissä nyt maaelementissä elementti talossa yksin en kauaa.
- Heikunkeikku
1eero kirjoitti:
Joo en mikää maak'rapu, vesi elementissä nyt maaelementissä elementti talossa yksin en kauaa.
Pieni tarkennuskysymys, kun en ihan ymmärtänyt kirjoitustasi. Tai ymmärsin melkein, mutta koska "melkeintä" ei lasketa, niin suonet lisäkysymyksen.
Sitä vaan, että kirjoitit tälleen: "...yksin en kauaa.", niin mitä tarkoitit? Oletko kainaloosi löytänyt tyttöystävän häh? - 1eero
Heikunkeikku kirjoitti:
Pieni tarkennuskysymys, kun en ihan ymmärtänyt kirjoitustasi. Tai ymmärsin melkein, mutta koska "melkeintä" ei lasketa, niin suonet lisäkysymyksen.
Sitä vaan, että kirjoitit tälleen: "...yksin en kauaa.", niin mitä tarkoitit? Oletko kainaloosi löytänyt tyttöystävän häh?Eise mikään tyttö enään ei vielä eläke iässä, ystävä kyllä tosta likeltä käy juttelemassa kai hänelläki yksinäistä yksin joo lupasi korvapuustin kun tulee nääs innokas leipomaan.
- Heikunkeikku
1eero kirjoitti:
Eise mikään tyttö enään ei vielä eläke iässä, ystävä kyllä tosta likeltä käy juttelemassa kai hänelläki yksinäistä yksin joo lupasi korvapuustin kun tulee nääs innokas leipomaan.
Kivaa:) Kivaa mutustella sitä korvapuustia yhdessä.
Voi kuoria korvapuustin päällimmäisen kerroksen ja ojentaa toiselle ja sitten kiepauttaa seuraavan kerroksen ittelle ja sitä seuraavan taas sille toiselle.
Toivottavasti on leiponut tarpeeksi ison pullan, että riittää sopivasti molemmille.
Ryystätte sun keittämää kaffetta ja rupattelette niitä näitä.
Ei paha, ei paha :)
Nobel-komitea on seonnut.
Aikovat antaa rauhan-palkinnon joko raunioiden kaivajille tai lääkäreille.
Minusta heille kuuluisivat fysiikan- ja lääke-tieteen palkinnot.
Venäjä ja USA sentään yrittävät saada rauhaa aikaan.
Kuten yrittävät myös Colombian sissi-liikkeet rauhoittavilla lääkkeillä.
Ruotsalaisten tuella.
-
Suomeenkin kulkee kaikuja.
Aamu-teeveen jälki-viisaat kehuivat Kannabiksen vaikutuksia Poliisimme toimintaan.
-
Ei Heta-Leenaa...nyh!
H.Huhut kertovat myös, koska Poliisimme kapaa nelos-tieltä videoita, on Poliisi-Yli-Johtaja ilmaissut toiveensa nopeus-kameroiden siirtämistä Poliisien vyölle.
Yli-johtaja kertoo ymmärtävänsä että sakot vähenevät.
Mutta hän uskoo Youtuben tuottavan videoilla paljon enemmän mainos-tuloja.
H.
- mumMia
Juuri ' liikuttuneena' kaikin puolin ja sosiaalsena kotiuduin, ja tänne käyn vilkaisemassa, mutta het saman tien ruuan tekoon! IHANA päivä, lauantai 07. 10. 2016.
- pikkusen.erehdyit
Tänään on kyllä perjantai.
- känninjäljet
pikkusen.erehdyit kirjoitti:
Tänään on kyllä perjantai.
Humalaiselle se on varmasti lauantai.
- Arvon.naiset
Huomenna 8, 10...vietetään elimensiirtopäivää sen tähden täyttäkää velvollisuutenne elimen vastaanottajana.
- MummMia
Kiitos oikaisusta! Minusta on tuntunut lauantailta tänään, kun siivous oli poikkeuksellisesti eilen.
Huomenna lauantaina menemme vähän isommalla joukolla teatteriin katsomaan "Meidän luokkaa". Oletteko nähneet? Kesto 3 h 15 min. - korppis11
Arvon.naiset kirjoitti:
Huomenna 8, 10...vietetään elimensiirtopäivää sen tähden täyttäkää velvollisuutenne elimen vastaanottajana.
Tarkoitit varmaan elinten luovuttajana ; 9
korppis11 kirjoitti:
Tarkoitit varmaan elinten luovuttajana ; 9
No ei tarkoittanut, vaan jotain kaksimielistä. Huono vitsi, mutta 120 äo:lla olisi luullut vitsiksi tunnistavan.
- sulkumerkki
expimot kirjoitti:
No ei tarkoittanut, vaan jotain kaksimielistä. Huono vitsi, mutta 120 äo:lla olisi luullut vitsiksi tunnistavan.
Voi sinua tyttöstä....,Ootko koskaan kuullut näpytys-virheestä. Sellainen voi lipsahtaa esim. hymiöön.
- kesi.vä
Liikunnasta kyllä saa hyvää mieltä, se on totta. Pari tuntia metsässä ja sitten uimahallissa, vesijuoksua ja saunomista. Tänään puhuimme borrelioosista ja sen yleisyydestä. Heräsinkin aamulla vasta vaille 11. Taidan lähteä baariin, nyt on ankkurit auki, josko Tuurekin olisi siellä. Ihmiskontakeja :)
- ankkurit.ylös
Paaristahan niitä kontakteja löytääki ja susta voi tulla yön yli pesivä ;)))
- kuppi.nurin
Mollis menöö viihteelle.
- Korppis11
Mene Baariin, mistä sitä muualta Tuureja löytäisi 😄. Olin itse aikoinaan metsästäjätyyppi liian helpot saaliit eivät kiinnostaneet. Hauskaa baari iltaa. Olen siivonnut, viini pitäisi alkaa lappoamaan, kun vain jaksaisi nousta täältä sängystä ylös..
- kesi.vä
Terveisiä vaan baarista, oli hauskaa. Mielenkiintoisia keskusteluja ikäiseni naisen kanssa ja monenikäisten miesten kanssa.
Elämä on, tässä ja nyt :)
P.S Kiitti korppis, mä olen ronkeli ja tykkään olla yksin, nytkin ) - kesi.vä
ankkurit.ylös kirjoitti:
Paaristahan niitä kontakteja löytääki ja susta voi tulla yön yli pesivä ;)))
Kerroppa ihan noin nikittömänä, että mitä sä saat irti tosta vittuilusta. Mä olen varmaan viimeisimpiä ihmisiä joka tieten tahtoen loukkaa ketään.
Mikä sulla on hätänä?
Mä käytän kirjaimia en syö niitä. Sulle riittää, selitä jos sulla on kanttia. kesi.vä kirjoitti:
Terveisiä vaan baarista, oli hauskaa. Mielenkiintoisia keskusteluja ikäiseni naisen kanssa ja monenikäisten miesten kanssa.
Elämä on, tässä ja nyt :)
P.S Kiitti korppis, mä olen ronkeli ja tykkään olla yksin, nytkin )Mäkin haluaisin käydä pitkästä aikaa baarissa, mutta on jotenkin korkea kynnys lähteä istumaan sinne jaffalasin ääreen. Enkä edes tiedä mikä baari täällä ei olisi pelkän nuorison kansoittama.
No, ehkäpä joku päivä...- kesi.vä
expimot kirjoitti:
Mäkin haluaisin käydä pitkästä aikaa baarissa, mutta on jotenkin korkea kynnys lähteä istumaan sinne jaffalasin ääreen. Enkä edes tiedä mikä baari täällä ei olisi pelkän nuorison kansoittama.
No, ehkäpä joku päivä...Alkoholiton drinksu, voi olla jopa vitamiinipommi. Meidän "kylän" baari on sellainen olohuone. Sinne voi mennä vaikka iltapäiväkaffeille. Alkuillasta eläkeläiset kokoontuvat olutlasien ääreen puhumaan päivän politiikkaa. Illalla n. 23 tulee nuoriso, yleensä silloin tapahtuu luonnollinen asiakunnan vaihto.
Anteeksi, mutta nyt en tainnut oikein ymmärtää. Vitut mistään ajan hengestä, muotivirtauksista tai liehuvista lipuista. Ilman liikuntaa voisin vieläkin huonommin.
Ei aloituksen ole tarkoituskaan liittyä mitenkään liikuntaan.
Korppista on vain jäänyt kaivelemaan kun jotkut saa aikaiseksi lähteä kadulle tukemaan mielestään hyviä asioita. Tekisi mieli itsensäkin "olla paree", mutta ei empatia riitä kuin satunnaiseen sukulaismummulle laulamiseen.
Mutta olen samaa mieltä, ilman liikuntaa olo olisi todennäköisesti aika surkea.- korppis11
expimot kirjoitti:
Ei aloituksen ole tarkoituskaan liittyä mitenkään liikuntaan.
Korppista on vain jäänyt kaivelemaan kun jotkut saa aikaiseksi lähteä kadulle tukemaan mielestään hyviä asioita. Tekisi mieli itsensäkin "olla paree", mutta ei empatia riitä kuin satunnaiseen sukulaismummulle laulamiseen.
Mutta olen samaa mieltä, ilman liikuntaa olo olisi todennäköisesti aika surkea.Sinä se jaksat perässäni hiihtää. No, viihä jos tuntuu hyvältä, et saa minusta haluamaasi riitapukaria. Minä lähen kohta saunaan. Enkä juo jaffaa.
- eppu2
Liikkumisen pitäisi olla luonnollinen osa ihmisen elämää, kuin myös ulkoilemisen.
Muoti ja mielenosoitukset ja pokemonit summuut on jotain ihan muuta. Vieläkö baareja on Suomessa?
Minä yritin katsella kesäällä, mutta yhtään "baari"-nimistä paikkaa en nähnyt. Kahvioita, ravintoloita, pubeja, pizzerioita, terasseja jne. mutta nuoruuteni "baarit" plovat täysin kadonneet kotikylästäni.- pikkukyläläinen
ainakin meidän kylällä on kaksi baaria
pikkukyläläinen kirjoitti:
ainakin meidän kylällä on kaksi baaria
Lukeeko niissä myös "baari" kyltissä tai ovessa?
- Korppis11
Puhekielen yleinen nimitys ravintoloista. Yleensä ravintoloissa on baaritiskit, varsinkin nuoret menevät baareihin me Petsen kanssa menemme ulos kun lähdemme ravintolaan tai terassille. Kävelemme ja tutkailemme tilannetta ja menemme ravintolaan missä on muitakin.
Korppis11 kirjoitti:
Puhekielen yleinen nimitys ravintoloista. Yleensä ravintoloissa on baaritiskit, varsinkin nuoret menevät baareihin me Petsen kanssa menemme ulos kun lähdemme ravintolaan tai terassille. Kävelemme ja tutkailemme tilannetta ja menemme ravintolaan missä on muitakin.
Näin minäkin ajatteli. Tiedän toki että ravintoloissa on baaritiski ja kun sanotaan että "avoin baari" se tarkoittaa viinatarjoilua. Minua lähinnä kiinnosti tuo nimi "baari" jolla nuoruudessani kutsuttiin kaikkia kuppiloita ja kahvioita ja esim. huoltiksen yksinkertaisempia ruokapaikkoja missä voi tilata arkiruokaa, kuten nakkeja ja perunamuusia tai silleen. Siihen aikaan meidän kylällä ne oli todellakin nimeltään baareja; Jämsän kuuluisin oli Sirkan baari vanhan nelostien ja Tampereentien kulmassa joka oli auki 24 t. vuorokaudessa
- Korppis11
Paloma.se.co kirjoitti:
Näin minäkin ajatteli. Tiedän toki että ravintoloissa on baaritiski ja kun sanotaan että "avoin baari" se tarkoittaa viinatarjoilua. Minua lähinnä kiinnosti tuo nimi "baari" jolla nuoruudessani kutsuttiin kaikkia kuppiloita ja kahvioita ja esim. huoltiksen yksinkertaisempia ruokapaikkoja missä voi tilata arkiruokaa, kuten nakkeja ja perunamuusia tai silleen. Siihen aikaan meidän kylällä ne oli todellakin nimeltään baareja; Jämsän kuuluisin oli Sirkan baari vanhan nelostien ja Tampereentien kulmassa joka oli auki 24 t. vuorokaudessa
Aloitin ravintolaurani aikoinaan Meijerinbaarista, joka oli sen ajan ruokala- kahvila.
Aloittaja on oikeassa. Tuon yksinkertatisn ohjeen minä sivuutin 30 vuoden ajana ja nyt olen tässä, rollaattorini kanssa. Liike on lääke sanovat kuntoutushoitajani. Uskon.
- Korppis11
Sattui eräänä päivänä. Olin menossa kauppaan kaupan edessä vastaani tuli nainen 50 -55- vuotias. Hänellä oli rollaattori, hän oli hyvin keskittyneen ja hyväntuulisen näköinen. Tajusin hänen nauttivan kyvystä kävellä. Teki mieli mennä jututtamaan koska olen itse toipumassa selkätapaturmasta ja nautin jokaisesta edistysasteesta.
- sdwert
Hanki älymätä elämä.
- Pulp-fictio
Huomenta, en ollutkaan herännyt, kun menin ja kysyin täällä, mitä tarkoittaa läyskä, onkin viime vuoden ketju......lisää kahvia.....kauan kesti ennen kuin tajusin....mutta onko mikään noista päivistä muuttunut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684187Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171567
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521356
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi991272- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098