Oliskohan sairaiden houreita.
Taivaaseen pääsy
52
162
Vastaukset
Mikä sai sinut epäilemään?
- Uudelleen.kasvatus
Epäusko, ei ole valmistaunut.
- NiiloJokipii
No kun vaimo sanoo, että kyllä se Joona oli oikeesti valaan vatsassa.
Sit se sanoo, että ehtoollisleipä muuttuu oikeesti Kristuksen vereksi ja lihaksi.Sulla on ihan selvästi puutteellinen koulutus tai vaimo on lepsuillut sun opetuksen kanssa.
On meinaa parempi sulle kun vaan uskot etkä epäile .
- reppuriika
Yleensä kuvataan kuolemanjälkeistä iankaikkista elämää Jumalan kanssa olotilaan symbolisesti "taivas". Raamatussa on viittauksia että jossain vaiheessa ollaan kolmannessa taivaassa 1. taivas on kaasukehä Maan ympärillä 2. taivas on avaruus, jossa raketit lentävät ja planeetat, galaksit ovat ja 3. taivas on näiden jälkeen.
Alussa Jumala loi ihmisen asumaan Maan päälle. Viimeisen tuomion jälkeen Jumala on luvannut luoda uudet taivaat ja uuden maan.
Ainakin itse uskon, että iankaikkinen elämä tulee olemaan sittenkin maankaltaisen planeetan päällä.
Eiköhän sinivalaan vatsassa ole tilaa vaikka ihmiselle.
Ehtoollinen on vertauskuva Jeesuksen verestä ja ruumiista.
Ihmisen ymmärrys on rajallinen syntiinlankeemuksen vuoksi ja ei me täällä ajassa mitenkään voida ymmärtää todellisuutta, joka on kuoleman jälkeen ja ylösnousemuselämässä Jumalan valtakunnassa.- satujalapsille
Ja höpö höpö!
Menehän reppuriika nukkumaan pääsi selväksi ja unohda nuo lapselliset kuvitelmat "jumalan" valtakunnasta.
Nyt eletään jo 2000-lukua. - Paljon-on-lauseita
Ei ole turhaan lausuttu:
"Voi itkun vittu mikä taivaan ilma"
"Voi taivaan talikynttilät"
"Mä näytän sulle taivaan merkit"
"Pala helvetin tulessa"
"Et pääse taivaaseen"
"Paljonko maksaa taivasosuutesi"
"Taivas varjelkoon mitä sieltä tulee"
"Mulla tulee, kuin seitsemännestä taivaasta"
"Taivaalta mannaa sataa"
- reppuriika
Jos teitä kiinnostaa uskonelämään ja Raamattuun liittyvät asiat, niin sunnuntai-iltaisin on Taivaan ja maan välillä /Radiodei ja Radiopatmos yhdessä toimittama ohjelma klo 21.00 - 24.00. Joskus ohjelma on uusinta mutta on myös suoria lähetyksiä, joihin voi soittaa. Ja paljon saa tietoa myös kuuntelemalla näitä mielenkiintoisia ohjelmia.
- sanassa-on-suuri-voima
reppuriika,
usein kunntelen radio dein ohjelmia,
kumma juttu,
jumalan sana kuuntelemiseen ei kyllästy koskaan,
päinvastoin aina haluaa kuulla enemmän ja enemmän,
sanan kuunteleminen antaa suuren rauhan ja hyvänolon tunteen, - reppuriika
sanassa-on-suuri-voima kirjoitti:
reppuriika,
kumma juttu,
sanan kuunteleminen antaa suuren rauhan ja hyvänolon tunteen,Ihan samaa koen itse: nälkä kasvaa syödessä. On se vain niin että uskomattomia raivostuttaa tämä uskomme. Kannattaa kuunnella Radio Patmosta, vaikka Radiodeikin on huippujuttu.
- ent.siivoojaparka
reppuriika kirjoitti:
Ihan samaa koen itse: nälkä kasvaa syödessä. On se vain niin että uskomattomia raivostuttaa tämä uskomme. Kannattaa kuunnella Radio Patmosta, vaikka Radiodeikin on huippujuttu.
Lukisit sinäkin mieluummin Raamattua kuin kuuntelet joutavia höpinöitä ikuisesti helvetissä kitumisesta, mitä Raamattu ei edes tunne.
- kylmätotuus
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Lukisit sinäkin mieluummin Raamattua kuin kuuntelet joutavia höpinöitä ikuisesti helvetissä kitumisesta, mitä Raamattu ei edes tunne.
Sinähän olet "läh.pappi".
Minä olen vaan tavallinen tallaaja ja olen muodostanut käsitykseni tulkitsemalla oman ymmärrykseni mukaan"tuonpuoleisestakin" lukemalla Raamattua. Tulkintaani ei ole vaikuttanut ev.lut.kirkko, johon kuulun.
Raamatussa Jeesus sanoo: " Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole."
Tuossa lauseessahan kiteytyy koko käsitys iankaikkisesta elämästä.
Mitä se iankaikkinen elämä sitten tarkoittaa?
Minä ymmärrän sen niin, että kehomme kuolee, mutta sielumme ei, vaan se jatkaa elämistään aivan toisessa olomuodossa, jota emme vielä pysty hahmottamaankaan tässä keskeneräisyydessämme.
Kipua ja sairautta se ei ainakaan pidä sisällään. Tuokin ajatukseni löytyy Raamatusta.
Helvettiin, jossa ihmissielu kärventyy ikuisesti en usko. Kiirastuleen uskon. Osa meistä käy sitä läpi jo eläessään. Meitä koetellaan monilla tavoin eläessämme ja se on kiirastulta.
Lopuksi totean, että meitä ympäröivät monet näkymättömät energiat jo täällä, joita kaikkia eivät pysty taitavimmatkaan tiedemiehet näyttämään toteen, vaikka heillä aavistus niistä onkin.
Mikä sinun näkemyksesi Taivaaseen pääsystä on.
Pääsemmekö sinne omilla teoillamme?
Mitä ajattelet ikuisen elämän olevan?
Kysymykseni ovat liiankin henkilökohtaisia, eikä niihin tarvitse. vastata. - mitäsehyvejää
sanassa-on-suuri-voima kirjoitti:
reppuriika,
kumma juttu,
sanan kuunteleminen antaa suuren rauhan ja hyvänolon tunteen,Olen joutunut kuuntelemaan , niin kuin moni meistä, koulussa jne.
Osaan ne ulkoa, tarkistan aina joskus ehkä kerran vuodessa, mitä uskon asioille kuuluu. Aina sama laulu, ei ne siitä miksikään muutu. - ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Sinähän olet "läh.pappi".
Minä olen vaan tavallinen tallaaja ja olen muodostanut käsitykseni tulkitsemalla oman ymmärrykseni mukaan"tuonpuoleisestakin" lukemalla Raamattua. Tulkintaani ei ole vaikuttanut ev.lut.kirkko, johon kuulun.
Raamatussa Jeesus sanoo: " Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole."
Tuossa lauseessahan kiteytyy koko käsitys iankaikkisesta elämästä.
Mitä se iankaikkinen elämä sitten tarkoittaa?
Minä ymmärrän sen niin, että kehomme kuolee, mutta sielumme ei, vaan se jatkaa elämistään aivan toisessa olomuodossa, jota emme vielä pysty hahmottamaankaan tässä keskeneräisyydessämme.
Kipua ja sairautta se ei ainakaan pidä sisällään. Tuokin ajatukseni löytyy Raamatusta.
Helvettiin, jossa ihmissielu kärventyy ikuisesti en usko. Kiirastuleen uskon. Osa meistä käy sitä läpi jo eläessään. Meitä koetellaan monilla tavoin eläessämme ja se on kiirastulta.
Lopuksi totean, että meitä ympäröivät monet näkymättömät energiat jo täällä, joita kaikkia eivät pysty taitavimmatkaan tiedemiehet näyttämään toteen, vaikka heillä aavistus niistä onkin.
Mikä sinun näkemyksesi Taivaaseen pääsystä on.
Pääsemmekö sinne omilla teoillamme?
Mitä ajattelet ikuisen elämän olevan?
Kysymykseni ovat liiankin henkilökohtaisia, eikä niihin tarvitse. vastata.Sitähän minäkin; " Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole." Niinhän se Jeesus sanoi. Ja "Minä olen tie, totuus ja elämä" ja monta muuta kohtaa. Niitä on paljon.
Mutta sitten on näitä reppuriikkalaisia, jotka väittävät kaikkien sielujen olevan kuolemattomia, niittenkin jotka eivät usko. Väittävät jumalattomien elävän ja kituvan ikuisesti jossain, mitä helvetiksi kutsutaan. Ei Raamattu tue sellaista kidutusoppia, eikä kuoleman jälkeistä kiirastulioppiakaan. Se oli katolisen kirkon keksimää hömppää, että saivat rahat pois hyväuskoisilta hölmöiltä myymällä aneita, ettei omaisten sielut joutuisi "helvettiin".
Noihin esittämiisi kysymyksiin löytäisit vastauksen viikko sitten kirjoittamastani perjantai-illan saarnasta. Missähän ketjussa se olisi ollut, en muista, enkä jaksa sitä nyt uudelleen kirjoittaa. Ei kukaan livistä taivaaseen omilla lihaksillaan, ei hurskainkaan kirjanoppinut, jos Raamattuun on uskominen.
- Näin.ollen
Uskovaisten ajatustasolle voi olla ylivoimainen päästä jos perustaa faktoihin, universiumissa ulottuvuuksia ...3, 4, ...5 6 7..? . Taivas uskovilla ei sovi näihin ulottuvuuksiin, heillä täytyy olla ihka oma ulottuvuus, myyttinen ulottuvuus asteikkoineen jossa löytyy helvetit ja paratiisi.
- munkki.nunna
Minua huvittaa kun tämä PELLE alkaa aina tuolta 16 v palstalta ja palsta kerrallaan etenee, 60v palsta ainoastaan vastaa hänen ääliö kysymyksiinsä. Välillä nainen, välillä mies.
- pimpikulliainen
nii se menee
Oletko kateellinen? Onko se sulta pois jos joku pääsee taivaaseen ja sinä et?
Mä osaan luovuttaa, mua ei haittaa jos mikään ei jatku. "Elämäni on niin vaikeaa, ettei sitä ole koskaan yritetty aiemmin." Hehheh. No ei se oikeasti ole, mutta ei tee mieli kokeilla sitä uudestaan, ei täällä, ei taivaassa, eikä varsinkaan helvetissä.Tässä kopio muutaman päivän takaa:
Ilmeisesti oli tämän aloituksen aihe.
-
"Jesse kertoi näin.
Elämä menee menojaan.
Jessen faijakaan ei pysty, tai halua puuttua sen asioihin.
Taivaisia asioita hoitavat Jessen faija ja joku Pelsepoo.
Jessen faija on pikkuisen enämpi pomompi.
Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
Joko Jessen faijalle tai sille toiselle.
Aikasti-pitkän ajan kuluttua ihminen sulautuu elämään ja kuten Siirakki sanoo:
Elämän asiat eivät kuulu Jessen faijalle eikä sille poopille."
H.- Samapa.tuo
Kopio !
Ihan sama Samapa.tuo kirjoitti:
Kopio !
Ihan sama"Samapa.tuo"
Niin se vaan on...
Taivaita kun on vain yksi.
Jaksa pois.
H.- Tikapuitako-taivaaseen
Taivaita ei ole y h t ä ä n, ei e n s i m m ä i s t ä k ä ä n. On vain loppumaton pohjaton avaruus. Jos taivas olisi ollut joskus, se olisi imahtanut jo johonkin mustaan aukkoon.
Eikä ole ihmisiä istumassa pilven reunalla, ei niin paksua pilveä että kestää. Pitäisi huomioida myös painorajoitukset. Satakiloinen tulee alas että mäjähtää. - Luotaniinkuinlintukin
Appivainaa, alan ammatti-ihminen, kysyi tuossa kohdassa aina, että mitä sen "loppumattoman pohjattoman avaruuden" 'takana' sitten on. Se on yhtä hyvä kysymys kuin sekin, miksi olemattomalla käsityskyvyllä ja vielä olemattomimmilla tiedoilla varustetut rajalliset ihmiset jatkuvasti pohtivat, arvelevat, kyselevät ja kinastelevat taivasaiheista.
Kun ei tarvitsisi mitään muuta kuin uskoa ja luottaa. Enkä sitten puhunut tässä uskonnoista mitään. En usko että sielu kuolisi, vaan se jää meistä elämään. En mieti tulevaa, sen näkee tai kokee sitten kun aika on. Uskon ja luotan, elän. Mikään ei voi olla elämää raskaampaa, kaiken voiman se ottaa ja käyttää.
- Portaattaivaaseen
Niin ajattelen itsekin, että jos helvetti on olemassa niin se on joillekin ihmisille täällä maan päällä. Muualla sitä ei ole vaikka tekosiaan kuulema joutuukin jonkun kertomuksen mukaan tuonpuoleisessa fundeeraamaan.
- mimmimum-..mi
" Meijän iskä sanoi että kun mummo menee taivaaseen....me päästään thaimaaseen" ....niin
- Kaik.hyvin
Anoppini 'Rauha' sanoi miehensä kuoltua, Eino on taivaassa siihen minä ' rauha maassa.
- Houretta.mitäpä.muuta
Ehkä joo. Aika kauheetahan se olisi, jos pitäisi iankaikkisesti vaan elää ja elää. Mä veikkaan, että sata vuotta sitten vaikeissa oloissa elävä ihminen halusi uskoa, että joskus olisi aikaa elää ja saisi oikeutta. Varmaan usko mahdollisuudesta parempaan elämään toisessa maailmassa oli silloin tarpeellinen lohtu ja keino herätä seuraavaan aamuun ja jaksaa, vaikka oli jo ihan loppu. Ihan vaan sen pohjalta päättelen, mitä 1880-luvulla syntyneet isovanhempani ovat menneistä ajoista minulle kertoneet.
Parempi kun ei mieti lainkaan asioita joita ei ymmärrä.
Minusta olisi ihan hyvä jo saisi nukkua rauhalliseen iki-uneen.
Niinhän siinä käykin, ei haittaa jos eräät saavat lohtua uskonnosta.
En ymmärrä miksi kuolemaa pitää pelätä, se on hyvin luonnollista kuten syntymäkin. Kuolemaa kohti mennään heti syntymästä.
On hyvä että nuorena tuntee olevansa ikuinen täällä, muuten elämä olisi aika synkkää, en minäkään mieti koska kuolen, minun ikuisuuteni elämässä kestää kuolemaan asti.- Ota.selvää
Kyllä vaan se Raamattu kertoo helvetistä, ikuisesta kadotuksesta ja taivaasta, ikuisesta ilosta. Niin ja Raamatussa on totuus.
- Omamoka
En halua vähättellä Raamattua kirjallisena tuotoksena mutta jos pitää monta kertaa muokattuja ihmisten kertomia juttuja totuutena niiin ...
- ent.siivoojaparka
Sithä sen näkkee ...
- Uskon.varassa
Jos uskoo, taivaasta ei ole tullut ilmoitusta eikä maan ulkopuolisesta elämästäkään yrityksistä huolimatta.
- Vieläkökangesta
Eikä ikinä tule. Vastaus ja ilmoitus on sisälläsi ja jos et sitä sieltä löydä, älä syytä siitä ketään muuta kuin itseäsi.
Taivaassa ratki taivaassa, on riemu rajaton, veisataan virressä ja kun olen hyvä nauramaan, niin sinne pyrin.
Mököttäjien kanssa viitti ikuisuutta viettää.- taivas.odottaa.meitä
Taivaassa on paikka jokaiselle joka sinne haluaa päästä.
- Uskomus.ei.riitä
Voi haluta on eriasia onko sitä olemassa, ei ole vielä todistettu eikä ilmoitusta siitä tullut.
- Omamoka
Ei aihe kuulukaan täällä maan päällä todistettaviin. Jos et usko, et usko, en osaa sanoa kuulutko samalla niihin, joille sen valtakunnan ovet eivät avaudu. Sillä usko joko on sinun sisälläsi tai sitten se ei ole. Muut eivät ole siitä vastuussa.
- Kukin.miettiköön
Turha siitä ottaa vastuuta, tyhjän saa pyytämättä.
- Munuaisillakomietit
Kuulostaapa typerältä. Et tietenkään voi ottaa vastuuta taivasaiheesta etkä yhtään mistään kun kerran korvain väliss' on noinkin tyhjää.
Jankuti.
Tässä kopio muutaman päivän takaa:
Ilmeisesti oli tämänkin aloituksen innoite.
-
"Jesse kertoi näin.
Elämä menee menojaan.
Jessen faijakaan ei pysty, tai halua puuttua sen asioihin.
Taivaisia asioita hoitavat Jessen faija ja joku Pelsepoo.
Jessen faija on pikkuisen enämpi pomompi.
Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
Aikasti-pitkän ajan kuluttua ihminen sulautuu taas elämään ja kuten Siirakki sanoo:
H.- toistelet
Miks sä jankutat???
toistelet kirjoitti:
Miks sä jankutat???
"toistelet"
Vastaan, kunhan saat muilta jankuttajilta vastauksen ensin.
H.- Metkaahöpinää
No missä siinä oli se kysymys? En näe ainuttakaan kymysysmerkkiä. Vai kuuluuko tämä niihin aiheisiin joihin tulee vastaus vain taivaasta.
Kun toi taivaallinen puoli on pikkusen epäselvää niin olen yrittäny tääl maanpäällä maksimoira ne ilot.
Mä puskin tänään urheesti jalkapatikas lenkkini ja kotio päästyäni sain just horaistua palautusjuoman ja lämpösen suihkuun ,ei sekään nautinto paha ollut.
Sielt ku särkevin pohkein könysin yläkertaan niin päivieni ilo kyseli josko kahvi maistuis ? kelpashan se mut se riemu ei ollu siinä ,kattokaas ku siihen kupin viereen ilmestyi just leivottu sämpylä.
Sellasta voi jo iloks ja riemuks sanoo .- Vähän.kättä.pitempää
Asialleen vihkiytyneet taivasuskovaiset, heillä on varma tieto mikseivät kerro kun epäilevillä ei tahdo usko ja tieto riittää.
- pitkäänuskossa
Sinäkin, Vähän.kättä.pitempää, voit rukouksissa kääntyä Vapahtajan Kristuksen puoleen. Voit rukoilla: Jeesus anna minulle varmuus ja uskon lahja näissä asioissa, anna vakuutus sisimpääni että olen Jumalan lapsi ja Taivasten valtakunnan perillinen.
Kuuntele hyvää ohjelmaa Radio Patmos. Uskotv, Radiodei, TV7, Netmission
Herra antakoon sinulle uskon levon ja rauhan. Silloin on ilo ja helppo elää.
- Korppis11
Energia ei häviä minnekään, se säilyy. Atomienergiamme lähtee kuolemamme jälkeen kiertoon. Esimerkiksi jos sinut haudataan hedelmäpuun alle ja myöhemmin joku syö puun hedelmiä hän nauttii sinun luovuttamaa energiaa. Atomit kiertävät linnunratoja, jossain siellä mekin kierrämme olkoon se taivaaksi kutsuttu.
Mielestäni reppuriika käsitteli hyvin elämää kuoleman jälkeen, uskovaisen ja tieteen yhdistelmänä."feikki-korppis11"
Noinhan minä jo kirjoitin.
"Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
Aikasti-pitkän ajan kuluttua ihminen sulautuu taas elämään ja kuten Siirakki sanoo:
-
Jesse sanoo faijaansa tympivän aina kun sille laitetaan sanat suuhun.
Anna minulle
Opasta minua...
Minne johdatat...
jne.
Uskoisivat vain, penteleet.
Oli ukko tokaissut.
Kyllä minä hommani hoidan ilman narinoitakin
-
Teeveessä isä Brown:
Ammattilainen rakensi Titanicin, amatööri Arkin.
-
Voi veljet että me Jessen kanssa naurettiin.
H.hunksz kirjoitti:
"feikki-korppis11"
Noinhan minä jo kirjoitin.
"Ihmisen kuollessa hänet otetaan hoitoihin.
-
Jesse sanoo faijaansa tympivän aina kun sille laitetaan sanat suuhun.
Anna minulle
Opasta minua...
Minne johdatat...
jne.
Uskoisivat vain, penteleet.
Oli ukko tokaissut.
Kyllä minä hommani hoidan ilman narinoitakin
-
Teeveessä isä Brown:
Ammattilainen rakensi Titanicin, amatööri Arkin.
-
Voi veljet että me Jessen kanssa naurettiin.
H.Ei saa matkia :)
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022266- 1041684
- 831366
- 1281353
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘721182Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511037
- 36962
- 33834