Uutta autoa pitäisi laittaa piakkoin tilaukseen mutta en saa millään päätettyä 1- ja 3 sarjalaisen väliltä.
1-sarjalainen olisi viime vuoden LCI:n ansioista hieman tuoreempi kuin jo aiemmin LCI:n saanut 3-sarjalainen, johon seuraava malli tulenee 2018.
1-sarja on käsittääkseni etukolmanneksen osalta käytännössä aika sama kuin 3-sarja ja 1-sarjassa ainakin itseni mielestä ehkä hieman kätevämpi hatcback-takakontti vs. sedan. Farmaria en voi sietää ja GT:n hinta nousee jo turhan korkeaksi hyvin varusteltuna.
Silti 1-sarjaa myydään ilmeisesti vähemmän kuin 3:sta, miksiköhän näin? Onko tässä ajatuksena että isompi=parempi? Kyllähän 1-sarjalaisestakin saa riittävillä varusteilla aika kattavan pelin.
1 vai 3 sarja?
11
1026
Vastaukset
- tiedäsiitä
Ostin ykkössarjalaisen. Ei tarvetta kuskata ylimääräistä peltiä, parempi suorituskyky kuin kolmossarjassa ja itse auto on uskomattoman hyvä ajettavuudeltaan ja massan puolesta sen pitääkin olla. Ei sillä etteikö kolmossarja olisi. Sopii mielestäni yksin ajavalle hyvin. Ulkonäkö ok - farmarit on susirumia mielestäni.
- vaikearasti
On se onnetonta jos ei osaa valita kahden auton välillä. Onko väri valittu, entäpä varusteet ja renkaat?
- Eriautojaollu
Joo no jos on koira ja yritys niin farmari on vähän niinku pakollinen:) toki 3-sarjan farmariin ei isoa koiraa edes laiteta. 1 sarja mulla on ollut vuoden edellinen ja uudempi koppakin erikseen. 3-sarjaa ajanut. Sen jälkeen oli vielä 5-sarja hetken kunnes siirryin volvoon. 1 ja 3 sarja on aika samanlaisia sisustaltaan eli ihan siistejä mutta mitää premiumia on turha perusversioista odottaa. Toki rahalla ainakin kolmoseen saa kivasti kaikkea ja esim 3-sarjan harman/kardonit on hyvät. Se mikä näissä "kansanmalli" bemareissa eli 1- ja 3 sarjassa on suurin ongelma on se kammottava rengasmelu varsinkin nastoilla, muutenkin se kyllä on aika kamala. Sitten ainakin 1- sarjassa on luistonesto todella ärsyttävän herkkä jos takaveto niin joutuu ajamaan sport plussalla eli ilman luistonesto aina lähdöissä jotta pääsee eteenpäin. 5-sarja onkin sitten ihan eri luokan auto. 5-sarja on hiljainen ja todella hyvä auto joskin sekin alkaa olemaan jo todella vanha malli joten uutena en sitä enää hankkisi. Uusista isoista autoista volvo S/V90 ja mersun E-sarja on ainoita oikeasti hienoja autoja luokassaan.
- faktum
1-sarja on hiljainen ja on myös oman korvan mukaan. Sisustaa saa monenlaista..
Hiljaisimmat myynnissä olevat autot ovat tällä hetkellä:
Merkki Malli Tarkenne dB(A)
Citroën C4 Picasso e-HDi 115 Intensive ETG6 Automaatti 65,8
Citroën Grand C4 Picasso e-HDi 115 Intensive ETG6 Automaatti 65,8
Audi Q7 3,0 V6 TDI 160 kW quattro tiptronic 66,0
Business 3,0 V6 TDI 160 kW quattro tiptronic
Land of quattro Edition 3,0 V6 TDI 160 kW quattro tiptronic
BMW 2-sarja F22 Coupe 218i A Business 66,0
F22 Coupe 218i A Business Sport
F22 Coupe 218i A Business Luxury
F22 Coupe 218i A Business M Sport
BMW 1-sarja F20 Hatchback 118i A 66,0
F20 Hatchback 118i A Business
F20 Hatchback 118i A Business Sport
F20 Hatchback 118i A Business Urban
F20 Hatchback 118i A Business M Sport
Ford Focus 1,0 EcoBoost 100 hv Start/Stop M5 Trend 5-ovinen 66,0
1,0 EcoBoost 100 hv Start/Stop M5 Trend 4-ovinen
1,0 EcoBoost 100 hv Start/Stop M5 Trend Wagon
Peugeot iOn Active 66,0
Subaru Levorg 1,6i GT CVT 66,0
1,6i GT-N CVT
1,6i GT-S CVT
Volvo V40 T3 Business aut 66,0
T3 Business R-Design aut
T3 Business Summum aut
T3 Kinetic aut
T3 Momentum aut
T3 R-Design aut
T3 Summum aut
- Tokto
aiemmin 2x 3-sarjan auton omistaneena ja huollon yhteydessä 1-sarjan sijaisautolla ajaneena en voi kuin ihmetellä miten 1-sarjan ajettavuus on samaa tasoa kuin 3-sarjan.
Osta siis 1 ellei ole painavaa syytä ostaa 3.
Ajan nykyään mersulla ja olen todella tyytyväinen. - rwett
Allaoleva sillä varauksella ettei ole asiat muuttuneet viimeaikoina.
Ykkössarjalainen on kyllä tosi kiva ajo-ominaisuuksien puolesta.
Kannattaa hankkia riittävän tehokkaalla padalla jotta pääsee nautiskelemaan.
Penkit ovat karseat, eli kannattaa satsata niihin sportti-istuimiin.
Biimerin "businesmallin" radion äänentoisto on vaatimatonta, kannattaa mennä pro puolen kamoilla. - Kokeiltua
Desibelit tasanopeuksilla ei kerro totuutta. Ja mittaukset tehty jossain sileällä asvaltilla. Mutta todellisuudessa jokainen tietää tosiasiat ja esim sen ett 1/3 sarja on tosi meluisia..ja juuri tuo rengasmelu on se jota kuuluu ja paljon.
- jopasontieteellistä
No millä nopeuksilla ne pitäisi tehdä? Essonbaari nopeuksilla? Missä autossa karkea asfaltti ei nosta melua?
- 2.4STW__
3-sarja on suomiasfaltilla meluisa, Siitä ei pääse mihinkään. Ykkönen sitten vielä huonompi. Saksan asfalteilla molemmat menee mlun puolesta.
Kummankin penkit aika surkea ja myös kolmosen sporttijakkarat mikä omassa kolmosessa oli.
Luistoneston kanssa oppii jollain lailla elämään. Automaatin kanssa homma jotenkin toimii kun oikea käsi saa olla koko ajan luistonestonapilla. Yli 70 vauhdissa se on sitten oltava täysmääräisesti päällä jottei tule lipsahduksia.
Ykköstän en ole ajanut mutta kolmosen suuntavakaus on vanhojen tojojen tasoa joten jos on tarkoitus ajaa pidempää matkaa, katsele jotain muuta merkkiä.
Bemarit nyt vaan vaeltelee ja valuu kaikissa tien kallistukisssa, vaikka niin tekee myös uusi A4kin. Bemari on kuitenkin selvästi rasittavampi.
Jos tykkäät kurvi-ilottelusta niin jotain perusalustaa ja rengastusta parempaa pitäisi alla olla. Ainakin kolmosen vakio alusta ja rengastus (16") ei pärjää edes perusperheautoille samalla rangaskoolla.
Ilman vetoa ajaessa se puskee tolkuttomasti ja vain vedolla sen saa neutraaliksi ja tietysti sopivasti yliohjaavaksi.
Ohjaus on tuntumaltaan parmepi kuin Audeissa mutta ei tuo kolmosen vakio-ohjaus hurraahuutoja ansaitse. Ota se servotronic tai jotain vielä kehittyneempää jos lompakko kestää.
Sivupeilit on sitten umpisurkeat bemareissa. Siis todella surkeaa vähän kamalemmat. Naapurikaistalle saa hukattua järeän kokoisen pakettiauton tai kuormurin. Henkilöbiileistä motoripyöristä puhumattakaan. Ota siis jokin naapurikaistavaroitin lisävaruste. Itse en tätä tajunnut. Jep ja ota peruutuskamera. Autosta näkee todella huonosti taakse.
Varaudu siihen että kaikki roikkuu takapuskurissa ja yrittää provosoida. Siis kaikki muut kuin toiset bemarit. Pahimpia pellejä on Golf ja Focus kuskit.
Tämä siis kolmosesta. - tarkennus
Mittausten mukaan se ykkössarja on hiljaisin myytävä automalli. Kolmossarja ei. Eli älä vedä johtopäätöksiä kolmossarjan melusta ykköseen.
- kakkoseenvaan
Ehdottomasti kakkos-sarjalainen!!!
Sen homompaa ei nimittäin löydy ja "mitä homompi sen bemumpi" kuuluu sanontakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760