Narsismia saattaa esiintyä myös syrjäisessä paikassa maaseudulla ja asuinkelvottomassa talossa eikä siihen tarvita teräsbetoni miljöötä tai sen kummempaa glamouria tai kimallusta. Narsisti on narsisti vaikka olisi kaulaansa myöten paskakasassa. Narsisti luo itselleen omassa mielessään kuvitteellisen hienot puitteet vaikka olosuhteet olisivat miten huonot. Siksi narsisti on erittäin huono perheen vanhempi, hän elää omissa hienoissa mielikuvissaan kun lapset saavat hävetä perheen kolutessa kaikki ojanpohjat. Kun narsisti kävelee viemäriojan pohjaa hän itse omassa mielessään kävelee pitkin kullattua katua.
Sellainen vanhempi esittelee ylpeänä omaa totaalista tyhmyyttään ja tietämättömyyttään luulemalla itse olevansa päinvastainen. Olen itse tuollaisen perheen lapsi ja mistä saan voimani elämääni? Vihasta tuota narsistivanhempaani kohtaan.
Onko kaikki narsismia mikä kiiltää?
6
90
Vastaukset
- dfghjklöölkjhgf
Kaikki kiiltävä ei ole narsismia.
Itse olen köyhäkaula, kun narsistivanhemmat ylivaatimattomaksi minut opetti ja vaatimattomuuden hyveeseen oikein terästi, niin minusta tuli tavallaan köyhyyden ja olemattomuuden hyveen tavoittelija ja vähän vaikuttaa myöhäiseltä suuntaa siinä asiassa pystyä muuttamaankaan. Mutta kaikki mikä kiiltää, ei mielestäni suinkaan ole paheellista tai narsistista. Se voi olla Jumalan lahjakin. Mutta kiillon hankkiminen muita tuhoamalla on mielestäni alhaista. Mutta jonkun ansaitun kiillon tai Luojalta saadun poikkeuksellisen lahjan nimittäminen narsismiksi on myöskin mielestäni narsistista ja kateellista. - lueaiheesta
Jotkut vanhemmat on itsekin pikku rääpäleitä, jotka eivät oikein ole kasvaneet.
Lapset ovat putkahtaneet heille terapialapsiksi joilla on esineen arvo vanhemman itselohdutuksessa.
Lapsi on elävä esine jonka omistaminen antaa vallantunnetta. Vanhempi näkee lapsen itsensä jatkeena, ehkä omana huonona puolenaan. Esim insesti on vallankäyttöä.
Mutta on yksi asia jolle pienisuuri vanhempi ei voi mitään. Nimittäin se että lapset kasvaa. Voit mielikuvissasi lähteä lapsuuden talosta, taaksesi katsomatta. Mitä tapahtui siellä, jääköön sinne.
Jätä viha. Tietysti asioita kannattaa käsitellä, vaikka AAL:n ohjelman avulla.
Toisin kuin vanhemmat, sinä voit muuttua. Jätä viha.- sxasxfvdfv
Ainoa juttu että lapset tarvitsevat vanhemman ja itseään ei voi tehdä orvoksi. Ainoa keino olisi muuttaa niin kauas ettei paska roisku sinne asti, lähelle ei kannata jäädä koska jokatapauksessa teit niin tai näin, teet aina väärin. Se on narsististen vanhempien lasten ongelma, lapselle on langetettu rooli: ristin raahaaminen golgatalle orjantappurakruunu päässä. Narsistin lapsi ristiinnaulitaan julmana rikollisena.
- lueaiheesta
sxasxfvdfv kirjoitti:
Ainoa juttu että lapset tarvitsevat vanhemman ja itseään ei voi tehdä orvoksi. Ainoa keino olisi muuttaa niin kauas ettei paska roisku sinne asti, lähelle ei kannata jäädä koska jokatapauksessa teit niin tai näin, teet aina väärin. Se on narsististen vanhempien lasten ongelma, lapselle on langetettu rooli: ristin raahaaminen golgatalle orjantappurakruunu päässä. Narsistin lapsi ristiinnaulitaan julmana rikollisena.
AAL:n ohjelmassa tullaan "omiksi rakastaviksi vanhemmiksi". Aikuisen lapsen on alettava vanhemmoimaan itseään, sillä emme ole enää pikkulapsia.
En tarkoittanut että pitäisi fyysisesti olla käymättä, vaan mielikuvissa, psyykata itsensä eteenpäin.
Samassa taloudessa ei kuitenkaan kannata asua. Suomessa on sosiaaliturva joka mahdollistaa ettei tarvitse myydä itseään, ruumistaan eikä sieluaan. Ei tarvi elää alisteisena.
Helpottaisiko tieto, ettei vanhemmat ole sen enempää terveitä, vaan kiehuvat omissa liemissään? Kun terapiaksi tehty lapsi kasvaa, toki narsistivanhempi hätääntyy ja lisää pommitusta. Jos sitä ajattelee vaikka Angry Birds tai muuna pelinä, alussa osumia tulee enemmän. Mutta mitä enemmän harjoittelee, sitä taitavammaksi kehittyy väistelemään osumia.
Laitoin tämän esimerkin, sillä mielikuvaharjoituksista voi sovellettuna olla apua.
Tai jos ajattelee läheisriippuvuutta addiktiona, irtipyristellessä retkahduksia tulee. Toipuminen ei ole suoraviivaista, vaan pari askelta eteen, askel taas taaksepäin. Tärkeintä on tunteista riippumaton tahtotila, että päättää vaan päästä irti narsistin vaikutuspiiristä. Irtipääseminen on myös paras kosto, vaikka kosto sinällään on huono motiivi.
- lkjhgfdsdfghjk
Minulla vaikeana täällä tänäänkin menossa tällainen irtautumisprosessi.
Eilen olin vahva, tänään taas jotenkin en.
No täytyy toivoa, että huomenna taas paremmin. - Anonyymi00006
Kyllä kirjoitit hyvin ja osuvasti! Itse narsisti vanhemman puoliso, ja hän (lasten isä) piti esim tärkeämpänä saada hankittua pikatilauksena hienot käyntikortti uuteen asuntoon muuttaessa kuin ruokaa pöytään. Kaikki piti olla tiptop, ja pikkulastenkin pikkuaikuisia kun ei voinut sietää mitään "sirkusta" kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi375299Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2885132Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä644509Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692445Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt481880Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu281824Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont241792Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi801728Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva161692- 1051506