APUA! VINKKEJÄ! KERTOKAA!

Percy84

Heips...

Suunnittelemme poikaystäväni kanssa matkaa Etelä-Amerikkaan syksyksi ja tarkoitus olisi viipyä kutakuinkin kuukausi. Kaikki kokeneet maailmankoluajat, kertokaa mulle/meille, että mihin ensinnäkin kannattaa mennä, asua, olla ja miten se kaikki tapahtuu? Pääseekö 2000 eurolla alkuunkaan, vai kuinka paljon tulisi varata rahaa, per nenä siis? SIIS KAIKKI, MIKÄ ON PARAS AIKA JA PAIKKA, MITÄ SUOSITTELETTE JA MITÄ MAKSAA? Kiitos jo!!!

6

1756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tanja-
    • undostres

      ...lentojen hinnat alueelle. Eivät mitään halpoja..... Meinaan että jos on yhteensä rahaa käytettävissä 2000 euroa teille kahdelle, niin lennot voivat viedä ko. summasta jo leijonanosan.....

      • undostres

        ...viestissä lukikin että per henki, mutta silti lentojen hinta per henki voi lähestyä jo tuhatta euroa...... Siitä voi sitten laskea, paljon jää rahaa per päivä. Joissain maissa sillä voi pärjätä, mutta ei kaikissa.


      • Percy84
        undostres kirjoitti:

        ...viestissä lukikin että per henki, mutta silti lentojen hinta per henki voi lähestyä jo tuhatta euroa...... Siitä voi sitten laskea, paljon jää rahaa per päivä. Joissain maissa sillä voi pärjätä, mutta ei kaikissa.

        Se 2000 euroa olikin lähinnä sellainen liikenteeseen lähtö summa, enemmän tietenkin menee elämiseen siellä ja kaikkeen muuhunkin... varmaan 3000 per nenä olisi sellainen realistinen summa, jos ajatellaan, että kuukausi siellä viivyttäisiin? Kiitos kuitenkin vastauksista, jäin luonnollisesti kaipaamaan informaatiota, mutta aikaahan on vielä, joten kaikki kanavalle osuvat kirjoitelkaa!!!


    • tämä
    • matkaaja

      Itse olen juuri Perussa. Asuntoni, yksityiselta vuokrattu jonkinlainen palvelijan asunto omalla kylpyhuoneella Limassa, maksaa US$ 200 /kk.
      Hintaan sisaltyy ateriat isantavaen kanssa.
      Hotelleja/hostelleja loytyy suhtkoht kunnollisia n. 10 us$/henkilo lahtien..
      Bussikyydit kaupungeissa ovat n. 1 sol, eli n. 20 centtia. Taksikyydit maksavat 1-2 euroa. Pitkanmatkan bussit ovat luokkaa 20 e / 1000 km. Ateriat ravintoloissa halvimmillaan 1-2 euroa. Viihteesta ...viime viikonloppuna ilta ja yo peñassa (pub/tanssipaikka jossa paikallista folklorea, salsaa ym) neljalle hengelle (mina ja 3 perulaista tyttoa) kannu olutta, 3 pulloa paikallista viinia pari jotain virvoitusjuomaa kustansi yht. 80 sol, eli vajaat 20 E.

      Ja vaikkapa vaatetuksen hintoja...esim miesten lyhythihaisia paitoja saa Limassa hintaan n. 6 euroa, ehka halvemmallakin.

      Tukanleikkuu euron, pari.

      Kalliimminkin voi elaa. Satunnaiset paahanpistot muodostavat huomattavan osan kuluista.

      Elektroniikka, kodinkoneet ym. eivat taalla ole paljon suomalaisia halvempia.

      Taalla on kesa nyt, Limassa pikkuisen vajaat 30 astetta eika vetta juuri tule, vuoristossa sataa, joten siella voi tulla ongelmia liikenneyhteyksissa ym. Kuiva kausi eli talvi, jolloin on myos viileampaa, on touko-syyskuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      106
      2466
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1995
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      46
      1980
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      45
      1913
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      179
      1424
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1379
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1208
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      105
      1176
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      1014
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      963
    Aihe