Bra böcker!

Jagvetinte

Hej alla!
jag är en pojke som studera svenska och jag vill läsa mera böcker eller tidningar på svenska, eftersom jag vill bli bättre, jag behöver svenska i framtiden i mina studier. Kan man rekommendera några bra böcker som är verkligen bra, jag vill inte läsa tråkiga böcker.

Tack ska du ha!

11

160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jagvetinte

men jag har läst böcker av tove jansson! Men något annat?

• 314314
    • Jagvetinte

Tack för svaret!

• därviengånggått

Det beror ju på vilket slags böcker du gillar ?Om man gillar deckare tex. så finns det ju otroligt mycket att välja på (lättlästa om man inte behärskar svenska så flytande )
      Kjell Westös böcker är annars läsvärda.

• Jagvetinte

Tack för att du svarade. Först trodde jag att ingen svarar. Men jag tror att jag är "allätare", så jag kan läsa både deckare och allt annat, men historieböcker är inga för mig, därför att jag är inte svenskspråkig och mina språkkunskaper är inte så tillräckligt för att läsa de, fast de är ju jätte intressant. Men nästan alla passar, eftersom jag trot att jag kan prata ganska bra svenska, int så flytande... Men i alla fall :) tack för ni alla!

• bokmalen

Henning Mankells böcker kanske,och Lars Kepler,och Jens Lapidus ?

• spänning

Anna Jansson,Liza Marklund,Camilla Läckberg,Mari Jungstedt,Åke Edvardsson.Åsa Larsson.

• lyckatillåtdig

På Adlibris nätbokhandel finns billiga pocketböcker och stort urval om man vill köpa,annars finns ju biblioteket,personalen hjälper säkert och kan rekommendera bra böcker.

• Jagvetinte

Tusen tack! Alla de låtar bra, jag måste söka mer information om författarna! trevligt att alla har rekommenderat! Tillsätta ännu säger jag att jag har lånat böcker från biblioteket men jag tycker inte om det, vanligen... eftersom det är mycket roligare att läsa en bok i fred och när boken är min, kan jag skriva mina egna uppteckningar, t.ex. om jag hitta ett nytt ord.
      Men tack tack, igen!

• lyckatillåtdig

Endel böcker vill man ju läsa på nytt också.Jag har åtminstone många favoriter som jag läst många gånger och alltid finner jag något nytt i dem.

• Jagvetinte

Ursäkta, men vem Endel?
      Men trevligt att höra :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      202
      2784
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      162
      2483
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      951
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      889
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      879
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      99
      870
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      305
      865
    9. Onneksi tapasin sut

Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku
      Ikävä
      93
      739
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      738
    Aihe