Bra böcker!

Jagvetinte

Hej alla!
jag är en pojke som studera svenska och jag vill läsa mera böcker eller tidningar på svenska, eftersom jag vill bli bättre, jag behöver svenska i framtiden i mina studier. Kan man rekommendera några bra böcker som är verkligen bra, jag vill inte läsa tråkiga böcker.

Tack ska du ha!

11

69

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jagvetinte

      men jag har läst böcker av tove jansson! Men något annat?

    • 314314
    • Jagvetinte

      Tack för svaret!

    • därviengånggått

      Det beror ju på vilket slags böcker du gillar ?Om man gillar deckare tex. så finns det ju otroligt mycket att välja på (lättlästa om man inte behärskar svenska så flytande )
      Kjell Westös böcker är annars läsvärda.

    • Jagvetinte

      Tack för att du svarade. Först trodde jag att ingen svarar. Men jag tror att jag är "allätare", så jag kan läsa både deckare och allt annat, men historieböcker är inga för mig, därför att jag är inte svenskspråkig och mina språkkunskaper är inte så tillräckligt för att läsa de, fast de är ju jätte intressant. Men nästan alla passar, eftersom jag trot att jag kan prata ganska bra svenska, int så flytande... Men i alla fall :) tack för ni alla!

      • bokmalen

        Henning Mankells böcker kanske,och Lars Kepler,och Jens Lapidus ?


    • spänning

      Anna Jansson,Liza Marklund,Camilla Läckberg,Mari Jungstedt,Åke Edvardsson.Åsa Larsson.

    • lyckatillåtdig

      På Adlibris nätbokhandel finns billiga pocketböcker och stort urval om man vill köpa,annars finns ju biblioteket,personalen hjälper säkert och kan rekommendera bra böcker.

    • Jagvetinte

      Tusen tack! Alla de låtar bra, jag måste söka mer information om författarna! trevligt att alla har rekommenderat! Tillsätta ännu säger jag att jag har lånat böcker från biblioteket men jag tycker inte om det, vanligen... eftersom det är mycket roligare att läsa en bok i fred och när boken är min, kan jag skriva mina egna uppteckningar, t.ex. om jag hitta ett nytt ord.
      Men tack tack, igen!

      • lyckatillåtdig

        Endel böcker vill man ju läsa på nytt också.Jag har åtminstone många favoriter som jag läst många gånger och alltid finner jag något nytt i dem.


    • Jagvetinte

      Ursäkta, men vem Endel?
      Men trevligt att höra :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe