Ongelmia esiintyy edelleen muun muassa jakoketjujen, turvatyynyjen, polttoainepumppujen, pyöränlaakereiden sekä poikkeavan paljon öljyä kuluttavien TSI-moottoreiden ja epäselvän takuun kanssa.
Volkswagenin ongelmat jatkuvat
26
905
Vastaukset
- kysynvaanmiksi
No sittehän siinä on suurimmalta osin samat oireet kuin tojossa. Miksi edes trollaat.
- HiukanErilaisia
Katso Toyotan "ongelmat":
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14504897/toyotan-ylivoimaisuuden-30-perustetta!!!
- Einetoimi
Vw:n ongelmat edelleen:
Jakoketju; löystyy tavallista herkemmin materiaalin ala-arvoisuuden vuoksi, ketjun valmistuksen virheistä johtuen ketju pyöristää rattaiden hampaat, löysä ketju hyppää kuluneilla rattailla aiheuttaen jaon sekoamisen, pahimmillaan venttiilit osuvat mäntiin, täystuho ja uusi moottori
Jakoketjun kiristin; toimii öljynpaineella, joka ei nouse heti startissa riittävän nopeasti ja riittävän korkealle (suunnitteluvirhe joka korostuu kylmässä ilmanalassa) aiheuttaa jakoketjun löystyttyä vauriomahdollisuuden koska kiristin ei toimi tarvittaessa (rakenteessa ei esikiristintä) Kiristin jää myös jumiin eli ei kiristä lainkaan, ketju pyörii täysin vapaasti löysänä. Tämä on muka sitten Oulun seudun asfalttipölyn syytä.
Turboahdin; akseli ei saa voitelua johtuen väärin suunnitellusta öljykanavasta joka karstoittuu ja lopulta tukkiutuu. Laakerit alkavat kulua ja akselista tulee epäkeskinen. Turbo menee vaihtoon alle 100 tkm
DSG vaihteisto, mekatroniikkayksikkö hajoaa ja menee vaihtoon
Kaksoismassavauhtipyörä; jousi kuolleutuu ja vauhtipyörä alkaa kolista, vaihtoon- ArkipäivääVAG
Juuttuvat ahtimien säätösiivet ja egr-venttiilit.
Ruostuminen, suutinviat ja vesivuodot moottorinohjausboksiin.
- Holisti75
ei ilonpäivää näe faggin sötöstyksillä . ei taida enää vuoden päivää olla ettei kuuluisi jotain ikäviä uutisia faggin sötöstyksistä. sais vw mennä ehdottomasti Toyotalle oppipojaksi miten oikea auto rakennetaan. oppiskohan tuo vw enää kun tottuneet tekemään vain kertakäyttö paskaa?
- Vwjyrää
Tekstistä päätellen alkoholi on tehnyt tehtävänsä, kuten kirjoittaja on ehkä toivonutkin.
- Toyota-palstan
kirjoituksista päätellen skitsofrenia on vienyt pojun mennessään. Muuten ei sysimusta muuttuisi valkoiseksi pojun puolustaessa Vokkelokonsernia ja solvatessa Toyotaa koko pienen palkkansa edestä.
- 3767567
Miten voi jakopääketju ongelmat jatkua, kun noita TSI koneita ei edes saa enää ketjulla. Yrittäisit idiootti edes.
- jatkumo1
Siksi koska jakoketjun vaihto ei korjaa tehtaan suunnitteluvirhettä jo myytyhin autoihin, jokaiseen aotoon vaihdetaan useampi jakoketju, se kun ei kestä käyttöä. Siksi käytetyn TSI auton osto on riski ja uuden volkkarin osto sulaa hulluutta
- niinainataas
jatkumo1 kirjoitti:
Siksi koska jakoketjun vaihto ei korjaa tehtaan suunnitteluvirhettä jo myytyhin autoihin, jokaiseen aotoon vaihdetaan useampi jakoketju, se kun ei kestä käyttöä. Siksi käytetyn TSI auton osto on riski ja uuden volkkarin osto sulaa hulluutta
No, kirjoitit taas itsesi pussiin. Miten se ketju-ongelma jatkuu uusissa, kun sitä ketjua ei niissä ole? Eikä paremmalla ketjulla valmistettuihin autoihin vaihdeta ketjuja jatkuvasti. Vanhempiin valitettavasti näin voi käydä. Mutta tällaisten asioiden erittely on liian vaativaa satunnais-anonyymille, joka etsii "aukkoja kritiikille".
Siitä mikä elämässä on "sulaa hulluutta" voidaan aina keskustella. Pääsääntöisesti uuden kalliin auton ostaminen on sulaa hulluutta. Mitä enemmän pönkittää egoaan auton kautta, sitä sulaneempi hullu... - Laske_Ite
Väittivät että ketjuihin olisi tehty parannuksia, totuus oli että ketjunkiristimeen lisättiin säätövaraa jolloin ketjua pystyy venyttämään pidempiä aikoja, näin ne korjasi suunnitteluvirheet, mitä kivoja ylläreitä uusissa on niin sitä tuskin kenenkään kannattaa omilla rahoilla ottaa selville.
Tuon firman strategia perustuu tietoon, että maailmassa on miljardeja ihmisiä, tuohon massaan on helppo myydä ihan mitä tahansa ja jos vain puolet eli 58 % prosenttia on epäkuranttia, niin silloin puolet eli 42 % eli suurin osa autoista on hyviä ja kunnolla tehty. - kedjahelvete
Automyyjää ei kiinnosta kuin uusien myynti ja oma provisio. Ketjujakopäisiä Volkkareita on moninkertaisesti enemmän liikenteessä laatuvikaista ketjua venyttämässä kuin vasta pari vuotta markkinoilla ollutta remmijakopäätä, jonka kestävyydestä ei ole mitään kokemusta. Vikavaagenstrategian mukaan asiakkaat testaavat ja maksavat kokeilunsa itse kun takuuaika 2v. on mennyt ohi.
- sitkeitäTerojaNolaaItseä
Sun mukaan ne ketjut paukkuu jo muutaman kymppitonnin päästä, eiköhän noilla kaikilla vanhoilla ketjukoneilla ole jo sen verran ajettu, että ne on jo korjattu tehtaan piikkiin jos on hajotakseen. Sen verran pienessä osassa noita vikoja on ollut.
Ei VW:n vastuu lopu takuun viimeiseen päivään, kuten hyvin tiedät ja tehdas maksaa homman jos autoa on huollettu asianmukaisesti. - Pienet_osat
sitkeitäTerojaNolaaItseä kirjoitti:
Sun mukaan ne ketjut paukkuu jo muutaman kymppitonnin päästä, eiköhän noilla kaikilla vanhoilla ketjukoneilla ole jo sen verran ajettu, että ne on jo korjattu tehtaan piikkiin jos on hajotakseen. Sen verran pienessä osassa noita vikoja on ollut.
Ei VW:n vastuu lopu takuun viimeiseen päivään, kuten hyvin tiedät ja tehdas maksaa homman jos autoa on huollettu asianmukaisesti.Pienessä osassa, juu vaan n. 50000 kpl Suomessa, Skodat lisäksi tuohon.
http://yle.fi/uutiset/3-8002604 - Tilastot
Pienet_osat kirjoitti:
Pienessä osassa, juu vaan n. 50000 kpl Suomessa, Skodat lisäksi tuohon.
http://yle.fi/uutiset/3-8002604Myyntimääristä arvioiden sitten jopa 20000 Skodaa lisäksi
- Jotain_noloa
siinä kyllä on ettei noin suuri konserni pysty kehittämään niinkin yksinkertaista osaa kuin toimivaa jakopäätä. Resursseja olisi varmasti ollut jos vain olisi haluja riittänyt kunnollisen tekemiseen ja testaamiseen. Nyt ei ole enää rahaakaan ja kun koko suunnittelu on tuolla tasolla pettää moni muukin kokonaisuus autoista, Dsg-laatikot, korroosionesto, jopa yksittäisten osien laatu on tiputettu säästösyistä surkeaksi. Lopputuloksena on sama tilanne kuin että kusisi omiin housuihinsa, hetken lämmitti mutta nyt on konsernilla housuissa "jäätävä polte".
- VW.ylös.Tojo.alas
Mietipä tarkemmin mitä sössötit. Mistä vuodesta lasket tämän "hetken lämmittämisen" alkaneen 1993? 2015? 2006?
VW on mennyt eteenpäin koko ajan ja noussut TSI- ja DSG-tuotteiden avulla maailman ykköseksi sekä liikevaihdolla että kappalemäärillä laskettaessa. Sanopa missä tämä "jäätävä polte" näkyy? Tänä vuonnakin VW:n myynnin kasvu on ollut noin neljä kertaa suurempi kuin Toyotan.
Tämän piti olla VW:lle tuhon vuosi, mutta todellisuudessa se on noussut lopullisesti Toyotan ohi. Toyotan myynti tippuu isosti jenkeissä ja tulos putoaa puoleen viimevuotisesta. Siellä on enemmän syytä huoleen kun mallisto on pääsääntöisesti kuudenkympin ja kuoleman välistä. - ajolähtö1
Sä taidat tosissaan rakastaa sitä sun volsua, voi pientä reppanaa juna meni jäit asemalle itkemään
- Lista1
Mitä muita ongelmia volsuissa on, aletaanko tekee pitkää listaa?
- Arki_päivää
Kuinka monta kosahti kuluneella viikolla?
- DasRomu
Uusimman ruotsalaistutkimuksen mukaan kymmenen vikaisimman automerkin joukossa on kolme VAG:a (VW, Skoda ja Seat).
Mest skadedrabbade märkena:
1. Land Rover/Range Rover
2. Porsche
3. Mini
4. Seat
5. BMW
6. Skoda
7. Volkswagen
8. Opel
9. Chevrolet
10. Peugeot
Suomen Hinausautoalan liitto onnittelee VW-kuskeja autovalinnastaan. - HerraArmahda
Ongelmat jatkuvat ja kansa kärsii.
- dasshit
alle 10 vuotta vanha passatti täynnä maalin alla olevia rakkuloita ja maahantuonnin mukaan kyse kiveniskuista, maalipinta ehjä vielä mutta jotain alla muhii, ihmetellä vain voi kuinka takakontin luukussa esim. voisi olla kiveniskeymiä ei ole matkaajoa tullut pakilla tehtyä...päästömittaukset menevät enää nippa nappa katsastuksesta läpi, meidän perheessä ainakin viimeinen VAG konsernin auto ja vaihtoautoina varsinkaan en suosittele kellekkään mokomia ongelmapesiä ja eihän niitä liikkeetkään meinaa ottaa vaihdossa enää.
- ddfadffdgad
"Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482
- vikaariittääaudiskodaTDI
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.gUt6xt8
Jokos EAA888 moottorit uusittu kaikki
https://www.is.fi/autot/art-2000005419402.html - Anonyymi
roplaa ite
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482639
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541669Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501381- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131190Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2851183- 156986
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24940Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899