Hei Kaikille

Aspergerinfo_YP

Olen 40 vuotta sitten tehnyt erään mielenkiintoisen havainnon tutkiessani itseni suhdetta kanssaihmisiini sosiaalisessa elinympäristössäni; olen edelleen samaan päätynyt viime vuosien aikana; eli tulen todella hyvin toimeen paljon vanhempien taikka nuorempien ihmisten kanssa. Parhaimmat kaverini löytyvät lapsista sekä vanhuksista. Viime vuosien aikana, itse olen 49 v, olen saanut tosi paljon ystäviä alle kouluikäisistä sekä vanhuksista, olen heidän kanssaan ollut heidän aloitteestaan tekemisissä lähes päivittäin. Aikoinani olen saanut kiitettävät lausunnot lastentarhatyöskentelystä sekä ala-asteen koulun työharjoittelusta. Aika näyttää, kuinka uudelleenkouluttautumisen kanssa tulee käymään, eli hyvin. Teen sen itse. Kuten kaiken muunkin tähän päivään asti olen tehnyt. Olen diagnosoitu sekä yksityisellä että julkisella puolella Aspergeriksi, aspergerius ei ole sairaus vaan voimavara oikeinhyödynnettynä. :) Tätä mieltä olen itse lukuisten pätevien lääkärien mielestä.
terv. Aspergerinfo YP

aspergerinfo.foorumi.eu

ps. foorumille voi kirjoittaa rekisteröitymättä anonyymisti

10

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhgfdfghjk

Minä poistin juuri Facebookista kaikki kaverit. Sopeudun sinnekin parhaiten yksin.
      Onko muita jotka käyttää Facebookia ilman kavereita ?:)

• kouluikäinen
    • Aspergerinfo_YP

Mukavaa, että kirjoittelitte ketjuun, päivänjatkoja.:) Palailemisiin.

• kouluikäinen

mukavaa sinäkin kouluikäinen 9 vuotias

• idioottina

Mitä kaikkea sitä voikaan 9 vuotiaalle tapahtua. Poikkevan lahjakkuuteni takia minut suljettiin mielisairaalaan, vaikka en ollut "ympäristölleni vaarallinen" - päinvastoin olin huolissani ympäristömme ja elintarvikkeittemme tuhoutumisesta. Osastolla minut yritettiin kouluttaa tähän tuhoamisvimmaan mukaan. "Olet liian nuori kantamaan huota ympäristöstäsi". Pidin pääni ja kahden vuoden kidutuksen jälkeen minut lopulta heitettiin ulos parantumattomana

• Aspergerinfo_YP
      • ItsekkäältäKuulostaa

Hieman tuossa häiritsee se että pidät itseäsi oikeutettuna jonkinlaiseen erityiskohteluun. Ensinnäkin viet koirasi terveysasemalle, vaikka se on kielletty. Et huomioi muita asiakkaita, jolla voi olla allergioita, koirapelkoa yms.

Toiseksi kävelet suoraan ylilääkärin huoneeseen, jolla on hoidettevanaan omat työnsä, joihin ei kuulu asiakkaiden ajanvaraukset. Lisäksi niitä lääkäriaikoija ei aina saa heti, koska MUUTKIN haluavat päästä lääkärille.

Tuntuu siltä että olet tosi itsekäs ja pidät itseäsi jotenkin muita tärkeämpänä.

• solidaarinen_

Olet väärässä. En pidä itseäni oikeutettuna erityiskohteluun, vaan pidän oikeuksistani kiinni, samoin pidän muidenkin ihmisten oikeuksista kiinni. Autan esim. ihmisiä, vanhuksia esim. vapaaehtoisesti kun sellainen tilanne tulee eteen, että heidän uskon tarvitsevan apua. Koirani olen saanut viedä terveysasemalle, olen aina kysynyt muilta asiakkailta, sopiiko se heille, on sopinut, myös henkilökunnalle se on sopinut yleensä aina. Ylilääkäri heti otti asiani tosissaan, hänellä ei sitä paitsi ollut sillä hetkellä mitään kovinkaan tärkeää tekemistä, vastaanottokin sujuin todella hyvin.

• Viereisestä_talosta

Auktorisoitu!

• Aspergerinfo_YP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      78
      3037
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1271
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      161
      1157
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1020
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      951
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      309
      925
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      819
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      805
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      91
      783
    Aihe