Hei Kaikille

Aspergerinfo_YP

Olen 40 vuotta sitten tehnyt erään mielenkiintoisen havainnon tutkiessani itseni suhdetta kanssaihmisiini sosiaalisessa elinympäristössäni; olen edelleen samaan päätynyt viime vuosien aikana; eli tulen todella hyvin toimeen paljon vanhempien taikka nuorempien ihmisten kanssa. Parhaimmat kaverini löytyvät lapsista sekä vanhuksista. Viime vuosien aikana, itse olen 49 v, olen saanut tosi paljon ystäviä alle kouluikäisistä sekä vanhuksista, olen heidän kanssaan ollut heidän aloitteestaan tekemisissä lähes päivittäin. Aikoinani olen saanut kiitettävät lausunnot lastentarhatyöskentelystä sekä ala-asteen koulun työharjoittelusta. Aika näyttää, kuinka uudelleenkouluttautumisen kanssa tulee käymään, eli hyvin. Teen sen itse. Kuten kaiken muunkin tähän päivään asti olen tehnyt. Olen diagnosoitu sekä yksityisellä että julkisella puolella Aspergeriksi, aspergerius ei ole sairaus vaan voimavara oikeinhyödynnettynä. :) Tätä mieltä olen itse lukuisten pätevien lääkärien mielestä.
terv. Aspergerinfo YP

aspergerinfo.foorumi.eu

ps. foorumille voi kirjoittaa rekisteröitymättä anonyymisti

10

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhgfdfghjk

      Minä poistin juuri Facebookista kaikki kaverit. Sopeudun sinnekin parhaiten yksin.
      Onko muita jotka käyttää Facebookia ilman kavereita ?:)

    • kouluikäinen
    • Aspergerinfo_YP

      Mukavaa, että kirjoittelitte ketjuun, päivänjatkoja.:) Palailemisiin.

    • kouluikäinen

      mukavaa sinäkin kouluikäinen 9 vuotias

    • idioottina

      Mitä kaikkea sitä voikaan 9 vuotiaalle tapahtua. Poikkevan lahjakkuuteni takia minut suljettiin mielisairaalaan, vaikka en ollut "ympäristölleni vaarallinen" - päinvastoin olin huolissani ympäristömme ja elintarvikkeittemme tuhoutumisesta. Osastolla minut yritettiin kouluttaa tähän tuhoamisvimmaan mukaan. "Olet liian nuori kantamaan huota ympäristöstäsi". Pidin pääni ja kahden vuoden kidutuksen jälkeen minut lopulta heitettiin ulos parantumattomana

    • Aspergerinfo_YP

      Päivitystä

      http://aspergerinfo.foorumi.eu/viewtopic.php?f=81&t=603&p=1859#p1859

      • ItsekkäältäKuulostaa

        Hieman tuossa häiritsee se että pidät itseäsi oikeutettuna jonkinlaiseen erityiskohteluun. Ensinnäkin viet koirasi terveysasemalle, vaikka se on kielletty. Et huomioi muita asiakkaita, jolla voi olla allergioita, koirapelkoa yms.

        Toiseksi kävelet suoraan ylilääkärin huoneeseen, jolla on hoidettevanaan omat työnsä, joihin ei kuulu asiakkaiden ajanvaraukset. Lisäksi niitä lääkäriaikoija ei aina saa heti, koska MUUTKIN haluavat päästä lääkärille.

        Tuntuu siltä että olet tosi itsekäs ja pidät itseäsi jotenkin muita tärkeämpänä.


      • solidaarinen_

        Olet väärässä. En pidä itseäni oikeutettuna erityiskohteluun, vaan pidän oikeuksistani kiinni, samoin pidän muidenkin ihmisten oikeuksista kiinni. Autan esim. ihmisiä, vanhuksia esim. vapaaehtoisesti kun sellainen tilanne tulee eteen, että heidän uskon tarvitsevan apua. Koirani olen saanut viedä terveysasemalle, olen aina kysynyt muilta asiakkailta, sopiiko se heille, on sopinut, myös henkilökunnalle se on sopinut yleensä aina. Ylilääkäri heti otti asiani tosissaan, hänellä ei sitä paitsi ollut sillä hetkellä mitään kovinkaan tärkeää tekemistä, vastaanottokin sujuin todella hyvin.


      • Viereisestä_talosta

        Auktorisoitu!


    • Aspergerinfo_YP

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe