Teippi-ihottuma

Sade

Heissan! =o)

Minulla on tämmöinen ongelma, että saan ihoteipistä punaisia läikkiä ja pieniä mitälie vesikelloja.
Erään letkun takia joudun käyttämään ihoteippiä päivästä toiseen eikä mun herkkä iho oikein tykkää ihoteipin liimasta.

Mikä olis paras ihoteippi herkälle iholle?

5

7447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

      eli allergiselta ihttumalta.
      Eikö se letkusi pysyisi sellasella putkiverkolla,(mikähän sen oikea nimi oliskaan)paikallaan?
      Mulla oli vuorokauden toi sydänkäyrälaite ja se pysyi ainakin semmosella verkolla kaikkine johtoineen....

    • suti

      Olen ollut useasti leikkauksissa sairaalassa, ja aina ne teippaavat siteet paikoilleen sillä samalla teipillä jolle olen allerginen....

      Kokeile merkin vaihtoa, apteekin valikoimista saattaa löytyä usean valmistajan tuotteita. Ainakin siinä sairaalan teipissä on joku tietty liimalaatu, josta saan kauhean kutinan ja ihottuman. Kotiin päästyä haen uuden teipin apteekista ja kutinat loppuvat siihen.

    • hoituri

      Itselläni samanlainen ongelma. Tällä hetkellä varmasti pehmein ja ihoystävällisin on apteekista saatava Microporen tai transporen (en muista kumman) ruskea iho/haavateippi. Liima-aine ei läheskään niin "liimaavaa" kuin muissa teipeissä. itselle tämä teippi sopi oikein hyvin. Löytyy muistaakseni 1cm leveänä, 2cm ja sitten jotain 6cm leveää.. Vesirakkulat olisi hyvä hoitaa pois ALTA ennen kuin laittaa uutta teippiä päälle. Itse käytän esim. kortisonia, ja tulehtuneeseen rakkulaan Fucidin antibioottivoideetta.

    • sari

      Kannattaisi kysäistä esim. terveyskeskuksen tai lähisairaalan kautta niinkutsuttua silkkiteippiä. Sen liima ei ole niin ärsyttävää, kuin monien muiden ja silti teippi on hyvin pitävää. Ei ole kaikkein käytetyintä, eikä edullisinta, mutta herkkäihoiselle suositeltavaa.
      Ainakin teippiallergiselle pojalleni sopi vain kyseinen laatu. Myös teipin kohtaa tulisi siirtää hiukan vaihdon yhteydessä, jotta ärtynyt kohta rauhoittuisi. Hyvä hoitovoide esim. sibicort, joka sisältää sekä kortisonia, että antibioottia- saa ilman reseptiä apteekista (säilytys jääkaapissa, joten kysy proviisoreilta).

    • Anonyymi

      Silkkiteippi on ihan vitsi. Minulla paloi koko iho ja tuli vereslihalle/vesikelloja. Ekg-laite iskettiin sillä kiinni ja kutina alkoi heti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe