Teippi-ihottuma

Sade

Heissan! =o)

Minulla on tämmöinen ongelma, että saan ihoteipistä punaisia läikkiä ja pieniä mitälie vesikelloja.
Erään letkun takia joudun käyttämään ihoteippiä päivästä toiseen eikä mun herkkä iho oikein tykkää ihoteipin liimasta.

Mikä olis paras ihoteippi herkälle iholle?

5

9527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

eli allergiselta ihttumalta.
      Eikö se letkusi pysyisi sellasella putkiverkolla,(mikähän sen oikea nimi oliskaan)paikallaan?
      Mulla oli vuorokauden toi sydänkäyrälaite ja se pysyi ainakin semmosella verkolla kaikkine johtoineen....

• suti

Olen ollut useasti leikkauksissa sairaalassa, ja aina ne teippaavat siteet paikoilleen sillä samalla teipillä jolle olen allerginen....

Kokeile merkin vaihtoa, apteekin valikoimista saattaa löytyä usean valmistajan tuotteita. Ainakin siinä sairaalan teipissä on joku tietty liimalaatu, josta saan kauhean kutinan ja ihottuman. Kotiin päästyä haen uuden teipin apteekista ja kutinat loppuvat siihen.

• hoituri

Itselläni samanlainen ongelma. Tällä hetkellä varmasti pehmein ja ihoystävällisin on apteekista saatava Microporen tai transporen (en muista kumman) ruskea iho/haavateippi. Liima-aine ei läheskään niin "liimaavaa" kuin muissa teipeissä. itselle tämä teippi sopi oikein hyvin. Löytyy muistaakseni 1cm leveänä, 2cm ja sitten jotain 6cm leveää.. Vesirakkulat olisi hyvä hoitaa pois ALTA ennen kuin laittaa uutta teippiä päälle. Itse käytän esim. kortisonia, ja tulehtuneeseen rakkulaan Fucidin antibioottivoideetta.

• sari

Kannattaisi kysäistä esim. terveyskeskuksen tai lähisairaalan kautta niinkutsuttua silkkiteippiä. Sen liima ei ole niin ärsyttävää, kuin monien muiden ja silti teippi on hyvin pitävää. Ei ole kaikkein käytetyintä, eikä edullisinta, mutta herkkäihoiselle suositeltavaa.
      Ainakin teippiallergiselle pojalleni sopi vain kyseinen laatu. Myös teipin kohtaa tulisi siirtää hiukan vaihdon yhteydessä, jotta ärtynyt kohta rauhoittuisi. Hyvä hoitovoide esim. sibicort, joka sisältää sekä kortisonia, että antibioottia- saa ilman reseptiä apteekista (säilytys jääkaapissa, joten kysy proviisoreilta).

• Anonyymi

Silkkiteippi on ihan vitsi. Minulla paloi koko iho ja tuli vereslihalle/vesikelloja. Ekg-laite iskettiin sillä kiinni ja kutina alkoi heti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2006
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1667
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1353
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      889
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe