Nyt kun syysmyrskyt ravistelevat kotikoivujamme ja ilma täyttyy tanssivista keltaisista lehdistä niin minut valtaa aina kaukokaipuu.
Kun kurkiaurat lentävät metsän yli kohti etelää, hanhet kokoontuvat rannan tuntumaan isoina parvina joelle ikäänkuin tapaamaan toisiaan ennen pitkää matkaa, joutsenet tarkistavat vielä kerran paikkoja lipuen pesimissaarten rantoja, illat hämärtyvät aikaiseen, lamput syttyvät ja tekee mieli istua takan ääreen teemuki kädessä...suunnittelemaan minne lähtisi.
Italia (Toscana) mietityttää... sukulaistyttö Livornossa on kutsunut kovasti ja majoituskin onnistuisi, samoin viikonloppuloma kierrellen lähiseutuja, Firenze, Pisa...aika pienellä rahalla. Suora lento Pisaan 2t. 50 minuuttia Skavstasta Ryanairilla.
Hmmm...
Syksyn lehdet lentää...ja me niiden mukana
85
292
Vastaukset
Voisithan mennä korppiksen luokse.
Uskoisin siellä ajan kuluvan, kulkisitte laulellen paneloimassa lähi-kuntien vanhain-kotien seinät sekä uusimassa hirsi-rakennuksen pinko-pahvit.
Muistakaa ottaa suihke-pullo mukaan.
H.hunksz kirjoitti:
Pienellä rahalla. :)
H.Minä ajattelin kävelyä Firenzessä, istua hämärtyvässä illassa jossain trattoriassa ihanan merenelävälautasen ääressä, kevyttä valkkaria lasissa ja harjoitella mun italiaa sukulaistytön italialaisen miehen kaa.
En minä ole touhukas silleen kuin korppis. Minä hengästyn jo lukiessani sen touhuista.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä ajattelin kävelyä Firenzessä, istua hämärtyvässä illassa jossain trattoriassa ihanan merenelävälautasen ääressä, kevyttä valkkaria lasissa ja harjoitella mun italiaa sukulaistytön italialaisen miehen kaa.
En minä ole touhukas silleen kuin korppis. Minä hengästyn jo lukiessani sen touhuista."Paloma.se.co"
Kyllä minä arvasin.
Blogien inhoajana tiesin mitä on tulossa ja tavoitteena.
-
Lähetä lutunen Firenzeen, tsättäilette sitten kahdestaan :)
Kirjoitat omaan blogiisikin.
Sille viralliselle.
Puss
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kyllä minä arvasin.
Blogien inhoajana tiesin mitä on tulossa ja tavoitteena.
-
Lähetä lutunen Firenzeen, tsättäilette sitten kahdestaan :)
Kirjoitat omaan blogiisikin.
Sille viralliselle.
Puss
H.Jos arvasit, niin miksi vaivauduit.
Olipa sinulla kiire pahoittaa mieleni ja pilata aamuni :))Paloma.se.co kirjoitti:
Jos arvasit, niin miksi vaivauduit.
Olipa sinulla kiire pahoittaa mieleni ja pilata aamuni :))"Paloma.se.co"
Niin...
Ainahan se suukko aamun pilaa.
-
Aletaas nyt aatella siten että moni-puolinen aloitus on tehty.
Terve-tuloa kaikki kirjoitus-taitoiset.
Enemmän ja vähemmänkin.
Mutta muistakaa, itsekkyyteen ei saa sortua sitten.
H.Kirjoituksia kun muistaa niin vastaukses olisellanen palstalla mainittu ,kevyesti kiusoitteleva ja poreilevasti provoileva.
Nupinaulat unohtu sulta.
Kaipaan Heta-Leenaa
Aamu-teevee oli nähnyt kauheasti vaivaa propagoidakseen Suomeen seuraavaksi nais-Presidenttiä.
Yötä myöten ristivät silmiään.
Hautala, Hassi, Svenski se ryssiä hässi?
-
Muuta uutista en aamulla havainnut.
Nii...joo
PV on ostamassa Saksasta lentsikoita.
Lensin yhdellä virtuaalisesti tieto-koneellani.
Mahtava peli.
Niin tuntui kuin olisi ollut alla mini-haukka.
S.Räty, ei ole Saksa enää kovinkaan paska maa.
-
6,1 miljoonaa Euroa!
Pakolaisiin menee 50 miljoonaa vähintään ja kulut päälle.
H.Ei aloituksen täydellistä lyttäämistä paikata yhdellä virtuaalisuukolla.
bah humbug- eppu2
Tuossapa jo laiteltiin ukkojen kanssa kalamaja, ranta ja alamökki talviteloille.
Täällä pikkuhiljaa laittelen tätä ´ylämaailmaa´, tällä viikolla siirrymme kisun kanssa kerrostaloelämään.
Mustikoita ja puolukoita tuli kerättyä runsaasti ja suuret määrät niitä metsäänkin jäi.
Parin viikon päästä sitten vielä tuonne kotimökille, sinne taas latoon talveksi pakun laitamme.
Ei tässä ole sen pitempiä retkiä mielessä.
Linnut jo tuntuvat lähteneen näiltä seuduilta, mitä nyt muutama talitintti yrittävät hirsien välistä tilkkeitä kiskoa, kakkivat terassilla yöllä, piti ihan vielä pestä paikkoja.
Aurinkoisia päiviä ollut, mutta lämpötila jää 5-8 asteen välille. Sota on lähellä!
Puoli-Suomalainen sai puoliksi Nobel-palkinnon.
-
Sillanpää - Talvisota
Ahtisaari - joku rauhan-höpötys
Virtanen - Englannille lentäjille myyty Voin hapate.
-
Olette varmaan huomanneet Valion myyneen hapate-asian-tuntemuksensa ulkomaille.
Jätti sentään itselleen vielä Maidon.
Homma meni tavallaan kuin Olavi j. Mattilan Valmetilla.
Paperi-kone-osaaminen myytiin, vain puut jäivät.
Noista kohtaloista nyky-nuoriso on oppinsa ottanut.
Nokiaa myöten.
Mulle rahat, nyt ja heti.
-
Joissain piireissä vielä muistellaan vanhojen teollisuus-patruunoiden merkitystä itsenäisyydelle.
https://www.youtube.com/watch?v=qXSTIxvutBc
Hali
H.Eikö tuo ollut suomenruotsalainen, ainakin sanottiin että Helsingforsissa syntynyt? Vaikka asuukin ja työskentelee jenkeissä? Kannattaisi kutsua ehkä takaisin kotimaahan auttamaan laittamaan Suomen taloutta kuntoon. Vo tätä braindrainia ja suuren rahan houkutusta.
Paloma.se.co kirjoitti:
Eikö tuo ollut suomenruotsalainen, ainakin sanottiin että Helsingforsissa syntynyt? Vaikka asuukin ja työskentelee jenkeissä? Kannattaisi kutsua ehkä takaisin kotimaahan auttamaan laittamaan Suomen taloutta kuntoon. Vo tätä braindrainia ja suuren rahan houkutusta.
"Paloma.se.co"
Minä olen niin huono moittimaan kielillä :)
Mutta, Jostain syystä Suomelta halutaan ilmainen koulutus, ennen muuttoa ulko-maille.
Suomeahan on koulustaan kehuttu.
Jos minä olisin tuo voittaja, häpeäisin enkä kehtaisi palata koskaan kehtooni enää.
Suomessahan pitää paljastaa tulonsakin...
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Minä olen niin huono moittimaan kielillä :)
Mutta, Jostain syystä Suomelta halutaan ilmainen koulutus, ennen muuttoa ulko-maille.
Suomeahan on koulustaan kehuttu.
Jos minä olisin tuo voittaja, häpeäisin enkä kehtaisi palata koskaan kehtooni enää.
Suomessahan pitää paljastaa tulonsakin...
H."Förbaskade Jokkmokks jycke
dunka icke min rygge."
H.
- mimmimum-..mi
Katselin kun orava nyhti mattoa tuuletustelineellä..."Makeasti oravainen makaa sammalvuoteellansa" ....tämä orava päätti tehdä reijän mattoon....Aleksis Kivenpäivän kunniaksi....vaistoaa varmaan jo talven olevan tulossa...
Ilmavoimien Ruska-lennot pauhaavat taivaalla....hornettien ääniä on kuulunut jo muutamana päivänä...vaikka niistä ei olekaan tiedoitettu... - Anna-korppiksen-kutsuu
Paloma on pahasti mielenterveysongelmainen ei pysty nauttia siitä mikä on olevaa, ei kun pitää kaipailla sellaista mitä ei vielä ole, ei viihdy edes kotonaan. Se on yleistä maanis-depressiivisillä.
- eppu2
Törkeää nimitellä ketään mielenterveysongelmaiseksi.
Joku tykkää matkustella, joku toinen ei. Asialla ei ole mitään tekemistä maanis-depressiiviisyyden kanssa. "Anna-korppiksen-kutsuu"
Lopeta tuo!
Painu heevettiin!
Mieli-piteitä voit aina moittia, asennettakin, mutta et saa pelleillä sairauksilla koskaan.
H.- mustalintupahaääni
Muistanpa erään tyypin joka haukkui meitä muita mielenterveyspotilaiksi.
Millähän perusteilla?
Kovasti muutenkin kehuu itseään. Aina ja ikuisesti.
Muistatteko? mustalintupahaääni kirjoitti:
Muistanpa erään tyypin joka haukkui meitä muita mielenterveyspotilaiksi.
Millähän perusteilla?
Kovasti muutenkin kehuu itseään. Aina ja ikuisesti.
Muistatteko?Jättäkää vähä-älyiset toljakkeet tuo korppis nimimerkeistänne pois.
Joku hauliaivo on jo rekisteröinyt itselleen Korppis1 nimimerkin.
En pääse sillä kirjautumaan vaan tulee ilmoitus nimimerkki on varattu jolleen vajaa älyiselle.
Koska Suomi24 meni käytäntöön, että rekisteröityä nimimerkkiä voi käyttää tietyn ajan. Kun aika tulee täyteen on rekisteröidyn uudelleen kirjauduttava.
En halua aina uudelleen kirjautua esim. kesken keskustelun joten silloin käytän korppis1...nyt korppis11 kun se hauliaivo sen nimimerkin otti itelleen. Jälkeenjäänyt mielenterveysongelmainen sellainen pimeydessä kiemurteleva olmi.
Jos vit...n tuppiperunat, ette lopeta nimimerkkini käyttöä sanani kovenee tästään. Olen ottanut esimerkkiä Amerikan pressavaaleista, menen henkilökohtaisuuksiin ja alan tosissaan heittämään paksaa silmillenne ; DDDD
Kylläpä tuli kevyt olo ; )- hyihelevetti
korppis kirjoitti:
Jättäkää vähä-älyiset toljakkeet tuo korppis nimimerkeistänne pois.
En pääse sillä kirjautumaan vaan tulee ilmoitus nimimerkki on varattu jolleen vajaa älyiselle.
Koska Suomi24 meni käytäntöön, että rekisteröityä nimimerkkiä voi käyttää tietyn ajan. Kun aika tulee täyteen on rekisteröidyn uudelleen kirjauduttava.
En halua aina uudelleen kirjautua esim. kesken keskustelun joten silloin käytän korppis1...nyt korppis11 kun se hauliaivo sen nimimerkin otti itelleen. Jälkeenjäänyt mielenterveysongelmainen sellainen pimeydessä kiemurteleva olmi.
Jos vit...n tuppiperunat, ette lopeta nimimerkkini käyttöä sanani kovenee tästään. Olen ottanut esimerkkiä Amerikan pressavaaleista, menen henkilökohtaisuuksiin ja alan tosissaan heittämään paksaa silmillenne ; DDDD
Kylläpä tuli kevyt olo ; )Suppilaudalta suorin jaloin kiljutiinuun ja suoli sylkemään.
Seitsemänkymppinen, kotiviiniä kittaava isottelija taas vauhdissa. hyihelevetti kirjoitti:
Suppilaudalta suorin jaloin kiljutiinuun ja suoli sylkemään.
Seitsemänkymppinen, kotiviiniä kittaava isottelija taas vauhdissa.Haista vit...syöpäläinen. Sinä vetelän paskan jauhaja et pysy pystyssä edes potkukelkalla, johon on asennettu apurenkaat. Viinaa et pysty juomaan kun vatsahaavasi ei ota vastaan ja muutenkin verta sylet.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Kylläpä tuli kevyt olo ; )Pysyt kirjautuneena just niin kauan kuin haluat, jos kirjautuessasi ruksaat sen pikku ruudun, missä lukee "Muista kirjautuminen".
korppis kirjoitti:
Kylläpä tuli kevyt olo ; )Ai ilmoittaako ne jos nimimerkki on varattu jolleen vajaaälyiselle?
Taitavat tietää meistä enemmän kuin luulinkaan.- korppispötköllään
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Pysyt kirjautuneena just niin kauan kuin haluat, jos kirjautuessasi ruksaat sen pikku ruudun, missä lukee "Muista kirjautuminen".
Millä nimimerkillä kirjoittelet, jost et tuolla ent. siivoojalla?
- korppispötköllään
Ancelina kirjoitti:
Ai ilmoittaako ne jos nimimerkki on varattu jolleen vajaaälyiselle?
Taitavat tietää meistä enemmän kuin luulinkaan.Kyllä siinä niin luki. Varattu jollee vajaaälyiselle.
korppispötköllään kirjoitti:
Kyllä siinä niin luki. Varattu jollee vajaaälyiselle.
Aamun toiseksi parhaat naurut.
Sulla ei tainnut olla hyvä päivä eilen.
Asiaan: minä aikoinani rekisteröin Paloma-nimimerkin chattiin ja nyt kun yritin vaihtaa Paloma. se.co:n pelkkään Palomaan niin ei onnistunut! Nimimerkki on mukamas varattu. Mutta siinä luki että varattu toiselle fiksummalle ja viisaammalle käyttäjälle ;)Paloma.se.co kirjoitti:
Aamun toiseksi parhaat naurut.
Sulla ei tainnut olla hyvä päivä eilen.
Asiaan: minä aikoinani rekisteröin Paloma-nimimerkin chattiin ja nyt kun yritin vaihtaa Paloma. se.co:n pelkkään Palomaan niin ei onnistunut! Nimimerkki on mukamas varattu. Mutta siinä luki että varattu toiselle fiksummalle ja viisaammalle käyttäjälle ;)Itseasiassa en ole ollut lainkaan pahalla tuulella sanoisinko elän luovaa kautta. Katselin eilen Hillaryn ja Trumpin kaksintaistelua ja päätin kokeilla miten loanheitto julkisesti täällä toimiin ; )
Hyvin toimii tein aloituksen, antaa palaaa, mutta porukka on kuin kuset sukassa nurkantakana, peläten kai, että olen lopullisesti seonnut.
No me taiteilijat toteutamme tempperamenttiamme myös suullisesti.
Maalailen tauluja, kertonnee luovan työn merkityksestä tällä hetkellä. Olen tyytyväinen tämän päivän työhöni.
Maalasin joku vuosi sitten teekannun kumollaan. Petze halusi sen itselleen ja viime keväänä jatkoin aiheesta siten, että asettelin kuparipannuja eri asentoihin. Yhden tein keväällä valmiiksi nimmesin sen ( L2 lannenikaman kompressiomurtumaksi). Tänään valmistui sarjan toinen kenollaan oleva pannu (ei vielä nimmeä) huomenna viimeistelen kolmannen se on isompi ja siinä on kolme kuparipannua koukkujen varassa roikkumassa.- mitä.tuli.sanottua
korppis kirjoitti:
Kylläpä tuli kevyt olo ; )Viisaampi on mielentrveysongelmainen
kuin maaninen suuvaahdossa hölöttäjä
itseään taiteilijaks luuleva itsekehupöllö. - korppis11
mitä.tuli.sanottua kirjoitti:
Viisaampi on mielentrveysongelmainen
kuin maaninen suuvaahdossa hölöttäjä
itseään taiteilijaks luuleva itsekehupöllö.Sinä kuvittelet olevasi normaali ja terve. Paskat olet perseen raapia ja kynsien haistaja.
- luistaakohihnataas
korppis11 kirjoitti:
Sinä kuvittelet olevasi normaali ja terve. Paskat olet perseen raapia ja kynsien haistaja.
Noh...mikäs pikkuista vituttaa?
- näkeehän.sen
korppis11 kirjoitti:
Sinä kuvittelet olevasi normaali ja terve. Paskat olet perseen raapia ja kynsien haistaja.
Sulla on suussa paskaaaaa.
luistaakohihnataas kirjoitti:
Noh...mikäs pikkuista vituttaa?
Hyvä kysymys, mutta kenelle....ehkäpä puskassa lymyäville paremmin sopiva.
Olen päättänyt antaa Hillariot ja kirjoitan hyvällä omallatunnolla kommenttien inspiroimana ihan mitä just sillä kertaa mieleeni tulee.
Jos kommentti on normaalin ihmisen kirjoittama vastaan normaalisti jos se on tuppipotun vittuilu niin annan samalla kapalla takaisin.
Olen hyvällä tuulella, ainut joka pikkaisen hiertää on, että tarvitsisin oman ateljeen. Keittiön oven edessä on kaksi valmista työtä, yksi, jonka maalaan huomenna valmiiksi, varpaatkin olivat maalissa, kävin suihkussa.
Hain mökiltä joitakin töitäni viimeistelyyn, ja uusia taulun pohjia on viisi odottamassa sopivaa jutskaa.
Kainuun prinsessa ; DDDD- jaksaa.jaksaa
korppis kirjoitti:
Mutta sinulla se paska on noussut aivoihin.
Helpottaa kun ulostaa varpus-parvellisen pask@@ yläkautta ?
Ja uusiks. Uusiks. Uusiks. jaksaa.jaksaa kirjoitti:
Helpottaa kun ulostaa varpus-parvellisen pask@@ yläkautta ?
Ja uusiks. Uusiks. Uusiks.Oletko sinä masokisti kun tulet uudestaan ja uudestaan nokittavaksi?
Takkatulen ääressä on mukava istua, vaikka ei minnekään haluaisi lentää.
Marraskuussa aion Helsinkiin muutamaksi päiväksi, bussilla menen.
Kaipaan pikkupoikaa.
Hyvää matkaa, mikäli Italiaan lähdette.
.Blogivaroitus:
Matkasin tänään neljä askelta korkeuksiin, keittiökaappisaranan yksi säätöruuvi oli pudonnut, ja ovi ei mennyt enää kunnolla kiinni. Meni mokoma toisen oven päälle. Helppo nakki, ruuvi heittämällä takaisin.
Ensin hässäkkää löytää magneettipäinen ruuvimeisseli. Ja sitten hässäkkä saada se ruuvi sinne. Se saamari putosi aina just h-hetkellä sinne saranan salaperäisiin uumeniin. Ja kun vihdoin sain sen paikoilleen, se ei säätänyt mitään. No screw you, aattelin ja ruuvasin koko oven alas. Tietysti yksi ruuvi putosi jonnekin huitsin Nevadaan. Etsintäkuulutus, johon salapoliisini Karvakorva innokkaasti osallistui koko lattialta. Ruuvi löytyi tiskipöydältä.
Nyt se pelaa. Mutta mä olen nyt liian uupunut mihinkään Toscanan reissuun, sori :)) Ruuvit on kuitenkin kiristetty.- Urakkaa.kerrakseen
Minä se vaihdoin sulakkeen asunnosta, 10 v.taisi olla edellisestä vaihdosta.
Urakkaa.kerrakseen kirjoitti:
Sulla syttyy nyt sitten?
- Tavuviiva
Olkaapa varovaisia siellä yläilmoissa. Matka alas voi tulla arvaamatta, kuten mulle viime jouluna. Yritin virittää nauhoilla joulupalloja verhotankoon ja kas jakkara päätti liikahtaa ja siitä sitten komeaa lentoa - sänkyyn - onneksi. Ja pallot lensivät h:iin. Metkaa on se, että ensimmäiseksi ajattelee, onko kuollut? No kun ei ole. Sitten loputon hysteria. Onneksi silminnäköijöitä ikkunan takana ei ollut, koska seuraava tunne on häpeä.
Mulla on vapaa-ajan vakuutus. Mihinkähän kellonlyömään eläkeläisen vapaa-aika sijoittuu.
Palomalle: Jos Firenzeen lähdet, suosittelen kirjaa: Artemisian rohkeus/Susan Vreeland (A.Gentileschi oli harvinainen naistaiteilija 1600-luvulta ja elänyt melkoisia aikoja Italiassa), sillä hänen töitään voi löytää Firenzestä. Hänen isänsä oli kuuluisa taidemaalari mm. Englannin ym. kirkkojen kattomaalauksia.
Artemisia oli eräässä brittidokkarisarjassa, jossa oli muistaakseni 4 naismaalaria.
Näin yhden taulun Potsdamissa sellaisessa palatsissa, missä yhdessä huoneessa seinät jne. on simpukoiden koristamaa. - Vaihto-vähän-tökki
Urakkaa.kerrakseen kirjoitti:
Minä vaihdoin akan. Kerran. Mutta ei se uusikaan ollut kovin sulakkeellinen ja ruuvillinen, räpsähteli. Ajattelin että parempi olla omin päin, parhain päin.
- Vastuu-ja-vakuutus
Tavuviiva kirjoitti:
Olkaapa varovaisia siellä yläilmoissa. Matka alas voi tulla arvaamatta, kuten mulle viime jouluna. Yritin virittää nauhoilla joulupalloja verhotankoon ja kas jakkara päätti liikahtaa ja siitä sitten komeaa lentoa - sänkyyn - onneksi. Ja pallot lensivät h:iin. Metkaa on se, että ensimmäiseksi ajattelee, onko kuollut? No kun ei ole. Sitten loputon hysteria. Onneksi silminnäköijöitä ikkunan takana ei ollut, koska seuraava tunne on häpeä.
Mulla on vapaa-ajan vakuutus. Mihinkähän kellonlyömään eläkeläisen vapaa-aika sijoittuu.
Palomalle: Jos Firenzeen lähdet, suosittelen kirjaa: Artemisian rohkeus/Susan Vreeland (A.Gentileschi oli harvinainen naistaiteilija 1600-luvulta ja elänyt melkoisia aikoja Italiassa), sillä hänen töitään voi löytää Firenzestä. Hänen isänsä oli kuuluisa taidemaalari mm. Englannin ym. kirkkojen kattomaalauksia.
Artemisia oli eräässä brittidokkarisarjassa, jossa oli muistaakseni 4 naismaalaria.
Näin yhden taulun Potsdamissa sellaisessa palatsissa, missä yhdessä huoneessa seinät jne. on simpukoiden koristamaa.Vakuutuksesi on voimassa virka-ajan työmatkat ulkopuolella. Eli noin 17.00 - 7.00 on eläkeläisen virallinen vapaa-aika. Täsmää tapaturmat siihen haarukkaan.
- Tavuviiva
Vastuu-ja-vakuutus kirjoitti:
Vakuutuksesi on voimassa virka-ajan työmatkat ulkopuolella. Eli noin 17.00 - 7.00 on eläkeläisen virallinen vapaa-aika. Täsmää tapaturmat siihen haarukkaan.
Kiitos tiedosta. Hihih. No taidan olla vakuutusyhtiöönpäin kallellaan milloin pusikossa ja illoin sängyssä...parasta tässä on se, kun syljeksii lasiin ei ole sitä yhtälajin tuuria edes.
Ajoitus ei ole "onnistunut" tähän mennessä...
Tuo vapaa-ajan määrittely on todella mielenkiintoinen, mutta vastaa todellisuudessa, just sitä, mitä työpäivään keskimäärin meni.
Nytkin vasta hankin Kelan kansainvälisen sairaskortit, matkavakuutukset pyörii jatkuvana. Joskus tuntuu aneilta, mutta varma mikä varma. Tavuviiva kirjoitti:
Näin yhden taulun Potsdamissa sellaisessa palatsissa, missä yhdessä huoneessa seinät jne. on simpukoiden koristamaa.Laitetaan info korvan taakse.
Matkan toteuttaminen on vielä alkuvaiheessaan. Olisin ottanut mielelläni pojan mukaan tapaamaan serkkuaan mutta sillä on koulua ja duunia aika tiukasti. Ainoo pitkä viikonloppu ollaan luvattu mennä hoitamaan tyttären lapset kun ne lähtee kavereiden kanssa viideksi päiväksi Prahaan.
Minua kiehtoo kyllä ajatus taidemuseoista ja arkkitektuurista. Mutta toi Lutunen....
Miksi kukaan ei kirjoita Palomalle Ruotsiksi?
Eihän hän riimejä osaa laatia Ruotsilla.
Mutta muuta varmaan kykenee :)
H.Därför, att varje gång någon använder något annat språk än finska på de här sidorna, kommer disktrasor flygande.
Hoppas jag inte behöver skriva V.S.B. i nästa meddelande.- mimmimum-..mi
hmp.f kirjoitti:
Därför, att varje gång någon använder något annat språk än finska på de här sidorna, kommer disktrasor flygande.
Hoppas jag inte behöver skriva V.S.B. i nästa meddelande.miten se tiskirätti purjehtii....höh.. mitä se tarkoittaa....en osaa ruotsia....
mimmimum-..mi kirjoitti:
miten se tiskirätti purjehtii....höh.. mitä se tarkoittaa....en osaa ruotsia....
Tuollaisina haisevina vastalauseina ne lentelee.
Hyvinhän sä osasit :)- tiskirätei
hmp.f kirjoitti:
Tuollaisina haisevina vastalauseina ne lentelee.
Hyvinhän sä osasit :)Määkin osasin suomentaa kun kääntäjässä kävin ;)))
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
Därför, att varje gång någon använder något annat språk än finska på de här sidorna, kommer disktrasor flygande.
Hoppas jag inte behöver skriva V.S.B. i nästa meddelande.Taidat hupsia.
Täällähän on sellaisiakin palstoja, joissa suomenkieli on peräti kiellettyä.
Vaikkapa tuossa:
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/finlandssvenskarna/nyland
Löytyy niitä lisääkin, niin ei tarvitse sininkaan pelätä niitä tiskirättejä. Paloma.se.co kirjoitti:
Miksi minulle pitäisi kirjoittaa ruotsiksi?
"Paloma.se.co"
Ei sinulle tarvitse sillee.
Se nyt vaan on sillä lailla, että Ruotsiksi kirjoittaminen Ruotsalaiselle antaisi luotettavamman vaikutelman.
Että on niinku oikeesti.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Ei sinulle tarvitse sillee.
Se nyt vaan on sillä lailla, että Ruotsiksi kirjoittaminen Ruotsalaiselle antaisi luotettavamman vaikutelman.
Että on niinku oikeesti.
H.Mun suomi kuulostaa varmastikin luotettavammalle kuin mun ruotsi hahahaha.
Varsinkin kun en puhu ruotsia vahvalla suomalaisella aksentilla. Tyyppi "vi måste hinna pasta o sopa också"
"9 frågor svenskar är för fega för att ställa till en riktigt finne
1 dag sen
Finnar är fantastiska men ibland kan vi svenskar ha lite svårt att förstå oss på våra bröder från öst. Därför har vi samlat svaret på 9 frågor som du aldrig vågat ställa till en riktig finne.
1. Alla finnar bär kniv!
Självlart, vad skall man annars pära? Inse att en hagelpössa para är klumpig och vilka roplem får man inte, när man skall hämta ut pengar på panken?
2. Alla finnar slåss jämt och ständigt!
Vi låss inte jämt. Vi måste hinna pasta och supa också."
http://www.ettgottskratt.se/lista/9-fragor-svenskar-ar-for-fega-for-att-stalla-till-en-riktigt-finne/Paloma.se.co kirjoitti:
Mun suomi kuulostaa varmastikin luotettavammalle kuin mun ruotsi hahahaha.
Varsinkin kun en puhu ruotsia vahvalla suomalaisella aksentilla. Tyyppi "vi måste hinna pasta o sopa också"
1 dag sen
Finnar är fantastiska men ibland kan vi svenskar ha lite svårt att förstå oss på våra bröder från öst. Därför har vi samlat svaret på 9 frågor som du aldrig vågat ställa till en riktig finne.
1. Alla finnar bär kniv!
Självlart, vad skall man annars pära? Inse att en hagelpössa para är klumpig och vilka roplem får man inte, när man skall hämta ut pengar på panken?
http://www.ettgottskratt.se/lista/9-fragor-svenskar-ar-for-fega-for-att-stalla-till-en-riktigt-finne/"Paloma.se.co"
Noniin, nauruksi meni.
Harmillista että niin moni Suomalainen ei hallitse äidin-kieliään huumoriksi asti.
Jos ei nyt lausuntaa lasketa.
Muunnelma nuoruuden parakki-aikaisesta ryyppy-laulusta:
"Runka din byk
blöt det så raskt."
Lutunen Suomentakoon.
Tahi kysykööt Ruotsalaiselta, vanhemmalta mieheltä.
H.- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Mun suomi kuulostaa varmastikin luotettavammalle kuin mun ruotsi hahahaha.
1 dag sen
1. Alla finnar bär kniv!
http://www.ettgottskratt.se/lista/9-fragor-svenskar-ar-for-fega-for-att-stalla-till-en-riktigt-finne/Heh, Paloma..)) ..)) Varo vain, ettei sinua taas syytetä suomalaisten mollamisesta.
Kun niin usein ammutaan viestintuoja. Mutta "aina hauskaa olla pittää"...
Täytyypä ottaa talteen... de-meter kirjoitti:
Heh, Paloma..)) ..)) Varo vain, ettei sinua taas syytetä suomalaisten mollamisesta.
Kun niin usein ammutaan viestintuoja. Mutta "aina hauskaa olla pittää"...
Täytyypä ottaa talteen...Tää on sitä huumoria mitä ruotsinsuomalaiset itse ymmärtävät ja jakavat keskenään. Mutta mä nauroin kun luin sen ja samalla tietenkin voisi sanoa että nauran myös itselleni...koska suomalainen aksenttini on voimistunut nyt lutusen vuosien aikana ja mun poika (joka nyt tämän lukuvuoden aikana opettelee ruotsinkielenopettajaksi) aina korjaa ja huomauttaa minulle, että mun vokaalit eivät ole ihan paikallaan ruotsissa (kerakkeet ovat tarkat).
Mä olen nyt vähän äksyllä päällä (saanut tartuntaa korppoksesta ) ja sanonkin että joo, mä mollaan ihan tasapuolisesti kaikkia tänään, suomalaisia, ruotsalaisia ja ketä tahansa.- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Tää on sitä huumoria mitä ruotsinsuomalaiset itse ymmärtävät ja jakavat keskenään. Mutta mä nauroin kun luin sen ja samalla tietenkin voisi sanoa että nauran myös itselleni...koska suomalainen aksenttini on voimistunut nyt lutusen vuosien aikana ja mun poika (joka nyt tämän lukuvuoden aikana opettelee ruotsinkielenopettajaksi) aina korjaa ja huomauttaa minulle, että mun vokaalit eivät ole ihan paikallaan ruotsissa (kerakkeet ovat tarkat).
Mä olen nyt vähän äksyllä päällä (saanut tartuntaa korppoksesta ) ja sanonkin että joo, mä mollaan ihan tasapuolisesti kaikkia tänään, suomalaisia, ruotsalaisia ja ketä tahansa.Minä olin kovin nuori kun olin Ruotsissa, joten opin kyllä "laulamaan" ja puhumaan vokaaleja supistaen. Ruotsissa asuva veljeni lähti sinne vanhempana ja hänen ruotsinsa on kyllä suomalaisempaa.
Jaa, En ole taaskaan oikein kartalla palstan tapahtumista, mutta äkkiähän täällä tunteet leimahtavat, kun sopiva puheenaihe löytyy..))
Mutta jos jotakin kohottavaa keksisi, niin tulihan Suomeen jaettu Nobel..
Hyvä me. de-meter kirjoitti:
Minä olin kovin nuori kun olin Ruotsissa, joten opin kyllä "laulamaan" ja puhumaan vokaaleja supistaen. Ruotsissa asuva veljeni lähti sinne vanhempana ja hänen ruotsinsa on kyllä suomalaisempaa.
Jaa, En ole taaskaan oikein kartalla palstan tapahtumista, mutta äkkiähän täällä tunteet leimahtavat, kun sopiva puheenaihe löytyy..))
Hyvä me."de-meter"
Tämänkö viittaat lukeneesi?
Kommenttini eiliseltä.
"Sota on lähellä!
Puoli-Suomalainen sai puoliksi "Nobel"-palkinnon.
-
Sillanpää - Talvisota
Virtanen - Englannille lentäjille myyty Voin hapate."
H.de-meter kirjoitti:
Minä olin kovin nuori kun olin Ruotsissa, joten opin kyllä "laulamaan" ja puhumaan vokaaleja supistaen. Ruotsissa asuva veljeni lähti sinne vanhempana ja hänen ruotsinsa on kyllä suomalaisempaa.
Hyvä me.Aika hienoa toi jaettu Nobel suomalaiselle.
Hyvä me :)
Kyllä mulla useimmat vokaalit sattuu kohdalleen, mutta aina silloin tällöin sattuu että oot ja uut ovat liikaa samalla viivalla...y ja ö ja avoimet vokaalit osuvat oikein useimmiten. Aksenttini on kevyt, mutta vaikeasti tunnistettavissa. Olinhan jo melkein viisikymppinen kun tulin tänne ja alkuvuosina mursin ruotsia englanninkielellä.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"de-meter"
Tämänkö viittaat lukeneesi?
Kommenttini eiliseltä.
"Sota on lähellä!
Puoli-Suomalainen sai puoliksi "Nobel"-palkinnon.
-
Sillanpää - Talvisota
Virtanen - Englannille lentäjille myyty Voin hapate."
H.Voi herran pieksut ja vähän rouvankin, kai tuon asian nyt jokainen uutisista kuuli kymmeneen kertaan, sen tietämiseen Sinun kommenttiasi ei tarvittu.
eppu2 kirjoitti:
Voi herran pieksut ja vähän rouvankin, kai tuon asian nyt jokainen uutisista kuuli kymmeneen kertaan, sen tietämiseen Sinun kommenttiasi ei tarvittu.
"eppu2"
Niimmut mää kerroin täällä enste :)
Anna arvoo...
Mun kommentissa on asennettakin.
Toi puoli-Suomalainen. :)
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Niimmut mää kerroin täällä enste :)
Anna arvoo...
Mun kommentissa on asennettakin.
Toi puoli-Suomalainen. :)
H.Silu silu. Minä olen 3/4 suomalainen isovanhemmista lukien. Kuin se on Sinulla?
Just selvisin kotiin hengissä yhdeltä lennolta, semmoseen turbulenssiin en heti kohta kehtaa uudestaan.
En ole nähnyt linnun lintua, pihavariskin kait seuran puutteessa muutti muualle. Koivut on jo pelkkiä riippoja, mustia roikkuvia oksistoja vain, lehdet lennelly mihin lie, haravoitaviksi.
Onneksi tämän viikon saan elää kansallismaisemassa, sielu lepää, raato juoksee pitkin metsiä ja pitäisi joku rakkaustarinakin kirjoittaa, mistä semmosenkin tähän hätään...pitää jututtaa noita rakkauden täyttämiä ihmisiä. Niitä täällä näkee ja onnekkaana saan kuunnellakin.
Suomen lippu roikkuu niin nolona tangossa. Miksi moinen alakulo. Tarttuukohan se minuunkin, jos ei tänään niin ainakin jo huomenna.
Mutta jos olisi takkatuli ja se kupponen höyryävää... kohta sitä kyllästetään illat glögillä... niin kyllä toi Firentze olisi aika hieno paikka ja varsinkin niitä mosaikkeja siellä voisi katella...Tää mun matkasuunnitelma on aika höllässä vielä.....nyt tilanne on se että vois heittää arpaa maksetaanko talon myynnistä tulleet kiinteistöverot (en tiedä millä nimellä ne on suomeksi) vai lähdetäänkö reissuun.
Aloitin uuden projektin tässä välissä: pitkään siirrettyä ulkorakennuksen säilytystilojen järjestelyä. Siinä on nyt ainakin viikoksi reissaamista ulko-oven ja varston väliä.Mun siivoushommat ovat ohi. Mökki ja kämppä on siistit. Mökki voi asettua talvilevolle. Huomenna kaivelen maalaustelineet ja öljyvärit ja alan sutimaan.
korppis kirjoitti:
Mun siivoushommat ovat ohi. Mökki ja kämppä on siistit. Mökki voi asettua talvilevolle. Huomenna kaivelen maalaustelineet ja öljyvärit ja alan sutimaan.
Multa riittää just ja just energiaa tän talon ja kolmen aikuisen huusholliin, vaikka saankin apua etenkin ulkotöissä. Nyt on porkkanoita vielä maassa ja viimeiset punaposkiset omput pitäisi kerätä talteen.
Piharakennuksessa on kolme eri osastoa; keskimmäinen joka on verstas siihen en koske, Lutunen saa lajitella mutterinsa ja ruuvinsa ihan itse. Sauna ja pesutupa ovat nyt helppoja siivota ja pitää kunnossa kun uudet lattiat ja koneet helppo pitää siistinä. Perimmäinen osasto on se mitä nyt laitetaan järjestykseen. Siellä on yksi makkari/kesähuone, jossa pidämme pientä lämpöä ja jossa säilytän osan vaatteista. Sitten on varastotilaa isommille jutuille ja raput toiseen kerrokseenja se yläkerran vinttitila on suuri ja siellä on kolmen huushollin tavarat suloisessa sekasotkussa. Onneksi tila on kuiva Tänään olimme siellä lajittelemassa edesmenneen tauluja ja asettelemassa vaaterekkejä pystyyn.
Mietin vain tota taulujen säilyttämistä, pitäisikö esim. öljymaalaukset kietoa johonkin tai suojata esim. kuplamuovilla?Paloma.se.co kirjoitti:
Multa riittää just ja just energiaa tän talon ja kolmen aikuisen huusholliin, vaikka saankin apua etenkin ulkotöissä. Nyt on porkkanoita vielä maassa ja viimeiset punaposkiset omput pitäisi kerätä talteen.
Piharakennuksessa on kolme eri osastoa; keskimmäinen joka on verstas siihen en koske, Lutunen saa lajitella mutterinsa ja ruuvinsa ihan itse. Sauna ja pesutupa ovat nyt helppoja siivota ja pitää kunnossa kun uudet lattiat ja koneet helppo pitää siistinä. Perimmäinen osasto on se mitä nyt laitetaan järjestykseen. Siellä on yksi makkari/kesähuone, jossa pidämme pientä lämpöä ja jossa säilytän osan vaatteista. Sitten on varastotilaa isommille jutuille ja raput toiseen kerrokseenja se yläkerran vinttitila on suuri ja siellä on kolmen huushollin tavarat suloisessa sekasotkussa. Onneksi tila on kuiva Tänään olimme siellä lajittelemassa edesmenneen tauluja ja asettelemassa vaaterekkejä pystyyn.
Mietin vain tota taulujen säilyttämistä, pitäisikö esim. öljymaalaukset kietoa johonkin tai suojata esim. kuplamuovilla?Minulla on paljon maalauksia mökillä. Tuoreemmissa ei ole havaittavissa vahinkoja, mutta parista vanhemmsta on maali hieman rapistunut.
Pyrin tuomaan jotain tavaroita kaupunkiin talveksi. Pitää ihmetellä kuinka hyvin vanhat huonekalut pärjäävät talvet mökillä, Ei ongelmia. Johtunneeko siitä, että en pidä lainkaan lämpöä joten lämmön vaihtelut eivät vahingoita niitä. Jäähtyvät ilmojen jäähdyttyä ja heräävät auringon alkaessa keväällä lämmittää.
Nyt syömään, näläkä kurnii mahassa.- eppu2
korppis kirjoitti:
Minulla on paljon maalauksia mökillä. Tuoreemmissa ei ole havaittavissa vahinkoja, mutta parista vanhemmsta on maali hieman rapistunut.
Pyrin tuomaan jotain tavaroita kaupunkiin talveksi. Pitää ihmetellä kuinka hyvin vanhat huonekalut pärjäävät talvet mökillä, Ei ongelmia. Johtunneeko siitä, että en pidä lainkaan lämpöä joten lämmön vaihtelut eivät vahingoita niitä. Jäähtyvät ilmojen jäähdyttyä ja heräävät auringon alkaessa keväällä lämmittää.
Nyt syömään, näläkä kurnii mahassa.Meillä on tuolla kotitilalla, joka on myös talvet kylmillään, jokunen vanha puuhuonekalu. Eivät miksikään ole menneet vuosien saatossa.
Ennen taidettiin tehdä parempaa työtäkin.
Myös tuo lämmön vaihtelu varmaan rasittaisi enemmän. korppis kirjoitti:
Minulla on paljon maalauksia mökillä. Tuoreemmissa ei ole havaittavissa vahinkoja, mutta parista vanhemmsta on maali hieman rapistunut.
Nyt syömään, näläkä kurnii mahassa.Varmaan oot heta huomannut esim vanhojen huonekalujen liitokset, lohenpyrstö oli aika yleinen ,nykyset sepät tuhraavat tappiliitoksia .
Huonekalujen puukin oli ihan muuta kun väkisin kasvatettu pesusieni ,lisäks niil vanhoilla puusepillä oli ihme liimoja ,omilla resepteillä.koti-kiusattu kirjoitti:
Varmaan oot heta huomannut esim vanhojen huonekalujen liitokset, lohenpyrstö oli aika yleinen ,nykyset sepät tuhraavat tappiliitoksia .
Huonekalujen puukin oli ihan muuta kun väkisin kasvatettu pesusieni ,lisäks niil vanhoilla puusepillä oli ihme liimoja ,omilla resepteillä.Entivanhanen ns. luuliima pitää, ei nää nykyajan "superliimat" kestä mitään. Olen huomannut keramiikkafikuureja tehdessäni, että nämä muka tosi kovat liimat pitää ja kissan pieru.
- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Varmaan oot heta huomannut esim vanhojen huonekalujen liitokset, lohenpyrstö oli aika yleinen ,nykyset sepät tuhraavat tappiliitoksia .
Huonekalujen puukin oli ihan muuta kun väkisin kasvatettu pesusieni ,lisäks niil vanhoilla puusepillä oli ihme liimoja ,omilla resepteillä.Onko tuo lohenpyrstöliitos semmoinen, kun puut liitetään niinkuin lomittain, siis sillai, kun pistäisi kädet vastakkain ja sormet väliin lomittain?
eppu2 kirjoitti:
Onko tuo lohenpyrstöliitos semmoinen, kun puut liitetään niinkuin lomittain, siis sillai, kun pistäisi kädet vastakkain ja sormet väliin lomittain?
https://en.wikipedia.org/wiki/Dovetail_joint
Ylimmäinen kuva on hyvä lohenpyrstö kuva- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Ylimmäinen kuva on hyvä lohenpyrstö kuvaKiitti kuvasta. Juuri tuontapainen mielikuva minulla olikin, en vaan ollut varma.
koti-kiusattu kirjoitti:
Ylimmäinen kuva on hyvä lohenpyrstö kuvaPROTESTI!
Kysymys on kyyhkynpyrstöstä. Mikään lohenpyrstö ole. Palomanpyrstö se on.- eppu2
Paloma.se.co kirjoitti:
PROTESTI!
Kysymys on kyyhkynpyrstöstä. Mikään lohenpyrstö ole. Palomanpyrstö se on.Tähän erimielisyyteen en osaa oikein sanoa.
Aattelin vaan pähkäillä, että tuota kirjolohenpyrstökö vai merilohenpyrstökö vai kyyhkysen.
Noita lohia olen nähnyt vaan kalatiskillä kaupassa.
Sitten on näitä kyyhkyjä joita puluiksikin sanotaan kaupungeissa nykyään.
Täällä maalla joskus aamuyöstä, kun sattuu heräämään ja tsiikaamaan ulos, voi nähdä uuttukyyhkyjen tepastelevan pihassa. eppu2 kirjoitti:
Tähän erimielisyyteen en osaa oikein sanoa.
Aattelin vaan pähkäillä, että tuota kirjolohenpyrstökö vai merilohenpyrstökö vai kyyhkysen.
Noita lohia olen nähnyt vaan kalatiskillä kaupassa.
Sitten on näitä kyyhkyjä joita puluiksikin sanotaan kaupungeissa nykyään.
Täällä maalla joskus aamuyöstä, kun sattuu heräämään ja tsiikaamaan ulos, voi nähdä uuttukyyhkyjen tepastelevan pihassa.:))
linkissähän puhutaan kyyhkysenpyrstöstä! (dovetail)
Aina ne Suomessa tekee noita vääriä käännöksiä. Niinkuin bungyjumpista tuli jollain ilveellä benjihyppy.
Kotitilalla Suomessa joka oli viimeiset vuosikymmenet kylmiltään on aina ollut huonekalut, taulut, tekstiilit jne. paikoillaan eikä niille ole tapahtunut mitään vaikka on ollut kovat pakkaset ulkona. Mamma tapasi sanoa aina että jos haluaa varastoida huonekaluja niin niitä voi yrittää säilyttää siellä, mutta ne on oltava kokopuuta muuten ne ei säily hyvänä. Eiköhän se ole kuitenkin kosteus ja lämpötilan vaihtelut jotka vahingoittavat ja homehduttavat tavaroita eniten.
Tänään pidin välipäivän vintin siivouksesta ja keitin sensijaan omenavoita (apple butter) crock potissa ja koko talo tuoksuu omenalle ja mausteille.- eppu2
Muistui mieleen, kun poliisi kävi maalla rosvojen käynnin jälkeen, hän sanoi, että eivät varmaan ymmärtäneet, että tuo senkki on aika arvokas.
Ei muuten oltu itsekkään asiaan kiinnitetty huomiota. Vanha huonekalu se on.
- ent.siivoojaparka
Tiukassa näkyy olevan puissa lehdet tänä syksynä.
On niitä jo vähin maassakin, olen huomannut, mutta enemmän vielä puissa kiinni.
Tuossa makuuhuoneeni kohdalla talon kulmalla kasvaa kummallinen talon korkuinen haapa. Vasta nyt siinä alkaa näkyä jokunen keltainen lehti. Muuten ihan kesäisen tuuhea ja tummanvihreä vielä. Sanoinkin likalleni, että ehkä se puu tuntee raollaan olevasta makuuhuoneeni ikkunasta jonkunlaisen lannoitteen tuoksun.Meidän pihassa kasvaa iso tammi, joka on pudottanut noin puolet lehdistään juurelleen. Olen haravoinut niitä siihen kasaan ja voi kuinka meidän pieni koiruli rakastaakaan juosta vauhdilla kasaan niin että hännänpää vain näkyy kun sukeltaa sekaan.
- ent.siivoojaparka
siilimuori4 kirjoitti:
Meidän pihassa kasvaa iso tammi, joka on pudottanut noin puolet lehdistään juurelleen. Olen haravoinut niitä siihen kasaan ja voi kuinka meidän pieni koiruli rakastaakaan juosta vauhdilla kasaan niin että hännänpää vain näkyy kun sukeltaa sekaan.
Naapurin kissa näkyy ajavan takaa kuivia puunlehtiä, kun tuuli liikuttelee niitä.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Naapurin kissa näkyy ajavan takaa kuivia puunlehtiä, kun tuuli liikuttelee niitä.
Juu, se meilläkin on toinen lempipuuhista :).
Täällä pohjoismaan porteilla lehdet ovat vielä puissa, mutta on niitä, etenkin koivun ja vaahteran lehtiä paljon jo maassakin ja kun tuuli tuivertaa niin lehdet tanssii. Ihan tällä viikolla maisema on muuttunut täysin keltaiseksi ja syksyiseksi.
Tjaa...renkaat vaihtoon varmaan jo parin viikon sisällä ja kuunvaihteessa otetaan varmaan vene pois vesiltä."Paloma.se.co"
AXE
Tobacco and Amber
-
AXE
Apollo Dry
-
Nuo tuoksut siis asunnon ulko-puolella.
-
Jännittävää, aamulla kerrottiin miltä Sperma-suihku naisesta tuntuu.
Nyt varmaan siirrytään ala-pään tuoksuakin makustelemaan.
.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2911545Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604129Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1263343Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2102681Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1162376Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061899Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3421260- 691062
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20967- 65850