Miten Ohjaamo Helsinki toimii?

työtönjarahaton

Moi,
onko kellään kokemuksia Ohjaamo Helsingistä? Huomasin että näitä nuorille tarkoitettuja Ohjaamoja on vähä joka kaupungissa ja niiden pitäisi auttaa oikeasti miten TE-keskus, sossu toimii, mutta en oo käynyt paikan päällä. Onko kellään kokemusta minkälainen lafka? Onko väärtiä mennä?

1

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttuliinuskainen

No mulla on kokemusta ja hyvää sellasta.
      Olin vähän pihalla, ku en päässyt opiskelemaan haluamaani alaa enkä töitäkään saanu, vaikka tosissaan niitä hain.
      En oo mitenkään syrjäytyny tms. pahoissa ongelmissa (ei tarvi olla) mut alko tää oleminen ahdistamaa ku ei ollu mitään järkevää tekemistä ja rahatki loppu. Kaverit oli omissa opiskeluissaa ja osa duunissa eikä kellää ollu aikaa oikeesti kelailla mun kans tätä tilannetta et mitä mä nyt teen.

Tonne on helppo poiketa eikä tartte jännittää tms. Siel on eri alojen tyyppejä ja ne neuvoo kaikessa vähän ku koulun opo. Tukihakemuksissa ja vaik oman kämpän ettimisessä. Ei mitää kyttäämis tai kuulustelutyyliä tai pakoteta mihinkää. Ite sain selkiytettyä et mitä teen ja tuolta kautta sai hyviä kontakteja duuniinkin. Yritysrekryjä ja muita esittelyjä, CV:n hiontaa, miten toimia työhaastattelussa mm.
      Kantsii mennä, ei maksa mitään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laita lyhyt tunniste kaivatullesi

Laita lyhyesti joku avainsana, jolla kaivattusi voi sut tunnistaa🤗
      Ikävä
      128
      2192
    2. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      267
      1870
    3. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      245
      1448
    4. Kuinka vanha nainen on vielä "todella mielenkiintoinen henkilö"?

Kuinka mielenkiintoisuus silloin ilmenee?
      Ikävä
      73
      1373
    5. Tiedätkö mitä

Haluisin sanoa?
      Ikävä
      77
      1205
    6. Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta

"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s
      Maailman menoa
      187
      1125
    7. Joko alat

Pääsemään irti?
      Ikävä
      71
      1062
    8. Näytit hyvältä

Kävelyäsi oli mukava katsoo. Naiselle
      Ikävä
      70
      1008
    9. Hinta ei enää ole este - koeajoimme viisi kohtuuhintaista sähköautoa

Sähköautot ovat nyt hintansa puolesta tavallisten ihmisten ulottuvilla. Koeajoimme videosarjassa kaikkiaan viisi sähköau
      Hybridi- ja sähköautot
      243
      1006
    10. Onko täällä näkijää?

Olisi yksi kysymys.
      Ikävä
      78
      931
    Aihe