Harmittava mustasukkaisuuden aihe

pahvimummo

Harmittavaa, kuinka mustasukkaisuus voi pilata asioita.

Mustasukkaisuus on sellainen asia, että hyvin nopeaan siitä tulee pariskunnan kesken jonkinlaisia esteitä. Esimerkiksi toinen jättää kertomatta asioita, vaikka olisivatkin ihan tavallisia ja viattomia juttuja. Aikojen kuluessa se voi jäädyttää parisuhteen.

Olen mustasukkainen ja jollakin tavoin kontrolloiva. (en mielestäni kuitenkaan kovin pahasti, silti liikaa)Mustasukkaisuuden tunteet ja epäilykset, pelot, voivat kuitenkin olla niin voimakkaita, ettei sitä kaikkea pysty salaamaan toiselta. Sitten ne kysymykset. Nehän piinaavat sekä kysyjää, että toista osapuolta.

Mustasukkainen ihminen tuntee pakon kysyä ja punnitsee ja taistelee mielessään, ettei kyselisi, mutta kysyy kuitenkin, koska tuska, epäilys ja pelko on niin suuri. Kyselyjen jälkeen tulee kuitenkin morkkis. Miksi kysyin, miksi epäilin, miksi ihmeessä? Olisin yhtä hyvin voinut olla kysymättäkin tai sanomatta mitään. Miksi en vain kestänyt sitä omaa tuskaa ja pelkoa ja antanut toisen olla?

Pitääkö aina pelon ja epäilyksen tullessa päästä elämään läpi se tuska kaataen sen kaiken toisen päälle? Onko se sitä, ettei jaksa itse pelkoaan ja tuskaansa omasta olostaan kantaa? Onko se sitä, että pitää itseään niin huonona, ettei kukaan voi niin paljon rakastaa? Onko se sitä, ettei ole koskaan saanut tuntea sitä todellista ehdotonta rakkautta vanhemmiltaan ja sitten aikuisena se kaikki näyttäytyy näin, pilaa osaltaan parisuhteen? Kuinka ihmeessä päästä sellaisesta käärmeestä eroon?

Tämä on tietenkin myös itseluottamusasia, mutta tuskin kaikki huonolla tai vaihtelevalla itseluottamuksella varustetut ihmiset ovat kuitenkaan mustasukkaisia. Miten he tai muut ajattelevat, tekevät? Onko elämä siltä osin aina helppoa, kun elää suhteessa, jossa toinen on hyvin sosiaalinen ja ottaa herkästi kontaktia muihin.

Itsellä on koulutusta, harrastuksia ja sosiaalinen työ, sekä paljon ystäviä. Tämän ei pitäisi siis olla mökkihöperövaikutustakaan.

2

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jassuonmustis

      jasmiini_kukassa eli bella__n on mustasukkainen Liimataisesta.

      • eirakkauttasaa

        Jasmiini eli bella__n on todella mustasukkainen Liimataisesta, näkee hänet huoneessakin jokatoisena nikkinä, voi bella et ikinä saa suurta kohdettasi, jotan tyydy vaan itseesi, mutta muuta tyyliäsi niin elämäsi vois olla antoisempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe