uskon
minä
uskon
ja näin, uskon niin
kaikki kurssit olisi pieninä palasina, koska se selventää niitä. selitetään niiden yhteyksiä toisiinsa, koska jotkut, monet niistä sisältävät ehtoja jatkokursseille, kaikki ne kurssit, jotka ovat niiden jatkokursseja, niin niiden alempia aikaisempia ehtotieto-kursseja ja niiden kurssien kaikenlaista asiaa, kuten lauseita
sekä
kriittinen opiskelu vaatii ainakin vähän tai enemmän laadukasta aiempia ja muuta ehtojen laisia lauseita. se ei ole olennaista, tietää, vaatiiko se ehtoja vai mitä tämä kriittinen opiskelu nyt. ehkä myöhemmin niin voi olla. joku uskoo pärjäävänsä tehokkaasti opiskelussa tietämättään ei-kriittisesti, se ei ole totta ehkä tai pärjää tehokkaasti niinsanotusti laadukkaiden tietojen avulla, jotka eivät ole näkyvästi haitanneet etenemistä.
ei-kriittinen eteneminen on mahdollista, vain todellisesti, kun ei ilmene näkyvää vaikeutta etenemisessä, tai monesti. onhan kaikki mahdollista.
voi olla, että kriittisellä opiskelulla voi periodissa lukea noin enemmän tai vähemmän 12op periodissa
siis perusopinnot
periodi 1
joukko-oppia ja logiikkaa 8op johdantokurssi 1
naivi joukko-oppi 2op
logiikan perusteet 1op
todistaminen 2-3 op
periodi 2
5-7op johdantokurssi 2
induktio 1op
kardinaliteetti 1op
funktiot ja relaatiot 2-4op
kompleksi-luvuista 1op
periodi 3
johdantokurssi 3
raja-arvot ja jatkuvuus 5op noin
periodi 3
johdantokurssi 4
differentiaalilaskenta 5op noin
periodi 4
lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 3op
periodi 4
lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 4-5op
periodi 4
tutkimuskurssi 3-4 op
kymmenen pisteen periodieille voisi ehkä laittaa pieniä tutkimuskursseja
ei varmaan kannata tehdä perusopintoja yksipuolisiksi
matematiikasta
26
287
Vastaukset
- khkjljjl
olisko parempi laittaa neljänteen periodiin lineaarialgebra- ja matriisilaskenta 2 5op suuruiseksi ja tutkimuskurssi siihen päälle 2op
kiire haittaa opiskelua. koska kurssi saattaa olla liian suuri, ja opintopisteitä liian vähän, niin jos varman päälle pelaa, niin voisi 10-11 op periodissa olla oikea määrä pisteitä. minusta tämä ei tosi varman päälle pelaamista ole - ghhfdhgjfhsgg
tuli mieleen, että kurssin vaikeutta kriittisyyden takia, saattaa vaikeuttaa, sen ajateltu suuri kritiikin tarve.
Jossain toisessa kurssissa tulee vähän mieleen kritiikkiä, toisessa paljon, vaikka olisi noin yhtä taitava samoihin aikoihin.
tämä on opiskelun kohdalla, seuraava muualla kohdalla:
siis opiskelussa: ja uskottu tuleva keksitty oma kritiikki plus uskottu tuleva mistä tahansa tuleva kritiikki, jota kukaan ei tiedä etukäteen, kuten kurssisivuilla, kuten opettaja ei osaa siihen varautua tai kertoa siitä
siis muualla kuin opiskelussa: toiseksi ennakkoluulot vaikuttaa myös muihin kuin opiskeluun, siis tulevaan omaan ja muiden uskottuun ajatteluun
Näin varmaan olisi, koska ihminen ei ajattele samaan aikaan montaa ajatusta, ja enintään ajatukset risteilee vuoronperään.
vaikka kriittinen opiskelu on ehkä joskus enemmän tai jonkun verran hitaampaa mahdollisten ennakkoluulojen takia, se on varmaan parempaa - hjghkljjjfdg
tiivistän varmasti turhaan: kaikki kriiittinen opiskelu on ennalta-arvaamatonta uskotusti enemmän vaikeasti arvioida, kuinka paljon aikaa ja vaivaa se opiskelu vie läpikotaisin koko opiskelijan elämässä.
koska opiskelu on osa hänen elämää. en jaksa enempää miettiä, kuin varmaan ainoa syy, miksi tämä arviointi siinä on vaikeaa, koska kursseissa vie eri määrä vaivaa ja aikaa niiden eri määrän huomatun parantelun takia.
vaiva ja aika ei ole vain yksipuolista, vaan se tuo mukanaan kaikenlaista elämän muutosta, kuten ihmissuhteissa muutosta.
kun ei luota muiden tuottamaan vedenpitävään tuotokseen, niin siksi sitä opiskeluaikaa ja vaivaa on vaikea arvioida plus muut vaivan ja ajan tuottamat muutokset elämässä - jkdöakslkseffds
tätä tutkimuskurssia nelosperiodissa olisi parempi matemaattisen analyysin ja differentiaalilaskennan kertauskurssi, jossa mentäisiin nopeasti eteenpäin, muuten ne unohtuu
etenmistä haittaa tiedot, jotka on löytänyt, niitä on vaikea käyttää muiden niitä tietämättä ja kurssia on vaikea päivittää, myös muut kurssit saatta perustua sille.
ja päivittäminen saattaa tuottaa virheen
opiskelu perustuu siihen, mitä itse protestoi. vaikka olisi itse väärässä - reikssded
periodi ykkösen johdantokurssia muuttaisin
naiviia joukko-oppia 2op
todistaminen 2op
alkeislogiikka 1op
periodi kakkosen johdantokurssia muuttaisin
induktio 1op
funktiot ja relaatiot 3op
kompleksiluvut 1op
kolmosperiodin kursseiksi
analyysin ensimmäinen kurssi 5op
analyysin toinen kurssi 5op
nelosperiodiin analyysin kolmaskurssi 5op
nelosperiodiin: lineaariargebra ja matriisilaskenta 1 4op
nelosperiodiin tutkimuskurssi matematiikasta 1op
missään aiheessa ei kannata tosi syvälle fuksien heikkouksien takia
tutkiminen ei ole erityisen tärkeää alussa ehkä, koska alussa tarttee saada tietoa ehkä
toisesta näkökulmasta tutkiminen helpottaa kriittistä oppimista ehkä
eli mitä sitten, jos kurssi jää alle 0.9 oikean suuruisedesta.
linis ja matriisilaskenta1 ei ole varmaan vaativa, voi olla että ehkä sitä voisi laittaa kolmeen pisteeseen neljästä - klllkjkjlk
jos tutkimuskursseja tehdään, niin niiden suuruus pitäisi varmaan olla 1op, koska joillekin ei ehkä ole tullut eteen aikaisemmin itsekritisoitua juttuja, ne varmaan auttavat tutkimusten teossa. matkan varrella saattaa tulla kritisoitua joitain asioita opiskelussa alussa.
kun kokonaan alusta loppuun tehdään tutkimuskurssi, niin ei uskoakseni paljon auta myöhempi tieto tutkimisessa verrattuna alun tutkimiseen.
tai
aikaisempi tutkimus auttaa möyhempää tutkimusta
kun alussa tietoa on vähän, niin on ehkä hankalaa tehdä laajaa tutkimista niiden alun kohteiden vähyyden takia. ei yhden pisteen tutkimuskurssi tarttis olla ehkä kovin laaja. toiselle iso on toiselle pieni
lopun tutkimus auttaa varmaan jonkin verran kriittisyydessä, toiseksi tutkimiskohteet laajenee. kriittinen oppiminen ja tutkiminen auttaa kriittisessä ajattelussa. kurssit, joissa ei ole kriittisyyttä tai ei opiskella kriittisellä tavalla, ei paljoa varmaan muuta kriittisemmäksi - uuuuha
näin se varmaan matematiikaassa on
kriittinen opiskelu tekee tutkimisestakin enemmän kriittsempää sekä syvällisempää sekä yksityiskohtaisempaa sekä kapinallisempaa sekä ei välttämättä mutta ehkä rajoja rikkovaa
kriittinen oppiminen ja sen hyväksyvä tutkiminen nostavat toisiaan
ja omaksuu enemmän kriittistä oppimista helpommin ja saattaa parannella aikaisempia ajatuksiaan matematiikasta ja uudelleen ajattelee matematiikkaa erityisesti,
tutkiminen rankentuu kriittisen oppimisen takia, mutta tutkiminen paranee, hän sisäistää sitä matematiikkaa, matematiikan yhtäläisyydet yhdistyvät hänen mielessään helpommin, hänen myöhemmät ajatuksensa muuttuvat enemmän matemaattisemmiksi. hänen opiskelu keksii helpommin uutta, mitä kaummin hän opiskelee kriittisesti, sen helmpommin hän keksii uutta matematiikassa
itse uskon, että matematiikan lait melko helposti estävät usein huonoa kriittistä oppista, koska ei ehkä haluta ei-matemaattisia
sanottu kriittinen opiskelu on rankempaa. jos on vähämmän huonoa materiaalia, niin krittinen opiskelu ei vaadi varmaaan paljoa enemmän aikaa
myös on helpompi lukea itse paranneltu tekstiä, kuin huonoa tekstiä, siten kriittinen opiskelu ei ehkä hidasta. toisaalta se on ehkä kapinaa - dssdjkkjj
periodeissa olevat kokonaisuudet kannattaa sanoa olevan yhteensä enemmän kuin varsinaisesti, että opiskelijoille ei tule liikaa, uskon, että opiskelu ei kannata olla matematiikassa suurta rasitusta
1. periodi
hops ja tietokonetta kurssi 4op todellisuudessa 2op
miten opiskella kriittisesti matematiikkaa 2op
miten ei saisi tehdä tutkimusta ja opiskella matematiikassa 1op
oman yliopistokirjaston käyttäminen ja
miten hakea tieteellistä tietoa koneella ja sen mahdolliset helpotukset 2op
yliopistomatematiikan 1-kurssi 6op
alkeislogiikka 1op
joukko-oppi 2op
todistaminen matematiikassa 2op
tutkimuskurssi 1op koska se auttaa kriittisessä oppimisessa
2. periodi
ruotsi 1op ja ruotsin kielen materiaalia enemmän että riittää
englanti 2op ja englannin kielen materiaalia enemmän että riittää
yliopistomatematiikan 2. kurssi
relaatiot ja funktiot 3op
tutkimuskurssi 1op
yliopistomatematiikan 3. kurssi
raja-arvot ja jatkuvuus 7op todellisuudessa 4op
tutkimuskurssi 1op
3. periodi
hops 1op
yliopistomatematiika 4. kurssi
¨
induktio ja kompleksiluvut 1op
differentiaalilaskenta 5op
tutkimuskurssi 1op
yliopistomatematiikan 5. kurssi
integraalilaskenta 7op todellisuudessa 4op
tutkimuskurssi 1op
4. periodi
yliopistomatematematiikan 6. kurssi
lineaarialgebra - ja matriisilaskenta 3op
lineaarialgebra - ja matriisilaskenta jatkokurssi 3op
tutkimuskurssi 1op
7. kurssi
joko sarjat 7op todellisuudessa 4op ja tutkimuskurssi 1op tai sarjat 5op
tai algebra 7 op todellisuudessa 4op ja tutkimuskurssi 1op tai algebra 5op
tai tutkimuskurssi vapaavalintaisesti mistä tahansa matematiikassa 7op todellisuudessa 5op
äskeiset sarja ja tutkimuskurssi ja sarja
ja algebra ja tutkimuskurssi ja algebra ja tutkimuskurssi mistä tahansa aiheesta matematiikassa
en tiedä olisiko ne vaihtoehtoisia tai henkilöstön valitsiminen jonkun niistä pakolliseksi
en tiedä algebran ja sarjojen paremmuutta tai mitä ajatella oppilaan taitavuudesta tutkimuksessa - hojöo
jotain parannusta nelos periodiin ja johonkin
ykkös kurssin tutkimuskurssin voi liittää kakkoskurssin tutkimuskurssiin ja kolmoskurssin tutkimuskurssiin, jossa ne ovat yhteensä 3op, koska luovuudella keksitään uutta, jos on vähän luova, tarttee enemmän tietoa matematiikassa.
nelosperiodin lineaari- ja matriisilaskennan voisi korottaa 7op plus tutkimuskurssi, koska tietoa siitä on paljon ja siihen mennessä taito opiskella on oppilaalla ehkä kasvanut
4. periodi
yliopistomatematematiikan 6. kurssi
lineaarialgebra - ja matriisilaskenta 3op
lineaarialgebra - ja matriisilaskenta jatkokurssi 4op
tutkimuskurssi 1op
7. kurssi
joko sarjat 7op todellisuudessa 4op
tai algebra 7 op todellisuudessa 4op
tai tutkimuskurssi vapaavalintaisesti mistä tahansa matematiikassa 7op todellisuudessa 4op - hgjgjhghf
vielä
ensimmäisen tutkimuskurssin voisi vaihtaa jos haluaa induktio ja kompleksiluvut osalla
2-periodin tutkimuskurssit voi yhdistää. kaikki pienet 1 pisteen tutkimuskurssit voisi tehdä yksinään - asqeasd
kriittinen oppiminen ei ole sama kuin tutkiminen, vaan se on vanhaa vastaan kapinoimista
tutkiminen kurssissa on päätoimista tutkimista, kun kriittinen opiskelu on samalla kun opiskelee, samalla kapinoi huonoja tutkimuksia vastaan
tutkimuskurssilla voisi todistaa vanhaa eri tavoin. samoin kriittisessä opiskelussa, mutta kriittinen opiskelu ei vaadi keksintöä matematiikassa
tutkimuskurssilla voisi ottaa mukaan huomaamansa huonot matematiikan kohdat - fhtdgd
neljännen periodin olisi
olisi kaksi lineaarialgebran kurssia yht 10op
ja yksi tutkimuskurssi 2op
tai
kaksi lineaarialgebran kurssia yht 8op
plus 4op algebraa tai sarjat 4op
tai
kaksi lineaarialgebran kurssia yht 11op
plus tutkimuskurssi 1op
jos kakkosvaihto otetaan kurssit tulee liian pieniksi, koska niidern aiheet ovat suuria.
ei kannata ottaa sarjat 3op
vaikka lineaarialgebran alku on helppoa, niin uskon, että sitä ei kannata olla alle 8op - bvcxvnvnv
aikaisempi tieto auttaa muistamaan myöhempää siksi kurssin kannattaisi olla ei liian pieni
toisaalta tutkiminen auttaa myös muistamaan aikaisempaa - asfdsa
sanon vielä, että alussa kurssi vaatii suurempaa pistemäärää, koska se vaatii varmaan enemmän aikaa.
siksi monessa kohtaa voi olla, jotkut kurssit pieniksi, kuten lineaarialgebra- matriisilaskenta melko pieneksi, koska ne ovat helppoja, vaikka alussa ne vaativat enemmän pisteitä
voi olla, että 8 pistettä lopussa vaatii alussa 10 pistettä, jos ne ovat sisällöntään samat ja pitkät.
mitä enemmän tälllaisia helloppa kursseja on, sitä enemmän mahtuu perioidiin asiaa siiinä.
jos vaikka periodiin laitetaan pisteen tutkimuskurssi voisi päättää, mitä siinä tutkii.
opiskelija voi parannella aikaisemmalla kriittisellä tutkimuksellaan tutkimuskurssilla matematiikkaa.
voi, ehkä, että korvaisi joskus tutkimuskurssin mieleentulleilla ajatuksista, koska on opiskellut kriittisesti
voi olla, että valinnaisuutta ei kannatta laittaa pois, koska ei tykkää vaikka analyysista tai unelma on joku muu, tai tietää paljon jostain muusta, kun on saanut tietää niistä.
saattaa olla, että varhainen valinnaisuus ei ole, koska unelmat ohjaavat opiskelua orientuitumista.
kohtelias yliopistolla ei tarvitse olla, ei epäkohtealaisuus haittaa - 2oodfpdff
onko kannattavaa, että pakosti opiskelija lukee jotain.
kiva opiskelu auttaa siten, että siitä innostuu, se motivoi.
voi olla, että mitä suurempi valinnaisuus, poistaa aikaa hukkavaa opiskelua, sekä se auttaa tietämään, miten valikoida opintoja, koska motivaatio auttaa siinä - hgdhgdshgs
aina kannattaa antaa mahdollsuus tutkmuskurssiin, koska se on mahdollisuus protestiin. ajokaiseen kurssiin, joka on vähintään 4 op kannattaa varmaan pistää lisäksi 1op tutkimuskurssi, koska vaikka hän ei mitään uutta keksi, niin hän sisäistää paremmin oppia ja jos hän keksii uutta, niin se lisäksi. voihan tehdä niin, että jos ei halua tutkimuskurssia tehdä, niin voi ottaa lisäksi uutta oppimistietoa, kuin tutkimuskurssin tekijällä on
toiseksi, kahden kurssin tutkimuskurssit voi yhdistää, joten näin, saattaa olla helpompi keksiä uutta, koska on laaajempi tieto, jota tutkia, siis ensimmäisestä osasta ei tule mitään, mutta jälkimmäisestä 2op.
1-periodi
6-7 op ykkösjohdantokurssi
miten opiskella matematiikkaa 3op
tiedon hankinta-kurssi 1op
hops ja tietokone kurssi 1op
vähäiset määrät sääntöjä, miten ei saa ja miten saa tutkia ja opiskella
englannin kurssi 1-2 op
ykköskurssi 5-6op
logiikka ja matematiikan termejä ja joukko-oppi 5op
tutkimuskurssi 0-1 op
2-periodi
relaatiot ja funktiot ja induktio ja kardinaliteetti 5op
analyysin ensimmäinen kurssi 5op
2 tutkimuskurssia = 2 op
3-periodi
joko molemmat lineaarialgebrakurssit = 10 op tutkimuskurssit 2 op
tai analyysin 2 kurssi 5op ja analyysin 3 kurssi 5op tutkimuskurssit 2op
tai analyysin 3 kurssi 5op ja lineaarialgebra 1 5op
2 tutkimuskurssia 2op
4-periodi
jos lineaarialgebra kursseja ei otettu 3-periodissa, ne voi ottaa nyt 10op 2op tutkimuskurssit
jos lineaarialgebra kurssit otettiin äskeisessä periodissa voi ottaa analyysi 3 kurssi ja algebra kurssi 5op 5op tutkimuskurssit 2op
tai analyysi 3 ja 4 kurssit ja tutkimuskurssit 10op 2op
tai analyysi 3 5op lineaarialgebra 2 5op tutkimuskurssit 2 op
mikä on algebran arvo, kuinka perustava se on - jhdhjh
parantelen vähä,
3-periodi
kaikissa periodeissa on kurssien päälle 2 tutkimuskurssia
1. analyysi 2 analyysi 3
2. tai analyysi 2 lineearialgebra 1
3. tai lineaarialgebra 1 ja lineaarialgebra 2
4-periodi
jos 1. niin, joko linis1 ja linis 2, tai analyysi 3 ja analyysi 4
jos 2. niin joko analyysi 3 ja linis 2
jos 3. niin joko analyysi 2 ja analyysi 3 tai analyysi 2 ja algebra 1
tai algebra 1 ja jotain muuta
mitä ajatella omasta valinnan vapaudesta, mitä ajatella resurssien kulumisesta, se jos vaatii. ehkä opiskelijoille pitää kertoa näiden aiheista enemmän, jos valinnaisuutta tulee mukaan. - lkhfgmghmhfdjgtdgdn
1-periodi
yleisopinnot
5op
hops ja tietokone ja tietoa matematiikan aiheista 1op 1op
miten opiskella matematiikkaa 3op
kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan
johdantokurssi
4
induktio ja todistamismenetetmät 2op
logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 2op
3op
joukko-oppi 2op kardinaliteetti 1op
tutkimuskurssi 1op
2-periodi
5op
tiedonhankintakurssi 1op
relaatiot 1op funktiot 1op kompleksiluvut 1op
Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op
tutkimuskurssit 1 ja 1 op
lisää tietoa matematiikan aiheista 1op, ei kurssien tarvitse olla oikeasti sitä mitä opintopisteet sanovat
3-periodi
valinnainen, joko
Analyyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 lineaarialagebra- ja matriisilaskenta 1 Lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 5op
valinnainen:joko Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 lineaariagebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 5op
Turkimuskurssit 1 ja 1 op
4-periodi
¨
valinnainen: Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 Analyysi 4 lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 5op
valinnainen: Analyysi 1 Analyysi 2 Analyysi 3 Analyysi 4 lineaarialgebra- matriisilaskenta 1 lineaarialgebra- matriisilaskenta 2 Algebra 1 jotain muuta 5op
Turkimuskurssit 1 ja 1 op - jfjhjf
mum mielestä
mitä perustavampi matematiikan ala on, sitä enemmän se vaikuttaa käytännöllisempään matematiikkaan.
käytännönläheisemmillä matematiikan aloilla tutkijoiden ehkä kannattaisi tutkia joskus uusia teoreettisemman matematiikan keksintöjä ja omaa aihettaan
toisaalta, on se niin, että vaikka induktiota voi parantaa helpommaksi nykyisestä, eli ei muunneta induktio kirjainta miksikään, vaan laitetaan se kirjain vain n 1, kun alussa se on n, mitä järkeä on laittaa se niin, että on olemassa n ja k = n 1. se on tosi sekavaa.
laittaisin matematiikan aiheet eri järjestykseen, siinä, että tuossa ei ehkä uutta tietoa tule paljoa, ja siten säästää aikaa. Tuleekohan logiikan malliteoriasta uutta. Se on niin teoreettista, että se muuttuu hitaasti
laittaisin teoreetttisesti asteen verran vähemmän matemaattisen aiheen matemattiikka ihmisen kertomaan toiselle kolmanneksi vähemmän teoreettiselle matemaattiselle ihmiselle kertomaan teoreettisen matematiikan uusista keksinnöistä
Kaaos-teoriaa ei kannata tutkia, koska se on täydellisesti kaaosmaista, koska sen peruskivi on se, että se on perustaltaan kaaosmaista, ja läpikotaisin järjetöntä, koska sen perusta kokonaan kaaosta
myös ehkä tutkisin vähän huomiota saaneille matematiikan aiheille arviointia, mitä niistä ajatella, koska niitä ei ole arvioitu
joku käytännönläheinen tutkija voisi vaikka joskus tutkia jonkin aikaa teoreettisempaa matematiikkaa, jos hän vaikka löytäisi tuon parannuksen induktio kohtaan, tai sitten teoreettisemman matematiikon keksintöä, joka on uusi
Kaaos-teoriaa ei kukaan voi tutkia mitenkään, koska se on kaaosta - hjdggf
1-periodi
yleisopinnot
6op yhteensä jaoteltuina
tiedonhankintakurssi 1op
hops ja tietokone 1op
tietoa matematiikan aiheista 1op
miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden ja ajan hallinta opiskelussa
Ruotsin ja suomen ja englannin kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan ja englantia 1op
johdantokurssi 6op
4
induktio ja todistamismenetetmät 2op
logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 2op
vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op 1op, jos sen tekee
joukko-oppi 2op
2-periodi
5op
kardinaliteetti 1op
relaatiot 1op funktiot 2op kompleksiluvut 1op
Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op
tutkimuskurssit 1 ja 1 op - VittuuntunutIhminen
Oikea kirjoitusasu on sitten naiivi eikä naivi. Enkä muutenkan saanut tekstistä selvää. Eikä kannata tehdä perusopintoja yksipuolisesti.
- agdfag
1-periodi
yleisopinnot
6op yhteensä jaoteltuina
tiedonhankintakurssi 1op
hops ja tietokone ja tietoa matematiikan aiheista 1op
tietoa matematiikan aiheista 1op
miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden
Ruotsin ja suomen ja englannin kieliopintoihin saisi materiaalia mielensä mukaan ja englantia 1op ja ruotsia 1op
johdantokurssi 6op
4
todistamismenetetmät 1op
logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 3op
vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op
joukko-oppi 2op
2-periodi
5op
kardinaliteetti 1op
relaatiot 1op funktiot 1op
Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op
tutkimuskurssit 1 ja 1 op
vastakkainen yhden pisteen suuruinen kurssi kuin valittu kurssi, joka on lineaarialgebra ja matriisilaskenta 1 tai analyysi 1, sitä ei poisteta myöhemmästä saman kurssin asioista, kuten analyysi 1 stä
induktio 1op - ghhggff
tuosta pakollisista tai vapaahetoisista tutkimuskursseista saisi vähintään 1op
- hshfahafd
opiskelija voisi venyttää tutkimuskurssia niin paljon, kuin haluaa, tietystä sivumäärästä saa tietyn määrän pisteitä.
jos on sanottavaa,niin niin.
ja ei tartte tutkimsukurssi keskittyä tiettyyn rajaan, vaan se saisi olla mitä tahansa matematiikkaa. jos ei ole kritisoimishalua, niin voi kritisoida muusta.
gradukin saisi olla kokoelma aiheita, ja miksi tarttee olla keskittyntyt aiheeseen, mitä väliä, onko aihe kahdesta tai enemmästä aiheesta.
jos ohjaaja ei osaa aihetta, voihan sen osan antaa toiselle - jdjdgshahggh
1-periodi
yleisopinnot
6op yhteensä jaoteltuina
tiedonhankintakurssi 1op
hopsista saa 0p koska se on niin nopea
tietoa matematiikan aiheista 1op
vapaaehtoinen kielimateriaalit
ruotsi 1op
englanti 1op
miten opiskella matematiikkaa 2op matematiikan opiskelu vaatii kriittisyyttä, sitkeyttä, äly vastaan kriittisyys ja sitkeys, ja miten opiskella siten, että uuden tietäminen helpottuisi, eli ei hätiköiden
johdantokurssi 6op
todistamismenetetmät 1op
logiikan kaikki perusteet laajasti ottaen:matematiikan ensimmäiset termit,: kvanttorit, suomen ja ja ehkä englannin kääntäinen matemaattisetksi kieleksi ja toisinpäin, totuustaulut, negaatiot 3op
vapaahtoinen tutkimuskurssi 0op
joukko-oppi 2op
2-periodi
kardinaliteetti 1op
relaatiot 1op
funktiot 1op
Valinnainen, joko Analyysi 1 tai lineaari-algebra- ja matriisilaskenta 1 5op
tutkimuskurssit 1 ja 1 op
induktio 1op
vastakkainen yhden pisteen suuruinen kurssi kuin valittu kurssi, joka on lineaarialgebra ja matriisilaskenta 1 tai analyysi 1, se - jlhkfjfkhgjd
voisi muuttaa pakollisia kieliopintoja niin, että pakollisen ruotsin voi vaihtaa lisäenglanniksi, jos haluaa, koska vaikka hän osaa ruotsia.
harvemmin englantia osaa liian vähän.
tutkimuskursseja vaihtaisin rahan takia säästämisen takia ja suuren byrokratian takia, niin, että kun ope ei osaa ohjata tai ehdi, niin hankitaan toinen tilalle, jos pystyy, jos ei ehdi, niin sitä ei lasketa pisteiksit tai vaikka sen saisi myöhemmin tarkistettavaksi, kun ope on vapaana.
pitää olla tarkkana, että tilanne ei mene sekavaksi, tai raskaaksi, rahaa syöväksi, sitä paitsi uhkana on innostua välittämättä niistä,
ei välttämättä kannata tehdä niin, että ope voisi myöhemmin sen tarkastaa, koska se on raskasta
toiseksi akateeminen tieto ei ole itseisarvo, onhan tiedekin opäonnistuva, sitä paitsi on varmaakin varmempi, että täällä on akateemista tietoa, joka luo pahoinvointia ei välttämättä pienessä määrässä, sitä paitsi akateemista tietoa on miljardeja, siten niiden määrä on valtava epäonnistuuhan tiede. tieteessä kannustetaan akateemiseen tietoon, se ei ole itseisarvo,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768