Tusentals människor deltog i lördagens demonstration för att VCS skall få behålla sin heljour så folk inte måste åka till Seinäjoki sjukhuset.
Österbottningarna kämpar för Vasa cenralsjukhus.
11
310
Vastaukset
- enspråkigtfinskt
Jag har svårt att tro att svenskspråkiga får vård på svenska i Seinäjoki.
- spåkäringen
Centern backar nog inte i den här sjukhusfrågan.
- artisti2020
Jag vill ha även böterna på svenska!
- dkkfhlv
Aldrig fått böter så det har ingen betydelse,men epikrisen från sjukhuset vore bra att få på svenska,men man får vänta så länge på översättningen.
- bevaraheljouren
Som en sista utväg funderar Vasaborna på ett medborgarinitiativ.
- nyland
Jag skulle absolut underteckna.
- intesmickrande
Österbottningarna är rätt så besvikna på minister Rehula,,det fanna en rätt så bra kolumn av Rurik Ahlberg på HBL om Rehulas görande och låtande i sjukhusfrågan.
- uppmärksamhet
Österbottningarna kämpar ännu bara för Vasa Sjukhus.De köpte en annons på Helsingin Sanomats första sida för 40 000 euro.
- brajobbat
Medborgarinitiativet fick visst över 60 000 underskrifter, nu får vi hoppas att riksdagen tar det till behandling.
- sdpare
Kim Berg, eldsjälen bakom olika stödåtgärder för Vasa Sjukhus fick över 600 röster i kommunalvalet.
- Anonyymi
Sjukhusfrågan ser ut att ordna sig.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753