Olen ollut aina kiinnostunut poliisin ammatista ja nyt pohdin hakemista sinne. Ainut mikä on esteenä on ujouteni ja että jännitän todella paljon esiintymistä. Opiskelin vuoden sairaanhoitajaksi mutta keskeytin opintoni, koska tuntui väärältä alalta. Nyt päätin, että haen johonkin mikä minua todella kiinnostaa.
Te, joilla on kokemusta opiskelusta poliisiamkissa niin olisi kiva tietää erilaisia kokemuksia, ja että pärjääkö siellä myös ujompi ihminen. Voi kertoa muutakin kokemusta, että millaista opiskelu käytännössä on.
Poliisiammattikorkeakoulu ja ujous
9
276
Vastaukset
- kkmökdmöl
Poliisi ei voi eikä saa olla ujo. Poliisi on turvallisuusviranomainen ja joukkojenhallintatehtävissä ei voi olla ujo.
- tosiasiassa
Ujous olisi poliisille huomattava haitta. Poliisin on pystyttävä toimimaan jämäkästi kaikissa tilanteissa, ja poliisilla on oltava hyvät sosiaaliset taidot. Ujo ei pärjää poliisiammattikorkeakoulussa eikä poliisin ammatissa. Mieti jotain muuta!
- Lindalotte
On parempi olla ujo poliisi kuin täysin sekopää poliisi ( jopa pidetty ) joka kuitenkin ampui vaimonsa ja itsensä yhdessä pikkukaupungissa Suomessa.
- amikset.on.hitaita
Miten viestisi liittyy aiheeseen millään tasolla? Taidat olla amk-amis argumentaatiotaitojesi perusteella. :facepalm:
- Lindalotte
suurin osa lapsistakin on ujoja, mutta karaistuvat. jos aloittaa esim. jonkun karaistavan harrastuksen, voi jo puolen vuoden päästä olla ei-estyneempi. Ujot on monesti älykkäämpiäkin kuin ei-ujot, sopis vaikka yksityisetsiviksi tai tutkijoiksi. En ole ammattikoululainen !
- jereeeeeeeeeeeeeee
jooo ampui lohjalla!!!!
- Liinaleena
Niin ampuikin!
- VastavirrassaSeisoja
Ujoudesta voi kyllä vieroittautua pois, eihän se ole kuin vanha opittu tapa, eikä siis mikään pysyvä "jumalallinen totuus", mutta se vaatisi paljon aikaa ja totuttaumista, ennekuin "unohtaisit" ujostelun... Poliisiin on kuitenkin sopivampiakin hakijoita, joilla on ominaisuudet siihen työhön sopivammin painottuneet kuin sinulla.
- Aspw
Ujous ei mielestäni ole mitenkään yksiselitteistä. Itse koen olevani ujo ja jännitän vapaa-ajallani ihmisiä ja lisäksi koulussa esimerkiksi esitelmiä, mutta työssä otan eri roolin enkä ole hiljainen, koska hiljaisena työskennellen en pärjäisi näin hyvin. Itsehän en ole poliisi enkä poliisiamkissa ole, mutta mielestäni pätee moneen alaan. Asiakaspalvelutöitä kokeillen huomaa usein pystyykö toimimaan ihmisten kanssa työssä ujoilematta liiaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984