Venlafax ihottuma/kutina lopetus

5 viikkoa söin venlafax lääkettä, eka viikko 37,5mg ja sitten 75mg. Ensimmäinen lääke joka auttoi ja harmi kun jouduin tuon älyttömän kutinan takia lopettamaan. Rintaa kutittaa ja nivusia, ensin tuli paukamia kyynärtaipeisiin ja sitten kauhe kutina. Tää sama tuli seronilistakin, mutta se lääke ei muuten auttanut oikeastaan mitenkään...
Onkohan mitään samankaltaista lääkettä kuin tää venlafax, mistä ei tulis kutinaa? Psykiatri nyt lomalla pari viikkoa niin en pääse kysymään..
153293
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 15

Vanhimmat

Niin ja nyt kolmatta päivää ilman lääkettä, niin aevan kauhea väsymys. Tuntuu että voisi nukkun 24/7. Ja jotenkin semmoinen saamaton olo ihan kuin silloin kun alotti lääkettä..
En tiedä onko nämä oudot tuntemukset päässä niitä "Sähköiskuja". Mutta jos nämä niitä on niin ovat samoja mitä mulle tuli koitin aloitta mirtazapin lääkettä. Taisin sitä viikon syödä ja tämmöisiä samanlaisia tuntemuksia oli päässä heti ekasta päivästä lahtien;)

Äänestä

Ja huomasin kyllä heti olon paranevan kun aloitin tuon venlafaxin... Paljon helpompi mennä sos tilanteisiin, ei tullut itkuista/ahdistunutta ja jännittynyttä oloa töissä ollenkaan... N, 10 vuotta on olo ollut näin huono ja töissä mennyt huonosti tämän takia. Työsuhteita on melkeen parikymmentä 10v aikana.
Terapiassakin aikani käynyt, ei yhtään mitään apua, lääkkeitä en ole suostunut/uskaltanut oikeen aiemmin kokeilla. Nyt taas samanlainen paska olo kun joutui jättämään lääkkeen...

Äänestä

Juttele lääkärin kanssa. En oo kuullut et venlalla olis tuollaisia sivuoireita.

Äänestä
  • Ok. Kysyin lääkäriltä viime viikolla ja hän sanoi että ihottuma/ kutina voi johtua venlafax lääkkeestä. Päätin kuitenkin jatkaa lääkettä mutta kutina meni nii pahaksi että oli pakko lopettaa ja nyt 3 päivä ilman lääkettä niin kutina on melkeen loppunut...
    Ja samanlainen kutina ihottuma mulle tuli seronilistakin...

    Äänestä

Nyt on viides päivä ilman lääkettä ja aivan kauhea pahoinvointi olo kokoajan. Tekee mieli oksentaa ja samalla on kauhea nälkä muttei tee mieli syödä mitään tän oksettavan olon kanssa. Kauankohan tämä kestää?? Auttaisko pahoinvointilääke tähän? Nuo väristykset /sähköiskut on loppunu jo melkeen kokonaan muttta kutinaa on vieläkin rinnassa ja nivusissa...

Äänestä

Ite söin vajaan vuoden venlaa aikoinaan ja lopetin 3 kk aikana pikkuhiljaa. Mulle ei tullut muutakuin vatsa meni löysemmälle. En osaa muuta sanoa kun lopeta pikkuhiljaa venla. Eihän sulla ole vanhoja pohjia Seronilista elimistössä?

Äänestä
  • Noo mulla oli vatsa löysällä pari ekaa päivää mutta nyt on ihan kunnossa, vaikka oksettaakin kokoajan.. Ihan ku jotenki huippais ja sitte se oksettava olo tulee sitä kautta... Seronilia söin ennen venlaa n, kuukauden ja senkin jouduin sitten lopettamaan kauhean kutinan takia...
    Pidin yli kuukauden tauon seronilin jälkeen ennenkuin aloitin venlan...

    Äänestä

  • Jäikö sulle muuten artsi mitää pysyvää haittaa lääkkeestä kun lopetit sen? Seksihalut kadonnut yms...?

    Äänestä

Ei jäänyt haittaa venlafaxista ja seksihalut palas nopeasti käytön jälkeen.

Äänestä

Minulla taas seksihalut ihan normaalit ja Venlafax on auttanut minut takaisin sosiaaliseen elämään, enää ei iske pakokauhu jos joudun esim. kahvipöytään. Seronil ei auttanut mitään, otin niiden kanssa rauhoittavia (Xanor) jotka lopetettiin ja olo on ihan ok. Uskomatonta miten joku lääke voi auttaa minua elämään taas täysillä.

Äänestä
  • Sellaisia ne huumeet ovat, että ainakin alkuun niistä saa paljon iloa. Ei huolet paina eikä jännitä. Pidemmän päälle usein tulee paljon lunta sitten tupaan, kuten yleisesti tiedetään. Kahvipöytäjännityksen jne. käsitteleminen ja niin sanottu siedätys sosiaalisten tilanteiden jännittämiseen antaa pysyviä ratkaisuja eikä pohjaa sosialisointikykyä huumasuaineisiin. Kukin tietysti ratkaisee ongelmasta tavallaan, koska riskit seuraamuksistakin ovat asianomaisen.

    Äänestä

  • Kyllä mullakin oli seksihalut ihan ok tuon venlafaxin kanssa(pari ekaa viikkoa oli vaan sellaisia päiviä ettei meinannut saada orkkua, ja unta ei saanut vaikka oli kuinka väsynyt).. Enkä ebää murehtinut mistään turhista niinkuin nytkin tas joka ilta...
    Ja lääke auttoi tosi paljon, hävis kaikki jännitykset ym, ja sehän tässä harmittaakin kun joutui tuon lopettamaan pahan ihottuman takia... Nyt lekuri meinas että kokeillaan duloksetiinia kun on samantapainen lääke. Seronil ei itelläkään auttanut paskan vertaa...

    Äänestä

  • Niin joo nyt on kyllä se huono kun tuon venlan lopetti niin panettaa ihan jatkuvasti ja koko ajan pyörii seksi mielessä... Ei hyvä en tykkää...

    Äänestä

  • Kukintavallaan kirjoitti:

    Sellaisia ne huumeet ovat, että ainakin alkuun niistä saa paljon iloa. Ei huolet paina eikä jännitä. Pidemmän päälle usein tulee paljon lunta sitten tupaan, kuten yleisesti tiedetään. Kahvipöytäjännityksen jne. käsitteleminen ja niin sanottu siedätys sosiaalisten tilanteiden jännittämiseen antaa pysyviä ratkaisuja eikä pohjaa sosialisointikykyä huumasuaineisiin. Kukin tietysti ratkaisee ongelmasta tavallaan, koska riskit seuraamuksistakin ovat asianomaisen.

    Ja kyllä täällä näitä jeesustelijoita riittää jotka ei tajua että joitain lääkkeet vaan auttaa...
    Ite en ole halunnut viimeaikoina kuin että pystyisin käymään töissä ja kun se viimein onnistuu tasapainoinen elämä yhden lääkkeen kanssa niin todellakin sen syön... Terapiassa käynyt 3vuotta eikä mitään apua, ja lääkkeitä olen vältellyt kokoajan kun olen lukenut sivuvaikutuksista.. Mutta ei olis pitäny kun ne kerran auttaa tähän oloon sinne meni hyvät rahat hukkaan terapiaan...

    Äänestä

Venlafax on erittäin hyvä lääke kovaan ahdistukseen. Lievempään masennuslääkettä ei kannata ottaa.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Atkimies kirjoitti:

5 viikkoa söin venlafax lääkettä, eka viikko 37,5mg ja sitten 75mg. Ensimmäinen lääke joka auttoi ja harmi kun jouduin tuon älyttömän kutinan takia lopettamaan. Rintaa kutittaa ja nivusia, ensin tuli paukamia kyynärtaipeisiin ja sitten kauhe kutina. Tää sama tuli seronilistakin, mutta se lääke ei muuten auttanut oikeastaan mitenkään...
Onkohan mitään samankaltaista lääkettä kuin tää venlafax, mistä ei tulis kutinaa? Psykiatri nyt lomalla pari viikkoa niin en pääse kysymään..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu