uroskoiran kastrointi

käsivenyyyyyy

Mitäs täällä ollaan mieltä, kannattaako 5,5 -vuotias uros vielä kastroida? Vai onko tavat jo niin piintyneet?

Syy miksi leikkausta harkitsen, on se kun poika on ihan sairaan kiinnostunut toisten koirien pissojen hajuista! Se vetää 'kuin hullu' tien viertä pitkin ja pysähtelee 'lipomaan' pissoja! Ja tietty merkkaakin jokaisen pissan. Lisäksi vanhemmiten se on alkanut ärisemään saman talouden kahdelle muulle urokselle, haluaa ilmeisesti koirien pääksi!

Olen yrittänyt kiinnittää pojan huomion itseeni ja kiinnittäähän se, kun esim. kutsun sitä, se tulee heti, mutta sitten hetikohta taas armoton veto hajujen perässä!

Minulla on käsitys, että kastrointi vähentäisi tuota edellä mainittua epätoivottua käytöstä, mutta mites on?

4

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2090

Kastrointi ei ole hyvä vaihtoehto koulutukselle.

• kokokoty

Kokeile kemiallista kastraatiota. Näet onko muutosta ja voit päättää leikkautaako lume ajan jälkeen vai ei

• sotsor

Kyllä sen voi kastroida, moni joutuu myöhemminkin koiransa kastroimaan eturauhasvaivojen takia. Mutta kuvaamasi dominoiva käytös on koulutuksen puutetta. Kiellettävä on ei-toivotusta käytöksestä, pelkkä namilla houkuttelu ei alkuunkaan riitä.

• käsivenyyyyyy

Täytyy nyt sitten todeta, että minun taidot loppuu siihen, että kuinka ylitän koulutuksella koiran ylikiinnostuksen hajuihin. Vähän tuota dominointikommenttia ihmettelen... Luulisi tuon dominoinnin näkyvän sitten muullakin tavalla, mutta koira on kuin ihmisen mieli, nimenomaan hyvällä tavalla.

Se ei koskaan ärähdä minulle vaikka nipistää joskus kun setvin sen turkkia, antaa leikata kynnet ja muutenkin on aina niin kuin sellainen, että "tapahtukoon sinun tahtosi emäntä"... Se on niin yhtä mun kanssa, jos ei toisten koirien hajut ole kyseessä. Eikä se vedäkään yhtään semmoissa paikoissa, missä ei ole joku mennyt juuri edellä ja pissaillut...

Olen ajatellut tuota kemiallista kastrointia... Melko varmaa on, että kokeillaan ensin sitä ja sen jälkeen sitten mahdollinen kastraatio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59