Apuja :( !! Kissani on 7 vuotias ja on n. 3 vuotta kuseskellut ja ajoittain kakkinut lattioille, matoille, sängyille ja jopa lapsen pehmolelujen päälle. Elikkä kaikki alkoi siitä kun kissa rupesi haluamaam ulos ja jos en sekunnissa tullut ovea avaamaan niin kissa kusi oven eteen ja teki sitä monta kertaa päivässä. Sitten jossain vaiheessa ostin sellaisen karvamaton ja rupesi kuseskelemaan myös siihen ja välillä teki jätöksetkin. No sen maton joutu heittämään roskiin koska teki siihen päivittäin ja ajattelin että johtuu siitä materiasta. Aika pian sitten muutimme isompaan asuntoon ja siellä homma meni ihan yli.. nyt kusee ihan joka paikkaan parkerttilattialle, kivilattialle, ihan kaikkiihin mattoihin, lasten lelujen päälle, lelukoriin, sänkyyn, vaatekomeroon. Ja talo on vielä sen kokonen etten välittömästi löydä edes kusia. Osasta kohtaa lattia on mennyt vähän huonoksi :/. Ja olen kokeillut eri hiekkoja, meillä on 3 hiekkalaatikkoa, feliway suihketta, lääkärissä olen käyttänyt eikä mitään löytynyt. Sanoivat vaan että päässä on vikaa ja antoivat mielialalääkkeet. Paitsi kissalla on ollut n. 4 vuotta epilepsia. Mutta pissit ei tule kohtauksen aikana vaan ihan tietosesti tekee ja olen kuullut että kaapii vielä lattiaa sen jälkeen. Kissa on myös leikattu pentuna ja kyseessä on tyttökissa.
Kissan kuseskelu..
12
83
Vastaukset
- ongelaeipoistuhylyllä
Olisko...liian stressaava ympäristö.Muutot, lapset yms.Kissan on saatava omaa rauhaa varsinkin laatikolla käynteihin, ja muutenkin.Laatikot oltava niin, että on rauhallinen paikka, ei käytävällä jossa muut liikkuu häiriten kissan wc käyntejä.Kissaa ei tietenkään saa komentaa, ettei stressaannu, vaiikka tekiskin väärään paikkaan.
Siskolla on ollut aina ns.sisäkissoja, jotka ulkoilevat hänen kanssaan, eivät koskaan yksinään.Tällä hetkellä kolme kissaa hällä, kaikki sisäsiistejä.Yksi löytökissa.Kaksi narttua, ja kolli, kaikki leikattuja, yksi vanhempana, kaksi pentuna.Heillä on kissoille kiipeilypuita, rauhallisia makoilupaikkoja, ja todella suuri ok-talo.Tarhaa ei pihalla ole, mutta ulkoiluttaa yhtä vapaasti, kahta flekseissä, ovat aina valvovan silmän alla.Kissat voi hyvin, ovat leikkisiä ja iloisia.Kissoilla on tarkkaa millainen on ympäristö, ja tietysti el käynnit suoritettava heti, jos jotain ongelmia terveydessä/käytöksessä.
Jos vitkuttelee lekurille viennissä, voi ongelmista tulla pysyviä.Jos kissasi ei ole sisäsiisti, sillä on joko sairaus, tai sen oloissa vikaa.Ulos hylkääminen ei poista ongelmaa.Tai, tietysti ei kuse sisälle, jos on ulkona.MUtta ei se tee kissasta sisäsiistiä.Tiedän kissan joka on ulos jätetty, koska ei ole kuulemma siisti.Syytä en tiedä, mutta ei tullut siistiksi ulos jättämisen jälkeenkään, joten sisälle ei sitä haluta kuseksimaan.Ulos jättämällä kissa ei siistiksi tule. - tyuiuyhgfghjk
Syy selvitettävä, ei tosiaankaan ulos jättämällä parane.Kissan pissailuun vääriin paikkoihin on aina syy, eikä se ole kostopissailua tai piruilua.Vaikka tietämätön omistaja niin voi kuvitellakkin.
http://www.avatv.fi/minisaitit.shtml/tassuklubi/neuvola/kun-hiekkalaatikko-ei-enaa-houkuta-miksi-kissa-tekee-tarpeensa-vaariin-nurkkiin/2013/05/1755962
http://www.avatv.fi/minisaitit.shtml/tassuklubi/neuvola/kissa-pissailee-vaariin-paikkoihin--mita-voin-tehda/2013/05/1755994 - Maryanannn
Siis en todellakaan ole ulos heittämässä? Ja minulla on vain yksi lapsi joka on myös rauhallinen ja kissa on pennusta asti tottunut häneen. Elikkä 2 hiekkalaatikkoa on vessoissa ja kolmas on alakerrasssa sellasessa nurkassa/ piilossa johon jossain vaiheessa kävi koko ajan tekemässä kuset lattialle mutta ei kelpaa sekään. Päivisin saa olla yksin rauhassa täällä ja muutenkaan meillä ei hirveämmin edes vieraita käy että ei pitäisi olla stressaava ympäristö. Ulkona pysyttelee aika lailla terassilla ja takapihalla ja on myös terassin kalusteisiin kuseskellu.. ajattelin että voisko merkkailla mutta kissa on kuitenkin leikattu. Että mitä ihmettä sitä voisi enää tehdä.. :/
- Maryanannnnnnn
Niin ja aina kun siivoan hyvin kohdan johon on kustu niin kissa vaihtaa paikkaa. Joka päivä on uusi kohta..
- Marysnsnbas
Tiedän myös kissoista koska olen elänyt koko elämäni kissataloudessa ja tarkkaillut heidän käyttäytymistään. Olen hyvin eläinrakas muutenkin. Annan nukkua aina vieressä ja muutenkin huomioin ja leikin. Ja harmittaa kun nyt on näin mennyt ja kissasta on muutenkin tullut etäisempi ja joskus saattaa jopa sähistä minulle. Sylikissa ei ole koskaan ollut mutta on kuitenkin hellyyttä halunnut mutta sekin on vähentynyt. Lääkärissä olen käyttänyt monet kerrat ja on otettu kaikki testit mitä he vain keksivät. Mutta ei mitään. Itse yhdistän vain siihen kun rupesi ulos kinuumaan ja päästin koska huomasin että hän on vain pihamaalla ( olen yrittäny valjaita ja hihnaa mutta siitä ei tullut mitään). Mietin sitä että voiko olla mahdollista kun kissa ulos pissii minne sattuu ja se on ihan ok niin sen jälkeen sama tapahtuu sisällä ja lisäksi kun kissalla on epilepsia niin sen myötä on voinut jotenkin höpiintyä?
- taitolajiseon
Minulla oli ihan sisäkissa, joka muutti mukanamme maalle.Sisäsiistinä kissa pysi, laatikolla kävi talvisin.Kun muutettiin kerrostaloon,kissa käytti tietysti lootaansa, eikä ulos edes kaivannut.Hyvin viihtyi siis ihan pelkästään sisälläkin.
On varmaan kissoista kiinni miten sopeutuvat.Mutta kannattaa muistaa, että löytöeläintaloilta annetaan kissoja "vaan sisäkissoiksi",ja ihmiset pärjää niidenkin kanssa ihan hyvin.Vaikka ne ovat puoliksi villiintyneitä olleet,ja kaikki eivät sisällä ole ennen edes ennen olleet.... - Edwinkisu
Siis mulla oli sama juttu mun ihanalla Edwin kisulla ja siis sillä oli joku putki tukos joka piti hoitaa nopeesti. Muistaakseni Edwin itki myös sen silmät vuoti kivusta ja makas,pissaili joka puolelle kotia ja oli enimmäkseen pehmeissä paikoissa
Kannattaa soittaa eläinlääkärille ssillä sun kissalla on varmaan sama allergia juttu kun Edwinillä
Se johtuu jostain kissan ph tasoista
En tiiä kauheesti noista jutuista mutta ite ainaki ostan nykyään apteekin kissanruakaa
Ja eläinlääkäri samalla määräs lääkekuurin. - Edwinkisu
Nyt kaikk on siis kunnossa ja mekin soitettiin nopeesti lääkärille ja saatiin hyvää hoitoo Edwinille ;)
- Edwinkisu
Meillä on siis nyt kaikki hyvin mutta toi tukos juttu tapahtu ainaki kolme kertaa meille;(
Nyt leikitään yhdessä ja kaikki on hyvin Edwin on terve kuin kissa;D
Allergia on kyllä vielä siis mutta se on vaan hoidettava
Eikä sille mitään voi mutta hyvin tästä selvitään ;)
Toivon että tästä oli apuu;)
- Marrnnnnn
Okei.. mutta miten tämä liittyy kisssan kuseskeluun? On ollut sisäkissana ja haluaisin yhä pitää.. oisko kellään oikeesti samanlaista ongelmaa ollu ja jotain neuvoo?
- Edwinkisu
Oho.. väärä keskustelu sori!!
- poorpussy
Onko varmasti todettu eläinlääkärissä, ettei kissalla ole virtsatietulehdusta/virtsakiteitä/virtsakiviä/idiopaattinen kystiitti? Voi karttaa hiekkalaatikoita, koska pissaaminen aiheuttaa kipua ja liittää kivun hiekkalaatikoihin. Myös käytösmuutokset, esim. aggressiivisuus ja sähiseminen viittaavat siihen, että kissalla on kipuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999