Ollut n. 3kk ajan vatsassa outoja tuntemuksia. Alkoi sillä, että syönnin jälkeen tuli pahoinvointia. Pikkuhiljaa oireet pahentuneet ja nykyisin vatsa tulee kipeäksi ruokailun jälkeen. Välillä kipu säteilee kylkiin ja selkään. Olen syönyt omeprazolia, mistä ei apua. Maksa arvot olivat hieman koholla, mutta lääkäri sanoi, että se ei selitä oireitani. Helicobakteeri tutkinnassa verestä, vielä en ole saanut tuloksia. Lääkäri arvioi, että mahdollisesti vatsahaava minkä olisi aiheuttanut tuo helico, mutta en ymmärrä miksi mitään jatkotutkimuksia ei jo tehdä. Yleisvointi heikentynyt ja väsymys on lisääntynyt. Tuntuu, että ei haluaisi syödä, mutta on pakko, että ei sen vuoksi tulisi pahaolo.
Kivut herättävät myös öisin. Pientä lämpöilyä ollut n. 2 viikkoa. Tulehdusarvot olivat kuitenkin vain 12.
Jatkuvat vatsakivut, mitä tämä voisi olla?
2
105
Vastaukset
- uudetoireet
Jotta terveydenhuolto ei koituisi ihan hirveän kalliiksi, tutkitaan ensin todennäköisimmät syyt. Tuo helikobakteeri on yksi niistä.
Milloin olet käynyt tutkimuksessa ja milloin sinulle on luvattu tuloksia?
Jos tilasi on oleellisesti huonontunut tai sinulle on tullut uusia oireita, menet uudelleen lääkäriin ennen tulosten saamista. Silloin voidaan tehdä uusia tutkimuksia, kun on uusia oireita, vaikka vanhatkaan tutkimustulokset eivät olisi valmiina.
Vatsan alueen sairauksia on niin monia, että niitä on turha lähteä arvailemaan.- Khilde
Uusimpina oireina tullut se selkään ja kylkiin säteilevä kipu. Verikokeissa kävin viime perjantaina ja lääkärissä olen käynyt vain kerran, n. 2kk sitten. Tällöin lääkäri painoi jostain ylävatsalta ja kipua tuntui navasta oikealla yläviistossa. Sain tällöin syötäväksi omprazolia. Sanottiin, että jos ei auta, tulee ottaa uudelleen yhteyttä, kuten teinkin. Sitten määrättiin maksakokeet ja koska hälyttävää ei löytynyt, sanoi lääkäri unohtaneensa helico lähetteen (mikä oli tarkoitus ottaa samalla kerralla kuin nuo maksakokeet) ja kävin sitten uudelleen kokeissa. Luultavasti tuloksia saan tulevana perjantaina tai ensi viikolla. Labratäti ei osannut oikein sanoa kauanko testissä menee..
Turhauttaa tämä lääkärin "mokailu" kun unohtaa määrätä kokeita ja saa sitten rampata labrassa useaan kertaan ja aikojakin huonosti saatavilla. Ihmisiähän ne lääkäritkin vain on, eli ymmärrän, että voi helposti unohtua tuommoiset. Olen vain niin väsynyt tähän sairastamiseen..
Viime viikolla yksi aamu jonotin puhelimessa kysyäkseni lisätietoja, että pitäisikö minun mennä käymään, kun edellisenä iltana oli alkanut kivun säteily selkään. Täti puhelimessa ei kysynyt henkilötunnustani, eikä siis varmasti edes kirjannut näitä uusia tuntemuksiani edes ylös.. Tästäkin sain lisää mielipahaa ja itku kurkussa lopetin puhelun kun täti vain hihkaisi moikat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2654640Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442827Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761771Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061634Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591380
- 951272
- 471149
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121148