Etelä-Venäjän paimenkoira

Ninnu

Heissan!!! Olisin halunnut kuulla kommentteja ihmisiltä joilla on tuon otsikon rotuinen koira, että minkälainen luonne, mitä harrastatte, onko ollut kasvatuksessa ongelmia etc, etc. Olen lukenut paljon kirjoistakin, mutta sieltähän ei aina kaikkea tietoa löydy!! Mulla on itelläni kahdeksan viikoinen hauvavauva, jonka äippä on Etelä-Venäjän paimenkoira ja siksi olen asiasta kiinnostunut: )!! Kiitoksia vastauksista!!

7

4861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keijo

      sen koiravauvan isä on? Kai silläkin on merkitystä? Kuuluvat olevan tiukkoja vahteja nämä etelävenäjän koirat!

      • Ninnu

        Isä on ihan sekarotuinen! Tiedän kyllä, että sekin merkkaa paljon, minkälainen mun pikku "vaavista" tulee isona, mutta siis ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tiedustella: )


      • Anonyymi
        Ninnu kirjoitti:

        Isä on ihan sekarotuinen! Tiedän kyllä, että sekin merkkaa paljon, minkälainen mun pikku "vaavista" tulee isona, mutta siis ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tiedustella: )

        Etelä venäjän paimen koiria on myös varastettu onko tämä laillisesti ostettu kennelistä? Varastettu koira pitää ilmoittaa poliisille ja eläin lääkärille.


    • yks vaan

      Etelävenäjänpaimenkoiran luonne riippuu aika paljon siitä minkä luonteisia sen vanhemmat ovat. En itse omista tämän rotuista, mutta yhdellä tutullani on etelävenäjänpaimenkoira. Ne ovat varsin hankalia voimakkaan vartiomis- ja suojeluvaiston vuoksi. Tuntemani koira asuu maalla ja ongelmia ei ole ollut, mutta varovaisia ne on, eikä koiraansa luota vieraiden suhteen. Siis perheelleen on tosi ystävällinen. Muuten koira on luonteeltaan älykäs ja oppivainen, mutta itsenäinen, jopa itsepäinen. Rotu on hyvin alkukantainen. Jos pentusi on narttu, voi olla että sillä on juoksuaika vain kerran vuodessa. Muutenkin se on jotenkin hyvin vaatimaton, mutta en usko, että tämän rotuinen viihtyisi kaupungissa. Ei edes omakotitalossa. Toivottavasti ei sulle tule ongelmia koirasi kanssa ja asut maalla. Alapuolelleen tätä koiraa ei saa, vaan sen kanssa on elettävä tasapuolisena kumppanina. Sen vuoksi kasvatuskin on aika vaativaa. Koiran luottamus täytyy voitaa. Väkivaltainen ei missään nimessä saa olla. Ota yhteyttä Suomalaisiin tämän rodun kasvattajiin. Tiedot saa kennelliitosta. Ne varmaan kertovat mielellään rodusta ja antavat neuvoja.

      • luppa

        Monesti sekarotuiset luonteeltaan muistuttavat eniten emäänsä ja varsinkin jos emä on puhdasrotuinen. Pennun luonteen näet jo 2-3 kuukautisena kuinka reagoi vieraisiin. Evp:n piirteenä näkyy vieraiden välttely ja lisäksi touhuilee mielellään ominpäin eikä tuijottele paljoa ihmisiään, että mitä tehtäis..
        Lisäksi opeta hyvin ehdoton luoksetulo. Älä kutsu pentua, jos vaikuttaa kiinnostuneelle jostakin muusta. Kutsu vain kun olet varma että tulee ja sitten paljon kehuja ja nameja ja leikkiä. Koska on itsenäinen niin muutoin voi tulla myöhemmin ongelmia irtipidossa ja lähteä omille teilleen.
        Sosiaalista hyvin, eli jo pentuna paljon kontakteja muihin koiriin, eläimiin,kissoihin,lapsiin.. Totuta kulkuvälineisiin ja ihmisvilinään, kaupunkiin, erilaisiin lattia pintoihin, portaisiin jne.mihin vaan keksit, koska isona ja itsepäisenä koiraa onkin sitten todella vaikeaa viedä mihinkään paikkaan minne se ei halua koska ei ole tottunut.
        Kasvattajissakin on eroja, jotkut jättävät ikävät seikat kertomatta tai silottelevat asioita. Keskustele siksi useamman kasvattajan kanssa tai suoraan kyseisen koiran omistavan kanssa niin saat parhaiten totuudenmukaiset tiedot.
        Tällaisen koiran kasvatus vaatii työtä ja kärsivällisyyttä. Palveluskoirien oppien mukainen koulutus ei yleensä auta. Tähän törmää koirakerhoissa, vain alkukantaisen omistaja tuntee ja tietää keinot.
        Koiran ulkonäkökin jo sisältää erään totuuden, se on susi lammasten vaatteissa! Siis vartioidessaan lammaslaumaa susi näkee sen surkean näköisenä lampaana verrattuna pörröisempiin ja pulleampiin lampaisiin, siis helppona saaliina. Tähän on pyrittykin ja karmea totuus paljastuu hyökkääjälle.


    • Hoffa

      Moro!

      Itselläni on Kaukaasialainen, joka myös on venäläinen alkukantainen paimenkoirarotu, itsenäinen, omaan laumaan kiintyvä sekä voimakkaan reviirin puolustustahdon omaava. Rauhallinen ja tasapainoinen koira.
      Etelä-Venäjänpaimenkoira rotuna kyllä kiinnostaa. Lukemani perusteella, sillä on kaukaasialaista matalampi reagointikynnys ja koira on kuulemma alituiseen liikkeessä, toisin kuin kaukaasialainen.
      Eräässä dokumenttifilmissä ukrainalaisella naislentäjällä oli evpaimenkoira. Hän asui koirineen ahtaassa asuntolassa, ei missään ranchilla. Koiran ja emännän suhde vaikutti silti oikein toimivalta.
      Eli koira vaikuttaa sopeutuvalta. Koettakaa ymmärtää toisianne.

      • Anonyymi

        Onko tämä varastettu koira 🐶


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe