Moro!
Pieni gallup tähän väliin. Kiinnostaisi kovasti tietää minkä kokoiset ja mitkä talvikiekot käytössä muilla kolmoskoppasessa Meganessa? Mitä suosittelette alle?
Megane III farkku talvirengasvalinnat
10
176
Vastaukset
- jhgfds
Suosittelen vaihtamaan muunmaalaiseen autoon.
- misukkamekaano
Ja höpsis taas, mikähän tämän heiton idea mahtoi olla? Meikällä on Mekaanossa alla Michelinin kitkat, laitettu alle ostettaessa 2012 ja ihan perusnakit 195/65/15. Tämän kesän ajoin nyt niillä ja nyt pintaa reilut 4 mm, joten vaihtoon menee. Mukavat kumit ja kyllähän noilla on pärjännyt, ihan pahimpia liukkaita kinttupolkuja lukuunottamatta. Kesällä ihan ok, paitsi vesisateella kitka on ihan kelvoton, lähtee liirtoon tosi alhaisella nopeudella.
- lihamestari-
Ei siellä auton alla voi nakkeja olla!
- k-maija
Todellakin mahtava huumorintaju, oletkos stand up-koomikko?
- RnooKuski
Kiitos misukkamekaano. Joo eihän tänne kannattaisi mitään kirjoitella, kun palstat on täynnä kaiken maailman ikkunannuolijoita.
Mutta asiallisia näkemyksiä/kokemuksia olisi kiva kuulla.- misukkamekaano
Minähän jo kirjoitin näkemykseni?
- Misukkamekaano
Että näin, varastit nimimerkin, no ehkä tuli hyvä mieli.
- Meggumiäs
Noo, talavella tietty nastat. Taksikuskit sanoo jotta tietyn maan kumisaappaitakin valmistvan tehtaan rattaat ei pidä kun 10 tuhatta kilomeetteriä. Suosittelevat sitten hyvä vuosi- merkkistä renkasta joka viälä hitusen edukkaampi. Ja koko tietty ohjekirjan mukkaan, tosin hitusen kappeemmalla isompi pintapaine = pito.
- Conti_kitkat_minulla
Tietyn maan kumisaappaitakin valmistava tehdas = ?
Ainakin Nokian Renkaat Oyj ja Nokian Jalkineet ovat täysin eri yrityksiä ja tehtaatkin sijaitsevat aivan eri maissa.
Entinen matkapuhelin-suuryhtiö, nykyinen verkkolaiteyhtiö Nokia Oyj luopui tunnetusti historiallisista kumituotteistaan jo 27 vuotta sitten, vuonna 1990.
Pörssinoteerattu rengasyhtiö Nokian Renkaat Oyj valmistaa kulkuneuvojen renkaita (ainakin) Suomessa ja Venäjällä noin 4 400 työntekijän voimin.
Nokian Jalkineet on vuodesta 2005 lähtien ollut suomalaisen perheyhtiö Berner Oy:n omistama. Kumisaappaat ja vastaavat valmistetaan Serbiassa ja Slovakiassa. Niillä ei ole ollut vuosiin mitään tekemistä Nokian Renkaat Oyj:n kanssa.
Kumpikin yritys kertoo nettisivuillaan historiastaan niukanlaisesti – ehkä pitääkseen yllä mielikuvaa, että heidän tuotteensa liittyisivät yhä jotenkin suuryritys Nokia Oyj:n toimintaan.
Lienee syytä mainita myös, ettei Berner Oy:llä ole (ainakaan minun tietääkseni) samasta sukunimestä huolimatta mitään tekemistä Suomen nykyisen liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin kanssa – hänen perheyhtiönsä (Vallila Interior) liiketoiminta on liittynyt sisustustekstiileihin ja suku on sveitsiläistaustainen, kun taas mm. hygieniatuotteista tunnetun Berner Oy:n omistajasuku on lähtöisin Norjasta.
- Kitkatkatkatpitkätmatkat
Jos vaihtoehtoina ovat a) leveä, matalaprofiilinen ja b) kapea, korkeaprofiilinen, niin ainakaan minulle ei sitä ”muodikkaampaa” vaihtoehtoa a) onnistuta myymään. Arvostan mukavuutta, hiljaisuutta – ja talvella kunnon pitoa, totta kai!
Oman autoni (ei Renault) ensirengastus-kesäkumit olivat kokoa 225/50 R 17. Niihin en päässyt vaikuttamaan, mutta talvirenkaiksi en tuota kokoa kelpuuttanut vaan valitsin vaihtoehtoisen koon 205/60 R 16 ja kitkasellaiset. Hintaa en kokoa valitessani katsonut, mutta luulen tämän vaihtoehdon olevan halvempikin. Toista talvea mennään ongelmitta ja tyytyväisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62483- 1161688
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371431Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641263Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1191227- 1431219
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1451167- 521155
- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46979